Audi TT RS tuners

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Audi TT RS tuners

Bericht door GTRene » 12 okt 2009, 16:45

Audi TT RS door Avus tuning
Avus Performance houdt niet van half werk. De kern van het tuningsprogramma is namelijk motortuning. Standaard is de TT RS al goed voor 340 pk en een sprint naar 100 kilometer per uur in 4,6 seconden, maar de Duitse tuner gooit daar nog een flinke schep bovenop. Avus Performance weet dankzij een ander motormanagement en uitlaatsysteem namelijk 460 pk uit de 2,5-liter, vijfcilinder turbomotor te persen.
Door de extra kracht kost de sprint naar 100 kilometer per uur nog maar 3,8 seconden. De topsnelheid komt rond de 310 kilometer per uur te liggen. Audi R8, eat your heart out! De prijs van de motortuning is op aanvraag.
Van de optische verfraaiingen kunnen we u wel de (Duitse) prijzen melden. De matzwarte lak kost bijvoorbeeld 1.999 euro. De sportveren kosten 1.299 euro. Het lichtmetaal heeft een diameter van 20-inch en is omhuld door Hankook S1-banden. Ons Nederlanders spreekt het ongetwijfeld aan dat Avus Performance hier adverteert met ‘4 voor de prijs van 3’ en de schade zodoende tot ‘slechts’ 6.400 euro beperkt blijft. Die actie loopt tot 15 december.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bron autoweek

das een vlot ding :df:
GTRene

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door Niels » 13 okt 2009, 01:13

Nette prestaties maar ik ben een beetje matzwart_moe :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door GTRene » 13 okt 2009, 01:21

Niels schreef:Nette prestaties maar ik ben een beetje matzwart_moe :bag:
ik eerlijk gezegd ook wel een beetje...trouwens schijnt dat deze gespoten is? althans zo lijkt het uit de beschrijving.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door Niels » 13 okt 2009, 01:26

Jammer, het had beter folie kunnen zijn :mrgreen:

Paul

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door Paul » 13 okt 2009, 01:46

Bah! matzwart heb ik echt op heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig autos mooi gevonden, nu tijd voor wat anders..

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door woutje » 13 okt 2009, 11:00

Als je het mij vraagt een beetje ongeloofwaardig 120 pk extra.
Maar ja in de kroeg klinkt het natuurlijk wel stoer, al die koeg pk's :D

Online
Richardt.
Berichten: 6758
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door Richardt. » 13 okt 2009, 11:50

Mja, ben niet zo'n TT fan.

Doe mij maar een RS4, stukken mooier in mijn ogen.

Mat zwart is nu ook wel leuk geweest idd.

Knal roze lijkt me wel wat als nieuwe trend :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door GTRene » 13 okt 2009, 12:09

kan nog niet zoveel kleuren vinden van de RS


Afbeelding

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door ErikS » 13 okt 2009, 12:24

Wat een lelijke raamspoiler...

Dude, zoek originele RS-en op... Way better... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door Niels » 13 okt 2009, 18:05

woutje schreef:Als je het mij vraagt een beetje ongeloofwaardig 120 pk extra.
Maar ja in de kroeg klinkt het natuurlijk wel stoer, al die koeg pk's :D
Mwah, voor een 5 pitter met Turbo is dat wel te realiseren. 0-100 tijd doet het ook goed in de kroeg denk ik :wink:

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door woutje » 13 okt 2009, 19:36

De eerste TT-RS in nederland is al gedaan.
Daarom weet ik dat dit vermogen zoals je heel vaak ziet iets te hoog ligt.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door Niels » 14 okt 2009, 01:29

Wat wordt er in de praktijk uitgepompt aan pk's dan?

woutje
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door woutje » 14 okt 2009, 20:59

Bij deze TT-RS is het vermogen gestegen naar:

380PK en 570NM.
Er was nog wel iets extra uit te halen, maar alles warmt dan zo op dat dit niet de moeite waard is.
Het is aardig dicht gebouwd bij de turbo.
Ook bij deze RS hebben we de orginele uitlaat iets aangepast, om iets meerde 5 cilinder roffel te krijgen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door Niels » 15 okt 2009, 00:46

Dat is nogal een verschil idd. :wink:

Gebruikersavatar
JurT
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door JurT » 15 okt 2009, 11:06

