lightweight cars, talk and video's
- JP
- Berichten: 34435
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
what about this...en Allen let op
Caterham 21 Supersport - 1,125 Miles (1997) vragen ze niet veel voor.
Caterham 21 zijn er maar een paar van gemaakt en basis eigenlijk de 7, echter schijnt dat de 21 stijver is en natuurlijk gebruiksvriendelijker (als Allen ouder wordt
)
het verhaal wat er bij staat is nog interessant ook dus ook maar hier....wat ik bedoel is en over de 230pk motor R500 en de V8 en de GTO

hey een dakje en deurtjes als het weer wat minder is




http://www.pistonheads.com/sales/1256654.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Caterham 21 Supersport - 1,125 Miles (1997) vragen ze niet veel voor.
Caterham 21 zijn er maar een paar van gemaakt en basis eigenlijk de 7, echter schijnt dat de 21 stijver is en natuurlijk gebruiksvriendelijker (als Allen ouder wordt

het verhaal wat er bij staat is nog interessant ook dus ook maar hier....wat ik bedoel is en over de 230pk motor R500 en de V8 en de GTO
The Caterham 21 is a two seat roadster designed and hand built by Caterham Cars. It was intended to be a more standard styled version of the Caterham 7. The original car was produced for the 1994 British Motor Show to celebrate 21 years of Caterham Cars manufacture of the Lotus Seven. Styled by Iain Robertson and developed by a team under Jez Coates, the aim was to have a car that offered "the chance to experience Caterham motoring in a more practical format". The 21 was offered with a range of 4 cylinder engines from 1.6 to 2.0 L, with 115 rising to 230bhp. Caterham originally intended to produce 200 cars per year, but less than 50 were actually made before production ceased. Several variations were created to participate in racing events. The 21 is essentially the same car as a Caterham 7, sharing almost all major parts. The chassis is stiffer than in a Caterham 7 due to the use of "toblerones" in the driver and passenger door sills and extra strengthening at the front of the car. The current owners run a lively regular gathering at a sprint track in the UK with over 16 cars attending each year out of the 48 made. The GT editions of the 21 were successfully raced from 1999-2001, including the GT car run by GPS Racing winning its class in the Belcar 24hr race and resoundly beating the Lotus Elises in that class. Caterham used the GTO car to develop the Minister R500 engine. Caterham's final GTO car ended up with Great Lakes Caterham in Michigan, US and has now been fitted with the astonishingly powerful RST-V8 engine, now used in Caterham's top-of the line Levante model (supercharged to 500bhp). The Belgian car is still being raced in a series in continental Europe and may well be joined by a new race car running a Duratec engine early in 2009.
Justice was not served when the decision to cut production came down from above. These were well engineered drivers cars and with just 48 built, this example is numbered as 36 and finding one for sale is hard work. With just 1,125 miles recorded and the Primrose yellow bodywork, reportedly, totally unmarked. The tyres, interior and roof are as new and it benefits from an MoT test certificate valid until March 2010. The private registration will remain with the car as will sets of keys, the original sales brochure and the sense of pride that comes with owning a rare British Sportscar designed without compromise and virtually impossible to find in this condition.
Estimate: £10,000 - £15,000
Offered for sale by auction at the Coys Spirit of Motoring sale at Ascot Racecourse on 3rd October 2009. For more information and a full lot list, please visitwww.coys.co.uk or call 020 8614 7888.
hey een dakje en deurtjes als het weer wat minder is


http://www.pistonheads.com/sales/1256654.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mx62obeje0o&hl=nl[/youtube]
geluidje

en hier een H1V8 (Hartley) Atom
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6XQRjtvc7d0&hl=nl[/youtube]
en een H1V8 7 achtige
en hier een Opel Speedster H1V8


meteen de geilste Opel die ik ooit gezien en gehoord heb, met stipt op 1

en hier nog eens vanuit de auto
respect

nog wat foto's gevonden van dat ding
- Rallye
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 22:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: lightweight cars, talk and video's
Hij gaat inderdaad goed en het geluidje is erg lekker!GTRene schreef:en hier een Opel Speedster H1V8moet je die eens horen porno
![]()
meteen de geilste Opel die ik ooit gezien en gehoord heb, met stipt op 1![]()
Optisch vind ik hem minder geslaagd, en nee... dat heeft niks met de kleur te maken.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
De 21 is niets anders dan een 7 met extra kokertjes erop gelast op de auto nog even richting de buitenkant van de banden te brengen. Derhalve is de dorpel net zo hoog en nu zo breed dat het als vensterbank kunt gebruiken. Ipv handiger dus gewoon een onding geworden.
Die Speedster vind ik dan wel weer super. 8)

Die Speedster vind ik dan wel weer super. 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
puristen ff weg kijken
Lotus Exige S met de standaard SC en! een Turbo
500pk
Compound Charger.
en ow ze hebben hem verbreed.

saai filmpje (gaat niet voluit)

