Voetbal Algemeen/actueel!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roy

Re: Voetbal [algemeen/actueel]

Bericht door Roy » 13 sep 2009, 19:54

Ik twijfel nog steeds. Ik vrees dat ik het te weinig zal gebruiken want ik doe ook zat andere dingen in het weekend. Ook volg ik vrijwel alle motor en autosport als het kan. De samenvattingen vind ik wel prima denk ik.

Willem II - Feyenoord was wel een erg actievolle pot. Zonde dat de Rotterdammers er met 3 punten vandoor gingen. Willem II had punten verdiend.

HansD

Bericht door HansD » 13 sep 2009, 20:31

Roy schreef:Willem II - Feyenoord was wel een erg actievolle pot. Zonde dat de Rotterdammers er met 3 punten vandoor gingen. Willem II had punten verdiend.
Dat is helemaal niet zonde :mrgreen: . Gaat prima zo, jammer voor die kruikjes maar die mogen volgende ronde punten krijgen.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 13 sep 2009, 21:27

+ 1 hans :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 13 sep 2009, 21:37

Mike Spanjersbergh schreef:+ 1 hans :lol:
+2 :clap:

Metchu

Bericht door Metchu » 14 sep 2009, 15:10

eindelijk vooruitgang in de confessionele voetbalwereld!
'De bal met de chip functioneert naar behoren'

14/09/2009 14:16

Het probeersel om met behulp van een in de bal aanwezige chip te controleren of de bal wel of niet de doellijn gepasseerd is, zorgde tijdens testen bij jeugdwedstrijden voor problemen. Het plan verdween daarom in de koelkast, maar nieuwe testen wijzen uit dat de methode wel goed werkt, meldt Der Kicker.

De UEFA en de FIFA werken samen om een vervolg te geven aan de nieuwe bevindingen. Aanstaande donderdag zal in de Europa League volgens het toonaangevende Duitse voetbalblad met de Chipbal worden gespeeld. Het project dat begin 2008 naar de achtergrond verdween, heeft voldoende potentie voor een nieuwe testfase.

Firma Cairos, die in samenwerking met Adidas de bal produceerde, laat via directeur Oliver Braun weten hoe het systeem functioneert. 'Eerst werkten we met signalen die via meerdere satellieten werden doorgestraald. Nu doen we het met twee magnetische velden. Deze worden achter het doel geplaatst, op 10 tot 15 centimeter buiten het strafschopgebied. Als de bal de doellijn passeert krijgen de scheidsrechters en hun assistenten binnen één seconde het bericht Goal op hun horloge.'

'De technologie richt zich nu alleen op wat zich op de doellijn afspeelt. Dat was met de satellieten anders, toen pikte hij ook signalen van elders op het veld op', vervolgt Braun. 'Het functioneert voor honderd procent nauwkeurig. Het signaal gaat in de kortst mogelijke tijd alleen naar de arbitrage. En de spelers die aan de test meededen, voelden geen onderscheid tussen de bal met chip of zonder chip.'

RutgerK

Bericht door RutgerK » 14 sep 2009, 15:16

Voetbal is oorlog

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 sep 2009, 20:21

Goed stuk:

http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns- ... League.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Roman

Bericht door Roman » 14 sep 2009, 20:33

Wat een gezeik allemaal. Huppa laat de 4de official or een 5e desnoods gewoon naar een tv scherm kijken zodat hij kan zien wat wij zien. Klaar.

Het gezeik en geprotesteer duurt allemaal veel langer dan dat het duurt om ff de beelden na te kijken en dat een JUISTE beslissing te nemen.

Metchu

Bericht door Metchu » 17 sep 2009, 23:03

ik wil Sjoerd feliciteren met de overwinning van Twente... Hij zal wel in Istanbul zijn waar het nu genieten is. Ik kon net inschakelen bij de goal van nkufo... schandalig dat fenerbahce z'n thuiswedstrijd verliest

aan de andere kant heeft mijn team, IN griekenland gewonnen van Panatinaikos. Rijkaards galatasaray heeft met 3-1 gewonnen van het team van ten cate. Wel grappig, ex-collega's tegen elkaar...

voor de rest is het niet waard om het over ajax en psv te hebben... bah!

edit: lol ik zie net dat psv in de laatste minuut 2-2 maakt! ok een duimpje mag er dan wel vanaf :thumbup: uit! 8)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 sep 2009, 13:05

Je mag mij ook feliciteren Metin! ;) Wat een geweldig laatste deel van de wedstrijd! :banaan:

Michel P

Bericht door Michel P » 18 sep 2009, 14:21

Kippenvel momenten in voetbal stadions:
Celtic - Liverpool You never walk alone

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 20 sep 2009, 21:53

In een woord: Geweldig!

Echt 2 geweldige dagen gehad in Istanbul van de week met natuurlijk een fantastisch resultaat! Ik had het niet verwacht; zeker na de eerste 10 minuten was ik eigenlijk al op zoek naar de uitgang; dacht dat we met 6-0 aan de broek kregen.

Stadion begon vol te lopen

Afbeelding

Een paar 'kleine spandoeken' ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij kwam ook nog ff kijken!

Afbeelding

Het begin!
Afbeelding

En het eind!

Afbeelding

Vandaag nog een goed resultaat gerealiseerd in Heerenveen! Ben ik ook erg blij mee!