Dat matzwarte ziet er gaaf uit! Heerlijke wagen, niet te overdreven maar nog steeds lekker subtiel.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door GTRene » 05 nov 2013, 17:23

topic shop :D

zag net op auto der woche dat ze bij Audi ook een leuk prototype hadden van de TT (ergens in 1999?) :shock:
beetje een wolf in schaapskleren :df:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tot zo ver heel normaal :D
Nach der Kiellegung des Audi RS4 (Typ B5) im Jahr 1999 reifte bei Audi der Wunsch neben dem extrem sportlichen Mittelklassemodell - der mit 380 PS bis dahin leistungsstärkste Audi überhaupt - auch einen echten Sportwagen an den Start zu bringen. Der Audi R8 war noch lange nicht in Sicht, der Sportler im Audi-Modellprogramm war der TT. Der konnte als Topmotorisierung allerdings nur einen 1,8-Liter-Vierzylinder-Turbomotor mit 225 PS (240 PS im Quattro Sport) aufweisen. Kräftig, aber nicht ausreichend kräftig genug, um die Konkurrenz wirklich zu erschrecken. Ein technisch aktueller Fünfzylinder war nicht verfügbar, der 2,7-Liter-Biturbo-V6 aus dem RS4 für den Quereinbau im TT nicht geeignet.

Mit 380 PS fast 300 km/h schnell
Weil das RS4-Aggregat die Entwickler aber dennoch fesselte, folgte man kurzerhand einem neuen Konzept. Statt den V6 in den TT einzupassen, wurde der TT an das RS4-Chassis angepasst. Um 170 mm gekürzt, passte sich der RS4 an den Radstand des TT an. Der V6 und das angeflanschte manuelle Sechsgang-Getriebe konnten unverändert samt Allradantrieb beibehalten werden und schaffte so die gewünschte Basis für den Über-TT. Dieser leistet somit 380 PS und stellte bereits ab 2.500 Touren ein maximales Drehmoment von 440 Nm bereit, das 255/35er Walzen auf 18 Zoll-Felgen auf die Fahrbahn übertrugen. Das von Cosworth aufgepeppelte Aggregat beschleunigte den 1.580 Kilogramm schweren Allradler in 4,8 Sekunden von Null auf 100 km/h und erreichte eine Höchstgeschwindigkeit von 295 km/h.

Stephan Reil, Chef der Quattro GmbH, bringt es so auf den Punkt. Der Audi TT 2.7 T RS bereitete extrem viel Fahrspaß und ließ seinerzeit fahrdynamisch einem Porsche 911 keine Chance.
Afbeelding :kikker:

Afbeelding

Afbeelding
Audi TT 2.7 T RS zu aufwändig für die Serie
Durch den aufwändigen Aufbau abseits der Großserie blieb dem TT 2.7 TT RS dann aber auch die Chance auf eine Serienfertigung verwährt. Nach rund 20.000 Testkilometern wurde der Über-TT in den Katakomben der Quattro GmbH abgestellt und erst zum Jubiläum wieder hervorgezaubert. Warum er damals nicht erkannt wurde? Die Erlkönigjäger-Kultur war bei weitem noch nicht so ausgeprägt wie heute, Fotohandys gab es noch nicht und außerdem gab sich der TT 2.7 T RS optisch nur nur einen etwas größeren Heckspoiler zu erkennen. Der V6-Sound ließ sich allerdings nicht verbergen. Ein Leser (http://www.stachon-photography.com" onclick="window.open(this.href);return false;) hat den Audi TT für uns fotografiert.

Einen Sechszylinder und den passenden Sound erhielt der Audi TT dann aber doch. Der 3,2 Liter-VR6 aus dem VW-Regal ließ sich ohne große Änderungen an das TT-Chassis quer im Bug unterbringen. Der brachte es allerdings als Top-Modell nur auf 250 PS und 320 Nm.

Ähnliche Leistungswerte wie der Audi TT 2.7 T RS erreichte der Audi-Sportler erst in der zweiten Modellgeneration als TT RS Plus, der von einem 2,5-Liter-Turbo-Fünfzylinder mit 360 PS und 465 Nm angetrieben wird.
hele artikel incl meer foto's

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 76993.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door romo » 05 nov 2013, 17:39

Niels schreef:Nette prestaties maar ik ben een beetje matzwart_moe :bag:

+1

Net als die mat zwarte pieten discussie............ :lol:

Model not my cup a tea idd, dan maar een Cayan, liefst wel een met wat meer power er in.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi TT RS tuners

Bericht door Arthur » 05 nov 2013, 18:32

Quote van 4(!) jaar oud :tooth: :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten