BMW 3 Serie Zakenauto van het Jaar 2010
-
BMW 3 Serie Zakenauto van het Jaar 2010
Op het Driving Business Event van het vakblad Automobiel Management is bekendgemaakt dat de 3-serie van BMW is verkozen tot de Zakenauto van het Jaar 2010. Tweede werd de Volkswagen Passat en derde de Audi A4. De aanmoedigingsprijs AMbitie ging dit keer naar de Opel Insignia.
Directeur Arjen de Jong van BMW Nederland nam de prijs in ontvangst. Hij greep de kans aan om weer eens een verhaal over Efficient Dynamics op te hangen. Naast de lofzang op de groene modelletjes prees De Jong ook zijn dealers, "die allemaal geld verdienen" en "alle gekibbel met ons binnenshuis houden. Dat is een compliment waard, want ik ben geen gemakkelijke jongen."
De Zakenauto van het Jaar is een praktijkprijs. De jury beoordeelt welke auto's het best bestand zijn tegen het harde bestaan als leasebak. Dit jaar bestond de jury uit vertegenwoordigers van grote leasemaatschappijen (Athlon Car Lease, LeasePlan, ING Car Lease en Arval), uit vertegenwoordigers van zeer grote fleetowners (Randstad-Diemermere, Ministerie van Defensie en KPN), uit vakjournalisten en een zelfstandige fleet & lease-consultant.
Directeur Arjen de Jong van BMW Nederland nam de prijs in ontvangst. Hij greep de kans aan om weer eens een verhaal over Efficient Dynamics op te hangen. Naast de lofzang op de groene modelletjes prees De Jong ook zijn dealers, "die allemaal geld verdienen" en "alle gekibbel met ons binnenshuis houden. Dat is een compliment waard, want ik ben geen gemakkelijke jongen."
De Zakenauto van het Jaar is een praktijkprijs. De jury beoordeelt welke auto's het best bestand zijn tegen het harde bestaan als leasebak. Dit jaar bestond de jury uit vertegenwoordigers van grote leasemaatschappijen (Athlon Car Lease, LeasePlan, ING Car Lease en Arval), uit vertegenwoordigers van zeer grote fleetowners (Randstad-Diemermere, Ministerie van Defensie en KPN), uit vakjournalisten en een zelfstandige fleet & lease-consultant.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: BMW 3 Serie Zakenauto van het Jaar 2010
Weer zo'n overbodige prijs. Net als 'caravan trek-auto van het jaar'. Inhoudsloze verkiezing dus.
Maar leuk voor BMW, mooi dat ze met hun Greenpeace gedachtengoed weer een bokaaltje winnen.
Maar leuk voor BMW, mooi dat ze met hun Greenpeace gedachtengoed weer een bokaaltje winnen.

- Snipe
Toch zijn er mensen die er hun keus door laten beïnvloeden. En Zakenauto van het Jaar of Trekauto van het Jaar kun je nutteloos vinden, maar hoeveel zinlozer is het dan de Auto van het Jaar-verkiezing?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Even zinloos. 

-
Auto van het Jaar is misschien wel zinlozer dan deze. Zakenauto van het Jaar wordt tenminste nog gekozen uit praktijkervaringen, Auto van het Jaar is altijd de veilige keus uit alles wat nieuw is. De Porsche 928 heeft een keer gewonnen, maar verder?
-
Dat een BMW- 3 serie de meest bullit-proof zakenauto van het jaar is,
Vind ik wel een prijsje waard ja!
Dat is toch mooi, leaserijders zijn een afspiegeling van mensen die 'trappen met dat hok hij is toch van de leasemaatschappij'. (Laten we niet iedereen over een kan scheren, maar jullie begrijpen wat ik bedoel!)
En dan toch de meest bullit-proof wagen zijn...
Dat is toch mooi, leaserijders zijn een afspiegeling van mensen die 'trappen met dat hok hij is toch van de leasemaatschappij'. (Laten we niet iedereen over een kan scheren, maar jullie begrijpen wat ik bedoel!)

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Daar was ik al sinds 2005 achter(E90) of liever sinds 2001(E46). En ik spaar ze niet wanneer ze warm zijn.Bikkelharde degelijke auto's als je 't mij vraagt.Erik Stoffelsen schreef:Dat een BMW- 3 serie de meest bullit-proof zakenauto van het jaar is,

-
Ik weet wel dat mijn opa zijn 325i (Eén van de aller eerste E90) met plezier heeft ingeleverd na een jaar;
Hij was dat problemen hok spuugzat! Dit bericht verbaasde me dus ook lichtelijk;
Hij heeft weer eens een maandag-morgen gevalletje gehad!

Hij was dat problemen hok spuugzat! Dit bericht verbaasde me dus ook lichtelijk;
Hij heeft weer eens een maandag-morgen gevalletje gehad!

- Femme
Mijn E90 is in de eerste dagen van 2006 op kenteken gezet, dus eind 2005 geproduceerd. Het ding draait al 120.000km zonder noemenswaardige problemen. De probleempjes zijn geweest hangende deurklinken, de richtingaanwijzer die geen 'tok tok tok' meer zei en een kapotte (zingende) wiellager. Ik had er toen volgens mij achter al spoorverbreders op. Niet echt problemen die je van het rijden afhouden.
De E90 is véél degelijker dan een E39.
De E90 is véél degelijker dan een E39.
- Snipe
De E90 die ik had was eveneens prima. Ik zou er zo weer een kopen. Die van m'n ouders is ook probleemloos.
Wel op beide E90's inderdaad de hangende deurklinken gehad, die had ik ook al op twee 1 Series. Maar goed, dat is in een paar minuten opgelost.
Wel op beide E90's inderdaad de hangende deurklinken gehad, die had ik ook al op twee 1 Series. Maar goed, dat is in een paar minuten opgelost.
-
Erik, computerproblemen? Want zo ken ik ook wel iemand die een e60 meer dan 10 z'n wagen terug moest brengen in korte tijd en toen in uit wanhoop de wagen heeft ingeruild. Ik denk dat het met alle auto's soms een beetje geluk of pech is. Bij de E39 heb ik tot dusver een tellerbak, motorblok mogen wisselen. Eerdaags moet ik een nieuwe abs computer bestellen. Puur kwa bouwkwaliteit ben ik overigens heel erg tevreden. Na zo'n 250k oogt en voelt alles hier nog als nieuw aan.
-
allen schreef:Erik, computerproblemen? Want zo ken ik ook wel iemand die een e60 meer dan 10 z'n wagen terug moest brengen in korte tijd en toen in uit wanhoop de wagen heeft ingeruild. Ik denk dat het met alle auto's soms een beetje geluk of pech is. Bij de E39 heb ik tot dusver een tellerbak, motorblok mogen wisselen. Eerdaags moet ik een nieuwe abs computer bestellen. Puur kwa bouwkwaliteit ben ik overigens heel erg tevreden. Na zo'n 250k oogt en voelt alles hier nog als nieuw aan.
Computer problemen inderdaad!
En zijn E60 daarna is ook een nieuwe computer in geplaatst, hij heeft niet echt geluk gehad met die twee bimmers.
Zijn E60 is nu trouwens al wel voor't 3e jaar in bezit; Dat is lang geleden dat hij een auto zo lang heeft gereden!