Celica Vvt-i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Celica Vvt-i

Bericht door Topfuel » 14 nov 2006, 21:34

Ik ben al geruime tijd actief op het forum maar heb nog geen eigen topic gemaakt, bij deze dan...

Hier wat foto's van mijn Celica, buiten de velgen en lichten is er niets aan veranderd!

De velgen die erop zitten zijn wel super exclusief, er is maar 1 setje in NL en dat zijn deze...

Tegenwoordig ben ik zoals de meeste hier meer geïnteresseerd in schroefsets, big brake kits, en alle andere onderdelen die de performance van je auto verbeteren...

Hier wat foto's van de Celica, die overigens wel in keurig nette staat verkeert: aanrijding en schadevrij, rookvrij interieur is smetteloos! Geen parkeerdeuken niks van deze ongein...

[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 711705.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 711732.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 711720.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894532.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894554.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894565.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 894523.jpg[/img]

De wegligging en de remmen van deze auto zijn onvoorstelbaar goed.
Met een gewicht van 1075kg is deze auto zeer strak te sturen en liggen de bochtensnelheden hoog.

Over mijn volgende auto ben ik het nog niet eens, ik heb meerdere opties: Opel speedster, Honda S2000, Impreza, Honda civic type-R.

Edit: Celica is verkocht...
Laatst gewijzigd door Topfuel op 08 jul 2007, 10:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Bericht door Luca » 14 nov 2006, 21:46

mooie zeer nette auto!!

Over de velgen is een discussie mogelijk :wink:

Een 350Z niks voor jou??? :D

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 14 nov 2006, 21:48

Je hebt een reaktie op je topic op het platte opeltjes forum :wink:

Strakke bak! Maar van mij hoeven die velgen en die lichten niet zo :wink:
Met OZ kom je inderdaad al een stuk verder op Zandvoort! :)

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 14 nov 2006, 21:50

Maik schreef:Je hebt een reaktie op je topic op het platte opeltjes forum :wink:

Strakke bak! Maar van mij hoeven die velgen en die lichten niet zo :wink:
Met OZ kom je inderdaad al een stuk verder op Zandvoort! :)
Van mij hoeven die velgen en lichten ook absoluut niet meer zo! :twisted:

Was aangeschaft in de tijd dat ik dat nog mooi vond. Zonde van de €3245,- Had daar liever een KW V2 + 18'' Superleggera voor gehad, maarja...
Laatst gewijzigd door Topfuel op 11 feb 2007, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2006, 23:24

Mooie auto, ziet we niet vaak maar wel altijd een positief opvallende verschijning. gewicht is super jammer dat toyota gestopt is met deze auto.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 15 nov 2006, 09:52

Model sprak mij altijd wel aan.
En zoals de meesten; nee, die velgen en lichten zijn het niet voor mij.

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 15 nov 2006, 12:47

Is het de 192pk versie ?

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 15 nov 2006, 18:54

Nee, jammer genoeg niet, toen de tijd lag deze nog ver boven mijn budget, de nieuwprijs van een T sport is €38.000,- wat natuurlijk erg veel/duur is. Het is wel een feest om mee te rijden en ik heb overwogen om de mijne in te ruilen voor een T sport alleen dan rijdt ik wéér een Celica. Eerlijk gezegd vindt ik het VTEC systeem van een Civic Type-r nog net effe iets spectaculairder rijden dan de ''T sport'' van een Celica. De omschakeling is veel heftiger bij Honda.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 15 nov 2006, 18:56

:)
Laatst gewijzigd door Topfuel op 11 feb 2007, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 15 nov 2006, 19:26

TopFuel schreef:Iemand al suggesties voor het ''Rond Zandvoort in +-2min project''? :lol:
Men neme ene Honda Civic Type-R en.........................................................

8) :lol:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 15 nov 2006, 19:39

TF,jij had het erover dat bij Honda het omschakel punt van de VTEC er harder inkomt dan bij een vvtil , maar bij dat is niet bij alle Honda's zo.Ik meen mij te herrineren dat bij de oude Type-R van Andre het best meeviel.In mijn eigen Prelude valt het ook best mee, maar bij mijn oude Civic knalde die er past echt hard in.

Ik heb een paar maanden geleden in een Celica vvtil gereden (en bijna gekocht) en ik vond dat de omschakeling van normale naar de snelle stand er toch behoorlijk heftig in kwam.Ik had het in eerste instantie niet verwacht dat het nog zo heftig zou zijn.Het enige nadeel van de Celica vond ik dat bij het overschakelen van z'n 2 naar 3 je net een paar 100 toeren voor het omschakelpunt terrecht kwam en daardoor even op het feestje moest wachten.Voor de rest rijd zon Celica echt niet verkeerd.Motortje top,uiterlijk top,wegligging top, alleen net even te veel hard en glad plastic van binnen.
Laatst gewijzigd door Jan Visser op 15 nov 2006, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 15 nov 2006, 19:39

Opzouten met die bami-bakken!
Alleen met engelse meuk gaat het je lukken! :wink:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 15 nov 2006, 19:42

Maik schreef:Opzouten met die bami-bakken!
Alleen met engelse meuk gaat het je lukken! :wink:
Hou jij je binnenspiegel nou maar vast Maik :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 15 nov 2006, 19:44

Mooie bak en vind de velgen goed staan

Maar ze zijn wel een beetje zwaar ja, goeie dag zeg :shock:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 15 nov 2006, 19:46

Hehehe...

