Al een tijdje kom ik af en toe een zwarte Polo GTI tegen. Laatste model facelift. Ziet er netjes uit, alle GTI-kenmerken zitten er op, de wielen, de dubbele uitlaat, grille met rode biesje, GTI typeplaatjes en het rode kleurtje op de remmen. Net een beetje jammer van wat grote schreeuwstickers op de voor- en achterruit van Pioneer oid. De bestuurder heeft een hoofddeksel, dus het zal wel bij elkaar horen. Een week of wat terug rij ik de oprit op en hey daar is de Polo weer. Klem achter een vrachtwagen dus ik sluit aan. Ik denk leuk, even zien wat ie in z'n mars heeft (chipje ? je weet het maar nooit). Tijd om in te voegen, uitlaat van de Polo begint te brommen dus ik denk nou komt het... dude is that it ? Ik was er langs voordat ik er erg in had. Even verderop gestopt voor het stoplicht, zie ik de Polo hard aan komen rijden om op het laatste moment met een ruk aan het stuur achter mij aan te sluiten. Jammer dat werd geen sprintje.
Vandaag zie ik ineens weer die Polo met zijn vrij ver naar rechts zittende bestuurder. Nu viel me ook wat op aan de achterremmen. Pa even het kenteken laten noteren want dat was ik de vorige keer vergeten te onthouden.
Thuis de RDW site bezocht en het kenteken ingetikt 1.4 59 kw... fail ! Al die moeite om de buitenwereld te doen geloven dat het een GTI is. Het was best aardig gelukt, alleen die trommelremmen achter deden het 'm, die moet je dan ook vooral rood verven
Nog meer van dit soort ontmaskeringen ?