Sea Shepherd

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peter van den Berg

Sea Shepherd

Bericht door Peter van den Berg » 29 apr 2009, 14:17

Vorige week was een Nederlander die werkzaam is voor deze 'radicalere versie van Greenpeace' in Pauw en Witteman. Ongelovelijk wat deze gasten doen om de walvisvaart tegen te houden!

Discovery Channel heeft deze mensen een seizoen gevolgd en is afgelopen maandag gestart met uitzenden. Naam van het programma is Whale Wars.

Hier ff een trailertje:

En ff geplukt van wikipedia;
De "Sea Shepherd Conservation Society" is een organisatie die actie voert tegen de walvisjacht en jacht op zeehonden en andere zeedieren. Deze groep gebruikt hierbij hardere middelen dan bijvoorbeeld Greenpeace. De actiemiddelen die gebruikt worden, zijn o.a. het rammen van schepen, vernielen van netten en het versperren van de vaarweg. Ook hebben leden van Sea Shepherd schepen gesaboteerd terwijl ze in de haven lagen en werden er door toedoen van Sea Shepherd in 1986 twee IJslandse walvisvaartschepen gezonken, waarvoor de groep uit de Internationale Walvisvaartcommissie werd gezet. De Japanese Whaling Association heeft deze organisatie als eco-terroristen getypeerd.[1] Leden van Sea Shepherd zijn in verschillende landen met slechts weinig succes aangeklaagd.

Paul Watson claimt tijdens één van de reizen, in 2008, te zijn beschoten door een persoon aan boord van een Japanse walvisvaarder. In zijn vest zat een platgedrukt metalen voorwerp wat een kogel zou moeten zijn, er zijn echter mensen die beweren dat de rare vorm van het voorwerp bewijst dat het niet om een kogel gaat. Ook liet Watson ten tijde van het incident niet merken last te hebben van zijn ribben of buik, wat men wel zou verwachten bij een kogelinslag.

De organisatie vaart sinds 2 jaar onder de Nederlandse vlag.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sea_Shepherd" onclick="window.open(this.href);return false;

Rickstah

Re: Sea Shepherd

Bericht door Rickstah » 29 apr 2009, 15:17

Ik had al eerder een voorstukje op Discovery gezien, die gasten zijn echt crazy! :shock: (in goede zin dan he..)

(volgens mij zijn die afleveringen wel te downloaden...) :police:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 29 apr 2009, 15:22

In de Golf van Aden noemen ze zulke gasten in rubberbootjes piraten....

Hubert D

Bericht door Hubert D » 29 apr 2009, 15:34

Yep, ik ben tegen walvisvaart, maar dit valt voor mij in dezelfde categorie als Groenpis die hardwerkende vissers met hun bootje wil laten kapseizen/verdrinken door grote stenen op de zeebodem te leggen.
Oftewel poging tot moord. Soort Volkert v/d G figuren is altijd mijn idee.... Geen goed woord voor over.

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 29 apr 2009, 16:18

Geelhoed schreef:In de Golf van Aden noemen ze zulke gasten in rubberbootjes piraten....
Die vergelijking vind ik wel heel ver gaan, maar afgezien van het politieke standpunt heb ik heel veel respect voor deze gasten!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 apr 2009, 16:28

De diplomatie rond de walvisvaart faalt enorm natuurlijk. Zodra je een walvisvaarder ziet onder Japanse vlag met groot op de zijkant "Research" geschilderd dan weet je dat de internationale gemeenschap gewoon uitgelachen wordt door de Japanners.

Ik dacht dat de Sea Shepherd zich vooral richtte op de schepen in de internationale wateren waar de afspraken niet voor gelden. Dat het acties zijn tegen schepen die op een locatie zijn waar zij niet mogen jagen op walvissen. In dat geval vind ik het grote klasse dat zij de jacht proberen te verhinderen.

Gezien de economische situatie zou het misschien een goede zaak zijn om die diplomatie met Japan nog een keer aan te vangen. De economische boycot van Japen zal nu minder indruk maken dan twee/drie jaar geleden.

Hubert, die blokken die op de zeebodem zijn gedumpt waren toch bedoeld om het illegale gebruik van sleepnetten tegen te gaan? Ik heb er niet zoveel moeite mee als er middelen ingezet worden tegen praktijken die wettelijk verboden zijn en niet verstorend werken op de hardwerkende visser is vis met legale netten.

