Gereden: Audi S8 V10 & Audi A4 2.0TFSI cabrio

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 okt 2006, 14:20

@Rico: True!

Maar dat is de verantwoordelijkheid van Audi. Ik neem aan dat ze niet iedereen zo laten proefrijden.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 30 okt 2006, 16:14

Man man man !!!! Die S8 is een erg brute bak. Leuke filmpjes, unbelievable hoe hard dat naar de 190 gaat voor zo'n grote limo :)

Jammer alleen wat weinig foto's van de S8, maar goed, ken de auto nu ook wel natuurlijk.

Die RS4 Cabrio is ongelooflijk ook. Die kleur donkerblauw is erg mooi, maar mooier op de Sedan dan op de cabrio. Maar een onderschatte kleur. Echt een droomauto. Ook met alcantara stuur verkrijgbaar, maar niet te zien, bijna niemand heeft dat (terwijl het echt uber is, zoals de CSL en de 911 RS).

Wat betreft de porsche: tja, die oranje auto vind ik 1 van de mooiste auto's op de weg. Echt prachtige foto ook, goed te zien hoe zo'n oranje porker weerkaatst met het hollandse grauwe landschap.

Ideale auto voor de herfst, wat kleur betreft :) (serieus dan)

Wat de S8 nog even: de optielijsten zijn niet zo lang als men misschien denkt, er zit al best veel standaard op. De keramische remmen met de audio van B&O en het speciale leer is bij elkaar alleen al iets van EUR 50.000

Ilija

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 31 okt 2006, 09:17

Ik vergeet nooit dat filmpje van Adam Curry toen hij zijn dochtertje naar school ging brengen en zijn nieuwe A8, 1 km van zijn huis vandaan, mooi schuin in de sloot parkeerde.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 31 okt 2006, 11:10

Jezus Erik...waar reed jij op de dag 275 met dat ding. Die oranje GT3 RS heb ik ook al bij staan kijken toen ik er op de A2 voorbij kwam...gelijk afslag Arena gepakt 8)

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 31 okt 2006, 11:13

Rebel schreef:Ik vergeet nooit dat filmpje van Adam Curry toen hij zijn dochtertje naar school ging brengen en zijn nieuwe A8, 1 km van zijn huis vandaan, mooi schuin in de sloot parkeerde.
linkje? :)

hansvisser
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2006, 21:43

Bericht door hansvisser » 04 nov 2006, 22:12

Gaat 26 november bij André nog door?
Dan kan ik de S8 meenemen, kan Robin nog eens een interieur bekijken wat wel klopt.
Ik wil niet bepalen wat mooi is en wat niet, maar één ding durf ik wel te zeggen als oud(ex) en fervent bmw rijder!
Na de E46 heeft men bij BMW het interieur over het hoofd gezien tijdens het ontwikkelen van de nieuwe modellen.
Het ziet er niet uit, die tweede bult in het dasboard.
Vroeger stond BMW bekent om het prachtige op de rijder gerichte dashboard met mooie verlichting.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42836
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 04 nov 2006, 22:24

Interieur maakt niet uit joh... meenemen die S8 8)

Robin
Berichten: 54871
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 nov 2006, 07:52

hansvisser schreef:Gaat 26 november bij André nog door?
Dan kan ik de S8 meenemen, kan Robin nog eens een interieur bekijken wat wel klopt.
Ik wil niet bepalen wat mooi is en wat niet, maar één ding durf ik wel te zeggen als oud(ex) en fervent bmw rijder!
Na de E46 heeft men bij BMW het interieur over het hoofd gezien tijdens het ontwikkelen van de nieuwe modellen.
Het ziet er niet uit, die tweede bult in het dasboard.
Vroeger stond BMW bekent om het prachtige op de rijder gerichte dashboard met mooie verlichting.
ik ben erbij Hans. Ik heb btw geen tweede bult in 't dashboard :D

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 05 nov 2006, 12:01

Zonder bult is ook niet ideaal. Is net een VW LT van binnen dan. Geintje :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 nov 2006, 14:23

Super auto!

Heb zelf wel wat ervaring met het oude type S8. Feitelijk gezien een volstrekt zinloze auto maar het is gewoon een mooie kar. Qua sportiviteit denk ik geen partij voor een M5 maar gewoon mooie styling, mooi geluid en goede prestaties.

hansvisser
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2006, 21:43

Bericht door hansvisser » 05 nov 2006, 16:54

Niels schreef:Super auto!

Heb zelf wel wat ervaring met het oude type S8. Feitelijk gezien een volstrekt zinloze auto maar het is gewoon een mooie kar. Qua sportiviteit denk ik geen partij voor een M5 maar gewoon mooie styling, mooi geluid en goede prestaties.
Wat is zinloos, volgens mij zo'n opmerking.
A) je hebt er nooit in gereden
B) je bedoelt dat liever minder vermogen hebt?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 nov 2006, 21:54

hansvisser schreef:
Niels schreef:Super auto!

Heb zelf wel wat ervaring met het oude type S8. Feitelijk gezien een volstrekt zinloze auto maar het is gewoon een mooie kar. Qua sportiviteit denk ik geen partij voor een M5 maar gewoon mooie styling, mooi geluid en goede prestaties.
Wat is zinloos, volgens mij zo'n opmerking.
A) je hebt er nooit in gereden
B) je bedoelt dat liever minder vermogen hebt?
ik ga voor A en B Hans :wink:

Idd Hans ik vind de S8 een compleet zinloze auto net als een A8 W12. Vertel me de meerwaarde maar t.o.v. de standaard dikste V8. Sportiviteit?? Kom nou dan zit je in de A8 sowieso verkeerd. Gaat niet hard genoeg? Tuurlijk daarom zijn ze begrenst op 250. De nieuwe zou je nog kunnen kopen om de ervaring, het geluid en het toerenbereik van de Lambo V10 maar een oud type S8 heeft feitelijk maar weinig meerwaarde tov een standaard 4.2 V8 als het gaat om de beleving van de prestaties.

