Situatie banken inschatten
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Situatie banken inschatten
Ik kwam vandaag tot de conclusie dat ik niet heel handig bezig ben met een bult spaarcenten
, dus die gaan verschuiven. Zit nu bij de ING op een plusrekening met een érg magere rente, voor dat rentepercentage kan ik beter m'n studieschuld gaan afbetalen. Gelukkig zijn er ook andere banken waar e.e.a. er een stuk beter uit ziet maar ik heb eigenlijk geen idee hoe die banken er voor staan of waar ik dat kan bekijken. Niet dat ik bang ben dat er binnenkort banken gaan omvallen maar ik parkeer het liever bij een gezonde bank dan 1 die aan het infuus ligt. M'n vraag is dus ook of dat ergens inzichtelijk is of dat je maar 'gewoon' de gok moet nemen (en de hele handel bij Ohra of SNS parkeren).

-
Roman S.
Re: Situatie banken inschatten
De ING heeft genoeg soort gelijke spaarrekeningen met een hoger rente percentage?
- Snipe
Als het mijn geld was zou ik het onderbrengen bij een bank die onder de garantieregeling valt, zodat je je geld niet kwijt bent als de bank omvalt (wat bij IceSave zoals bekend wél had gekund).
....en verder gewoon naar de hoogste rente kijken als je het op een spaarrekening wil zetten natuurlijk.
....en verder gewoon naar de hoogste rente kijken als je het op een spaarrekening wil zetten natuurlijk.
-
Marco R.
Ik zit en blijf bij Rabobank. De rente en situatie bevallen mij prima. Als je echt grote bedragen hebt qua spaarcenten kun je het ook 'vast' zetten voor een termijn die jij wenst (in bepaalde periodes is de keuze). Snuffel eens op hun site, en ook andere banken.
-
Roman S.
Plusrekening is al een wat 'verouderde' rekening. Neem bijvoorbeeld de toprekening, soortgelijke voorwaarden en 3á4 keer zoveel rente. Vind persoonlijk 't gedoe over 'onstabiele' banken en 'aan het infuus' in Nederland altijd wat overdreven.
- Buco
Maar die berichtgevingen kloppen uiteindelijk wel!!
Ik zit en blijf ook bij Rabo!
Deze site is wel een bekende in 'bankenland' http://www.independer.nl/spaarrekening/intro.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter
Ik zit en blijf ook bij Rabo!
Deze site is wel een bekende in 'bankenland' http://www.independer.nl/spaarrekening/intro.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter
-
Rupie
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zit op het moment bij moneyou, is een dochter van abnamro.
Ik zit op het moment bij moneyou, is een dochter van abnamro.
- @iko
Je kunt je geld op het moment het beste in auto's steken
Mijn waarde in auto's is afgelopen jaar in ieder geval minder hard omlaag gegaan dan de beleggingen van mijn vrouw
Mijn waarde in auto's is afgelopen jaar in ieder geval minder hard omlaag gegaan dan de beleggingen van mijn vrouw
- G Kolkman
Ik kom na het binnenlokkertje van 3.75% niet verder dan 3.25, wat riant onder het omslagpercentage ligt (studieschuld-percentage is momenteel 3.58 dus daar moet het boven liggen om het zin te laten hebben). Of je moet naar zo'n spaardeposito, maar dat is me weer te vast (plus dat je dan volgens mij weer moet dokken als je het er vroegtijdig vanaf haalt?).Roman S. schreef:De ING heeft genoeg soort gelijke spaarrekeningen met een hoger rente percentage?
Zal na het eten eens even de linkjes bestuderen.
Momenteel heb ik qua auto's even weinig te wensen 8) , heb 2 funauto's waarvan ik er 1 misbruik als daily 8) , ik kan me op dat vlak werkelijk geen betere situatie voorstellen :banaan: . Mja wat zuinigers maar dat is vaak omgekeerd evenredig met de fun-factor dus ook geen optie. Ja van de winter weer maar da's meer een kwestie van 2 maanden rustig aan doen en dan hebben we een winterhokje van 1000 euro ook wel bij elkaar, daar heb ik dát geld niet voor nodig.
Het is dus meer dat er ook nog een studieschuld tegenover staat die ik af zou kúnnen lossen maar dat heeft momenteel dus geen zin (provided dat ik dat geld elders naartoe pomp).
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik wilde reageren met de Toprekening van de ING in jouw geval, maar ik zie dat dat de voorwaarden zijn die jij al noemt. 3,75% en dan na 3 maanden 3,25%. Ik heb hem 3 maanden terug nog afgesloten voor 4,75% voor 6 maanden en de daarna volgende maanden voor volgens mij de dan geldende rente, dat zal dan dus ook wel 3,25% worden. Nogal een verschil. Misschien dan zelf ook maar weer gaan hoppen met de spaarcenten.
-
Marco R.
Volgens mij had je bij Rabobank meerdere varianten qua 'vastzetten' van periodes G. Kolkman. Misschien de moeite waard om nader te bestuderen.
En nee, ik heb geen aandelen, alleen familie die er werkt.
En nee, ik heb geen aandelen, alleen familie die er werkt.
- Buco
Vastzetten is momenteel niet heel erg aantrekkelijk. Bij de Rabo ben je het beste af met de Rabo Internet Loyaal Spaarrek. welke momenteel een rente van 3,40% geeft indien er E 20.000 of meer op staat. Werkt met een bonussysteem, basisrente 2,90% +0,50% over laagste saldo per kwartaal.
Vastzetten is niet erg interessant, een 1 maandsdeposito zal zo rond de 1% aan rente geven,een 12 mnds deposito rond de 2%. Alle periodes tussen de 1 en 12 mnd hebben een rente daar tussen in.
De interbancaire rentes (Euribor) zijn momenteel historisch laag, dat is goed te zien aan de Termijndeposito-rentes. Omdat banken momenteel graag spaargelden willen hebben, bieden zij hogere rentes en adverteren vaak met hun 'TOP'-rekening om klanten binnen te halen, maar dat kost hun geld. Momenteel per ontvangen Euro zo'n 2%. Normaliter gesproken verdient de bank nog wat aan spaargeld (marge).
Normaliter ontvangt de klant een Euribor-tarief -/- een bepaalde afslag.
Momenteel ontvangt de klant een Euribor +/+ een opslag.
Toekomstgericht (heel zwart-wit):
De rente die je ontvangt wordt kunstmatig hoog gehouden door de opslagen die banken bieden.
Zodra de banken gezonder worden zullen deze opslagen afnemen en de percentages dalen.
Als banken gezonder worden kan dit invloed hebben op de gehele economie waardoor deze verder kan aantrekken waardoor de inflatie gaat oplopen en uiteindelijk de reele rente weer gaat stijgen, maar dat kan nog wel even duren
Gr.
Peter
Vastzetten is niet erg interessant, een 1 maandsdeposito zal zo rond de 1% aan rente geven,een 12 mnds deposito rond de 2%. Alle periodes tussen de 1 en 12 mnd hebben een rente daar tussen in.
De interbancaire rentes (Euribor) zijn momenteel historisch laag, dat is goed te zien aan de Termijndeposito-rentes. Omdat banken momenteel graag spaargelden willen hebben, bieden zij hogere rentes en adverteren vaak met hun 'TOP'-rekening om klanten binnen te halen, maar dat kost hun geld. Momenteel per ontvangen Euro zo'n 2%. Normaliter gesproken verdient de bank nog wat aan spaargeld (marge).
Normaliter ontvangt de klant een Euribor-tarief -/- een bepaalde afslag.
Momenteel ontvangt de klant een Euribor +/+ een opslag.
Toekomstgericht (heel zwart-wit):
De rente die je ontvangt wordt kunstmatig hoog gehouden door de opslagen die banken bieden.
Zodra de banken gezonder worden zullen deze opslagen afnemen en de percentages dalen.
Als banken gezonder worden kan dit invloed hebben op de gehele economie waardoor deze verder kan aantrekken waardoor de inflatie gaat oplopen en uiteindelijk de reele rente weer gaat stijgen, maar dat kan nog wel even duren
Gr.
Peter
- G Kolkman
Dan pomp ik na die eerste drop de boel wel alsnog richting de IB-groep
.
- G Kolkman
*schopje*
1 van de toppers was een paar maand geleden de DSB... wordt je niet heel rustig van als je daar je spaarcentjes hebt staan, want er wordt daar toch wel ietwat nadrukkelijk aan de deurklink gerammeld om tegoeden terug te halen momenteel
(mijn knaken staan er niet overigens).
1 van de toppers was een paar maand geleden de DSB... wordt je niet heel rustig van als je daar je spaarcentjes hebt staan, want er wordt daar toch wel ietwat nadrukkelijk aan de deurklink gerammeld om tegoeden terug te halen momenteel
- Michel P
G Kolkman schreef:*schopje*
1 van de toppers was een paar maand geleden de DSB... wordt je niet heel rustig van als je daar je spaarcentjes hebt staan, want er wordt daar toch wel ietwat nadrukkelijk aan de deurklink gerammeld om tegoeden terug te halen momenteel(mijn knaken staan er niet overigens).
De Schurken Bank............ laat maar omdonderen die oplichters bende!! Met 101 leen BVtjes........
Michel
- Joy
Vooral die gehackte site was leuk verzonnen. Ja helaas, site is net gehacked op de dag dat er werd opgeroepen om alle tegoeden bij de DSB weg te halen.
Nice try buttheads !
