Bonus Zalm stuk hoger dan beweerd

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Bonus Zalm stuk hoger dan beweerd

Bericht door Maus335i » 28 sep 2009, 18:03

Haha, en die Bos maar zeiken over zn balkenendenorm....
De bonusregeling van ABN Amro-topman Gerrit Zalm is veel ruimer dan gedacht. Dat blijkt uit onderzoek van RTLZ.

Anderhalf miljoen
Zalm kan maximaal anderhalf miljoen euro bonus krijgen. Dat is vier keer zoveel als minister Bos van Financiën de Twee Kamer heeft verteld. Daarnaast blijkt Zalm ook nog eens veel eerder recht te hebben op die bonus. De Kamer eist opheldering.

Baas
Nadat minister Bos eind vorig jaar Fortis en ABN AMRO met miljardeninjecties overeind had gehouden, vroeg hij aan niemand minder dan oud-minister van Financien Gerrit Zalm om baas te worden van de combinatie.

Samensmelten
Zalm moest de twee banken samensmelten. Als hij de fusie-bank met winst weet te verkopen zou Zalm een bonus krijgen. Nu blijkt dat die maximale bonus veel hoger is dan Bos altijd gesuggereerd heeft.

Veel meer
Minister Bos zei in een debat met de Eerste Kamer letterrlijk dat de hoogte van Zalms bonus 'maximaal 50% van zijn jaarsalaris' is. Dat komt neer op 375.000 Euro. Maar dat blijkt een bedrag per jaar te zijn, en dat vier jaar lang. De bonus kan dus vier keer zo hoog zijn. En komt neer op maximaal 1,5 miljoen euro.

Bedonderd
CDA, D66 en SP voelen zich bedonderd. En ook Bos' eigen PvdA vindt dat nu maar eens duidelijk moet worden verteld hoe de regeling precies in elkaar zit. Zeker nu blijkt dat Zalm ook nog eens eerder dan gedacht recht heeft op een bonus.

Uitleg
Dat zit zo: tot nu toe investeerde het Ministerie van Financiën 23,3 miljard euro in ABN Amro, Fortis Bank en Fortis Verzekeringen. De Kamer denkt dat Zalm z'n bonus krijgt als de bank voor minimaal dat bedrag wordt verkocht. Maar dat is niet zo. Na vragen van RTLZ blijkt dat bij het bepalen van de bonus Fortis Verzekeringen voor de berekening buiten beschouwing wordt gelaten. De verzekeringstak valt namelijk niet onder Zalm.

Teller loopt
In ABN Amro en Fortis Bank stak de staat tot nu toe 19,3 miljard, dus als Zalm voor dat bedrag of meer het bedrijf verkoopt, begint voor Zalm de teller al te lopen.

Reactie ministerie
Het ministerie van Financiën vindt dat van misinformatie geen sprake is. Het is voldoende duidelijk hoe de bonus tot stand komt en wat de maximale bonus is, aldus het ministerie.
Moet er stiekem wel om lachen :mrgreen:

GTRene

Re: Bonus Zalm stuk hoger dan beweerd

Bericht door GTRene » 28 sep 2009, 19:02

:hammer: en ze lullen zich er vaak weer onderuit...dit valt onder de noemer "misleiding" graaiers :hammer: Zalm moet zich schamen...hij zal wel denken nu kan het toen ik minister was kon dat niet ik wil ook ff rentenieren straks, who cares dat de burger mij betaald, dat deden ze al jaren dat voelen ze vast niet :hammer:

en zei leven nog lang en gelukkig, de rest is voetvolk zeiden ze heel vroeger :bag:

was wel grappig hoe ze dat op het nieuws brachten...monteerden ze een stukje van zalm in waar hij schaterend zit te lachen zo van, hahah wie het slimst is heeft het meest :mrgreen:

das net zoiets als wat die Prinses van NL deed/doet via belastingparadijzen en aparte constructies de belasting ontduiken :hammer:

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/14026" onclick="window.open(this.href);return false;

toen werd er wat van gezegd...echter laatst deed ze het nogmnaals via weer een andere weg
Laatst gewijzigd door GTRene op 28 sep 2009, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 28 sep 2009, 19:05

Ik moet er eigenlijk helemaal niet om lachen, ik vind het diep triest.

