Armin van Buuren of Tiësto

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Armin van Buuren
17
53%
Tiësto
5
16%
Beide even graag AUB
6
19%
Doe mij maar Jan smit
4
13%

Totaal aantal stemmen: 32

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2009, 14:43

Eigenlijk al jaren liefhebber van beide, mijn Ipod/phone is compleet volgepompt met zo'n beetje alle (gemixte) muziek van beide heren, maar de laatste maanden ligt het zwaartepunt toch op Armin van Buuren qua muziek, op de ene of andere manier klinken al zijn nummers danwel de gemixte nummers door hem gewoon goed.

Luister net Unversial Relgion Chapter 4, heerlijk album !

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Armin van Buuren of Tiësto

Bericht door Richardt. » 29 sep 2009, 14:45

"Vroegah" vond ik beide erg goed, tegenwoordig vind ik het allemaal te commercieel. Van die slappe dance waarbij je telkens af vraagt wanneer het nummer nou echt begint.
Ik ben dan ook iemand die trance meer kan waarderen dan dance.

Maar als ik een keuze moet maken ga ik toch voor Armin van Buuren op dit moment :)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 29 sep 2009, 14:46

Ooh en trouwens, Jan Smit of andere Nederlands talige muziek gaat er ook prima in :thumbup:

Fernando

Bericht door Fernando » 29 sep 2009, 14:46

Armin van Buuren, vooral ook omdat het een Leidenaar is.... :thumbup:

Tristan

Bericht door Tristan » 29 sep 2009, 14:47

Armin. Ben bij zijn set in Amnesia, Ibiza geweest maar na een half uur had ik het wel gezien. Toen naar de zaal ernaast gegaan waar Roger Sanchez samen met ook NL'er Laidback Luke aan het draaien was. Heb daar de rest van de nacht gestaan. 100x beter. Echte trance is niet zo mijn ding.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 sep 2009, 14:56

[x] Doe mij maar Jan Smit z'n ex

Tristan

Bericht door Tristan » 29 sep 2009, 15:01

Robin schreef:[x] Doe mij maar Jan Smit z'n ex
Je bedoelt die met die uitgewoonde spelerstunnel die nog naar paling ruikt (zoals iemand op dumpert zei). :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 29 sep 2009, 15:02

Ik ben niet echt een liefhebber van trance. Na een half uurtje heb ik het altijd wel gehad.
Dat Tiesto zo populair is heb ik nooit begrepen. Hij moet het vooral van z'n producties hebben imho(wat het geinig doet in de top 40), want qua mixen/muziekkeuze vind ik het niks.
Armin van Buuren vind ik wat dat betreft wel beter.

Maarja zijn eigenlijk weinig Nederlandse DJ's waar ik wat aan vind (ondanks dat ze internationaal gezien erg populair zijn). Luister veel liever naar Engelse DJ's (Dave Seaman, John Digweed, James Zabiela, Danny Howells, Nick Warren, James Lavelle enz.) 8)

Max V

Bericht door Max V » 29 sep 2009, 15:07

Tiesto voor mij.

Al zijn concerten in het Gelredome bijgewoond en vorige week bij Evolution geweest.

Simply the best!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 sep 2009, 15:08

Ik ben helemaal into trance....gewoon heerlijke muziek....maar niet 100% v.d tijd...heb nu Rammstein aanstaan 8)

Ben wel into Armin en Tiesto al is Kaleidascope niet een goed album....maar state of trance 2009 en Chapter 4 wel ergggg goed.....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 sep 2009, 15:11

Tristan schreef:
Robin schreef:[x] Doe mij maar Jan Smit z'n ex
Je bedoelt die met die uitgewoonde spelerstunnel die nog naar paling ruikt (zoals iemand op dumpert zei). :mrgreen:

LOL :lol:

trance zegt mij niet veel qua ervan houden etc. Dan liever houseshit van eind 80 begin 90's en inderdaad op 'zn tijd Jan Smit enzo, maar de basis ligt bij mij toch bij blues en (hard)rock en metal eigenlijk....

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 29 sep 2009, 15:13

Vroegah zou ik AvB gekozen hebben, anytime. Laatste jaren echter geen fris materiaal meer van 'm geluisterd maar als ie dan toevallig voorbij komt klinkt het mij nog roughly hetzelfde in de oren als een jaar of wat geleden, en daar ben ik wel een beetje op uitgekeken.

Zet ik dan bijv. een set van james zabiela op, of een goede technoset dan kan ik dat een stuk meer waarderen. Moet weer eens wat meer verse muziek gaan luisteren (heb nu 90s request op staan :mrgreen: - 'I've got you babe', dat met beavis en butthead :bag: :lol: ).

Marius

Bericht door Marius » 29 sep 2009, 15:35

Arme Buuren of DJ Tiëstikel....

Dan liever Menno de Jong of Richard Durand.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 sep 2009, 15:43

Vind al jaren lang Fedde Le Grand (NL) en Carl Cox (UK) erg goed.

Fedde draaide vroeger bij ons in 't dorp. Dat was in Brothers, waar ik nooit heen ging, maar toen alleen kwam omdat DJ Jean er live kwam draaien en toen bleek dat Fedde echt 100 keer beter was. Jean werd gewoon onder de tafel gedraaid. Daarnaast draaide Fedde vaak in Eindhoven (Danssalon) en dat was een tent meer naar mijn smaak. 8) Daarna nog eens live gezien in één of andere oude loods/fabriek in Rotjeknor.

Carl Cox heb ik live 1 keer gezien. Damn wat was die tent vol zeg. Kaartjes waren absurd duur, maar iedere euro waard.