Lotus Exige S met de standaard SC en! een Turbo


en ow ze hebben hem verbreed.
best apart en heel wat werk zo te zien>You’ve gotta love the American way. Where something is good, more of that something will always be better. Need proof? Have a look at Specialty Car Craft’s latest creation – a widebody Lotus Exige with the stock supercharger and a turbo. Combined effect is around 500 horsepower, and the serious meat at the rear makes sure just about all of that gusto makes it to the pavement. Think the SCC guys are tampering with perfection? Hop the jump for a look at the car clawing its way up the side of a canyon. [Source: JONSIBAL]
saai filmpje (gaat niet voluit)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
KING KONG – widebody Exige
21 September 2009 5 Comments
Lotus Exige is one of the sexiest sports car out there that has the looks of a super exotic but with a sticker price of decent euro family sedan. Lotus enthusiasts have tweaked this compact rocket to squeeze more power, go wider and plainly just to go buck wild with it.
Take for example this crazy looking, super widebody Lotus Exige labeled “KING KONG”. This beast is owned by Frank aka Ronin built by Specialty Car Craft, Inc based in Los Angeles, CA.
From the front shot, it’s hard to see how wide this thing is.
The engine puts down some serious power – over 500hp serious power on this lightweight chassis. This was attained by TWIN-CHARGING- yes, it has a Turbo and a Supercharger.
GTRene
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
Achterkant is mooi zo open, techniek super, verder erg lelijk qua looks.
Michel
Michel
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
Re: lightweight cars, talk and video's
Ben het helemaal met je eens Michel.
De hele lijn en looks zijn om zeep.
Maaaaarrrrrr...... Moet natuurlijk wel een enorme kick zijn om er eens mee te rijden.
De hele lijn en looks zijn om zeep.
Maaaaarrrrrr...... Moet natuurlijk wel een enorme kick zijn om er eens mee te rijden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
zitten mooie delen bij, en gewoon interessant te zien hoe anderen hun eigen draai er aan maken, beetje insane en niet mijn kleur ook, maar wel een machtig ding en dan de standaard SC en een extra Turbo best een apart breiwerk 

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik heb dat filmpje een aantal keer bekeken, want de cameraman omzeilt elke keer heel handig het volledige uitlaatspruitstuk. Daardoor komt het niet goed in beeld. Vandaar de volgende vraag;GTRene schreef:best apart en heel wat werk zo te zien>
Zie ik het goed dat de turbo alleen uitlaatgassen krijgt van de cilinders 1 en 4

Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
volgens mij komen ze allemaal wel in het turbo gedeelte, echter zit er een extra pijp aan de voorkant, een soort overboost misschien wel, ik bedoel als er te veel druk op komt gaat ie via die 5de pijp ofzo? 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
ik heb nog niet de boel doorgespit, maar de maker heeft schijnbaar alles gedetailleerd beschreven in verschillende delen/draadjes...maar nog niet echt gekeken
de link heb ik wel bewaard
ongelooflijk wat een werk
http://www.monkeytuner.com/forum/viewto ... f=4&t=1297" onclick="window.open(this.href);return false;
ja ik klikte ff wat bladen aan



ongelooflijk wat een werk

http://www.monkeytuner.com/forum/viewto ... f=4&t=1297" onclick="window.open(this.href);return false;
ja ik klikte ff wat bladen aan
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: lightweight cars, talk and video's
Ah, toch een "normaal" turbo-uitlaatspruitstuk, ik heb niets gezegd
Overigens wil Herman volgens mij ook de turbo+compressorroute gaan volgen met zijn Spexige. Tenminste hij heeft er wel eens wat over geschreven.
Stephan

Overigens wil Herman volgens mij ook de turbo+compressorroute gaan volgen met zijn Spexige. Tenminste hij heeft er wel eens wat over geschreven.
Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
echt normaal is deze niet qua looksSteV6 schreef:Ah, toch een "normaal" turbo-uitlaatspruitstuk, ik heb niets gezegd![]()
Overigens wil Herman volgens mij ook de turbo+compressorroute gaan volgen met zijn Spexige. Tenminste hij heeft er wel eens wat over geschreven.
Stephan

Down pipe and external wastegate outlet.
hier>
http://www.monkeytuner.com/forum/viewto ... &start=285" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
Leuk filmpje, kan het geluid echter niet beoordelen hier op het werk.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t4Zc8WEf ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t4Zc8WEf ... r_embedded[/youtube]
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
Re: lightweight cars, talk and video's
Weer een nieuwe lotus!!!!
Doe mij die ma!
schitterende car!
http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/ ... post-31904" onclick="window.open(this.href);return false;

Doe mij die ma!


http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/ ... post-31904" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
wow gaaf ding die scura





- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
http://www.pistonheads.co.uk/sales/1225737.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
kleine 15k voor een 111r!!
Michel
kleine 15k voor een 111r!!
Michel
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik vind het niets. Als je onopvallend door het verkeer wilt gaan kun je beter een Opel Astra 1.4 ofzo gaan kopen. Een Lotus moet opvallend zijn imho.


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
dat groen is ook wel mooi, maar der is nog een mooiere groen ook licht of was dat nou toch deze
maar haal die namen meestal door elkaar 


- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Wat is dat toch.. Lotus blijft maar met speciale editie's komen.. is de Exige aan vervanging toe?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Graag voor erbij:

Ik denk toch wel de mooiste Lotus.
----------
edit: Hans, dat viel mij ook op de laatste tijd. Lotus lijkt wel te denken dat de wagens een soort van Swatch zijn.
Ik denk toch wel de mooiste Lotus.
----------
edit: Hans, dat viel mij ook op de laatste tijd. Lotus lijkt wel te denken dat de wagens een soort van Swatch zijn.

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Is zeker de mooiste Lotus de Exige S1 8) Dan graag met een Duratec blok erin..allen schreef:Graag voor erbij:
Ik denk toch wel de mooiste Lotus.
----------
edit: Hans, dat viel mij ook op de laatste tijd. Lotus lijkt wel te denken dat de wagens een soort van Swatch zijn.
Deze heeft trouwens weer een andere motorkap, wel gaaf zo
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
Isotope green of krypton green, kan geen goede vergelijkings foto's vinden...GTRene schreef:dat groen is ook wel mooi, maar der is nog een mooiere groen ook licht of was dat nou toch dezemaar haal die namen meestal door elkaar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten