Nee hij heeft de boordcomputer gereset, 100m oprit ofzo volgas en toen de foto geschoten. De Mondeo van pa is het ook mogelijk om kortstondig 53 l/100km op de teller te krijgen
Je bent van 1974...net als de km stand. Verder is de auto koud, staat in s4 en in z'n 1...loopt stationair....alle meters kloppen...ik heb dezelfde teller unit maar zie verder geen bijzonderheden..
Joy Jolliffe schreef:
Verder heb je net getankt en heb je na 100 meter rijden dit gemiddelde verbruik
Yep dat is het juiste antwoord. vond het wel grappig om te zien nauwelijks rijden en dan dit gemiddelde verbruik. dat red ik volgas op de autobahn niet eens. BMW rijder zeker
Dan wil ik nu ook weten hoe het komt! Burnout ofzo? kan mooi op die vloeistofvaste vloeren bij pompstations.
Maar dan snap ik de temperatuur nog niet helemaal. Dit alles met koude motor?
Hier moet je echt hogere wiskunde voor gehad hebben lijkt het wel...
Weinig afstand gedeeld door aantal liters is veel verbruik! Daar komt het kort door de bocht op neer.
Als je het verbruik op een boordcomputer gaat bekijken dan zul je zien dat de liters per honderd kilometer vlak na een reset enorm op en neer schommelen. Naarmate je verder rijdt wordt de waarde steeds stabieler. Dit heeft alles te maken met de manier waarop de boordcomputer het gemiddelde verbruik berekend.
Niks nie moeilijk! Zal binnenkort even een foto plaatsen van mijn E30 met 42 liter op 100km.. M3 eat your heart out!