'Porsche wil goedkopere auto's op markt brengen'
-
'Porsche wil goedkopere auto's op markt brengen'
Uitgegeven: 4 oktober 2009 17:59
STUTTGART - De Duitse sportwagenbouwer Porsche is van plan auto's uit te brengen die aanzienlijk goedkoper en kleiner zijn dan de huidige modellen. Dat zei het hoofd van ontwikkeling bij Porsche, Wolfgang Dürheimer, in het Duitse autoblad Automobilwoche.
Volgens Dürheimer wordt gekeken naar een sportwagen die stukken goedkoper is dan het huidige instapmodel, de Porsche Boxster (met een prijs in Nederland van 65.800 euro inclusief btw).
Ook overweegt het bedrijf een compacte terreinwagen op de markt te brengen die duidelijk kleiner van omvang zal zijn dan de Porsche Cayenne.
STUTTGART - De Duitse sportwagenbouwer Porsche is van plan auto's uit te brengen die aanzienlijk goedkoper en kleiner zijn dan de huidige modellen. Dat zei het hoofd van ontwikkeling bij Porsche, Wolfgang Dürheimer, in het Duitse autoblad Automobilwoche.
Volgens Dürheimer wordt gekeken naar een sportwagen die stukken goedkoper is dan het huidige instapmodel, de Porsche Boxster (met een prijs in Nederland van 65.800 euro inclusief btw).
Ook overweegt het bedrijf een compacte terreinwagen op de markt te brengen die duidelijk kleiner van omvang zal zijn dan de Porsche Cayenne.
- Niels v D
Re: 'Porsche wil goedkopere auto's op markt brengen'
lijkt me goed nieuws..
Goede goedkope rwd sportwagen is nooit mis.
Goede goedkope rwd sportwagen is nooit mis.
- SteV6
Kan ook makkelijk als je kijkt hoe groot een 911 tegenwoordig is geworden
Kom maar op met die 900 kg met 200 pk Porker
Stephan

Kom maar op met die 900 kg met 200 pk Porker

Stephan
Laatst gewijzigd door SteV6 op 04 okt 2009, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nou het design nog wat spannender...
- Robin Hartog
Kijk, een nieuwe 924 of 944 lijkt me helemaal te gek. Maar een kleinere Cayenne? Hm... Zal waarschijnlijk prima verkopen, maar toch.... Dan heeft Porsche wéér een klasse waar ze de concurrentie aftroeven.. Pff... 

- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Kleinere Cayenne? Wordt dus een Tiguan met Porsche logo.
-
- 10000
Porsche gaat nog verder het dal in...

- Joy
Ah joh, als ze naast die auto's gewoon leuke modellen blijven uitbrengen maakt het niks uit. Het is vulling om de verkoop op peil te houden en te voldoen aan milieueisen. Prima toch. In de jaren 70-80 had Porsche ook goedkope modellen, en die verkochten prima. Hoe bereikbaarder hoe beter.Ernst Jan Dekker schreef:- 10000
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Zolang de 911 maar in het assortiment blijft 

-
Juich het alleen maar toe. Zolang het sportwagens zijn dan. Iets in de zin van een 914 oid lijkt me leuk. die kans zit er misschien wel in vanwege die VW die gaat komen?
De terreinwagens, hatchbacks e.d. mogen ze wat mij betreft weglaten.
De terreinwagens, hatchbacks e.d. mogen ze wat mij betreft weglaten.
- Dennis Cavallino
Hoe klein en goedkoop gaan ze worden?
Een 914 achtig ding met VAG1.4 Kompressor + turbo ligt voor de hand. Dat is een lekker hitstig blokje, zuinig, snel, goede gasresponse in tegenstelling tot de 2 liter TFSI motoren. Een MR layout is wel de basis van Porsche (proto 356 had dat, de Cayman is gewoon perfect met die layout). Een 914 achtig ding kan mooi een afneembaar Targa dakje krijgen en heeft de potentie om een echte lightweight te worden. 600-750kg@175 pk ofzo? Niets mis mee.
Een FR layout daarentegen zou teveel op een Mx5/S2000 lijken, maar die brengt met een 2.0 TFSI motor van VAG wel de mogelijkheid om een heel groot gat in de sportwagenmarkt te dichten. Een 924 Carrera GT revival zeg maar, waarmee je gewoon 1:15 kunt rijden in 't dagelijks verkeer en met zo'n 210 pk op de achterwielen helemaal los kunt gaan als daar de mogelijkheden voor zijn. Het nadeel voor Porsche is dan dat zoiets teveel in 't vaarwater van de Cayman komt te zitten. Daarom denk ik dus dat ze een 914 achtig concept gaan presenteren.
Een 914 achtig ding met VAG1.4 Kompressor + turbo ligt voor de hand. Dat is een lekker hitstig blokje, zuinig, snel, goede gasresponse in tegenstelling tot de 2 liter TFSI motoren. Een MR layout is wel de basis van Porsche (proto 356 had dat, de Cayman is gewoon perfect met die layout). Een 914 achtig ding kan mooi een afneembaar Targa dakje krijgen en heeft de potentie om een echte lightweight te worden. 600-750kg@175 pk ofzo? Niets mis mee.
Een FR layout daarentegen zou teveel op een Mx5/S2000 lijken, maar die brengt met een 2.0 TFSI motor van VAG wel de mogelijkheid om een heel groot gat in de sportwagenmarkt te dichten. Een 924 Carrera GT revival zeg maar, waarmee je gewoon 1:15 kunt rijden in 't dagelijks verkeer en met zo'n 210 pk op de achterwielen helemaal los kunt gaan als daar de mogelijkheden voor zijn. Het nadeel voor Porsche is dan dat zoiets teveel in 't vaarwater van de Cayman komt te zitten. Daarom denk ik dus dat ze een 914 achtig concept gaan presenteren.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja ik ben niet zo des Porsches, 550RSK, 917, 906, 908, 964RS en 959/GT3RS bring it on bij wijze van, maar ze zijn wel 'n beetje de sportievere weg kwijt met diesels en VW V6en, etc. Maar ik reed gisteren een nieuwe witte Cayman voorbij met 19"(denk ik). Toch wel stoer hoor en minder verwijfd dan toen ik 'm in de showroom zag en er in zat. Valt me 100% mee!
Een volle 320(?) pk Cayman zou mijn keuze zijn tov een 997(S)

