Rijke vader misschien? Beetje dubieus is het idd wel 20 (dus waarschijnlijk weinig rij ervaring in snelle auto's)en 400pk? Ik weet niet of dat wel zo slim is.
Ik zou 'em (met dringende waarschuwing dat hij zeer voorzichtig moet zijn) gewoon verkopen. Als jij hem niet zo'n ding verkoopt, koopt zo'n gastje die auto wel ergens anders.
Ben jij er mooi vanaf. Handel is handel. Tis zijn eigen verantwoordelijkheid.
Slim is het zeker niet. Ik heb al diverse gevalletjes gezien/gehoord van die jonge gastjes die zoiets aanschafte en uiteindelijk om een boom heen gevouwen zaten.
Het zou erg jammer zijn van zo'n auto zeg ik dan maar. Je moet de verantwoording niet bij jezelf gaan zoeken.
Over het geld zou ik me geen zorgen maken, er zijn zat (jonge) gasten die het "beter" dan ons hebben.
Je zou eens in een proefrit, aan pa laten zien waar die auto toe instaat is. Is natuurlijk een "gevaarlijke" versnelling wat die auto kan. Gaat natuurlijk niet op wanneer pa met een Porsche Turbo komt aanzetten.
Als je all risks verzekerd bent wel.
Maar ja, dagwaarde uitkering word je ook niet gelukkig van, gewoon een sportschool vriendje meenemen dus.
Ik had op mijn 18e ook bijna 300pk GTT gereden; verzekering deed moeilijk anders was dat hem geworden.
Had achteraf misschien wel een hoop gedoe en geld gescheeld.
Eerst maar eens een goed gesprek voeren met die lui. Beetje de kat uit de boom kijken en niet te gretig worden. Kijken hoe ze reageren.
Je merkt vaak snel genoeg of er e.e.a. vaag accent uit hun mond komt en of ze een beetje beleefd zijn of niet.
Het is natuurlijk nooit een garantie, maar een goed gesprek is nooit weg!
[quote="partyondude"]En als het nou een kampsjaak is, die me de auto uit flikkert?
gewoon je gordel omdoen en niet losmaken
handel is handel gewoon verkopen!!!
Toen ik 18 was,was m'n eerste auto een 205 GTI met 160 pk.en toen ik 20 was een 309 16V met ca. 200 pk,natuurlijk niet tevergelijken met 400 pk maar voor die tijd (1990) ook snelle wagens,heb met beide nooit schade gereden.
Misschien gebruikt dat kereltje meer z'n verstand dan wy denken en komt het helemaal goed
Ik zou er op staan dat zijn vader mee komt.
Als hij echt mee betaald, is dat toch normaal.
Als hij alleen is of met een ander jong ventje, zou ik ze niet laten rijden.
Wat mij het meest bevreemd is dat toen ik de vraagrpijs noemde, die 4K hoger was dan zijn bod op marktplaats, hij direct akkoord ging, totaal geen probleem.
Hallo, je hebt voor ons land in den vreemde gedient...dan ben je toch niet bevreesd dat er onderwerg iets gebeurd. Gewoon langs laten komen en bij als ze zeer serieuz zijn een proefrit laten doen, maar natuurlijk wel meerijden.
Dat van die prijs is niet normaal, dat doet niemand.
Je vraagt een forse prijs voor je auto(hij zal het wel waard zijn, daar gaat het niet om, het gaat om de grote van het bedrag op zich), dus een serieuze koper gaat anders met die prijs om denk ik.
Je gevoel is nu al niet goed.
Dus: korte metten maken met die gast.
Ik zou alleen afspreken met zijn vader erbij, dan kan hij ook zien waar zijn geld heen gaat.