Celica Vvt-i
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Celica Vvt-i
Ik ben al geruime tijd actief op het forum maar heb nog geen eigen topic gemaakt, bij deze dan...
Hier wat foto's van mijn Celica, buiten de velgen en lichten is er niets aan veranderd!
De velgen die erop zitten zijn wel super exclusief, er is maar 1 setje in NL en dat zijn deze...
Tegenwoordig ben ik zoals de meeste hier meer geïnteresseerd in schroefsets, big brake kits, en alle andere onderdelen die de performance van je auto verbeteren...
Hier wat foto's van de Celica, die overigens wel in keurig nette staat verkeert: aanrijding en schadevrij, rookvrij interieur is smetteloos! Geen parkeerdeuken niks van deze ongein...
[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 711705.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 711732.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 711720.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894532.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894554.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894565.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894523.jpg[/img]
De wegligging en de remmen van deze auto zijn onvoorstelbaar goed.
Met een gewicht van 1075kg is deze auto zeer strak te sturen en liggen de bochtensnelheden hoog.
Over mijn volgende auto ben ik het nog niet eens, ik heb meerdere opties: Opel speedster, Honda S2000, Impreza, Honda civic type-R.
Edit: Celica is verkocht...
Hier wat foto's van mijn Celica, buiten de velgen en lichten is er niets aan veranderd!
De velgen die erop zitten zijn wel super exclusief, er is maar 1 setje in NL en dat zijn deze...
Tegenwoordig ben ik zoals de meeste hier meer geïnteresseerd in schroefsets, big brake kits, en alle andere onderdelen die de performance van je auto verbeteren...
Hier wat foto's van de Celica, die overigens wel in keurig nette staat verkeert: aanrijding en schadevrij, rookvrij interieur is smetteloos! Geen parkeerdeuken niks van deze ongein...
[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 711705.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 711732.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 711720.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894532.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894554.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894565.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894523.jpg[/img]
De wegligging en de remmen van deze auto zijn onvoorstelbaar goed.
Met een gewicht van 1075kg is deze auto zeer strak te sturen en liggen de bochtensnelheden hoog.
Over mijn volgende auto ben ik het nog niet eens, ik heb meerdere opties: Opel speedster, Honda S2000, Impreza, Honda civic type-R.
Edit: Celica is verkocht...
Laatst gewijzigd door Topfuel op 08 jul 2007, 10:53, 3 keer totaal gewijzigd.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Van mij hoeven die velgen en lichten ook absoluut niet meer zo! :twisted:Maik schreef:Je hebt een reaktie op je topic op het platte opeltjes forum![]()
Strakke bak! Maar van mij hoeven die velgen en die lichten niet zo![]()
Met OZ kom je inderdaad al een stuk verder op Zandvoort!
Was aangeschaft in de tijd dat ik dat nog mooi vond. Zonde van de €3245,- Had daar liever een KW V2 + 18'' Superleggera voor gehad, maarja...
Laatst gewijzigd door Topfuel op 11 feb 2007, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Nee, jammer genoeg niet, toen de tijd lag deze nog ver boven mijn budget, de nieuwprijs van een T sport is €38.000,- wat natuurlijk erg veel/duur is. Het is wel een feest om mee te rijden en ik heb overwogen om de mijne in te ruilen voor een T sport alleen dan rijdt ik wéér een Celica. Eerlijk gezegd vindt ik het VTEC systeem van een Civic Type-r nog net effe iets spectaculairder rijden dan de ''T sport'' van een Celica. De omschakeling is veel heftiger bij Honda.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
TF,jij had het erover dat bij Honda het omschakel punt van de VTEC er harder inkomt dan bij een vvtil , maar bij dat is niet bij alle Honda's zo.Ik meen mij te herrineren dat bij de oude Type-R van Andre het best meeviel.In mijn eigen Prelude valt het ook best mee, maar bij mijn oude Civic knalde die er past echt hard in.
Ik heb een paar maanden geleden in een Celica vvtil gereden (en bijna gekocht) en ik vond dat de omschakeling van normale naar de snelle stand er toch behoorlijk heftig in kwam.Ik had het in eerste instantie niet verwacht dat het nog zo heftig zou zijn.Het enige nadeel van de Celica vond ik dat bij het overschakelen van z'n 2 naar 3 je net een paar 100 toeren voor het omschakelpunt terrecht kwam en daardoor even op het feestje moest wachten.Voor de rest rijd zon Celica echt niet verkeerd.Motortje top,uiterlijk top,wegligging top, alleen net even te veel hard en glad plastic van binnen.
Ik heb een paar maanden geleden in een Celica vvtil gereden (en bijna gekocht) en ik vond dat de omschakeling van normale naar de snelle stand er toch behoorlijk heftig in kwam.Ik had het in eerste instantie niet verwacht dat het nog zo heftig zou zijn.Het enige nadeel van de Celica vond ik dat bij het overschakelen van z'n 2 naar 3 je net een paar 100 toeren voor het omschakelpunt terrecht kwam en daardoor even op het feestje moest wachten.Voor de rest rijd zon Celica echt niet verkeerd.Motortje top,uiterlijk top,wegligging top, alleen net even te veel hard en glad plastic van binnen.
Laatst gewijzigd door Jan Visser op 15 nov 2006, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Hehehe...
Maar wat ik niet helemaal begrijp TF, is dat je wel ronderecords wil breken op Zandvoort, maar je wilt wel een auto met een enorm piekerig karakter? Ik zou juist een Civic typeR naar een goede chipboer brengen om die VTec klap eruit te laten tunen, dat kan namelijk heel goed.
Ik ken een jongen met een elise met TypeR blokje en hij heeft nu een veel mooier en vloeiende koppelverloop.