Metchu

Bericht door Metchu » 20 sep 2009, 22:44

mooie foto's sjoerd! En dan heb je nog niet eens het indrukwekkendste stadion en supporters van istanbul meegemaakt :P

leuke foto's

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 04 okt 2009, 22:29

Afbeelding

:hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna:

Jammer dat we woensdag niet hebben gewonnen; had de week (weer) compleet gemaakt. Moet trouwens voor mezef ook oppassen; leef qua voetbal op dit moment een beetje op een wolk ;)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 04 okt 2009, 22:33

Gefeliciteerd Sjoerd. Jullie hebben het verdiend.....nu nog vol zien te houden....

Kijk in ieder geval met meer plezier naar jouw club dan naar mijn eigen.....

Metchu

Bericht door Metchu » 04 okt 2009, 22:37

wat een oersaai weekend zeg... :|

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 okt 2009, 00:11

Ik moest wel hard lachen om dat eigen doelpunt van Groningen, gozer tikt hem er netjes in om vervolgens de conclusie te trekken dat het het verkeerde doel was :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 okt 2009, 00:17

Hé leuk, een voetbaldraadje. ;)

Zelf Ajax supporter in hart en nieren. Baal dus van vandaag. Weer puntenverlies.. Maargoed, de strijd op plaats 1 is nog steeds spannend. :)

Roman

Bericht door Roman » 05 okt 2009, 10:06

Zeker balen, 2-2... sloeg nergens op wat ik daar soms zag op het veld. Net amateurs soms.

Chelski ook met 2-0 gewonnen, klote dag.

PS: Iemand moet Drogba z'n pootjes eens breken, hoe die gozer ter aarde stort iedere keer als er een zuchtje wind langs komt is om misselijk van te worden. En dat de hele wedstrijd door. Hij werd bij een corner geduwd door een ploeg genoot, nou wat ging die dramatisch naar de grond en rollen. Totdat Terry hem vertelde dat het Ballack was, toen stond ie uiteraard direct weer op. Je schaamt je toch dood als zo'n mongool voor je team speelt.

Metchu

Bericht door Metchu » 05 okt 2009, 11:06

Ik heb die hele wedstrijd gezien van Roda en Ajax... Maar roda verdiende echt wel de volle winst, ze lieten bij vlagen echt wel gave combinaties zien! Ajax heeft dan geluk met een lucky Suarez :mrgreen: Penalty was ook geen penalty :mrgreen: anyway... niet zeuren, wees blij met het punt, net zoals PSV hebben ze een punt uit gestolen...

Roman

Bericht door Roman » 05 okt 2009, 11:21

Metchu schreef:Ik heb die hele wedstrijd gezien van Roda en Ajax... Maar roda verdiende echt wel de volle winst, ze lieten bij vlagen echt wel gave combinaties zien! Ajax heeft dan geluk met een lucky Suarez :mrgreen: Penalty was ook geen penalty :mrgreen: anyway... niet zeuren, wees blij met het punt, net zoals PSV hebben ze een punt uit gestolen...
Geen penalty? Voetbal tegenwoordig gemixed met handbal dan? :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 okt 2009, 13:50

De regel luidt: Bewust hands!! Dat was onbewust! hij draait zich om en de bal valt op z'n hand... nergens staat in de regels dat je hand niet in de baan van het schot mag zitten ofzo... dus op die fiets... maar ik snap wel dat ie em geeft, daar niet van. Maar wat ik wil zeggen, wees blij met een punt!!

Roman

Bericht door Roman » 05 okt 2009, 14:03

Metchu schreef:De regel luidt: Bewust hands!! Dat was onbewust! hij draait zich om en de bal valt op z'n hand... nergens staat in de regels dat je hand niet in de baan van het schot mag zitten ofzo... dus op die fiets... maar ik snap wel dat ie em geeft, daar niet van. Maar wat ik wil zeggen, wees blij met een punt!!
Hij zorgt wel dat de bal van richting veranderd binnen het strafschop gebied, krijg je gewoon een penalty voor om de oren. Lijkt me normaal.

MAAR, Roda was zeker niet slecht. En ben uiteraard blij met een punt, maar wij waren ook gewoon slecht bezig weer. Hadden met 3 punten terug moeten, en kunnen komen.

Pantellic mag van mij trouwens gewoon weer terug waar ie vandaan is gekomen, slome slungel. We missen een echte spits naast Suarez. Cvitanich heeft af en toe z'n momentjes maar over het algemeen vind ik het niks, en Pantellic voegt al helemaal niets toe.

Maar goed, iedereen aan onze kant was gewoon erg laks bezig vond ik, leek soms alsof ze te lui waren om knap te verdedigen en over te spelen.

Gelukkig zie ik zo'n 1 tot 5 premier league wedstrijden per week dus zie ik tenminste nog knap voetbal :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 okt 2009, 15:07

@Roman: Jep, (helaas) helemaal met je eens... Maar wat ik zo jammer vind, is dat ze het potverdorie wel kunnen. Zie eerste 6 of 7 wedstrijden ofzo. En dan tegen Anderlecht ook geen verkeerde wedstrijd (iig leuk om te kijken) en dan zo'n.. ja, blunder, begaan tegen Roda. :|

En die Pantellic maakt zijn verwachtingen ook niet waar idd. :roll:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 okt 2009, 18:18

Pantallic enkeltje geven waar hij vandaan kwam. Suarez zal ook wel niet meer lang bij Ajax blijven.. helaas :( Gozer schiet er veel teveel in, net zoals Hunter..

Plaats reactie