Ervaringen met Hi-Spec remklauwen.
- Tim N
Ervaringen met Hi-Spec remklauwen.
Heeft er hier iemand ervaring met Hi-Spec klauwen?
Dit past itt de Porsche klauwen nl onder std 17"wielen.
En ik weet dat RS trade ze kan leveren maar misschien zijn er goedkopere adressen.
Groeten tim
Dit past itt de Porsche klauwen nl onder std 17"wielen.
En ik weet dat RS trade ze kan leveren maar misschien zijn er goedkopere adressen.
Groeten tim
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Re: Ervaringen met Hi-Spec remklauwen.
Ooit een setje onder mijn GTT gehad 335x32 (4 Pot's) Ik zou ze geen 2e keer meer kopen. Ik heb er alleen DS2500 in gehad toen. Later met GTT's gereden met Stoptech's (met Axxis blokken) en daar was ik meer van onder de indruk. Zo ook met STi Brembo's op een GTT.
Diezelfde Brembo's op mijn EVO VI was ik dan weer niet van onder de indruk
Diezelfde Brembo's op mijn EVO VI was ik dan weer niet van onder de indruk

- Bijlagen
-
- closeup.JPG (159.09 KiB) 3596 keer bekeken
- Bert ///M3
FWIW ik zou mijn vingers er niet aan branden, meeste berichten over dat merk zijn bar slecht. Slechte klauwen, matige toleraties, schijven die slechte toleranties hebben en niet in balans zijn etc etc etc.
Over wat voor auto gaat het eigenlijk? Er zijn wel zat betere merken die spullen leveren voor in 17 inch klauwen. Bij dit soort zaken niet proberen om hier en daar een paar honderd euro te besparen, krijg je later weer spijt van.
Over wat voor auto gaat het eigenlijk? Er zijn wel zat betere merken die spullen leveren voor in 17 inch klauwen. Bij dit soort zaken niet proberen om hier en daar een paar honderd euro te besparen, krijg je later weer spijt van.
- Tim N
Gaat om een Volvo 850 R.
punt is dat ik graag 17" std wielen zou gaan rijden. ipv de 18" die een must zijn met porsche klauwen.
en aangezien daar zo ongeveer alleen de hi-spec onder passen. (ap heeft geen dust seals dus valt af)
en alleen hi spec + WP pro's passen onder std 17" Volan wielen.
WP valt af ivm blokkenkeus en verkrijgbaarheid.
Hi-spec leek me een nette prijs kwaliteit verhouding, en heb een mede R eigenaar niets dan lof erover gehoord.
Gebruik de auto alleen op straat dus gaat geen circuit zien oid.
Gaat me vooral om dat als de zeldsame keer dat ik 200+ rijd in D dat het dan ook goed remt ipv std 280mm remmen
punt is dat ik graag 17" std wielen zou gaan rijden. ipv de 18" die een must zijn met porsche klauwen.
en aangezien daar zo ongeveer alleen de hi-spec onder passen. (ap heeft geen dust seals dus valt af)
en alleen hi spec + WP pro's passen onder std 17" Volan wielen.
WP valt af ivm blokkenkeus en verkrijgbaarheid.
Hi-spec leek me een nette prijs kwaliteit verhouding, en heb een mede R eigenaar niets dan lof erover gehoord.
Gebruik de auto alleen op straat dus gaat geen circuit zien oid.
Gaat me vooral om dat als de zeldsame keer dat ik 200+ rijd in D dat het dan ook goed remt ipv std 280mm remmen
-
Begin deze week reed ik naast een zwarte 850 R met zwarte XYZ remklauwen, volgens mij was dit onder 17" wielen. Wellicht kan je hier ook naar kijken. Verder heb ik weinig klachten gehoord over de remklauwen van Hi-Spec, wel over de schijven/ bells, adapaters en klantenservice van Hi-Spec. De passing van deze delen schijnt (voor Cosworth's) niet goed te zijn en de klantenservice belabberd.
Edit: http://www.xyz-racing.com/upload/produc ... el-330.pdf
Edit: http://www.xyz-racing.com/upload/produc ... el-330.pdf
- Tim N
XYZ heb ik idd ook gezien, maar die passen niet zonder spaver met std 17"
En heb geen zin in spacers. Daarbij komt dat ik een hogere pet opheb van Hi-Spec dan XYZ.
Ga rustig verder zoeken naar Hi-spec ervaringdeskundigen.
Heb iig iemand met een 850R gevonden die er ervaring mee heeft en die is lovend erover onder zijn R.
Misschien daar binnenkort maar eens heen rijden om te test rijden (euuhh test remmen)
En heb geen zin in spacers. Daarbij komt dat ik een hogere pet opheb van Hi-Spec dan XYZ.
Ga rustig verder zoeken naar Hi-spec ervaringdeskundigen.
Heb iig iemand met een 850R gevonden die er ervaring mee heeft en die is lovend erover onder zijn R.