Toyota en Honda schijnen die klap ook puur erin te tunen om het publiek duidelijk te maken dat er van die mooie verstelbare nokjes inzitten. Terwijl ze het dus veel mooier zouden kunnen maken...
Maar zo'n vermogensklap bij uitacceleren van een bochtje op Zandvoort is niet handig zeg maar
Maar wat ik niet helemaal begrijp TF, is dat je wel ronderecords wil breken op Zandvoort, maar je wilt wel een auto met een enorm piekerig karakter? Ik zou juist een Civic typeR naar een goede chipboer brengen om die VTec klap eruit te laten tunen, dat kan namelijk heel goed.
Ik ken een jongen met een elise met TypeR blokje en hij heeft nu een veel mooier en vloeiende koppelverloop.
Toyota en Honda schijnen die klap ook puur erin te tunen om het publiek duidelijk te maken dat er van die mooie verstelbare nokjes inzitten. Terwijl ze het dus veel mooier zouden kunnen maken...
Maar zo'n vermogensklap bij uitacceleren van een bochtje op Zandvoort is niet handig zeg maar

- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Dat hele Vtec gebeuren zit toch echt tussen de oren.
Er is bij de S2000 een hele kleine toename bij 6000rpm. Bekijk maar een dyno uitdraai ervan. Om eerlijk te zijn voelde ik dat amper/niet. Alleen vanaf dat toerental is het geluid goed aanwezig er en het vermogen begint gewoon te komen, ook gaat ie snel door die laatste paar duizend toeren heen.. geeft een kick. Maar echt een toename bij dat toerental zit er niet... het is bijna een rechte lijn met een klein knikje bij de 6000rpm. Bij een CTR heb je dat gevoel iets meer staat bij mij, maar tis grotendeels iets wat tussen de oren zit.
Er is bij de S2000 een hele kleine toename bij 6000rpm. Bekijk maar een dyno uitdraai ervan. Om eerlijk te zijn voelde ik dat amper/niet. Alleen vanaf dat toerental is het geluid goed aanwezig er en het vermogen begint gewoon te komen, ook gaat ie snel door die laatste paar duizend toeren heen.. geeft een kick. Maar echt een toename bij dat toerental zit er niet... het is bijna een rechte lijn met een klein knikje bij de 6000rpm. Bij een CTR heb je dat gevoel iets meer staat bij mij, maar tis grotendeels iets wat tussen de oren zit.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Een Civic Type-r of Integra Type-r is niet ''snel'' door zijn VTEC, dat is gewoon een leuke extra. De hele auto is zo perfect gebalanceerd en de wegligging is zoooooo goed dat daar weinig hatches tegen op kunnen. het gaat bij een auto zeker niet om alleen de motor.Dennis Schroyen schreef:Ding ding ding...
Tom slaat de spijker op de kop.
Vtec is een mooi systeem, vooral voor het ricer en straatracegebeuren. ICM circuitgebruik zou ik toch duidelijk voor iets anders gaan. (Af fabriek bekeken dan)
Het totaal plaatje van b.v. een Integra Type-r is zo goed dat je er veel ''beter'' gemotoriseerde auto's makkelijk mee kunt vermorzelen. (op een circuit uiteraard, rechte lijn boeit me minder)
Laatst gewijzigd door Topfuel op 11 feb 2007, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Dat ben ik niet met je eens Tom.Tom schreef:Dat hele Vtec gebeuren zit toch echt tussen de oren.
Er is bij de S2000 een hele kleine toename bij 6000rpm. Bekijk maar een dyno uitdraai ervan. Om eerlijk te zijn voelde ik dat amper/niet. Alleen vanaf dat toerental is het geluid goed aanwezig er en het vermogen begint gewoon te komen, ook gaat ie snel door die laatste paar duizend toeren heen.. geeft een kick. Maar echt een toename bij dat toerental zit er niet... het is bijna een rechte lijn met een klein knikje bij de 6000rpm. Bij een CTR heb je dat gevoel iets meer staat bij mij, maar tis grotendeels iets wat tussen de oren zit.
Waarom denk je dat als je in de Vtec zit het de laatste paar duizend toeren zo snel gaan?Omdat het vermogen niet toeneemt?Juist dan komt het vermogen los.Daarom gaan de laatste paar duizend toeren snel voorbij.Je moet natuurlijk ook niet verwachten dat er dan ineens 100pk bijkomt maar bij bijvoorbeeld een Civic Type-R scheelt het toch een pk of 40.Het is maar 40 pk wat er bij komt, maar dat maakt wel het verschil.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Juist op het circuit heb je er het meeste voordeel van.Op straat heb je er weinig aan doordat je vaak ''niet'' in de Vtec rijd.Dennis Schroyen schreef:Ding ding ding...
Tom slaat de spijker op de kop.
Vtec is een mooi systeem, vooral voor het ricer en straatracegebeuren. ICM circuitgebruik zou ik toch duidelijk voor iets anders gaan. (Af fabriek bekeken dan)
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Jan, in 1 en dezelfde versnelling voel je niet de pk's, maar de Nm's. En de max Nm's bij een Vtec liggen inderdaad vrij hoog in toeren
Maar geluid doet ook veel hoor, ik denk dat de snelheid van het klimmen in de toeren niet veel verschilt zo rond de 4000rpm en 7000rpm bv. Je kan het zien aan de koppelkromme, ik weet alleen niet precies hoe vlak die is van "een" Vtec motor.

Maar geluid doet ook veel hoor, ik denk dat de snelheid van het klimmen in de toeren niet veel verschilt zo rond de 4000rpm en 7000rpm bv. Je kan het zien aan de koppelkromme, ik weet alleen niet precies hoe vlak die is van "een" Vtec motor.
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten