7 jaar garantie Kia Ceed
- RVV
7 jaar garantie Kia Ceed
http://www.kia.nl/showroom/ceed.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Opmerkelijk lange garantieperiode. Zijn die dingen zo goed ?
Volgens mij is er geen andere fabrikant die 7 jaar garantie geeft op een nieuwe auto. Verder vind ik zo'n ding echt helemaal niks.
Volgens mij is er geen andere fabrikant die 7 jaar garantie geeft op een nieuwe auto. Verder vind ik zo'n ding echt helemaal niks.
-
Re: 7 jaar garantie Kia Ceed
En als Kia NL over 3 of 4 jaar het holdinkje laat klappen waar de claims op vallen is dat garantieprobleem mooi opgelost. Toch?Rico schreef:http://www.kia.nl/showroom/ceed.aspx
- duifjes.com
Gezien de wereldwijde stat's zijn ze idd. erg goed technisch gezien......je moet je alleen afvragen hoe ze tov een andere merk gebruikt worden.... 

-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
zat een addertje onder het gras
volgens mij met een max van 100.000 km ofzo
volgens mij met een max van 100.000 km ofzo
-
Alles goed en wel, maar de Kia (Pro)Ceed is een hele aardige auto om te zien. Wat mij tegen zou houden bij zo'n auto is de afschrijving (alhoewel na de 130i...). Ik denk dat je de auto te kort doet Rico. Overigens heeft Kia al een tijdje de 7 jaar garantie lopen.
- RVV
Oh verder geen kritiek op de auto en zijn techniek hoor.. dat ik hem niks vind is puur persoonlijk.
-
Tuurlijk is dat heel persoonlijk. Maar heb je de 3 deurs Pro Ceed wel eens goed bekeken of goed gezien? Over die 5 deurs kunnen we het zo eens worden, maar de 3 deurs vind ik echt een appetijtelijke in zijn soort, daarbij vind ik 7 jaar dan een heel aardig aanbod. Zouden misschien best wat meer merken gebruik van mogen maken, al heb ik niet geklaagd met 2 jaar huisselectie.
- Michel P
+1Ruben schreef:Tuurlijk is dat heel persoonlijk. Maar heb je de 3 deurs Pro Ceed wel eens goed bekeken of goed gezien? Over die 5 deurs kunnen we het zo eens worden, maar de 3 deurs vind ik echt een appetijtelijke in zijn soort, daarbij vind ik 7 jaar dan een heel aardig aanbod. Zouden misschien best wat meer merken gebruik van mogen maken, al heb ik niet geklaagd met 2 jaar huisselectie.
Ziet er dik uit, en voor de particulier een mooi stuk extra zekerheid, en een dealer die ouderhoud heeft.
Michel
- duifjes.com
Idde. bekijk die auto door de bril van de gemiddelede Nederlander *(die niet bestaat....hahhaa) en het is een leuk ding voor weinig met veel zekerheid.....alleen toch verkopen ze heel slecht......tsja.....///M-arketing
-
Marketing inderdaad en de perceptie bij mensen. Als je iets aan de perceptie van de mensen kan doen al dan niet door marketing, zou Kia wel eens een aardig merk kunnen worden. Bij nader inzien als ik deze zin typ, denk dat je toch marketing in welke vorm dan ook daar voor nodig hebt. Kia heeft nog geen status, das het grootste probleem bij zo'n merk. En of je nou wil behoren bij een doelgroep die alleen dit soort auto's zou kopen omdat je er 7 jaar garantie bij krijgt? 