Misschien daar binnenkort maar eens heen rijden om te test rijden (euuhh test remmen)
- Tommy
wat ik ervan gehoord heb is het net als XYZ, D2, Rotora rommel van de bovenste plank. Alleen geschikt als show big brakes en niet geschikt om mee te remmen. Bij hard remmen vervalt bij wijze van spreke de garantie. Wilwood en Brembo zijn wat wisselende verhalen over, beetje serie afhankelijk. En wil je het gewoon goed, dan kan je altijd grijpen naar Movit, AP racing of bv Alcon. Van die laatste 3 is AP wellicht de meest voordelige. Rond 2k euro heb je dan een set goede remmen.
- Bert ///M3
Hm setje AP 330mm heb je niet voor 2000 dacht ik hoor, meestal zit je meer richting de 2800 euro. Mov'it 322mm zit daar nog iets onder.
Bij Alcon doen ze volgens mij niet zo erg aan pasklare setjes, daar is het meer van klauwen los bestellen en schijven los bestellen dacht ik. Ze hebben er wel wat maar niet echt een heel uitgebreid assortiment.
Bij Alcon doen ze volgens mij niet zo erg aan pasklare setjes, daar is het meer van klauwen los bestellen en schijven los bestellen dacht ik. Ze hebben er wel wat maar niet echt een heel uitgebreid assortiment.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Stoptech is ook nog een optie, ook remmen waar ik redelijk van onder de indruk ben geraakt na een aantal malen getest te hebben.
Alcon is wel fantastisch spul heb ik begrepen, maar volgens mij ook geen stofhoezen.Bert ///M3 schreef:Hm setje AP 330mm heb je niet voor 2000 dacht ik hoor, meestal zit je meer richting de 2800 euro. Mov'it 322mm zit daar nog iets onder.
Willwood ben ik zelf zeer over te spreken, maar heeft dacht ik ook geen stofhoezen.
Tim, de politie heeft toch ook met deze auto's gereden met aangepaste remmen?
Weet niet of dat ook met 17 inch was, maar informeren kan geen kwaad toch?
- Bert ///M3
Geen idee van Wilwood eigenlijk, die heb je in alle soorten in maten, verschillende soorten zuigermateriaal enz.
Maar die doen niet echt veel voor de OEM markt, dus zullen de meesten ook wel geen dustseals hebben nee.
Wat mij ook mooi spul lijkt zijn de complete kits van Performance Friction.
Maar die doen niet echt veel voor de OEM markt, dus zullen de meesten ook wel geen dustseals hebben nee.
Wat mij ook mooi spul lijkt zijn de complete kits van Performance Friction.
- Tim N
Idd de bestickerde brigade heeft met de 302mm upgrade gereden.
Maar die remmen waarschijnlijk niet hard genoeg.
302 schijnt geen echte verbetering te zijn geweest over 280mm.
Hi-Spec omdat ik dan de 17" eronder kan zetten (en deze hebben weer dezelfde blokken alssommige AP dus valt ook wel mee)
Porsche ivm zeer eenvoudige schijven en blokkenverkrijgbaarheid (al zijn er genoeg hi-spec leveranciers in nederland)
Maar die remmen waarschijnlijk niet hard genoeg.
302 schijnt geen echte verbetering te zijn geweest over 280mm.
Voor de rest is mijn keuze dus puur of de hi spec of de porsche klauwen.luco hornsveld schreef:Bert ///M3 schreef: Tim, de politie heeft toch ook met deze auto's gereden met aangepaste remmen?
Weet niet of dat ook met 17 inch was, maar informeren kan geen kwaad toch?
Hi-Spec omdat ik dan de 17" eronder kan zetten (en deze hebben weer dezelfde blokken alssommige AP dus valt ook wel mee)
Porsche ivm zeer eenvoudige schijven en blokkenverkrijgbaarheid (al zijn er genoeg hi-spec leveranciers in nederland)
- Tommy
bert, ap racing vanaf hun eigen website rond 1600 pond per set.
- Downforce Hans
Die dust seals fikken er toch meestal uit dus daar zou ik niet over in zitten.
Mijn AP remmen onder mijn subaru hadden geen dust seals en ik heb daar nooit problemen mee gehad.
Onder mijn corvette zijn ze ook weggefikt maar ik denk niet dat het verder nadelige gevolgen zal hebben.
Grtz,Hans
Mijn AP remmen onder mijn subaru hadden geen dust seals en ik heb daar nooit problemen mee gehad.
Onder mijn corvette zijn ze ook weggefikt maar ik denk niet dat het verder nadelige gevolgen zal hebben.
Grtz,Hans
-
Met sportief straatgebruik zitten ze er bij mij nog netjes in hoor. Bij regelmatig circuitgebruik kan ik me er iets bij voorstellen.Downforce Hans schreef:Die dust seals fikken er toch meestal uit dus daar zou ik niet over in zitten.
Grtz,Hans
- Bert ///M3
Idd, op straat zullen ze niet zo snel weg zijn.
