Driftdag RDW Lelystad 29 oktober 2006

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 nov 2006, 16:37

Leuk dagje zo te zien, is dit die prodrive drift en dwars cursus (A)? Vraag me wel eens af of ik op zoiets wat met mijn impreza te zoeken heb (geen dccd, geen fan van hele dag aan handrem sjorren)...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 10 nov 2006, 20:26

Erg leuke filmpjes. Lijkt mij ook wel eens wat om zo'n dagje mee te maken, vooral om ook ervaring op te doen. Is dat ook de bedoeling van zo'n dag of meer voor de gevorderden?

mvg Steven

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 nov 2006, 21:00

Zo, de meeste lui daar kunnen redelijk met het gaspedaal sturen zeg, netjes 8)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 nov 2006, 19:57

@Kasteel: in mijn tijd bij Prodrive diverse Subaru dagen meegemaakt. Handremsjorren doen alleen de nono's. Grootste probleem voor Subaru rijders was om te leren, dat je die auto dwars krijgt door te remmen.
De meeste Subaru rijders denken (ook na anderhalf uur oefenen en uitleg, voorrijden door instructeur etc.) dat ze dwars gaan door gas te geven.

Gevolg: 90% van de Subaru rijders klaagt na een halve dag over een versleten linker voorband. Allemaal onderstuur.

Dus ik adviseer je: Als je Gevoel en Talent hebt voor autorijden: DOEN!
Heb je dat niet: probeer het dan ook niet tijdens een driftdag, maar ga eerst een rijvaardigheids training doen.

Dit is mijn mening, gebaseerd op veel teleurgestelde Subaru-'drifters' die ik heb gezien. Je moet die lui echt blijven afleren om op het gas te gaan driften. :roll:

Fabian

Bericht door Fabian » 13 nov 2006, 20:00

Afleren is inderdaad moeilijker dan aanleren, dat blijft als een paal boven water staan! :D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 nov 2006, 20:05

Heb meegedaan aan zo'n dag, maar om een Impreza goed dwars te krijgen, moet je redelijk bruut te werk gaan.

Koppeling in, handrem erop, auto zetten en dan zou het moeten lukken. Als je de handrem niet gebruikt en alleen gaat handremmen, draai je je diffs naar de klote. Ik vond die dag best leuk, maar bijna niemand kreeg het voor elkaar draai dwars te gaan.

Lekker een Impreza met DCCD halen, of zelf een diff inbouwen. En anders lekker BMW gaan rijden 8)

HSR

Bericht door HSR » 14 nov 2006, 00:02

partyondude schreef:Heb meegedaan aan zo'n dag, maar om een Impreza goed dwars te krijgen, moet je redelijk bruut te werk gaan.

Koppeling in, handrem erop, auto zetten en dan zou het moeten lukken. Als je de handrem niet gebruikt en alleen gaat handremmen, draai je je diffs naar de klote. Ik vond die dag best leuk, maar bijna niemand kreeg het voor elkaar draai dwars te gaan.

Lekker een Impreza met DCCD halen, of zelf een diff inbouwen. En anders lekker BMW gaan rijden 8)

Of gewoon kunnen rijden. :mrgreen:

(grapje :wink: )

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 nov 2006, 10:33

@Partyondude: Zoals jij het uitlegt is dus precies, waardoor het de meesten niet lukt. Vergeet die handrem. Gewoon gebruik maken van het feit dat de Impreza achter uitbreekt zodra je op hoge snelheid instuurt en de rem daarbij doseert.

Maar vaak is dat voor mensen te hoog gegrepen, daar heb je al een stukje talent en/of lef voor nodig (+ goede instructeur die naast je zit, niet naast de baan staat). Daarom adviseer ik om dan niet te beginnen met driften, maar met een rijvaardigheidstraining. Dan leer je de auto kennen op de limiet, met situaties die je op de openbare weg ook tegenkomt. Daardoor is dit een goede combinatie tussen verkeersveiligheid en fun, en een goede basis om daarna door te gaan met driften in een Subaru.

Nadeel: Je moet écht hard gaan met een Impreza om hem te laten uitbreken en als ie dan uitbreekt schrikken veel mensen dusdanig dat ze meteen alle kanten op vliegen.

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2006, 12:44

Steven Nauta schreef:Erg leuke filmpjes. Lijkt mij ook wel eens wat om zo'n dagje mee te maken, vooral om ook ervaring op te doen. Is dat ook de bedoeling van zo'n dag of meer voor de gevorderden?

mvg Steven
Dit kikkerbaantje is niet echt voor gevorderden, al waren die wel aanwezig. Ik vind Papenburg meer een uitdaging zegmaar, of driften over de Nordschleife met de vangrail direct naast je.

Plaats reactie