Soort van burnout?? Boetes??
-
Re: Soort van burnout?? Boetes??
Hoe je de agent aanspreekt, ermee praat en hoe hij op dat moment is heeft wel degelijk invloed op de zwaarte van de bekeuring. Ik bedoel niet dat het een wereld van verschil is, maar verschil kan er wel degelijk zitten. Spreek uit eigen ervaring.
- frank de jonge
Ilja, jij zit wel een beetje in deze materie denk ik. Wat zou ik kunnen verwachten? Mag eventueel via PB 

-
Algemene tip:
Je kan ook op http://www.flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en bij de sectie 'Juridisch' op het forum middels de zoekfunctie (of pagina's doorbladeren) een idee krijgen wat je te wachten staat.
Reken op een transactievoorstel van xxx aantal euro. Een kennis heeft tijd terug een wheelie gedaan met een motor terwijl er een onopvallende politiewagen achter reed. Was iets van 225 à 250,- dacht ik. Jij zal ook wel zoiets krijgen in die regio (hetzij minder, hetzij meer geld).
Je kan ook op http://www.flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en bij de sectie 'Juridisch' op het forum middels de zoekfunctie (of pagina's doorbladeren) een idee krijgen wat je te wachten staat.
Reken op een transactievoorstel van xxx aantal euro. Een kennis heeft tijd terug een wheelie gedaan met een motor terwijl er een onopvallende politiewagen achter reed. Was iets van 225 à 250,- dacht ik. Jij zal ook wel zoiets krijgen in die regio (hetzij minder, hetzij meer geld).
- Maus335i
Humeur/stemming van de agent lijkt me wel degelijk van belang. Driften over een rotonde is in feite een artikel 5 (gevaar voor overig verkeer), maar als een agent besluit je een boete voor geluidshinder te geven zietie het toch wel degelijk door de vingers wat "normaal" niet de bedoeling zou zijn.
- wjn
Wat een onzin dat er rechters zijn die de strafmaat bepalenMacboy schreef:Wat een onzin dat je roze papiertje wordt ingenomen afhankelijk van het humeur van de agent

- Hans
Tijdje geleden bij wegmisbruikers, Zwarte Audi die nogal vlot door Eindhoven reed. Rood verkeerslicht, 30-40 te hard, beetje lomp. Toen ze hem aanhielden deed ie nogal populair, "ja zo rij ik altijd, geef die boete nou maar, je kan mijn rijbewijs toch niet afpakken" Meneer kreeg 3 bekeuringen en ze melden hem aan voor de EMG cursus. Man deed daar allemaal heel laconiek over. Hij had geen idee wat die EMG inhield had ik het idee, politie legde hem dat ook niet uit. Meneer kreeg zijn rijbewijs terug en mocht verder rijden. Als hij zich anders had opgesteld was ie er waarschijnlijk met alleen de boete's weg gekomen, mischien nog wel 2 ipv 3. Nu waren de agenten nogal pissed dat hij ze zo benaderde. Dus de onderbuik van de betreffende agent speelt zeer zeker wel een grote rol, en via een artikel 5 kunnen ze dus wel degelijk je rijbewijs innemen. (zie pas nog die motorrijders die heel rustig op een grote parkeerplaats wat behendigheids oefeningen aan het doen waren)Macboy schreef:Wat een onzin dat je roze papiertje wordt ingenomen afhankelijk van het humeur van de agent