- Maus335i
Hmm veel mensen zijn zo anti DSB omdat ze zichzelf in de nesten hebben gewerkt door leningen af te sluiten voor auto's, boten, grotere plasma tv enz. Ik snap dat niet.. ze trappen er toch zelf met open ogen in, dat de DSB in die ziekelijke behoefte voorziet kan je hen niet kwalijk nemen. Die zetten gewoon een bepaald product in de markt om winst te maken (dat doet overigens elke bank, zo ook ING, Rabo enz.)Michel P schreef:G Kolkman schreef:*schopje*
1 van de toppers was een paar maand geleden de DSB... wordt je niet heel rustig van als je daar je spaarcentjes hebt staan, want er wordt daar toch wel ietwat nadrukkelijk aan de deurklink gerammeld om tegoeden terug te halen momenteel(mijn knaken staan er niet overigens).
De Schurken Bank............ laat maar omdonderen die oplichters bende!! Met 101 leen BVtjes........
Michel
Ohja en die mafkees (Lakerman?) die riep dat je snel je geld bij DSB moet weghalen mogen ze van mij aan de hoogste boom knopen. Ik hoop werkelijk dat DSB die gast tot aan zijn faillissement toe procederen. Dat soort dingen moet je in dit soort tijden over geen enkele bank roepen, zeker niet als je een bepaalde verantwoordelijkheid hebt.
-
Rupie
Ben het aardig met je eens Maus. Laat mensen eerst maar eens nadenken voordat ze uberhaupt een lening van welke grote dan ook aan gaan. Dat zullen de meeste mensen overigens niet doen, want de meesten doen mee aan het grote spelletje dat heet "money makes the world go around". En laat daar veel mensen nou nog goed aan verdienen ook...
- SteV6
Is de belastingdienst op dit moment niet de beste spaarrekening?! Je accountant vragen om de voorlopige schatting "iets" te hoog in te schatten en dan je definitieve aanslag rekken totdat je na 2 jaar het "verzoek" krijgt van de inspecteur dat je aangifte MOET doen. Krijg je het teveel betaalde geld netjes teruggestort met 5% rentevergoeding.
Banken lokken je namelijk binnen met aantrekkelijke rentetarieven en nog geen kwartaal later halen ze er een procent of meer af.
Stephan
Banken lokken je namelijk binnen met aantrekkelijke rentetarieven en nog geen kwartaal later halen ze er een procent of meer af.
Stephan
- Elise
Banken passen hun rentetarief aan, maar de belastingdienst doet (uiteraard) exact hetzelfde, dus geen 5% maar (slechts) 2.75% (= vergoeding 3e kwartaal 2009)SteV6 schreef:Is de belastingdienst op dit moment niet de beste spaarrekening?! Je accountant vragen om de voorlopige schatting "iets" te hoog in te schatten en dan je definitieve aanslag rekken totdat je na 2 jaar het "verzoek" krijgt van de inspecteur dat je aangifte MOET doen. Krijg je het teveel betaalde geld netjes teruggestort met 5% rentevergoeding.
Stephan
http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1z04pl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Elise
Naar wat ik begrepen heb wil onze staatssecretaris van Financiën dat dat "verzoek" ook een andere vorm krijgen en is het doen van aangifte niet meer zo vrijblijvend.SteV6 schreef:totdat je na 2 jaar het "verzoek" krijgt van de inspecteur dat je aangifte MOET doen.
-
M@rcel
Misschien kan deze site wat duidelijkheid scheppen.
Zodra de rente van je spaarrekening omlaag gaat, krijg je een waarschuwing per e-mail.
Staan ook mooie tabellen met alle spaarrentes van alle Nederlandse banken.
http://www.mijn-spaarrente.nl/
Zodra de rente van je spaarrekening omlaag gaat, krijg je een waarschuwing per e-mail.
Staan ook mooie tabellen met alle spaarrentes van alle Nederlandse banken.
http://www.mijn-spaarrente.nl/
-
Christoph
Maus335i schreef:Hmm veel mensen zijn zo anti DSB omdat ze zichzelf in de nesten hebben gewerkt door leningen af te sluiten voor auto's, boten, grotere plasma tv enz. Ik snap dat niet.. ze trappen er toch zelf met open ogen in, dat de DSB in die ziekelijke behoefte voorziet kan je hen niet kwalijk nemen. Die zetten gewoon een bepaald product in de markt om winst te maken (dat doet overigens elke bank, zo ook ING, Rabo enz.)Michel P schreef:G Kolkman schreef:*schopje*
Michel
Ohja en die mafkees (Lakerman?) die riep dat je snel je geld bij DSB moet weghalen mogen ze van mij aan de hoogste boom knopen. Ik hoop werkelijk dat DSB die gast tot aan zijn faillissement toe procederen. Dat soort dingen moet je in dit soort tijden over geen enkele bank roepen, zeker niet als je een bepaalde verantwoordelijkheid hebt.
+100
-
EJGT3CS
Grappig item van Geenstijl:
http://www.geenstijl.tv/2009/09/rutger_ ... b_ban.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.geenstijl.tv/2009/09/rutger_ ... b_ban.html" onclick="window.open(this.href);return false;