Wordt kotsmisselijk van die gênante zelfverrijking van het bankwezen Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2009, 19:07

http://www.shownieuws.tv/web/show/id=18 ... tid=100540" onclick="window.open(this.href);return false;

hier de stiekeme 2de constructie :hammer:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 28 sep 2009, 19:08

Die hele discussie over die bonussen en salarissen is alleen maar voor de buitenwacht. Wouter probeert z'n achterban tevreden te houden, het boeit hem stiekem geen f#ck, zo blijkt hier ook wel weer.. Zieltjes winnen. Niet dat dat goed slaagt, met 14 zetels in de peiling. :twisted: Op naar de 0... :mrgreen:

Ik kan er verder niet wakker van liggen. Als Zalm goed werk verricht, dan mag hij best een bonus hebben. Die anderhalf miljoen meer of minder maakt op de grote hoop ook niets meer uit. Waar ik wel moeite mee heb zijn bonussen die van tevoren al vaststaan. Da's gewoon verkapt salaris. Er moet wel een redelijke prestatie aan vooraf gaan IMO, om recht te hebben op een bonus. Of zulke mensen als Rijkman Groenink, da's gewoon misdadig. Die bank verpatsen en er zelf een miljoentje of 70 beter van worden. Dat moet niet kunnen.

Maar goed, de mens is inhalig... en dat zal altijd zo blijven. Is het niet linksom, dan wel rechtsom.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 sep 2009, 19:47

partyondude schreef:Ik moet er eigenlijk helemaal niet om lachen, ik vind het diep triest.

Najah ik moet er om lachen even aansluitend op wat Wouter hierboven zegt. Die Zalm kan je het niet kwalijk nemen, die heeft een contract bij DSB Bank met een X salaris en doet het daar goed. Wouter Bos wil hem per se (om zijn kwaliteiten) naar ABN hebben en doet Zalm dus een concurrerend bod wat hij accepteert. Als jij morgen 2x zoveel kan verdienen bij een nieuwe werkgever, moet je daar dan ook niet HARD over nadenken (om vervolgens te vertrekken?).

Nee, de enige die hier compleet kansloos bezig is is Wouter Bos. Hij schreeuwt het hardst over de belachelijke bonussen en salarissen (zo niet balkenendenorm), en vervolgens geeft hij in de wandelgangen het toch eigenlijk helemaal niet zo gek is. Die man is nu zn complete geloofwaardigheid kwijt, kan hij niet beter gewoon aftreden?

RVV

Bericht door RVV » 28 sep 2009, 20:47

Nee laat Bos maar lekker zitten, hoe langer hij zit hoe meer zetels het de pvda gaat kosten.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 sep 2009, 21:18

Goed, hoe groot is de kans op een kabinets crisis?

Laten we even tellen welke stinkende splijtzwammen ons in deze hete herfst tegemoet meuren..

1 We hebben de Uruzgan kwestie, de PvdA wil niet verder, de rest blijkbaar wel.

1a Hieraan gekoppeld het Irak onderzoek ( heeft Nederland op basis van eerlijke argumenten deelgenomen?)

2 We hebben de AOW kwestie, blijft het 65 of gaan we naar 67 jaar?

3 We hebben de ontpoldering van de Hedwigpolder in combinatie verdieping Westerschelde en de rel met België ( RTL nieuws had vandaag "staatsgeheime" kabinet stukken die het ergste doen vermoeden, daarom hier met stip op 3)

4 Bonus cultuur die maar blijft bloeien met als toetje de bonus van Zalm, parlementaire enquête naar de bankencrisis

5 Kredietcrisis; Het bezuinigingspakket van €35 miljard dat ergens ( maar nog geen mens weet hoe) bij elkaar geschraapt moet worden.................

Ik wil niet veel zeggen.......................................misschien maar weer een polletje?

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2009, 21:23

goede opsomming Romo :thumbup: klopt dat speelt allemaal...ach der zal vast weer een soort van pardon voor komen en dan is alles weer "goed" ook al is het niet goed...daar zijn ze zo makkelijk in, echter de "makkelijk" te pakken mensen sparen ze niet...
tis allemaal ongehoord en ze komen er vaak mee weg, nog ff doorzeuren en dan nog ff en nog ff hup hun termijn weer voorbij en over 10 jaar spreken ze de minister die er dan zit op aan :hammer: echt ongelofelijk ik vind dat diegene die ernstige steken laten vallen er altijd op aangesproken moeten worden ook al doen ze nadien wat anders...pakken moet je ze of zelfs straffen anders blijven ze doorgaan onschendbaar zijn ze...

Alain

Bericht door Alain » 28 sep 2009, 21:46

romo schreef:Goed, hoe groot is de kans op een kabinets crisis?

Laten we even tellen welke stinkende splijtzwammen ons in deze hete herfst tegemoet meuren..

1 We hebben de Uruzgan kwestie, de PvdA wil niet verder, de rest blijkbaar wel.

1a Hieraan gekoppeld het Irak onderzoek ( heeft Nederland op basis van eerlijke argumenten deelgenomen?)

2 We hebben de AOW kwestie, blijft het 65 of gaan we naar 67 jaar?

3 We hebben de ontpoldering van de Hedwigpolder in combinatie verdieping Westerschelde en de rel met België ( RTL nieuws had vandaag "staatsgeheime" kabinet stukken die het ergste doen vermoeden, daarom hier met stip op 3)

4 Bonus cultuur die maar blijft bloeien met als toetje de bonus van Zalm, parlementaire enquête naar de bankencrisis

5 Kredietcrisis; Het bezuinigingspakket van €35 miljard dat ergens ( maar nog geen mens weet hoe) bij elkaar geschraapt moet worden.................

Ik wil niet veel zeggen.......................................misschien maar weer een polletje?

Je bent de brand in het Katshuis nog vergeten, waar een landsadvocaat cruciale informatie en documenten achterhoudt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 sep 2009, 21:51

^ Aanvulling altijd welkom............................ :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 28 sep 2009, 22:00

Maus335i schreef:
partyondude schreef:Ik moet er eigenlijk helemaal niet om lachen, ik vind het diep triest.

Najah ik moet er om lachen even aansluitend op wat Wouter hierboven zegt. Die Zalm kan je het niet kwalijk nemen, die heeft een contract bij DSB Bank met een X salaris en doet het daar goed. Wouter Bos wil hem per se (om zijn kwaliteiten) naar ABN hebben en doet Zalm dus een concurrerend bod wat hij accepteert. Als jij morgen 2x zoveel kan verdienen bij een nieuwe werkgever, moet je daar dan ook niet HARD over nadenken (om vervolgens te vertrekken?).

Nee, de enige die hier compleet kansloos bezig is is Wouter Bos. Hij schreeuwt het hardst over de belachelijke bonussen en salarissen (zo niet balkenendenorm), en vervolgens geeft hij in de wandelgangen het toch eigenlijk helemaal niet zo gek is. Die man is nu zn complete geloofwaardigheid kwijt, kan hij niet beter gewoon aftreden?
Zal best, maar ik krijg een zuur gevoel als blijkt dat na miljarden staatsteun de baas ook nog ff anderhalf miljoen opstrijkt. Daar vind ik dus wat van.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 28 sep 2009, 22:03

Snap ik maar Zalm was daar nog geen baas toen de teringzooi gecreëerd is. ;)

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2009, 22:05

Net of het met een ander beter zal zijn :please:

JP

Bericht door JP » 28 sep 2009, 22:08

--
Laatst gewijzigd door JP op 28 sep 2009, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 28 sep 2009, 22:09

Wouter81 schreef:Snap ik maar Zalm was daar nog geen baas toen de teringzooi gecreëerd is. ;)
Waarom moet Zalm anderhalf miljoen extra cashen om daar de problemen op te lossen?

Snap ik even niet, zeker niet als het zeer goed mogelijk betaald wordt van overheidsgeld.

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2009, 22:12

We zijn allemaal roomser dan de paus, nou als ik kon zou ik 1,5 miljoen ook niet afslaan :beer:
En als ik erom moest liegen om gezeik te voorkomen deed ik het ook :jenna: :jenna:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 28 sep 2009, 22:14

partyondude schreef:
Wouter81 schreef:Snap ik maar Zalm was daar nog geen baas toen de teringzooi gecreëerd is. ;)
Waarom moet Zalm anderhalf miljoen extra cashen om daar de problemen op te lossen?

Snap ik even niet, zeker niet als het zeer goed mogelijk betaald wordt van overheidsgeld.
Omdat hij dat bij DSB ook verdiende? Niemand wil er op achteruit gaan bij een nieuwe baan. :)

En als hij zijn werk goed doet dan kan dat bij de verkoop van ABN zomaar 4 of 5 miljard euro schelen. Ten gunste van de staat, dus van ons. Dan is die 1,5 miljoen peanuts, waar ik niet zo wakker van kan liggen.

Maar goed, waar de discussie hier om gaat is dat mijn naamgenoot weer eens boter op zijn hoofd heeft. Het hardste schreeuwen dat die 'graaicultuur' moet worden aangepast en nog wat andere kreten maar ondertussen, als het in zijn straatje past, zelf zijn principes met voeten treden.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2009, 22:27

luco hornsveld schreef:We zijn allemaal roomser dan de paus, nou als ik kon zou ik 1,5 miljoen ook niet afslaan :beer:
En als ik erom moest liegen om gezeik te voorkomen deed ik het ook :jenna: :jenna:
het moet gewoon niet kunnen en dus niet mogen...het grote gros waar het om gaat die weinig heeft wordt er de dupe van en die krijgen nooit zoiets, gewoon verbieden klaar die mensen verdienen al 5<.10 x modaal laten ze daar eens naar werken!! :wtf:

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2009, 22:34

i :roll:
GTRene schreef:
luco hornsveld schreef:We zijn allemaal roomser dan de paus, nou als ik kon zou ik 1,5 miljoen ook niet afslaan :beer:
het moet gewoon niet kunnen en dus niet mogen...het grote gros waar het om gaat die weinig heeft wordt er de dupe van en die krijgen nooit zoiets, gewoon verbieden klaar die mensen verdienen al 5<.10 x modaal laten ze daar eens naar werken!! :wtf:

Dat deed die ook, hij zat in het bedrijfsleven en ze wilden hem perse hebben
Ja dan moet je je knip trekken, niks mis mee.
Als ik 175 per uur kan vragen ipv 60 doe ik het ook :thumbup: :thumbup:

GT maak je eens wat minder druk zo slecht heb je het helemaal niet :thumbup:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 28 sep 2009, 22:43

Beetje calimero gedrag... zij zijn groot en ik ben kaal ehh klein en da's niet eerlijk. :mrgreen:

Sorry René. ;) Niet persoonlijk bedoeld, as you know.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2009, 22:48

Wouter81 schreef:Beetje calimero gedrag... zij zijn groot en ik ben kaal ehh klein en da's niet eerlijk. :mrgreen:

Sorry René. ;) Niet persoonlijk bedoeld, as you know.
I know, maar ik praat hier niet voor mijn hagje...als ik met die anderhalf miljoen de keuze kon krijgen van of heel NL gelukkiger maken of mijn bankrekening spekken dan koos ik voor heel Nederland gelukkig maken en daar gaat het om...niet graai graai nee wees reeel je verdient of beter gezegd krijgt al zoveel wees tevreden en maak het beter voor ons allemaal, het maakt jezelf ook veel rijker misschien sommige iet qua geld maar wel van hart en geloof me dat voelt beter....iedereen gaat er dan op vooruit en niet alleen een paar.

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2009, 22:50

Sorry hoor Rene, maar je hebt het altijd over geld.
Jij gaat echt geen 1,5 miljoen uitdelen als je die zou krijgen.
Geef je Hartge dan ook maar weg, dat voelt namelijk goed.
Wat een bullshit zeg :bag: :please:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2009, 23:52

luco hornsveld schreef:Sorry hoor Rene, maar je hebt het altijd over geld.
Jij gaat echt geen 1,5 miljoen uitdelen als je die zou krijgen.
Geef je Hartge dan ook maar weg, dat voelt namelijk goed.
Wat een bullshit zeg :bag: :please:
je draait de wereld om maatje...jij hebt het over geld dat je wilt houden/hebben ik heb het over dat geld verdelen...genoeg is genoeg...mij dunkt dat je met 100K of 200K of 300K meer dan genoeg hebt per jaar...jij bent alles is voor Bassie euhm Freddy M :mrgreen: ik zei ook als ik de keus zou krijgen (je moet eens leren lezen Luco) tussen heel NL gelukkig of ik alleen die anderhalf miljoen krijgen dan zei ik hou het maar en maak heel NL gelukkig.
dat jij niet zo denkt laat je wel keer op keer horen, jij bent wat dat betrefd net als die wat de oorzaak waren van dit alles als ik jou zo hoor.
magoed, Freddy M hoort ook bij het uitstervend ras :mrgreen: :bag:

oke genoeg hierover, we gaan weer on-topic...zakken vullen, laaat ze eens vakken vullen dan weten ze wat werken is :wink:

Zalm doet z'n naam eer aan, zwemt tegen de stroom in en voelt zich als een vis in het water.

romo

Bericht door romo » 29 sep 2009, 07:27

Nou als ie in de buurt van zijn geboorte grond is aangekomen dan sterft zalm...............

Als dit maar geen voorteken is dan...................... :mrgreen:

Plaats reactie