- Joop
Is wat minder transparant dan je op eerste gezicht denkt:
Op de modellen Soul of Carens 5 jaar zonder kilometerbeperking
Op de overige modellen 3jr.
Met de 3 jaar garantie is dat vooralsnog nog steeds 1 jaar langer dan wettelijk vastgesteld.
Aan de andere kant zijn de onderdelen voor dit soort auto's verhoudingsgewijs erg prijzig (doordat er toch relatief weinig kapot gaat aan zo'n Koreaan/Japanner), dus dan kan zo'n garantie wel voor relatief goedkope kilometers zorgen...
Daarnaast geldt dit ook voor de Sportage..."Elke Kia cee’d, Kia cee’d Sporty Wagon en Kia pro_cee'd die door Kia Motors Nederland geleverd wordt, profiteert van een garantie van maar liefst 7 jaar en 150.000 kilometer met 5 jaar garantie op de complete auto en 2 jaar aanvullende garantie op de motor. De eerste drie jaar geldt geen kilometerbeperking, daarna geldt een maximum van 150.000 km. De garantie is vrij en overdraagbaar op volgende eigenaren, met als voorwaarde dat de auto regelmatig en in overeenstemming met het onderhoudschema is onderhouden."
Op de modellen Soul of Carens 5 jaar zonder kilometerbeperking
Op de overige modellen 3jr.
Met de 3 jaar garantie is dat vooralsnog nog steeds 1 jaar langer dan wettelijk vastgesteld.
Aan de andere kant zijn de onderdelen voor dit soort auto's verhoudingsgewijs erg prijzig (doordat er toch relatief weinig kapot gaat aan zo'n Koreaan/Japanner), dus dan kan zo'n garantie wel voor relatief goedkope kilometers zorgen...
- Kasteel
Zwarte 3 deurs met leuke wieltjes en wat lager, gewoon top qua looks hoor. Overigens echt geen idee hoe zo'n ding rijdt, iemand enig idee?Ruben schreef:Tuurlijk is dat heel persoonlijk. Maar heb je de 3 deurs Pro Ceed wel eens goed bekeken of goed gezien? Over die 5 deurs kunnen we het zo eens worden, maar de 3 deurs vind ik echt een appetijtelijke in zijn soort, daarbij vind ik 7 jaar dan een heel aardig aanbod. Zouden misschien best wat meer merken gebruik van mogen maken, al heb ik niet geklaagd met 2 jaar huisselectie.
- Hielke
Ja, rijdt goed. Zelfs wel een entertainer qua wegligging.Kasteel schreef: Overigens echt geen idee hoe zo'n ding rijdt, iemand enig idee?
- duifjes.com
Zijn we hier allemaal gek geworden........postief over KIA ....... dit is

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Nou, ik heb 8800 km in een kia gereden dit jaar en op de betrouwbaarheid na was het dus echt niks
!
No power, slome auto-bak, weinig stuurgevoel, karige uitrusting. Voor 185 hankook-banden wel aardig wat grip trouwens.
That said, ik vond een paar jaar geleden de 5 jaar van Toyboota al mighty impressive, dit valt daar dus ook wel onder. Da's net zoiets als nu een auto uit eind 2002 kopen met 120.000 km en dan nog een paar maand fabrieksgarantie hebben
.

No power, slome auto-bak, weinig stuurgevoel, karige uitrusting. Voor 185 hankook-banden wel aardig wat grip trouwens.
That said, ik vond een paar jaar geleden de 5 jaar van Toyboota al mighty impressive, dit valt daar dus ook wel onder. Da's net zoiets als nu een auto uit eind 2002 kopen met 120.000 km en dan nog een paar maand fabrieksgarantie hebben

