Gereden: Audi S8 V10 & Audi A4 2.0TFSI cabrio
- Dennis Cavallino
- Macboy
Man man man !!!! Die S8 is een erg brute bak. Leuke filmpjes, unbelievable hoe hard dat naar de 190 gaat voor zo'n grote limo 
Jammer alleen wat weinig foto's van de S8, maar goed, ken de auto nu ook wel natuurlijk.
Die RS4 Cabrio is ongelooflijk ook. Die kleur donkerblauw is erg mooi, maar mooier op de Sedan dan op de cabrio. Maar een onderschatte kleur. Echt een droomauto. Ook met alcantara stuur verkrijgbaar, maar niet te zien, bijna niemand heeft dat (terwijl het echt uber is, zoals de CSL en de 911 RS).
Wat betreft de porsche: tja, die oranje auto vind ik 1 van de mooiste auto's op de weg. Echt prachtige foto ook, goed te zien hoe zo'n oranje porker weerkaatst met het hollandse grauwe landschap.
Ideale auto voor de herfst, wat kleur betreft
(serieus dan)
Wat de S8 nog even: de optielijsten zijn niet zo lang als men misschien denkt, er zit al best veel standaard op. De keramische remmen met de audio van B&O en het speciale leer is bij elkaar alleen al iets van EUR 50.000
Ilija

Jammer alleen wat weinig foto's van de S8, maar goed, ken de auto nu ook wel natuurlijk.
Die RS4 Cabrio is ongelooflijk ook. Die kleur donkerblauw is erg mooi, maar mooier op de Sedan dan op de cabrio. Maar een onderschatte kleur. Echt een droomauto. Ook met alcantara stuur verkrijgbaar, maar niet te zien, bijna niemand heeft dat (terwijl het echt uber is, zoals de CSL en de 911 RS).
Wat betreft de porsche: tja, die oranje auto vind ik 1 van de mooiste auto's op de weg. Echt prachtige foto ook, goed te zien hoe zo'n oranje porker weerkaatst met het hollandse grauwe landschap.
Ideale auto voor de herfst, wat kleur betreft

Wat de S8 nog even: de optielijsten zijn niet zo lang als men misschien denkt, er zit al best veel standaard op. De keramische remmen met de audio van B&O en het speciale leer is bij elkaar alleen al iets van EUR 50.000
Ilija
-
Gaat 26 november bij André nog door?
Dan kan ik de S8 meenemen, kan Robin nog eens een interieur bekijken wat wel klopt.
Ik wil niet bepalen wat mooi is en wat niet, maar één ding durf ik wel te zeggen als oud(ex) en fervent bmw rijder!
Na de E46 heeft men bij BMW het interieur over het hoofd gezien tijdens het ontwikkelen van de nieuwe modellen.
Het ziet er niet uit, die tweede bult in het dasboard.
Vroeger stond BMW bekent om het prachtige op de rijder gerichte dashboard met mooie verlichting.
Dan kan ik de S8 meenemen, kan Robin nog eens een interieur bekijken wat wel klopt.
Ik wil niet bepalen wat mooi is en wat niet, maar één ding durf ik wel te zeggen als oud(ex) en fervent bmw rijder!
Na de E46 heeft men bij BMW het interieur over het hoofd gezien tijdens het ontwikkelen van de nieuwe modellen.
Vroeger stond BMW bekent om het prachtige op de rijder gerichte dashboard met mooie verlichting.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
ik ben erbij Hans. Ik heb btw geen tweede bult in 't dashboardhansvisser schreef:Gaat 26 november bij André nog door?

- Niels
- Auto: Prius+
-
Wat is zinloos, volgens mij zo'n opmerking.Niels schreef:Super auto!
Heb zelf wel wat ervaring met het oude type S8. Feitelijk gezien een volstrekt zinloze auto maar het is gewoon een mooie kar. Qua sportiviteit denk ik geen partij voor een M5 maar gewoon mooie styling, mooi geluid en goede prestaties.
A) je hebt er nooit in gereden
B) je bedoelt dat liever minder vermogen hebt?
- Niels
ik ga voor A en B Hanshansvisser schreef:Wat is zinloos, volgens mij zo'n opmerking.Niels schreef:Super auto!
Heb zelf wel wat ervaring met het oude type S8. Feitelijk gezien een volstrekt zinloze auto maar het is gewoon een mooie kar. Qua sportiviteit denk ik geen partij voor een M5 maar gewoon mooie styling, mooi geluid en goede prestaties.
A) je hebt er nooit in gereden
B) je bedoelt dat liever minder vermogen hebt?

