Ik heb trouwens nog een gratis cadeau gehad: een enorm ei links op m'n rug
Om 20.45 van start gegaan in een enorm drukke heat.
Er waren weer nieuwe karts, dus ik moest flink wennen. Of het door de banden kwam, weet ik niet, maar ze hadden flink last van overstuur. Daarnaast was het rempedaal bijna niet te doseren.
Maargoed, even aanvoelen en zoveel mogelijk rijdende chicanes proberen te ontwijken. Krap onder de 35 lukte dus net.
Om 21.45 de volgende heat gedaan. Eerste paar ronden lekker met Erik opgereden, maar toen die eenmaal z'n kart doorhad ging 'ie als een speer. Ik mezelf maar inpraten dat het aan de kart ligt

Hij rijdt gewoon 3/4 seconde sneller.
Intussen was ene vaste klant ofzo elke keer bezig om in kart nummer 9 flinke tijden neer te zetten (p moore). Wij wilden ook kart 9 rijden!
Pech in heat 3, geen kart nummer 9.
Heb zelf even achter de jongen gereden die wél in 9 reed. Een enorm belabberde lijn had hij, en toch keihard wegacceleren op de rechte stukken. Ik wist het zeker: kart 9 is retesnel. Hij reed er een lage 34 mee, terwijl ik weer hoog in de 34 zat.
Vanaf nu had ik het zelf al door. Het stuur- en remgedrag van elke kart verschilt best wel. Resultaat: zeer schommelende rondetijden.
Even afkoelen en wat drinken. Ondertussen had Xavier de kartbaan ook gevonden
Met 4 man de heat 4e geboekt, die compleet voor onszelf was.
Ben even naar een baanjongen gelopen of ik kart 9 mocht. Dat was geen probleem.
Vanaf toen ging het reterelax. Een compleet lege baan en vanaf ronde 1 tot en met ronde 18 alleen maar 33's gereden

In het begin even compleet omschakelen. Je moet eerder remmen omdat je kart harder gaat. Daarnaast moest ik ook aan de remmen wennen, die stonden wel wat zompig afgesteld, maargoed.
Ik weet zeker dat in kart 9 nog wel een halve seconde van de tijd af te halen is. Aan het eind kreeg ik 'm aardig door, wat resulteerde in een 33.04. Meestal als ik wat agressiever ga sturen word ik te overmoedig, maar nu was het juist nodig.
Snelste dagtijd, en een gedeeld 1e maandtijd (ja, op de 30e van de maand

) én m'n persoonlijk record van 33.25 verbeterd (van 3 jaar geleden ofzo...)
De tijden voor de liefhebbers in volgorde van heat 1 tot 4