Toppunt van triestheid bereikt?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Sander

Re: Toppunt van triestheid bereikt?

Bericht door Sander » 28 sep 2009, 13:08

Zag het gisteren al op SBS, die gozer die zijn rijbwijs mocht houden ken ik ook nog :lol: (is een collega van me geweest en zie hem zo nu en nog wel eens)
Volgens de wet mag je daar idd niet komen en ben je strafbaar, maar je hebt ook nog ziets als waarschuwingen en gedoogbeleid :roll: Ik snap het natuurlijk wel met de ongelukken die er daarvoor geweest zijn maar man om nou een art. 5 op zo'n actie uit te voeren gaat me wat te ver.

Geef dan een waarschuwing of een boete van 60euro ofzo..

Edit;
Valt me op dat de Politie in Groningen zowieso erg actief is! Ik kom als ik naar mijn werk rijd bijna elke dag een laserpliesiebrigade tegen.. gelukkig staan ze altijd op dezelfde plekken dus houd ik er daar rekening mee maar het zijn altijd van die kansloze bekeuringen. (tot 10km)

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2009, 13:10

Ja en met een boete van 60 euro lachen ze de politie ook uit.

allen

Bericht door allen » 28 sep 2009, 13:12

Valt dat eigenlijk niet aan te vechten. Als je bijvoorbeeld op het moment van aanhouding even een foto had gemaakt met je telefoon van het terrein. Hoe leeg het was en op welk deel je aan het oefenen was? Wellicht dat je dan een boete er aan overhoudt, maar geen artikel 5. Feitelijk breng je namelijk niemand in gevaar, behalve jezelf.

Xave30

Bericht door Xave30 » 28 sep 2009, 13:30

Tom schreef: What´s next.. politie die achter de bomen in het bos gaat staan om mountainbikes in te nemen omdat het te gevaarlijk is? Daarmee gebeuren ook ongelukken. Straks komen ze Tony Hawk nog tegen om zijn skateboard in te nemen.
Feelig you on this one. :!:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 sep 2009, 13:48

Sander schreef:Zag het gisteren al op SBS, die gozer die zijn rijbwijs mocht houden ken ik ook nog :lol: (is een collega van me geweest en zie hem zo nu en nog wel eens)
Volgens de wet mag je daar idd niet komen en ben je strafbaar, maar je hebt ook nog ziets als waarschuwingen en gedoogbeleid :roll: Ik snap het natuurlijk wel met de ongelukken die er daarvoor geweest zijn maar man om nou een art. 5 op zo'n actie uit te voeren gaat me wat te ver.

Geef dan een waarschuwing of een boete van 60euro ofzo..

Edit;
Valt me op dat de Politie in Groningen zowieso erg actief is! Ik kom als ik naar mijn werk rijd bijna elke dag een laserpliesiebrigade tegen.. gelukkig staan ze altijd op dezelfde plekken dus houd ik er daar rekening mee maar het zijn altijd van die kansloze bekeuringen. (tot 10km)
PB me ff waar ze staan Sander want op dit moment wil ik geen risico's lopen :mrgreen:

Hans

Bericht door Hans » 28 sep 2009, 13:52

Ze hebben nog geluk dat die agentjes ze geen EMG cursus aan hebben gesmeerd.
Laatst gewijzigd door Hans op 28 sep 2009, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Sander

Bericht door Sander » 28 sep 2009, 14:03

Niels je hebt een PB :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 sep 2009, 17:00

allen schreef:Hoe leeg het was en op welk deel je aan het oefenen was? Wellicht dat je dan een boete er aan overhoudt, maar geen artikel 5. Feitelijk breng je namelijk niemand in gevaar, behalve jezelf.
Is dat niet een beetje de kern van artikel 5? Gevaar veroorzaken voor OVERIG wegverkeer? Zo heeft een collega een bekeuring gekregen voor "geluidsoverlast" van 150 euro, omdatie iets te hard optrok. De ondergrond voor het stoplicht waren ribbels door al die stilstaande vrachtwagens, waardoor je een piep zo snel veroorzaakt natuurlijk. Geluidsoverlast is er pas wanneer omwonenden klagen zou je zeggen? Geef anders een bekeuring voor agressief rijgedrag ofzo, niet geluids"overlast".

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2009, 17:06

allen schreef:Valt dat eigenlijk niet aan te vechten. Als je bijvoorbeeld op het moment van aanhouding even een foto had gemaakt met je telefoon van het terrein. Hoe leeg het was en op welk deel je aan het oefenen was? Wellicht dat je dan een boete er aan overhoudt, maar geen artikel 5. Feitelijk breng je namelijk niemand in gevaar, behalve jezelf.

Ze waren toch met elkaar aan het oefenen, dan brengen ze elkaar in gevaar.
Artikel 5 kan je altijd toepassen.
Desnoods zeggen ze dat ze zelf in gevaar waren, politie is namelijk ook weggebruiker.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 28 sep 2009, 17:09

Snap de reden dat ze er controleren wel, maar om nu gelijk het rijbewijs in te vorderen gaat mij wel erg ver...
Geef een goede waarschuwing en laat het daar de eerste keer bij, als ze later die dag toch bezig zijn dan zou het een ander verhaal zijn.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 28 sep 2009, 17:34

Ik vind het ook een aardig overdreven reactie om er het meest subjectieve artikel uit de wet tegenaan te gooien :shock: . Agenten slaan naar mijn mening de plank aardig mis hier. Jammer.

JP

Bericht door JP » 28 sep 2009, 17:37

en waar is dan Koos S. om uit te leggen waarom? Hij zou na zijn degradatie toch bij Wegmisbruikers blijven als adviseur....

EG

Bericht door EG » 28 sep 2009, 17:56

Hans schreef:Ze hebben nog geluk dat die agentjes ze geen EMG cursus aan hebben gesmeerd.
Dat doen de agenten niet volgens mij, dat doet het CBR. En reken maar dat die #$%#$^#^$#$^# lijers een EMG gaan opleggen.

Als je verkeerd richting aangeeft, of helemaal geen richting aangeeft kunnen ze je al een EMG aansmeren. En vergeet niet dames en heren, die EMG kost 700 keiharde euro's + 3 dagen moet je dat volgen...

Geloof je mij niet? Lees het volgende maar eens, staat ook precies fijn beschreven waar je EMG voor kan krijgen, en als ik dat zo bekijk, kan je bijna voor alles een EMG aangesmeerd krijgen :evil:

http://www.cbr.nl/emg.pp" onclick="window.open(this.href);return false;

Nederland is letterlijk KNETTERgek geworden.

Voor meer informatie over de slachtoffers van EMG, zie http://www.flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

In bezwaar gaan is echt heel moeilijk en omslachtig, als je de boete ongeldig kan laten krijgen dmv bezwaar, dan maak je nog een kans.

Het CBR heeft zowiezo veel te veel bevoegdheden gekregen:

Ja dames en heren, dat leest u goed. Een crimineel krijgt nog minder straf godverdegodver. :evil:

Hans

Bericht door Hans » 28 sep 2009, 18:04

EG schreef:
Hans schreef:Ze hebben nog geluk dat die agentjes ze geen EMG cursus aan hebben gesmeerd.
Dat doen de agenten niet volgens mij, dat doet het CBR. En reken maar dat die #$%#$^#^$#$^# lijers een EMG gaan opleggen.

Als je verkeerd richting aangeeft, of helemaal geen richting aangeeft kunnen ze je al een EMG aansmeren. En vergeet niet dames en heren, die EMG kost 700 keiharde euro's + 3 dagen moet je dat volgen...

Geloof je mij niet? Lees het volgende maar eens, staat ook precies fijn beschreven waar je EMG voor kan krijgen, en als ik dat zo bekijk, kan je bijna voor alles een EMG aangesmeerd krijgen :evil:

http://www.cbr.nl/emg.pp" onclick="window.open(this.href);return false;

Nederland is letterlijk KNETTERgek geworden.

Voor meer informatie over de slachtoffers van EMG, zie http://www.flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

In bezwaar gaan is echt heel moeilijk en omslachtig, als je de boete ongeldig kan laten krijgen dmv bezwaar, dan maak je nog een kans.

Het CBR heeft zowiezo veel te veel bevoegdheden gekregen:

Ja dames en heren, dat leest u goed. Een crimineel krijgt nog minder straf godverdegodver. :evil:
Agenten melden je aan voor de EMG, het CBR verdient er dik geld aan dus die nemen alle meldingen aan. Als je voor je overtreding ook voor de rechter mag/moet komen en die rechter stelt je in het gelijk, dus vernietigd de bekeuring dan blijft je EMG cursus lekker staan. Bij heel die EMG komt geen rechter aan te pas, alleen de onderbuik van een agent en het CBR. EMG duurt 3 dagen en kost ruim 700 euro, plus ben je nog een dag kwijt voor het intake gesprek. Dus uiteindelijk heb je dus gewoon 4 dagen hechtenis. De "normale" boete komt daar natuurlijk nog bovenop. Reken maar eens uit wat het je kost als ze je pakken met iets waarvan de agent vind dat je ook nog wel even op EMG cursus mag. Werkelijk te walgelijk voor woorden.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 sep 2009, 19:16

Ach ja, politie neem ik al jaren niet meer serieus. De keren dat ik met ze te maken heb gehad (nee, ik was niet de dader :)) was ik niet bepaald onder de indruk van de behulpzaamheid en daadkracht. Zacht uitgedrukt...

En zo dacht de motoragent waarmee ik laatst sprak er net zo over, die was het spuugzat, die prioriteiten van ze.

De Politie is gewoon een afdeling van de Belastingdienst geworden.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2009, 19:30

Best eng allemaal...als je ze tegen hebt kunnen ze je mooi daarmee pesten...als zij zeggen dat het zo is dan... :hammer: scary.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 sep 2009, 21:11

Die bromsnorretjes zijn inderdaad het toppunt van triestheid.

Zo moeten de NSB-ers er in de jaren '40-'45 ook hebben uitgezien. Normaal, maar intussen.......

RVV

Bericht door RVV » 28 sep 2009, 22:43

Tenenkrommend... alleen mis ik de tegengas en argumtatie van die jongens.
Ik zou echt een stevige, maar dan ook hele stevige discussie zijn aangegaan... hoewel bedenk ik me.. die is er natuurlijk uitgeknipt....

Nul respect in ieder geval... ik pak zo de M5 nog even om 270 te boeken op de A7.. .gewoon om te zieken..,, :twisted:

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2009, 22:47

@DF News

Matrassenhandelaar raakt rijbewijs kwijt

Noord Holland
Een Matrassenhandelaar is op maandag 28 september aangehouden door de Koos Spee brigade.
Hij raasde met 270 over de rijksweg.
Er ontstond een stevige discussie die de Matrassenhandelaar verloor.
Hij moest ter plekke zijn rijbewijs en auto inleveren en moet een EMG gaan volgen.
Hij reed zo hard omdat die de politie wou zieken, was zijn commentaar

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 28 sep 2009, 22:49

luco hornsveld schreef:@DF News

Matrassenhandelaar raakt rijbewijs kwijt

Noord Holland
Een Matrassenhandelaar is op maandag 28 september aangehouden door de Koos Spee brigade.
Hij raasde met 270 over de rijksweg.
Er ontstond een stevige discussie die de Matrassenhandelaar verloor.
Hij moest ter plekke zijn rijbewijs en auto inleveren en moet een EMG gaan volgen.
Hij reed zo hard omdat die de politie wou zieken, was zijn commentaar

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
...het voorval was aangekondigd via 'meld misdaad anoniem'

:bag:

RVV

Bericht door RVV » 28 sep 2009, 22:49

Ha die Luco.. die nog steeds denkt dat nederland ophoud bij de afsluitdijk :mrgreen:

*Rico's linkerhand op Iphone, en rechterhand aan het stuur bij 270 km/h*

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2009, 22:52

Nee hoor, na de afsluitdijk komt ljauwart ofzoiets :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 29 sep 2009, 00:33

:shocking:

Dus ik moet deze winter ook nog oppassen dat ik mijn rijbewijs niet kwijtraak tijdens het buitenspelen. Ik vraag me af wat een advocaat ermee zou kunnen en hoe een normale (geen priusrijdende) rechter tegen deze invordering aankijkt.

Het moet niet gekker worden :hammer:

Stephan

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 29 sep 2009, 07:37

Tja, om kwaad van te worden. Wat of wie doen die jongens nou kwaad?

Brengt minder schade toe dan op een zonnige zondagmiddag lekker touren over een bochtig bosweggetje waar het wel eens glad kan zijn

Mack

Bericht door Mack » 29 sep 2009, 09:19

Wat maakt het uit... Iedereen klaagt over politie en politiek maar bij de volgende verkiezingen kiest iedereen toch weer hetzelfde "omdat we dat altijd zo gedaan hebben".

Er verandert toch niks. Gewoon bukken...

Plaats reactie