Idd Hans ik vind de S8 een compleet zinloze auto net als een A8 W12. Vertel me de meerwaarde maar t.o.v. de standaard dikste V8. Sportiviteit?? Kom nou dan zit je in de A8 sowieso verkeerd. Gaat niet hard genoeg? Tuurlijk daarom zijn ze begrenst op 250. De nieuwe zou je nog kunnen kopen om de ervaring, het geluid en het toerenbereik van de Lambo V10 maar een oud type S8 heeft feitelijk maar weinig meerwaarde tov een standaard 4.2 V8 als het gaat om de beleving van de prestaties.
Neemt niet weg dat het een smakelijke auto is waar markt voor is maar zinvol? Absoluut niet!
-
Ik durf het zelfs nog scherper te zeggen: een A8 3.0TDI (233pk) doet al alles wat een A8 moet doen, gaat hard zat en rijdt prettig door het hoge koppel icm de automaat.
Wil je meer pk's kan dat, maar nodig is het echt niet imho.
Sound van de vorige S8 (zal met deze ook zeker wel snor zitten
) was wel echt über, ben er in Luik nog een keertje extra de tunnel voor doorgereden 8)
Dan is die W12 een saaie bak, supersnel maar beleving 0,0.
Wil je meer pk's kan dat, maar nodig is het echt niet imho.
Sound van de vorige S8 (zal met deze ook zeker wel snor zitten

Dan is die W12 een saaie bak, supersnel maar beleving 0,0.
- Niels
- Niels
Als er markt voor is dan is een auto nooit overbodig
De S8 is een icoon alleen merkte ik op dat een (oud type) S8 niet zinvol is en dat vind ik ook. Wat voor super auto het ook is, maar goed dan kun je weer discusseren over het feit welke auto's dan wel zinvol zijn. Alles met meer dan vier wielen, motor, stuur en dak is dan niet zinvol
Als Audi op het oude type optioneel het S pakket zou leveren zou de S8 niet eens bestaansrecht hebben tov de standaard 4.2 V8 imo. De S8 is naar 100 marginaal sneller tenzij je een handbak neemt en die neemt de koper nauwelijks. Qua beleving (performance) vind ik een 4.2 net zo bruut als een S8 (uitgaande van het oude type). Wat dat betreft heb ik het verschil altijd te klein gevonden qua power of kun je concluderen dat de tiptronic automaat gewoon niet de juiste bak is/was. Een handgeschakelde ramt gewoon 1,2 seconde sneller naar de 100 en dat verschil voel je vast. Maar goed zet dezelfde bak achter een standaard 4.2 en ik ben benieuwd naar de tijd al scheelt het 50pk. Qua motorkarakter verschilt het gewoon ook niet zoveel in de beleving imo.

De S8 is een icoon alleen merkte ik op dat een (oud type) S8 niet zinvol is en dat vind ik ook. Wat voor super auto het ook is, maar goed dan kun je weer discusseren over het feit welke auto's dan wel zinvol zijn. Alles met meer dan vier wielen, motor, stuur en dak is dan niet zinvol

Als Audi op het oude type optioneel het S pakket zou leveren zou de S8 niet eens bestaansrecht hebben tov de standaard 4.2 V8 imo. De S8 is naar 100 marginaal sneller tenzij je een handbak neemt en die neemt de koper nauwelijks. Qua beleving (performance) vind ik een 4.2 net zo bruut als een S8 (uitgaande van het oude type). Wat dat betreft heb ik het verschil altijd te klein gevonden qua power of kun je concluderen dat de tiptronic automaat gewoon niet de juiste bak is/was. Een handgeschakelde ramt gewoon 1,2 seconde sneller naar de 100 en dat verschil voel je vast. Maar goed zet dezelfde bak achter een standaard 4.2 en ik ben benieuwd naar de tijd al scheelt het 50pk. Qua motorkarakter verschilt het gewoon ook niet zoveel in de beleving imo.
- Daniel
AgreeMartijn schreef:Ik durf het zelfs nog scherper te zeggen: een A8 3.0TDI (233pk) doet al alles wat een A8 moet doen, gaat hard zat en rijdt prettig door het hoge koppel icm de automaat.

Ik heb voordat ik de 6 aanschafte nog serieus naar de A8 gekeken, zo was ik onder de indruk van die auto. De 4.2 liter TDI is natuurlijk nog bruter (net zo snel als mijn 6...voor een diesellimo van 1950 kilo leeggewicht

De S8 heeft als min of meer sportieve versie nog wel bestaansrecht, maar de W12 schaf je alleen maar aan als geld je niets meer kan schelen en je sowieso met niets minder genoegen neemt dan het absolute topmodel. De W12 Proline is 48.000 euro duurder dan de 4.2 FSI Proline...en dat voor 100 pk meer en 1 seconde sneller naar de 100. Van dat prijsverschil kun je precies een A4 Cabrio of een TT aanschaffen

- Macboy
- Topfuel
Ik heb een tijdje geleden ook een paar uur mogen proeven van een 335pk sterke audi A8 met V8. Ik heb er maar 1 woord voor: 'GEWELDIG'' !!!
Dit is de eerste Limo waar je ook mee kunt vlammen in bochten, alle hulpmiddelen uit en gaan met die banaan, je kijkt raar op als je constateert hoe snel je met dit apparaat de bocht door kunt...
[IMG:533:399]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 004395.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 004378.jpg[/img]
Dit is de eerste Limo waar je ook mee kunt vlammen in bochten, alle hulpmiddelen uit en gaan met die banaan, je kijkt raar op als je constateert hoe snel je met dit apparaat de bocht door kunt...
[IMG:533:399]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 004395.jpg[/img]
[IMG:533:400]http://pic2.picturetrail.com/VOL949/391 ... 004378.jpg[/img]
- Topfuel
- Macboy