Deuken in auto door vallende kastanjes, ergens te verhalen?
-
Deuken in auto door vallende kastanjes, ergens te verhalen?
Vandaag zie ik ineens putten in de auto van mijn vrouw zitten, 2 op de motorkap en 1 fikse op de kofferbak. Bij de paravan vond ik een kastanje schil, de auto heeft dus onder een kastanjeboom gestaan en is daardoor beschadigd.
Wat ik me afvraag:
-Is een eigenaar/beheerder van zo'n boom (gemeente) aansprakelijk te stellen voor de schade?
-Indien niet bij gemeente te verhalen, levert reparatie claim bij eigen vol casco verzekering nog een no-claim vermindering op?
Wat ik me afvraag:
-Is een eigenaar/beheerder van zo'n boom (gemeente) aansprakelijk te stellen voor de schade?
-Indien niet bij gemeente te verhalen, levert reparatie claim bij eigen vol casco verzekering nog een no-claim vermindering op?
- Nicodepico
Re: Deuken in auto door vallende kastanjes, ergens te verhalen?
Een (veel te rijke) vriend van mij had dat een aantgal jaar geleden ook met zijn auto. Alleen was dat een Ferrari 250 GT Lusso. Vol deuken. Hij betaalde het herstel overigens zelf, maar da's vast niet het antwoord wat je wilde.
Maar goed, als je met je auto tegen een boom rijdt, moet je ook betalen voor de schade die je hebt aangericht. Misschien is er een soort kastanje waarborgfonds? Wie zal het zeggen?
Maar goed, als je met je auto tegen een boom rijdt, moet je ook betalen voor de schade die je hebt aangericht. Misschien is er een soort kastanje waarborgfonds? Wie zal het zeggen?
-
Waar is het precies gebeurd? Stond ze netjes in een parkeervak? I.v.m. aansprakelijk stellen van..
Wel flink balen overigens. Ik kwam er afgelopen weekend ook een paar tegen bij Ede en ook in Oosterbeek
Wel flink balen overigens. Ik kwam er afgelopen weekend ook een paar tegen bij Ede en ook in Oosterbeek

-
Nicodepico schreef:Misschien is er een soort kastanje waarborgfonds? Wie zal het zeggen?

-
- Auto: Fun Damn Mentally
stelletje eikels zijn het. 

- Fernando
+1 goede post Nicodepico, ik heb al vaker gehoord van zo'n waarborgfonds...Nicodepico schreef:Een (veel te rijke) vriend van mij had dat een aantgal jaar geleden ook met zijn auto. Alleen was dat een Ferrari 250 GT Lusso. Vol deuken. Hij betaalde het herstel overigens zelf, maar da's vast niet het antwoord wat je wilde.
ps. heb je de foto's van de RS6 al?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Die dingen komen wel met een geweld naar beneden zeg!
Kreeg er laatst ook een op m'n voorruit (gelukkig) toen ik op iemand stond te wachten. Ik schrok me kapot!
Maar of het te verhalen is
.....
Kreeg er laatst ook een op m'n voorruit (gelukkig) toen ik op iemand stond te wachten. Ik schrok me kapot!

Maar of het te verhalen is

-
Zeg gewoon dat een paar eikels je wagen hebben gesloopt. 

- GTRene
via je wa+ of wa + casco, anders niet immers je kan geen persoon aanwijzen die wat heeft gegooid en de boom stod er al...jou auto nog niet
je kan hooguit als die boom dik over z'n grenzen groeid e.d. of last geeft, aanvragen te kappen of de overhangende takken weg laten halen maar zelfs dat doen ze niet snel.
dus helaas...echter tegenwoordig veel verzekeringen geen bonus verlies in sommige zaken...dus ff je polis nakijken?

je kan hooguit als die boom dik over z'n grenzen groeid e.d. of last geeft, aanvragen te kappen of de overhangende takken weg laten halen maar zelfs dat doen ze niet snel.
dus helaas...echter tegenwoordig veel verzekeringen geen bonus verlies in sommige zaken...dus ff je polis nakijken?
- Edwin van der Velden
Mijn auto stond pas onder een boom waar allemaal vogels inzaten.
Auto helemaal onder de schijt. Alles ingebrand in de lak.
Kan ik dit claimen en zoja waar?

- duifjes.com
Helaas mannen lijkt me niet dat je dit ergens kan claimen....
ja bij
Karel Astenje
&
Verdi Ogel voor de poep
ja bij
Karel Astenje
&
Verdi Ogel voor de poep
-
Aantal weinig serieuze reacties op een serieuze vraagEdwin van der Velden schreef:Mijn auto stond pas onder een boom waar allemaal vogels inzaten.

