Ervaringen QSP kuipstoelen?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jesper
Auto: BMW M135i

Ervaringen QSP kuipstoelen?

Bericht door Jesper » 06 okt 2009, 13:09

Laatst bij iemand in een kuipstoel van het merk QSP gezeten en die vond ik verbazend goed zitten. Voldoende steun, niet te strak (vooral voor iemand met een kilotje extra :bag: ) en dus nog voldoende comfort om een ritje richting Nurburg mee te maken. Stoel leek op het eerste gezicht ook erg stevig gebouwd met een harde achterkant.
Toen ik op de website van QSP ging kijken was ik nog meer verbaast, omdat de prijzen extreem laag zijn! Hierdoor was dus ook meteen mijn interesse gewekt.

Eerst was ik van plan om stoelen van Sandtler aan te schaffen, maar die zijn bijna dubbel zo duur als de stoelen van QSP en dat terwijl je dit prijsverschil er niet meteen vanaf ziet. Echter nu lees ik heel veel verschillende meningen over goedkope kuipstoelen en vraag ik mij af of het verstandig is om dan uiteindelijk voor een QSP stoel te gaan. Gisteren bij QSP navraag gedaan of de stoelen iets van een keur hebben, echter gaven ze aan dat de stoelen geen ECE of FIA keur hebben.

Nu wil ik jullie vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met de stoelen van QSP en mensen die mij willen adviseren hierover. Hoe veilig zijn deze stoelen?
De wagen waar deze stoelen in zullen komen zal een aantal ronden ring draaien en enkele circuitdagen.

Ik was sowieso van plan om binnenkort van QSP stuur/naaf/gordels aan te schaffen.
Het betreft deze stoel:
Afbeelding

martijnsud

Re: Ervaringen QSP kuipstoelen?

Bericht door martijnsud » 07 okt 2009, 21:39

Van 'horen zeggen' heb ik gehoord dat de kwaliteit goed is. Komt uit de zelfde fabriek als OMP.

Ervaring zelf heb ik niet

Martijn

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 07 okt 2009, 21:54

Heb zelf geen ervaring met QSP, maar toch maar een ongevraagd adviesje :)

Ik zie de aankoop van een stoel als een "investering". Je doet er nog vele jaren mee en je kunt hem ook zo meenemen naar een volgende auto. Ik heb daarom niet op die paar Euro gelet en gewoon de stoel genomen die mij het fijnste zat.

Joy

Bericht door Joy » 07 okt 2009, 22:04

Ik heb QSP gordels gehad. Prima kwaliteit, niks mis mee.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 07 okt 2009, 22:19

QSP is het eigen merk van The Autosport Company in Waalwijk. http://www.theautosportcompany.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Een prima bedrijf (familie van Biesheuvel Autosport uit Nieuwendijk).
De verschillende QSP-producten komen vaak uit dezelfde fabrieken als de grote merken en dan met name bij OMP vandaan.
De QSP gordels die ze hebben staan wel op de officiele FIA-lijst, dus de stoelen zullen wel in hetzelfde rijtje zitten qua kwaliteit/veiligheid.

Wanneer de pasvorm je goed bevalt lijkt het me geen slecht plan om ze aan te schaffen.

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2009, 22:21

Is hetzelfde als ELTEC wordt die naam opgezet maar het is een gerennomeerd merk, maar omdat ze veel inkopen is het goedkoper :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2009, 22:26

Ik zag ze laatst ook al en ook de prijzen waarvan ik dacht :hmmm: das nog eens te doen :mrgreen: en ze hebben toch ook nu de GT3 stoelen qua model/look.... http://www.qspraceware.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 08 okt 2009, 00:17

Ik gebruik QSP gordels, stuur en stuurnaaf. Allemaal perfect spul met dito afwerking. Stuur is nog altijd in prima staat na zo'n 20.000km, wel wat vuiler natuurlijk. Gordels zijn van absoluut goede kwaliteit. Denk dat het met de stoelen ook wel goed moet zitten, maar proefzitten zal ik altijd doen en dan kom je er vanzelf achter!

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 08 okt 2009, 13:14

Ok bedankt voor de informatie mensen :thumbup: .
Overigens was ik sowieso van plan om voor gordels/stuur/naaf van QSP te gaan. Grote kans dat het nu dan uiteindelijk ook QSP stoelen gaan worden.

Plaats reactie