Portemonnee gestolen...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Hendrik Kinderman

Portemonnee gestolen...

Bericht door Hendrik Kinderman » 01 okt 2009, 23:12

Gisteravond naar de kroeg van de studentenvereniging, net ff de beurs in iemands z'n jas doen, want we zouden enorm smerig worden die avond, 5 minuten later weer terug voor geld voor een biertje: portemonnee gestolen...

Kroeg is alleen toegankelijk voor studenten van onze vereniging, dit was iemand van buitenaf, hoe hij erin is gekomen, geen idee. Normaal kun je daar alle spullen in de garderobe laten, gebeurt niets mee, zolang de vereniging al bestaat (iedereen kent elkaar). De persoon is gelukkig herkend en dezelfde avond nog opgepakt.

Vanmorgen aangifte gedaan bij de politie (ik had gisteravond al pinpas geblokkeerd). Er waren een aantal portemonnees en mobieltjes gestolen en teruggevonden, zat de mijne er niet bij :( de anderen hebben dus wel (gedeeltelijk) mazzel.
Nu mist dus m'n OV, pinpas, ID, zorgpasje, studentenpas.. zwaar klote dus. Je kunt helemaal niets: niet naar je oorspronkelijke woonplaats want je hebt geen OV, dan maar een treinkaartje halen: geen pin en geen geld :( Nog naar de bank geweest, heb 150 euro weten te bemachtigen van m'n rekening. Vanmorgen dus ook naar de IB-groep geweest om een formulier in te vullen voor een nieuwe OV: als je die wilt ophalen moet je je legitimeren... dan dus ook maar een nieuwe ID halen, terwijl de politie zegt dat je moet afwachten want hij kan nog gevonden worden... oftewel de komende weekenden op eigen kosten reizen, waarschijnlijk nieuwe ID halen, nieuwe OV, pinpas wordt in mijn oorspronkelijke woonplaats (burgum, woon nu in Enschede) bezorgd, en ja, deze moet je ook met je legitimatie ophalen :evil: we leven weer in nederland...

Zijn er mensen die dit bekend voorkomt? wat kun je nu het beste doen?
volgende weeek een nwe OV aanvragen, ook een nieuwe ID, moet je dan ook boetes betalen omdat je ze 'verloren' bent (je levert namelijk je oude (die net 2 maand oud is) niet in)???
Dader is wel gevonden, kun je de extra geleden schade op hem verhalen? moet je dat zelf regelen of is er een instantie die je kan helpen hierbij?

zwaar kklote dus... :evil:

GTRene

Re: Portemonnee gestolen...

Bericht door GTRene » 01 okt 2009, 23:39

oew nee zwaar klote dus....

kan iedereen overkomen maar ik hou men knip altijd in men zakken(ik ben weer overvoorzichtig :bag: )...maja in dat geval wat je omschrijft verwacht je het niet...klote al dat geregel :hammer:

sterkte kerel.

Niall

Bericht door Niall » 01 okt 2009, 23:49

Klote,

Maar wees blij dat er geen autosleutels inzaten, als je auto gestolen was geweest had je kunnen fluiten naar je centen omdat ie dan niet verzekerd is, onder de moto onvoorzichtig handelen.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 01 okt 2009, 23:51

gelukkig ben ik student en is een auto dus wat te duur :P maja, dit is gewoon zwaar klote, kun je alles opnieuw regelen, weer bedragen betalen.. hopelijk kan ik dat verhalen op de dader.. morgen maar vragen bij de pliesie

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 okt 2009, 23:52

Oh my..

Sterkte en suc6 met het afhandelen/regelen allemaal Hendrik

HSR

Bericht door HSR » 01 okt 2009, 23:53

Waar was het ? Pakkerij, De generaal of de VB ?

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 02 okt 2009, 00:06

Pakkerij, bij Taste

ook gestudeerd in Enschede???

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 02 okt 2009, 00:38

Is weer mooi KUT Hendrik.........

HSR

Bericht door HSR » 02 okt 2009, 01:02

Hendrik Kinderman schreef:Pakkerij, bij Taste

ook gestudeerd in Enschede???

nog steeds zelfs. Nog 4 maanden en dan wegwezen. Ovigens ex-audentis huidig ''inactief'' taste lid.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 02 okt 2009, 01:06

Oke,

welke studie?? ben net begonnen aan WB

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 02 okt 2009, 10:59

Hendrik Kinderman schreef:Oke,

welke studie?? ben net begonnen aan WB
:thumbup: :mrgreen:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 okt 2009, 11:02

Een gestolen portemonnee an sich is niet zo erg, maar het gezeur om alles opnieuw aan te vragen is het ergste!
Alle pasjes opnieuw aanvragen, met alle rompslomp en kosten er gratis bij! :wtf:

Verhalen op de dader zal wel erg lastig worden vrees ik :(

Succes ermee iig! :thumbup:

Fabian

Bericht door Fabian » 02 okt 2009, 11:02

Klote ja, 1,5 jaar terug ook gehad. Was uiteindelijk 250 Euro armer voordat ik alles weer terughad wat ik kwijt was. (pasjes, portemonnee, rijbewijs etc etc.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 02 okt 2009, 11:07

Wacht, ik lees nu pas dat de persoon ook gewoon opgepakt is ( :) , :shock: ). Dan is het voor de cops toch een kwestie van wat meer druk op de persoon zetten.

Of zelf met de hele vereniging voor het bureau gaan staan op het moment dat ie vrij gelaten gaat worden (zal ook niet al te lang duren) 'm uitjoelen, beetje bang maken, meelopen naar huis en vragen (quasi-netjes) waar je portomonnee is. Dat laatste levert wellicht niet je portomonnee op (en al helemaal niet op korte termijn) maar dan heeft ie in ieder geval wel z'n broek volgepoept voor ie thuis is. Op zich ook goud waard 8) . Leuk verenigingsuitje en je haalt met een beetje mazzel de krant ook nog :mrgreen: .

Christoph

Bericht door Christoph » 02 okt 2009, 11:14

Fabian schreef:Klote ja, 1,5 jaar terug ook gehad. Was uiteindelijk 250 Euro armer voordat ik alles weer terughad wat ik kwijt was. (pasjes, portemonnee, rijbewijs etc etc.
+1, mijn eigen schuld wel trouwens. Dronken in de 11 in Amsterdam mijn portemonnee vergeten @ garderobe :mrgreen:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 02 okt 2009, 16:38

vanochtend weer naar de politie geweest om informatie te vragen omtrent schadevergoeding: moet nu namelijk wel telkens elk weekend m'n eigen treinkaartjes betalen, gedurende 3/4 weekenden. dat maakt dus iig al 4 * 40 euro = 160 euro :shock: dan moet ik waarschijnlijk nog een nieuwe ID aanvragen, 35 euro, misschien nog een boete betalen omdat ik het oude document (wat ik net een paar maanden had) niet in kan leveren, oftewel dit gaat dan richting de 200 euro :shock:

daar kan ik ook zo ongeveer een maand van leven of bijna een maand huur betalen... dus er zowiezo achteraan gaan.. vent die gestolen had was 33 jaar uit apeldoorn.. is dezelfde nacht nog gevonden, maar niet met mijn beurs.. wel alles van anderen.. balen dus voor mij

Plaats reactie