- Hielke
Enkel die garantie is nog geen reden om zo'n auto veel pluspunten te geven. Auto's zijn tegenwoordig zo goed dat je weinig malleur hoeft te verwachten. Keerzijde van die garantie is dat de dealer van je verwacht dat je al die jaren netjes de (te dure?) beurten door hem laat verrichten.
Kia heeft de laatste tijd wat prijsverlagingen doorgevoerd. Mag ook wel natuurlijk. Het is bij lange na geen Golf. Maar dat geldt voor een 308, Astra, Renault Megane, Focus evenzeer. Knap dat VW met de Golf zo'n enorm sterke uitstraling heeft opgebouwd. Dat is ook al wat centen waard.
Kia heeft de laatste tijd wat prijsverlagingen doorgevoerd. Mag ook wel natuurlijk. Het is bij lange na geen Golf. Maar dat geldt voor een 308, Astra, Renault Megane, Focus evenzeer. Knap dat VW met de Golf zo'n enorm sterke uitstraling heeft opgebouwd. Dat is ook al wat centen waard.
-
Te dure beurten.
Het liefste had je een auto niet hoeven onderhouden met behoud van garantie. Zo ken ik er nog wel een paar.
De garantie die zij durven geven, krijg je bij een BMW niet eens. En dat terwijl een Kia C'eed 2 grijpstuivers kost en de gemiddelde bmw meer dan een flatje. Zegt me genoeg over het vertrouwen in hun eigen product. Zo'n 3 deurs vind ik dan overigens erg goed ogen. Dit in tegenstelling tot een 1 serie of bijvoorbeeld een A of B klasse.

Het liefste had je een auto niet hoeven onderhouden met behoud van garantie. Zo ken ik er nog wel een paar.
De garantie die zij durven geven, krijg je bij een BMW niet eens. En dat terwijl een Kia C'eed 2 grijpstuivers kost en de gemiddelde bmw meer dan een flatje. Zegt me genoeg over het vertrouwen in hun eigen product. Zo'n 3 deurs vind ik dan overigens erg goed ogen. Dit in tegenstelling tot een 1 serie of bijvoorbeeld een A of B klasse.
- duifjes.com
Auto's tegenwoordig goed??? Er zijn nog zo veel slechte auto's.....Hielke schreef:Enkel die garantie is nog geen reden om zo'n auto veel pluspunten te geven. Auto's zijn tegenwoordig zo goed dat je weinig malleur hoeft te verwachten. Keerzijde van die garantie is dat de dealer van je verwacht dat je al die jaren netjes de (te dure?) beurten door hem laat verrichten.
- Michel P
Doe eens een lijst Duifjes.
Michel
Michel
- duifjes.com
Moet ik ff opzoeken...
- duifjes.com
http://www.anusedcar.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=562" onclick="window.open(this.href);return false;
Kom er later nog wel ff op terug...
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=562" onclick="window.open(this.href);return false;
Kom er later nog wel ff op terug...
- Hielke
Nee, da's te makkelijk. Die "JD Power" achtige lijstjes tellen niet.
Je hebt het over "slechte" auto's. Alles staat en valt natuurlijk met definitie van 'slecht', maar 'slecht' in de zin van Alfa Romeo's, Fiats en Franse auto's uit de jaren '70 die binnen 5 jaar kasverrot waren, zulke 'slechte' auto's bestaan echt niet meer.
Laten ik de vraag preciziëren (die is echt slecht gespeld voel ik aan). Met welke nieuwe auto ben je er anno 2009 van verzekerd dat er binnen 150.000 km grote en prijzige mankementen ontstaan?
Je hebt het over "slechte" auto's. Alles staat en valt natuurlijk met definitie van 'slecht', maar 'slecht' in de zin van Alfa Romeo's, Fiats en Franse auto's uit de jaren '70 die binnen 5 jaar kasverrot waren, zulke 'slechte' auto's bestaan echt niet meer.
Laten ik de vraag preciziëren (die is echt slecht gespeld voel ik aan). Met welke nieuwe auto ben je er anno 2009 van verzekerd dat er binnen 150.000 km grote en prijzige mankementen ontstaan?
-
Met welke nieuwe auto ben je er anno 2009 van verzekerd dat er binnen 150.000 km geen grote en prijzige mankementen ontstaan?
-
- Auto: M3P, 130i
Toyota Aygo?allen schreef:Met welke nieuwe auto ben je er anno 2009 van verzekerd dat er binnen 150.000 km geen grote en prijzige mankementen ontstaan?

- duifjes.com
150.000km Hielke.....geen enkele zo ongeveer,......