Voor circuit / race gebruik moet je eigenlijk klauwen met RVS zuigers en zonder dustseals hebben, ipv aluminium zuigers en dustseals. De dustseals fikken snel af en alu zuigers laten veel hitte door naar de vloeistof.
Voor circuit / race gebruik moet je eigenlijk klauwen met RVS zuigers en zonder dustseals hebben, ipv aluminium zuigers en dustseals. De dustseals fikken snel af en alu zuigers laten veel hitte door naar de vloeistof.
- Tim N
Circuitgebruik gaat het toch niet worden met 1500kg baksteen 

-
Bert ///M3 schreef:FWIW ik zou mijn vingers er niet aan branden, meeste berichten over dat merk zijn bar slecht. Slechte klauwen, matige toleraties, schijven die slechte toleranties hebben en niet in balans zijn etc etc etc.
Met dit in het achterhoofd snap ik eigenlijk niet waarom je je zinnen hebt gezet op dit merk. Is het de kleur van de klauw misschien? Als er 1 ding belangrijk is aan een auto, dan zijn het wel de remmen.

- Tim N
Kleur klauwen intresseerd me de rozen, gaat mij er om dat het goed achter originele 17" wielen moet passen.
En dat is een hele opgave schijnbaar AP past iig niet, Porsche klauwen niet etc etc.
En aangezien dit set Hi-Spec dat doet (en WP Pro maar dat is helemaal ellende)
Heb een mede 850R eigenaar gesproken en die is tot op heden content met de gekochte waar.
Ga daar binnenkort maar eens langs om te kijken voelen rijden remmen.
VWB belangerijkste aan een auto de remmen: Remmen doet het echt wel goed naar wat ik ervan hoor.
En dat van die dust seals etc daar maak ik me niet te druk om zo veelvuldig en langere tijden achter elkaar worden de remmen niet afgemat in het gebruik. (zoals genoemd geen circuit slechts straatgebruik)
Ga het dus eerst met eigen ogen bekijken, verhalen is ook maar net wat de verteller ervan verwachte, en voor welk doeleind het ingezet wordt.
(en welk type klauw men gebruikte)
En dat is een hele opgave schijnbaar AP past iig niet, Porsche klauwen niet etc etc.
En aangezien dit set Hi-Spec dat doet (en WP Pro maar dat is helemaal ellende)
Heb een mede 850R eigenaar gesproken en die is tot op heden content met de gekochte waar.
Ga daar binnenkort maar eens langs om te kijken voelen rijden remmen.
VWB belangerijkste aan een auto de remmen: Remmen doet het echt wel goed naar wat ik ervan hoor.
En dat van die dust seals etc daar maak ik me niet te druk om zo veelvuldig en langere tijden achter elkaar worden de remmen niet afgemat in het gebruik. (zoals genoemd geen circuit slechts straatgebruik)
Ga het dus eerst met eigen ogen bekijken, verhalen is ook maar net wat de verteller ervan verwachte, en voor welk doeleind het ingezet wordt.
(en welk type klauw men gebruikte)
Hoe bedoel jij Tim dat het niet achter de orginele 17inch wielen past.. met een BBK en orginele wielen zit je echt in 98% van de gevallen zowieso aan spacers vast..
- Tim N
Ja en dat is dus net wat ik niet wil/kan.
Ga binnenkort maar eens richting de eigenaar met Hi-Spec op zijn R.
Ga binnenkort maar eens richting de eigenaar met Hi-Spec op zijn R.
- Ronnie
ik heb ze ook gehad, was er niet heel erg van onder de indruk, uiteraard een stuk beter dan standaard maar mijn wilwood set was ongeveer dezelfde prijs en dat remde gewoon beter.
Ik heb er verder nooit problemen mee gehad. Het is allemaal ook erg afhankelijk van de remblokken/type auto (gewicht), soort gebruik etc.
Wat ik wel gelezen heb op UK forums is dat de customer service echt enorm slecht is en dat ze daar oa. veel kromgetrokken schijven hebben etc.
Ik heb er verder nooit problemen mee gehad. Het is allemaal ook erg afhankelijk van de remblokken/type auto (gewicht), soort gebruik etc.
Wat ik wel gelezen heb op UK forums is dat de customer service echt enorm slecht is en dat ze daar oa. veel kromgetrokken schijven hebben etc.
- Tommy
de wilwood SL6R is een slimline klauw, zelfde hydraulic footprint als de superlite 4, maar je kan ze achter meer velgen kwijt, misschien is dat nog een idee.
- Tim N
Zal er eens naar kijken als de tijd zich aanbied.
Ben er met een avondje google en de reacties hier, wel van overtuigt geraakt dat Hi-Spec het niet is.
Ben er met een avondje google en de reacties hier, wel van overtuigt geraakt dat Hi-Spec het niet is.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ik kaap het draadje even een beetje maar misschien levert TAR-OX wel wat passends? Ik heb zelf ook al wat mooi spul gezien, ik heb alleen geen flauw idee of het een beetje kwaliteit is....