Neemt niet weg dat het een smakelijke auto is waar markt voor is maar zinvol? Absoluut niet!

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 05 nov 2006, 22:10

Ik durf het zelfs nog scherper te zeggen: een A8 3.0TDI (233pk) doet al alles wat een A8 moet doen, gaat hard zat en rijdt prettig door het hoge koppel icm de automaat.

Wil je meer pk's kan dat, maar nodig is het echt niet imho.

Sound van de vorige S8 (zal met deze ook zeker wel snor zitten :D ) was wel echt über, ben er in Luik nog een keertje extra de tunnel voor doorgereden 8)

Dan is die W12 een saaie bak, supersnel maar beleving 0,0.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 nov 2006, 22:17

Tja hoe zinvol is het dan nog om een A8 te rijden :D

Maar ik kan je absoluut gelijk geven. De S8 koop je om een smaakvolle sportieve(re) sedan te rijden de W12 koop je als je van gekkigheid niet meer weet waar je met je geld naar toe moet.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 nov 2006, 23:24

S8 overbodig? misschien rationeel maar S series zijn gewoon uniek. Maar goed dat Audi de S traditie in ere houd. van alle merken top sedans is de S8 imho de ongekroonde koning.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16557
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 05 nov 2006, 23:27

t'Is inderdaad meer dan jammer dat BMW geen M7 oid op de markt brengt :cry:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 nov 2006, 23:52

Als er markt voor is dan is een auto nooit overbodig :D

De S8 is een icoon alleen merkte ik op dat een (oud type) S8 niet zinvol is en dat vind ik ook. Wat voor super auto het ook is, maar goed dan kun je weer discusseren over het feit welke auto's dan wel zinvol zijn. Alles met meer dan vier wielen, motor, stuur en dak is dan niet zinvol :wink:

Als Audi op het oude type optioneel het S pakket zou leveren zou de S8 niet eens bestaansrecht hebben tov de standaard 4.2 V8 imo. De S8 is naar 100 marginaal sneller tenzij je een handbak neemt en die neemt de koper nauwelijks. Qua beleving (performance) vind ik een 4.2 net zo bruut als een S8 (uitgaande van het oude type). Wat dat betreft heb ik het verschil altijd te klein gevonden qua power of kun je concluderen dat de tiptronic automaat gewoon niet de juiste bak is/was. Een handgeschakelde ramt gewoon 1,2 seconde sneller naar de 100 en dat verschil voel je vast. Maar goed zet dezelfde bak achter een standaard 4.2 en ik ben benieuwd naar de tijd al scheelt het 50pk. Qua motorkarakter verschilt het gewoon ook niet zoveel in de beleving imo.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 06 nov 2006, 08:39

Martijn schreef:Ik durf het zelfs nog scherper te zeggen: een A8 3.0TDI (233pk) doet al alles wat een A8 moet doen, gaat hard zat en rijdt prettig door het hoge koppel icm de automaat.
Agree :) Ik had zo'n ding als trouwauto en dat gaat echt hard genoeg. Ok, toen was ik nog geen 330 pk 6-serie gewend, maar dan nog. Je zit in no-time op de 200 en dat in alle rust en luxe. 0-100 in een krappe 8 seconden is natuurlijk geen nekkenbreker maar het voelt sneller.
Ik heb voordat ik de 6 aanschafte nog serieus naar de A8 gekeken, zo was ik onder de indruk van die auto. De 4.2 liter TDI is natuurlijk nog bruter (net zo snel als mijn 6...voor een diesellimo van 1950 kilo leeggewicht :shock:) maar eigenlijk niet echt nodig.

De S8 heeft als min of meer sportieve versie nog wel bestaansrecht, maar de W12 schaf je alleen maar aan als geld je niets meer kan schelen en je sowieso met niets minder genoegen neemt dan het absolute topmodel. De W12 Proline is 48.000 euro duurder dan de 4.2 FSI Proline...en dat voor 100 pk meer en 1 seconde sneller naar de 100. Van dat prijsverschil kun je precies een A4 Cabrio of een TT aanschaffen :P

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 nov 2006, 12:00

Je rijdt dan geen 12-cilinder. En dáár gaat het om beste heren. De mensen die die auto's kopen, willen gewoon een 12-cilinder. Klaar. Einde discussie

:)

Of je nu met je kont in een Armani onderbroek zit, of in een Wibra-onderbroek. Schijten doe je toch wel.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 09 nov 2006, 18:56

Ik heb een tijdje geleden ook een paar uur mogen proeven van een 335pk sterke audi A8 met V8. Ik heb er maar 1 woord voor: 'GEWELDIG'' !!!

Dit is de eerste Limo waar je ook mee kunt vlammen in bochten, alle hulpmiddelen uit en gaan met die banaan, je kijkt raar op als je constateert hoe snel je met dit apparaat de bocht door kunt...

[IMG:533:399]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 004395.jpg[/img]

[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 004378.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 nov 2006, 19:20

Ja toen hadden ze nog een mooie snuit

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 09 nov 2006, 22:05


Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 nov 2006, 22:12

Bekend, zo'n filmpje :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 10 nov 2006, 13:51

Gaaf filmpje ! Kan in de link met tellersnelheden worden geplaatst. Leuk geluid ook.

En snel he :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BMWDennis, Opa, Semrush [Bot] en 21 gasten