Hotmail wachtwoorden op straat !!
-
Luuk
Hotmail wachtwoorden op straat !!
Wachtwoorden Hotmail op straat
Van tienduizenden mensen, die e-mailen via Hotmail, zijn de inloggegevens gestolen. En een lijst daarvan stond een tijdje op internet, meldt de BBC.
De gestolen wachtwoorden zijn vooral van Europese adressen die beginnen met de letters a en b. Hackers konden met de gestolen wachtwoorden in e-mails van Hotmail-klanten ook de inloggegevens van andere webdiensten inzien.
Hotmail is van Microsoft. Het concern raadt iedereen aan het wachtwoord snel te veranderen. Hotmail is 's werelds meest gebruikte e-maildienst.
Bron: http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... components" onclick="window.open(this.href);return false;
'k Heb hem toch maar even aangepast.
Van tienduizenden mensen, die e-mailen via Hotmail, zijn de inloggegevens gestolen. En een lijst daarvan stond een tijdje op internet, meldt de BBC.
De gestolen wachtwoorden zijn vooral van Europese adressen die beginnen met de letters a en b. Hackers konden met de gestolen wachtwoorden in e-mails van Hotmail-klanten ook de inloggegevens van andere webdiensten inzien.
Hotmail is van Microsoft. Het concern raadt iedereen aan het wachtwoord snel te veranderen. Hotmail is 's werelds meest gebruikte e-maildienst.
Bron: http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... components" onclick="window.open(this.href);return false;
'k Heb hem toch maar even aangepast.
- stefan740
Re: Hotmail wachtwoorden op straat !!
Anders gewoon overstappen op gmail, vind het 100x fijner werken 
- Wouter.325
Je link werkt niet?
- Max V
+1stefan740 schreef:Anders gewoon overstappen op gmail, vind het 100x fijner werken
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Mijn adres begint met de W van Wouter dus ik heb nog even voordat ze daar zijn aanbeland. 
- JohanH
Indien het lek er nog steeds is helpt dat niet echt Luuk 
Ik gebruik hotmail alleen voor spam en messenger, dus vanwege dat laatste is't wat onpraktisch dat mijn hotmail-pwd op straat zou liggen...
Ik gebruik hotmail alleen voor spam en messenger, dus vanwege dat laatste is't wat onpraktisch dat mijn hotmail-pwd op straat zou liggen...
- ///Martin
Ik ben geen expert, maar als je het bericht volledig opent zie je dat het slechts gegevens betreft die in een actieve vorm zijn prijsgegeven middels "phishing". Dus mensen die e.e.a. ergens hebben opgegeven onder valse voorwendselen.
- Ampair
hmmm heb 4 e-mails van hotmail die met een A beginnen.
das niet zo handig...
das niet zo handig...
- RJay
Mooi, dan ben ik veilig, lol.Mika schreef:Ik ben geen expert, maar als je het bericht volledig opent zie je dat het slechts gegevens betreft die in een actieve vorm zijn prijsgegeven middels "phishing". Dus mensen die e.e.a. ergens hebben opgegeven onder valse voorwendselen.
hotmail begint nog eens met een R ook
-
Roy
stefan740 schreef:Anders gewoon overstappen op gmail, vind het 100x fijner werken
Ook inloggegevens Yahoo en Gmail gepubliceerd
AMSTERDAM – De inloggegevens van twintigduizend Gmail- en Yahoo Mail-accounts zijn dinsdag op internet gepubliceerd.
©Dat meldt de BBC dinsdag.
Maandag werden ook al de wachtwoorden van duizenden Hotmail-accounts gepubliceerd op de website pastebin.com.
Een deel van de gegevens zou zijn verouderd, maar het grootste deel zou nog werken, zo meldt de Britse omroep.
Het is nog niet duidelijk of hackers de lijst buit maakten bij de maildiensten zelf, of dat het gaat om gegevens van Windows Live ID. Microsoft roept zijn gebruikers op om voor de zekerheid de wachtwoorden van de dienst te veranderen.
Inmiddels is de website Pastebin tijdelijk offline gehaald. De eigenaar zag de afgelopen dagen het aantal bezoekers enorm groeien. Hij stelt dat er aan zijn site eerst wat aanpassingen moeten worden verricht, voordat deze weer online kan gaan.
- SteV6
Is dit waar, of een stunt om het bezoekersaantal van een bepaalde website flink op te krikken?
Want waarom melden hotmail en gmail zelf niets over het voorval?
Stephan
Want waarom melden hotmail en gmail zelf niets over het voorval?
Stephan
- DDX
Zolang je je wachtwoord niet op wazige sites invult als http://www.nodigaljehotmailvriendenuit.com" onclick="window.open(this.href);return false; heb je denk weinig te vrezen.
Zeker als hotmail, gmail en yahoo tegelijk 'gehackt' zijn is het op zo'n manier gebeurd.
Zeker als hotmail, gmail en yahoo tegelijk 'gehackt' zijn is het op zo'n manier gebeurd.
- MartijnGizmo
Precies zoals DDX zegt, allemaal lui die hun wachtwoord zelf ingevuld hebben op van die MSN-blokkeer-checkers etc... Falende users kun je toch niet vermijden. Ging overigens met name om Spaanstalige accounts.