Maar wat ik niet helemaal begrijp TF, is dat je wel ronderecords wil breken op Zandvoort, maar je wilt wel een auto met een enorm piekerig karakter? Ik zou juist een Civic typeR naar een goede chipboer brengen om die VTec klap eruit te laten tunen, dat kan namelijk heel goed.
Ik ken een jongen met een elise met TypeR blokje en hij heeft nu een veel mooier en vloeiende koppelverloop.
Toyota en Honda schijnen die klap ook puur erin te tunen om het publiek duidelijk te maken dat er van die mooie verstelbare nokjes inzitten. Terwijl ze het dus veel mooier zouden kunnen maken...

Maar zo'n vermogensklap bij uitacceleren van een bochtje op Zandvoort is niet handig zeg maar :wink:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 15 nov 2006, 20:55

8)
Laatst gewijzigd door Topfuel op 02 mar 2008, 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 15 nov 2006, 21:10

BINGOOOOOO :lol:

Tom
Berichten: 22282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 15 nov 2006, 21:27

Dat hele Vtec gebeuren zit toch echt tussen de oren.

Er is bij de S2000 een hele kleine toename bij 6000rpm. Bekijk maar een dyno uitdraai ervan. Om eerlijk te zijn voelde ik dat amper/niet. Alleen vanaf dat toerental is het geluid goed aanwezig er en het vermogen begint gewoon te komen, ook gaat ie snel door die laatste paar duizend toeren heen.. geeft een kick. Maar echt een toename bij dat toerental zit er niet... het is bijna een rechte lijn met een klein knikje bij de 6000rpm. Bij een CTR heb je dat gevoel iets meer staat bij mij, maar tis grotendeels iets wat tussen de oren zit.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 16 nov 2006, 13:09

Ding ding ding...


Tom slaat de spijker op de kop.
Vtec is een mooi systeem, vooral voor het ricer en straatracegebeuren. ICM circuitgebruik zou ik toch duidelijk voor iets anders gaan. (Af fabriek bekeken dan)

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 16 nov 2006, 17:30

Dennis Schroyen schreef:Ding ding ding...


Tom slaat de spijker op de kop.
Vtec is een mooi systeem, vooral voor het ricer en straatracegebeuren. ICM circuitgebruik zou ik toch duidelijk voor iets anders gaan. (Af fabriek bekeken dan)
Een Civic Type-r of Integra Type-r is niet ''snel'' door zijn VTEC, dat is gewoon een leuke extra. De hele auto is zo perfect gebalanceerd en de wegligging is zoooooo goed dat daar weinig hatches tegen op kunnen. het gaat bij een auto zeker niet om alleen de motor.

Het totaal plaatje van b.v. een Integra Type-r is zo goed dat je er veel ''beter'' gemotoriseerde auto's makkelijk mee kunt vermorzelen. (op een circuit uiteraard, rechte lijn boeit me minder)
Laatst gewijzigd door Topfuel op 11 feb 2007, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 16 nov 2006, 17:42

Tom schreef:Dat hele Vtec gebeuren zit toch echt tussen de oren.

Er is bij de S2000 een hele kleine toename bij 6000rpm. Bekijk maar een dyno uitdraai ervan. Om eerlijk te zijn voelde ik dat amper/niet. Alleen vanaf dat toerental is het geluid goed aanwezig er en het vermogen begint gewoon te komen, ook gaat ie snel door die laatste paar duizend toeren heen.. geeft een kick. Maar echt een toename bij dat toerental zit er niet... het is bijna een rechte lijn met een klein knikje bij de 6000rpm. Bij een CTR heb je dat gevoel iets meer staat bij mij, maar tis grotendeels iets wat tussen de oren zit.
Dat ben ik niet met je eens Tom.

Waarom denk je dat als je in de Vtec zit het de laatste paar duizend toeren zo snel gaan?Omdat het vermogen niet toeneemt?Juist dan komt het vermogen los.Daarom gaan de laatste paar duizend toeren snel voorbij.Je moet natuurlijk ook niet verwachten dat er dan ineens 100pk bijkomt maar bij bijvoorbeeld een Civic Type-R scheelt het toch een pk of 40.Het is maar 40 pk wat er bij komt, maar dat maakt wel het verschil.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 16 nov 2006, 17:46

Dennis Schroyen schreef:Ding ding ding...


Tom slaat de spijker op de kop.
Vtec is een mooi systeem, vooral voor het ricer en straatracegebeuren. ICM circuitgebruik zou ik toch duidelijk voor iets anders gaan. (Af fabriek bekeken dan)
Juist op het circuit heb je er het meeste voordeel van.Op straat heb je er weinig aan doordat je vaak ''niet'' in de Vtec rijd.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 16 nov 2006, 19:34

Jan, in 1 en dezelfde versnelling voel je niet de pk's, maar de Nm's. En de max Nm's bij een Vtec liggen inderdaad vrij hoog in toeren :wink:
Maar geluid doet ook veel hoor, ik denk dat de snelheid van het klimmen in de toeren niet veel verschilt zo rond de 4000rpm en 7000rpm bv. Je kan het zien aan de koppelkromme, ik weet alleen niet precies hoe vlak die is van "een" Vtec motor.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 16 nov 2006, 20:06

8)
Laatst gewijzigd door Topfuel op 02 mar 2008, 21:25, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 16 nov 2006, 20:17

Neem maar is een "oudere" VTEC motor (B16,B18) dan voel en hoor je zeker wel het VTEC inschakelmoment... kippevel krijg ik er altijd van :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten