Financieel debacle: Nurburgring 2009 verbouwing

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Financieel debacle: Nurburgring 2009 verbouwing

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jul 2009, 12:46

Het gaat niet zo goed met de bouw en vooral financiering daarvan op de Nurburgring (GP strecke) van het Nurburgring 2009 project: http://www.autosport.nl/news/18380/div_omstreden_n" onclick="window.open(this.href);return false;ürburgring-project_eist_eerste_slachtoffer.html
Het omstreden nieuwbouwproject "Nürburgring 2009", dat morgen met veel vlagvertoon aan de vooravond van de Duitse Formule 1-Grand Prix moet worden geopend, heeft zijn eerste slachtoffer geëist. Prof. Ingolf Deubel (foto links) is gisteren teruggetreden als minister van financiën van de Duitse deelstaat Rheinland-Pfalz, de grootste aandeelhouder van het circuitcomplex. Begin deze week kwam naar buiten dat er "onregelmatigheden" waren bij de financiering van het miljoenenproject. Nadat het niet was gelukt om private investeerders voor het project te vinden, draait de deelstaat, die er toch al belabberd voorstaat, naar alle waarschijnlijkheid voor de financiering op.

Tekst: René de Boer
Ach, 't zorgt weer voor werkgelegenheid zullen we maar denken, al is 't maar bij de pers.

Markos

Re: Financieel debacle: Nurburgring 2009 verbouwing

Bericht door Markos » 08 jul 2009, 18:16

Ze hebben ut ook wel erg groot aangepakt allemaal. Wordt echt dol

Ben benieuwd naar de achtbaan :clap:

Animatie van de achtbaan zoals ie wordt.
http://www.s-spower.com/coasters/f1coas ... oaster.php" onclick="window.open(this.href);return false;

ADV

Bericht door ADV » 10 jul 2009, 23:05

Ik ben nu in keulen, vandaag @ f1 geweest. Is echt behoorlijk veranderd tov 2 jaar geleden! echt een stuk mooier. De achtbaan schijnt 15 augustus geopend te worden.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 10 jul 2009, 23:07

OMG ik las topictitel en ik dacht ff dat Dennis alweer een nieuwe recessie voelde aankomen.

RVV

Bericht door RVV » 10 jul 2009, 23:10

Ravin ///M schreef:OMG ik las topictitel en ik dacht ff dat Dennis alweer een nieuwe recessie voelde aankomen.
:D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 jul 2009, 23:23

Markos schreef:Ze hebben ut ook wel erg groot aangepakt allemaal. Wordt echt dol

Ben benieuwd naar de achtbaan :clap:

Animatie van de achtbaan zoals ie wordt.
http://www.s-spower.com/coasters/f1coas ... oaster.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Dik!

Shakes

Bericht door Shakes » 11 jul 2009, 10:26

De Nurburgring is gewoon een hoer geworden waar iedereen voor, te veel, geld op mag. Ben al tijden niet geweest en heb ook helemaal geen behoefte meer. Ik ga wel in de file staan op de A1 om 17:00...........

Vroeger was alles beter :mrgreen:

stefan740

Bericht door stefan740 » 11 jul 2009, 17:52

Gister rond 18:00 een nieuw persoonlijk record gezet op de A1. 244kmh op de GPS :hosanna:

Het is gewoon een kwestie van op een rustige dag gaan en je hebt nergens last van. Maargoed dat is voor mij zonder fulltime job en binnen 2 uurtjes van de ring misschien wat makkelijker ja.

Knot

Bericht door Knot » 11 jul 2009, 17:55

In de leaseperiode ging ik er speciaal voor heen en weer om die A1 helling te pakken als ik een andere of tijdeleijke auto had ;)

Style

Bericht door Style » 11 jul 2009, 19:31

dit weekend is de opnening dus ik mag hope dat alles klaar is.

Anderhlave week waren ze nog erg druk bezig en was t verre van af!

stefan740

Bericht door stefan740 » 11 jul 2009, 20:06

Rijdend over de B258 langs het circuit zag het er goed uit alles leek wel af gister. Op de achtbaan na dus.
Er is ook opeens een voetgangersbrug over de 258 heen. Ik was er precies een week terug ook en toen was die er nog helemaal niet. Snel gedaan :hosanna:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 jul 2009, 21:30

Nandor schreef:De Nurburgring is gewoon een hoer geworden waar iedereen voor, te veel, geld op mag. Ben al tijden niet geweest en heb ook helemaal geen behoefte meer. Ik ga wel in de file staan op de A1 om 17:00...........

Vroeger was alles beter :mrgreen:
+1, Nandor :P We worden oud of zoiets ;)

steve smith

Bericht door steve smith » 03 okt 2009, 03:12

Deze meneer lacht wel:

http://www.tilke-ac.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Impressive portfolio BTW!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 okt 2009, 09:22

Toen ik Bouwkunde op de MTS deed had ik een stagebrief geschreven naar Tilke, maar nooit opgestuurd, omdat ik een andere kans kreeg om de hoek. :D Tilke was toen al wel bekend als circuitontwerper die graag samenwerkte met Michael Schumacher (!), maar als ik toen had geweten wat 'ie aan enorme projecten zou gaan doen tussen '98 en nu, pfoe, dan had ik op zijn minst dat briefje + cv moeten toesturen. Ik wilde me vooral richten op 't bouwen van huizen en vip-ruimten + hotels direct langs de baan, omdat me dat simpelweg gaaf leek om te doen, maar dan niet op de rechte stukken zoals je vaak ziet, maar bij de mooiste bochtensecties. Zelf heb ik die drukte van toeschouwers langs de rechte stukken nooit zo begrepen namelijk.

Nu zie ik 't allemaal heel anders. Toevallig was gisteren Hugenholtz jr. op TV in een interview over zijn vader, die naast 't circuit van Zandvoort ook Suzuka heeft ontworpen en dat nu samen met Spa het enige echte old school rijderscircuit is, waarbij Suzuka amper is gewijzigd al die jaren. Overigens vind ik Interlagos ook zo'n circuit vanwege de hoogteverschillen. Hugenholtz legde het mooi uit, zijn vader bouwde graag 'roadcourses', oftewel, zijn circuits moesten lijken alsof ze over een stuk van een normale weg gingen, zoals zoveel circuits in 't verleden waren ontstaan. Tilke doet dat helaas niet en die circuits en ze zijn op sommige leuke bochtensecties na wel erg steriel. Ik snap niet dat hij een soort alleenrecht heeft verworven, er zullen vast anderen zijn die 't beter kunnen dan hij. Die zitten helaas/gelukkig niet op schoot bij Bernie.

Plaats reactie