Vogels zijn geen eigendom, ook niet vallend onder eventuele zorgplicht ter voorkoming van schade, voor bomen waar dingen afvallen geldt dit mogelijk wel (ik denk aan snoeiplicht ed).
Weet best dat kans groot is dat er niets te verhalen valt, maar ik dacht: wellicht heeft iemand een zinvolle/serieuze inbreng

Ik trek even de vergelijking met een vallende dakpan, in dergelijk geval is de eigenaar van het pand verantwoordelijk voor daardoor aangebrachte schade (zou door voldoende onderhoud niet mogen gebeuren) tenzij overmacht, bijv. zware storm
-
NSXRS schreef:[ weinig serieuze reacties op een serieuze vraag,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX
Vandaag zie ik ineens putten in de auto van mijn vrouw zitten, 2 op de motorkap en 1 fikse op de kofferbak. Bij de paravan vond ik een kastanje schil, de auto heeft dus onder een kastanjeboom gestaan en is daardoor beschadigd.
Wat ik me afvraag:
1/ Nee, is een normaal biologisch verschijnsel in deze tijd van het jaar .. ( en je neemt zelf de beslissing om de auto onder een boom te parkeren)
2/ Verschilt per verzekeraar, even bellen met tussenpersoon of verzekeraar.
Kwam ik "ergens anders"tegen..
- SteV6
Ik vrees dat je heel snel het tegenargument krijgt dat het duidelijk zichtbaar is dat daar een (tamme)kastanjeboom staat en dat als jij daar toch parkeert je zelf het risico op deuken neemt ...
Los van dat natuurlijk succes met het herstel (uitdeuken zonder spuiten?!).
Stephan
Los van dat natuurlijk succes met het herstel (uitdeuken zonder spuiten?!).
Stephan
- RVV
Toch is het flink balen. Netzo goed als flatsen vogelschijt.
- GTRene
je kan de boom ook terug pakken

maja dan heb je wel behoorlijke schade
deze had ook 2 punten op de motorkap zo te zien en een deuk van het drukken voor

oke ik ga weer naar men hok

maja dan heb je wel behoorlijke schade

deze had ook 2 punten op de motorkap zo te zien en een deuk van het drukken voor

oke ik ga weer naar men hok

Laatst gewijzigd door GTRene op 08 okt 2009, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edwin van der Velden
Een grap moet kunnen toch?NSXRS schreef:Aantal weinig serieuze reacties op een serieuze vraagEdwin van der Velden schreef:Mijn auto stond pas onder een boom waar allemaal vogels inzaten.
,
Vogels zijn geen eigendom, ook niet vallend onder eventuele zorgplicht ter voorkoming van schade, voor bomen waar dingen afvallen geldt dit mogelijk wel (ik denk aan snoeiplicht ed).
Weet best dat kans groot is dat er niets te verhalen valt, maar ik dacht: wellicht heeft iemand een zinvolle/serieuze inbreng![]()
Ik trek even de vergelijking met een vallende dakpan, in dergelijk geval is de eigenaar van het pand verantwoordelijk voor daardoor aangebrachte schade (zou door voldoende onderhoud niet mogen gebeuren) tenzij overmacht, bijv. zware storm
Zo las ik je post ook, mss beter lezen...
Ik heb een huisje midden in het bos in Twente en daar pleuren ook de kastanjes en eikels op het dak van de wagen. Er is nog geen moment in me opgekomen om die bomen eruit te rossen.
Maar nu snap ik je verhaal.
Ik weet nog wel een goede restyler.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
ja... de natuur.. je hebt er alleen maar last van!
- Nicodepico
Fernando schreef:+1 goede post Nicodepico, ik heb al vaker gehoord van zo'n waarborgfonds...Nicodepico schreef:Een (veel te rijke) vriend van mij had dat een aantgal jaar geleden ook met zijn auto. Alleen was dat een Ferrari 250 GT Lusso. Vol deuken. Hij betaalde het herstel overigens zelf, maar da's vast niet het antwoord wat je wilde.
ps. heb je de foto's van de RS6 al?
Foto's wel, kijk maar!
Foto's genoeg, maar geen sleutels...
Maar Fernando, ik heb zo'n idee dat je niet echt op foto's zit te wachten, maar dat je stiekum, tussen de regels door iets anders bedoelt.
Zeg maar wat je nou met je opmerking wilde bereiken. Dat ik nogmaals zeg dat mijn dronken vriendjes achter mijn computer kropen? Zeg het maar hoor, ik doe niet moeilijk.
Kusje