Nou , dit weekend zijn we ook naar de Ring geweest, met als doel er ook daadwerkelijk op te gaan.
Zaterdag zijn we weer eens in het museum geweest, was hier al als klein guppie geweest maar kon me nog kleine dingetjes voor de geest halen. Was toch wel weer leuk om te zien ( al meende ik dat er vroeger veel meer auto's binnen stonden ? ) Hierna de backstage tour gedaan. Toch weer wat leuke feitjes geleerd. Helemaal was het mooi dat er de (VLN meen ik ? ) bezig was. Dus we mochten snel in de pitbox kijken, toevallig deden ze net een pitstop , dus was absoluut mooi om te zien !
Zondag een rondje nurburgring gedaan. Voor de 1e keer daadwerkelijk er op, normaal altijd alleen gekeken. ( helaas moet ik nog 1 jaartje wachten op mijn rijbewijs dus pa reed)
Mijn eerste indruk : Wouw, ik wist dat er zo veel bochten, hoogteverschillen en ''magie'' op de baan hing, maar alleen al het eerste rechte stuk waar je onderin het dalletje in je stoel word gedrukt is geweldig. Ik heb deze baan talloze keren op youtube gekeken , en nog wel vaker op de game-computer gereden. Maar dit alles valt in het niets bij deze baan. de combinatie van bochten weer in een mix met hoogtes.
Helaas merkte we toch al snel ( zoals bij de heuvel na Breidscheid ) dat het vermogen van een diesel c220 mercedes niets is, maar dit onderdrukte de pret zeker niet. Want eerst kruipen, dan lopen , dan rennen. . .
Ons moeders hebben we na de 1e ronde op het terras geplaatst. Ondanks haar kauwgoms tegen wagenziekte toch misselijk geworden. ( Ze zei helemaal niets totdat we in de rij stonden om weer de baan af te gaan. Ze vind het zo machtig mooi, maar zo jammer dat ze ziek werd)
Hierna nog 1 rondje gedaan. Weer totale fun , en totaal balen dat ik zelf nog niet mag !
Mijn pa had er na deze ronden een redelijk hard hoofd in om met de motor te gaan. De heuvels over met een motor van 300+ kilo wil wel voor problemen zorgen. Maar na lang wikken en wegen kon hij het toch niet laten. Na +/- 13 minuten komt hij terug en is meteen genezen. goh, de motor is gewoon veelste zwaar en te traag om dit te doen . Maar toch , ringsticker verdient !
( mooie blunder, bij het wegrijden door de poortjes stond nog een zijkoffer open. Doordat een porsche-rijder hem er na 200 meter op wees toch maar even dichtgemaakt . Schade: verloren winter-handschoen.)
De stickers pronken mooi op zowel de auto als motor. De 27e oktober ligt alweer klaar om weer te gaan. Heb er zin an !
Feuteau's :
Absoluut voor herhaling vatbaar, wat ook zeker gaat gebeuren nu mijn pa het toch wel helemaal top vond !