Tiesto heb ik een paar keer live gezien, die zet best een knappe show neer. Vooral de vrij toegankelijke shows op Vredenburg en in Rotterdam zal ik echt nooit vergeten. Niet met elkaar te vergelijken, want op Vredenburg stonden maar een paar honderd man, het was een spontane actie van hem. In R'dam stonden zo'n 400.000 man op de kades. Geweldig. Toch vind ik Tiesto muzikaal gezien wat saaier ten opzichte van de funky sounds die Fedde laat horen. Fedde heeft een paar hits die ik eigenlijk niet zo goed vind (en put your hands op for detroit vind 'ie zelf ook niet goed en hij snapt 't succes ervan ook niet), maar het brengt hem als artiest wel verder naar de volgende levels en dat vind ik superknap.

Die jongens werken echt kei- en keihard. Diep respect. Vooral Fedde's succes spreekt mij persoonlijk echt aan, omdat 'ie op de lagere school bij ons in de klas zat en toen al opviel vanwege zijn creatieve geest en muzikaliteit die ver, echt mijlenver voorop liep ten opzichte van al die blokfluit spelende en piano jengelende kinderen. Als hij muziek liet horen die hij thuis draaide, dan kende bij wijze van spreken mijn zus die vol in de pubertijd zat en dus 2x zo oud was dat nog niet eens. Na zijn middelbare school ging 'ie al draaien en hij heeft echt ieder dubbeltje om moeten draaien en de mensen die toen in hem zijn blijven geloven, waaronder zijn pa die nog 1 aller allerlaatste financiële handreiking deed om Fedde te kunnen 'voeren', die weten dat 't weinig had gescheeld of hij had heel die carrière moeten laten schieten om gewoon te kunnen overleven. Ben blij dat ' m dat is gelukt!

Op zijn site kun je wat Mp3's downloaden, enkele van 130 - 145 minuten lang: http://www.feddelegrand.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 29 sep 2009, 15:47

Ook Armin voor mij. Maar ben zelf meer liefhebber een (eclectic) house liefhebber: Chuckie, Laidback Luke, Angello, Ingrosso, Gregor Salto, Afrojack, Crookers, Quintin, Quintino...

MartijnS

Bericht door MartijnS » 29 sep 2009, 18:30

Ik sluit me aan bij Steven. Chuckie, Sydney Samson, Laidback Luke e.d. liggen meer in m'n straatje dan Armin en Tiesto.
Als ik moest kiezen dan Armin ;)

RobS

Bericht door RobS » 29 sep 2009, 18:34

Dennis Cavallino schreef:Vind al jaren lang Fedde Le Grand (NL) en Carl Cox (UK) erg goed.
Daarnaast draaide Fedde vaak in Eindhoven (Danssalon) en dat was een tent meer naar mijn smaak. 8)
Heb goed nieuws voor je, komende zaterdag gaat de Danssalon weer open :beer: Ik ben er uiteraard bij, kom/kwam er al jaren, vanaf de tijd dat TMF er op vrijdag opnames maakte, het scheelt wel dat ik er gewoon op de fiets of te voet naar toe kan :P

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 sep 2009, 19:08

Een echte kenner ben ik niet meer maar kan ze beide wel waarderen. Trance vond ik altijd wel erg lekker en heb Tiesto wel eens live gehoord jaren terug in The Palace evenals Erik E. Beiden briljant destijds. Speelden de zaal gewoon plat, super!

Als Jan Smit morgen z'n stem verliest dan is dat geen dag te vroeg :sealed:

stefan740

Bericht door stefan740 » 29 sep 2009, 19:45

Richardt. schreef:"Vroegah" vond ik beide erg goed, tegenwoordig vind ik het allemaal te commercieel. Van die slappe dance waarbij je telkens af vraagt wanneer het nummer nou echt begint.
x2 mooi verwoord :clap:

Marc R

Bericht door Marc R » 29 sep 2009, 20:47

Idd, K heb beide heren meer dan enkele keren live mogen aanschouwen...tegenwoordig toch iets TE commercieel wat ik heel jammer vind.

Als ik dan echt moet kiezen dan toch Armin,net effe frisser dan Tiesto.

Tegenwoordig luister ik meer naar John O'callaghan,Sander van Doorn,Martin Solveig,Steve Rachmad enz.

Ik hou van net effe dat schrpe randje, tegen hardtrance aan.
Laatst gewijzigd door Marc R op 29 sep 2009, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 29 sep 2009, 20:50

Die nieuwe Tiesto cd lijkt me wel leuk.

Maar beter Paul van Dyk, die is magistraal. Carl Cox, zeker als ie gewoon lekker in London draait, en Ferry Corsten is ook goed.

Alain

Bericht door Alain » 30 sep 2009, 08:34

Armin !!

Vooral in combinatie met een lekkere zangeres.

Roy

Bericht door Roy » 30 sep 2009, 09:21

Vroeger vond ik Tiesto erg goed. De nummers wat ie nu uitbrengt vind ik 10x niks, slappe troep. Armin vind ik tegenwoordig beter.

Xave30

Bericht door Xave30 » 30 sep 2009, 09:25

Heeeeel af en toe luister ik een beetje trance. Doe mij Tiesto maar.
Steven Nauta schreef:........ ,Afrojack........
:D - 'Sexy Bitch' en 'Drop Down' beide hotttttt tracks

Inne

Bericht door Inne » 30 sep 2009, 12:16

Roy schreef:Vroeger vond ik Tiesto erg goed. De nummers wat ie nu uitbrengt vind ik 10x niks, slappe troep. Armin vind ik tegenwoordig beter.
Amen :)

Nog meer mensen die dus @ TranceEnergy te vinden zijn komend voorjaar?

Plaats reactie