Ben ik dan de enige?!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jinx

Ben ik dan de enige?!

Bericht door Jinx » 05 okt 2009, 15:12

Wat ik niet zo goed begrijp, zeker op een trackday enthousiast forum, is dat er nog steeds niemand is voor zover ik weet in Nederland met een Noble.

Ik kijk er al jaren naar en zie ze steeds goedkoper worden. Voor mij is het simpel, ik heb geen 24K aan ponden te besteden, anders had ik geen 2 seconden getwijfeld.. Maar ik zie hier mensen veel en veel meer uitgeven aan auto's waar ik het niet goed van begrijp, om ze vervolgens circuitwaardig te gaan maken..

Ben ik dan de enige die een strakke plasser krijgt van een Noble?

Alle serieuze auto critici zijn het met elkaar eens dat de Noble ongelooflijk goed is. Supercar looks, laag gewicht, RWD, perfecte handling, power.. Dus waarom, waarom vraag ik jullie, heeft nog niemand een Noble? :hosanna:

Misschien zie ik iets over het hoofd. :)

http://www.pistonheads.co.uk/sales/1256435.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

JP

Re: Ben ik dan de enige?!

Bericht door JP » 05 okt 2009, 15:40

Als je het geld hebt, zul je toch nog wel ff achter je oren krabben, of het wel zo slim is. Lijkt me een tricky car om te handlen.

Trouwens een stijve van een Noble....... :hmmm: Nee, misschien wel van een TVR

Jinx

Bericht door Jinx » 05 okt 2009, 15:47

Dat is het nou juist. Hij is dus als je de critici mag geloven helemaaaaal niet tricky. Je kan er juist fantastisch mee spelen.

Hier nog het oudere model:

Luister maar is wat hij zegt. :)

Een TVR bijt natuurlijk gewoon je hoofd eraf als je 1 foutje maakt.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 okt 2009, 16:29

Je bent niet de enige, ik heb ze ook regelmatig aangekaart en dan in het bijzonder de Noble M400 maar deze heeft dezelfde looks en nog goedkoper ook.
Zetten verder heel goede rondetijden neer overal vergelijkbaar met de top cars...dus ja, ik zou er ook wel 1 willen hebben wat dat betrefd.

maja heb ook al de Ultima GTR en de Ford GT40 hoog staan :mrgreen:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 05 okt 2009, 17:43

Zeker gaaf een Noble ik heb er wel naar gekeken maar achterlichten van een Ford mondeo en nog wat van die fratsen.. onbetrouwbaar (Lotus ook) en duur in onderhoud.. nee geef mij maar lichtgewicht en dan liever een Lotus of een Caterham want die zijn overzichtelijk met het stuur rechts en dat is bij een Noble niet zo, ik weet eigenlijk niet of die om te bouwen zijn.. Maar goed voor 24000,- pond heb je wel een hele mooie Exige-S voor 8)

JP

Bericht door JP » 05 okt 2009, 17:44

Hans GP schreef: Maar goed voor 24000,- pond heb je wel een hele mooie Exige-S voor 8)

FAPFAP :bag:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 05 okt 2009, 17:53

Er is er in ieder geval 1 op Nederlands kenteken, en volgens mij ook een 2e, maar dat weet ik niet zeker.

Ik vind het wel een stoere kar, zie ze wel eens op de Ring. Maar ja....best duur als je hem vergelijkt met een Exige of TVR. Die genieten dan
toch wel de voorkeur eigenlijk.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 okt 2009, 17:54

Tsja.

Wat gaat het je kosten als je wat stuk rijd met zo'n ding? Als je met bijvoorbeeld een M3 een bumper aan gort rijd heb je voor 100 euro een andere, hoe werkt dat bij hun? Andere motor kan je ook wel zo ergens vandaan halen enz.

Wie in NL heeft er expertise als het om Noble wagens gaat?

Je moet niet alleen naar aanschaf kijken maar ook naar running cost.

Daarnaast zijn er niet veel die een beetje knap rijden kunnen met 400 PK per ton, dat word ook nogal eens vergeten :)

markk

Bericht door markk » 05 okt 2009, 17:55

Ik ken iemand in m'n zakelijke kennis kring met een noble...
Kortom ze zijn er wel...

Overigens enigszins apart is ie wel, in de goede zin van het woord. Hij is nl. cio bij een bank en heeft als lease auto, jawel een mazda rx8 :) Wereldvent...

Mark.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 05 okt 2009, 17:59

Bert ///M3 schreef:Tsja.

Wat gaat het je kosten als je wat stuk rijd met zo'n ding? Als je met bijvoorbeeld een M3 een bumper aan gort rijd heb je voor 100 euro een andere, hoe werkt dat bij hun? Andere motor kan je ook wel zo ergens vandaan halen enz.

Wie in NL heeft er expertise als het om Noble wagens gaat?

Je moet niet alleen naar aanschaf kijken maar ook naar running cost.

Daarnaast zijn er niet veel die een beetje knap rijden kunnen met 400 PK per ton, dat word ook nogal eens vergeten :)

Bij van der Kooi in Lochem en die hebben ook Lotus :wink: Nieuw in Nederland zijn iets van ruim €100000,- dus komt nog een lekker bedrag BPM bij :?

GTRene

Bericht door GTRene » 05 okt 2009, 18:52

Prijzen schijnen heel erg mee te vallen, ik had destijds ook een buying guide, ff zoeken.......ah hier is het, met een mooi overzicht ook van onderdeel prijzen e.d.

http://www.strikeengine.com/noble-buying-guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 okt 2009, 20:22

Heb er in het pistonheads topic wel eens wat op gereageerd, vind ze dus ook geweldig, maar als je de NL'se prijzen ziet, ben je er vrij snel klaar mee. Importeren/geen garantie/alleen kooij weet een beetje/onderdelen verkrijgbaarheid/kennis beschikbaar zorgen ervoor dat ik nog niet overstag ga. Mocht er ooit wat meer bekend worden er en een leuke LHD te koop staan, zal het wel ter overweging worden :).

Plaats reactie