-
Zou me niets verbazen als er in de toekomst Porsches op basis van de Golf en de A3 verschijnen.
Nachtmerrie voor 911 rijders.......lekker dromen voor de VAG fappers.
Nachtmerrie voor 911 rijders.......lekker dromen voor de VAG fappers.
- Joop
Zolang ze hun achtergrond maar niet al te veel verloochenen en enkel marketingtechnisch denken juich ik dit ook wel toe.
Een hedendaagse variant van de 924/944 of zeker van de 914 (met middenmotor layout) zou ik wel aardig vinden...
Ben alleen bang dat er dus idd. ook afgeleide VW/Audi modellen op de markt worden gezet, aangezien ze zelf niet heel veel meer te vertellen hebben binnen het VAG-concern.
Een hedendaagse variant van de 924/944 of zeker van de 914 (met middenmotor layout) zou ik wel aardig vinden...
Ben alleen bang dat er dus idd. ook afgeleide VW/Audi modellen op de markt worden gezet, aangezien ze zelf niet heel veel meer te vertellen hebben binnen het VAG-concern.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zag net een stukje op TV, waar een marketing goeroe er gehakt van maakte ( goedkope Porkers dus).................
Reden;
-Merkschade/Imagoschade
-In de jaren 70 ook een dergelijk project; faliekant mislukt
Eerlijk gezegd kan ik me er wel iets bij voorstellen.............
Reden;
-Merkschade/Imagoschade
-In de jaren 70 ook een dergelijk project; faliekant mislukt
Eerlijk gezegd kan ik me er wel iets bij voorstellen.............
-
Ik zat raar op te kijken want dit las ik laatst nog:
http://www.petrolhead.nl/2009/09/geruch ... der_vw.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.petrolhead.nl/2009/09/geruch ... der_vw.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joop
Ik fakkel de Panamera niet direct af, als niet echte Porsche; maar dat bericht laat wel een andere invalshoek zien die mij wel gunstig stemt:
- Een kleinere Porsche; dus wel een echte rijdersauto;
- de niet sportwagens opruimen...
- Een kleinere Porsche; dus wel een echte rijdersauto;
- de niet sportwagens opruimen...

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Was net zelfs al in Editie NL op RTL4.
Ik ben trouwens wel gematigd positief. Een Cayman of 911 is buiten mijn budget dus ik zou het wel toejuichen als er een RWD Porsche komt van rond de45, 50K. Zal ongetwijfeld super rijden, vast een nieuwe benchmark.
Ik ben trouwens wel gematigd positief. Een Cayman of 911 is buiten mijn budget dus ik zou het wel toejuichen als er een RWD Porsche komt van rond de45, 50K. Zal ongetwijfeld super rijden, vast een nieuwe benchmark.
- JP
Bluesport met een boxermotor...

- GTRene
Een nwe 356 coupe en cabrio
motor achterin ivm veiligheids eissen voetgangers voorkant.
gewicht max 950kg
motor varianten 170<>240pk

motor achterin ivm veiligheids eissen voetgangers voorkant.
gewicht max 950kg
motor varianten 170<>240pk

-
Van mij mogen ze maar nog meer ge-rebadgede VAG-meuk zit ik niet op te wachten. Prima dat ze gebruik maken van spul uit de VAG rekken om kosten te besparen, maar het moet niet dezelfde grap worden als je bij veel Seat's, VW's en Audi's ziet waarbij je loopt te betalen voor een badge en wat LEDjes in de koplamp a 2 euro per stuk.
Dat Bluesport roadsterding met een 6 boxer motor achter de voorstoelen 200-250pk en gewicht van max 1100kg voor 45k dan sta ik vooraan om m'n handtekening te zetten.
Dat Bluesport roadsterding met een 6 boxer motor achter de voorstoelen 200-250pk en gewicht van max 1100kg voor 45k dan sta ik vooraan om m'n handtekening te zetten.
-
Eigenlijk vind ik het ook niet erg, zo lang de pk's maar aanwezig zijn !