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 29 apr 2009, 16:31

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... &tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=6542&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=bce4efe8d0

Hier nog even de link naar het interview met Laurens de Groot.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 apr 2009, 18:17

RutgerK schreef:
Hubert, die blokken die op de zeebodem zijn gedumpt waren toch bedoeld om het illegale gebruik van sleepnetten tegen te gaan? Ik heb er niet zoveel moeite mee als er middelen ingezet worden tegen praktijken die wettelijk verboden zijn en niet verstorend werken op de hardwerkende visser is vis met legale netten.
Dat gebied waar Greenpeace dat deed was wel aangemerkt als natuurgebied maar vissen is er niet verboden.

Als het wel daadwerkelijk verboden zou zijn heb je daar greenpeace niet bij nodig, de nederlandse en duitse kustwacht controleren hun wateren aardig goed en een boete voor iets heb je er zo te pakken.

HSR

Bericht door HSR » 01 mei 2009, 01:23

Peter van den Berg schreef:
Geelhoed schreef:In de Golf van Aden noemen ze zulke gasten in rubberbootjes piraten....
Die vergelijking vind ik wel heel ver gaan, maar afgezien van het politieke standpunt heb ik heel veel respect voor deze gasten!

''Ook hebben leden van Sea Shepherd schepen gesaboteerd terwijl ze in de haven lagen en werden er door toedoen van Sea Shepherd in 1986 twee IJslandse walvisvaartschepen gezonken, waarvoor de groep uit de Internationale Walvisvaartcommissie werd gezet''

...

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 01 mei 2009, 22:24

Hugo, die schepen die ze hebben laten zinken lagen in de haven en waren illegale walvisvaarders. Ben de serie nu aan het kijken, en of je het er nu mee eens bent of niet, gaaf is de serie in ieder geval!

JP

Bericht door JP » 01 mei 2009, 22:32

--
Laatst gewijzigd door JP op 01 mei 2009, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 01 mei 2009, 22:38

:bag:

Tom Verhaaf

Bericht door Tom Verhaaf » 01 mei 2009, 23:12

Ik heb echt m'n lul uit m'n broek gelachen toen ze dat kleine bootje in het water wilden laten zakken, maar dat die omsloeg. :twisted:

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 01 mei 2009, 23:44

Erg amateuristisch he :mrgreen:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 02 mei 2009, 13:15

Respect voor Sea Shepherd en hun acties :thumbup:

JP

Bericht door JP » 26 sep 2009, 16:41

Marc R

Bericht door Marc R » 26 sep 2009, 17:04

Het gaat nog een keer gebeuren dat de beroepsvissers die elke keer belaagd worden dat ze greenpeace met gelijke munt terug gaan betalen.

Als er dan zo'n rubberbootje aankomt dan hebben de iets grotere kotters van die waterkannonnen aan boord waarmee ze zo'n zodiacje omver spuiten,dan is het inene poging tot moord oid....

EN greenpeace mag wel rotsen neerplanten....dat mag allemaal wel.

Linkse mileumaffia.......en we gaan er allemaal in met boter en suiker bij die gasten....Stommelingen zijn we.

T zelfde verhaal met de protesten tegen de kolencentrales hier,laat ze met hun grote smoelen eens in china gaan demonstreren waar elke week een centrale wordt geopend,maar nee dat moet niet want dat is te gevaarlijk...achterlijke moraalridders zijn het.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 26 sep 2009, 19:10

Marc RS4 schreef:Het gaat nog een keer gebeuren dat de beroepsvissers die elke keer belaagd worden dat ze greenpeace met gelijke munt terug gaan betalen.

Als er dan zo'n rubberbootje aankomt dan hebben de iets grotere kotters van die waterkannonnen aan boord waarmee ze zo'n zodiacje omver spuiten,dan is het inene poging tot moord oid....

Linkse mileumaffia.......en we gaan er allemaal in met boter en suiker bij die gasten....Stommelingen zijn we.

T zelfde verhaal met de protesten tegen de kolencentrales hier,laat ze met hun grote smoelen eens in china gaan demonstreren waar elke week een centrale wordt geopend,maar nee dat moet niet want dat is te gevaarlijk...achterlijke moraalridders zijn het.

Je spreekt jezelf wel enigssinds tegen naar mijn mening, directer actie voeren dan dit kan bijna niet, en echt ongevaarlijk is het ook niet :) . Ik vind het in ieder geval wel goed dat ze actie voeren/er aandacht aangeven. Laat die jappen/ijslanders/canadezen(??) lekker doorjagen tot er nog 10 walvissen over zijn en iedereen loopt te jammeren dat er toch echt eerder ingegrepen had moeten worden :roll: . Kan dit wel waarderen.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 26 sep 2009, 19:48

Had mijn mening al gegeven zie ik nu pas :mrgreen:
Respect!

Marc R

Bericht door Marc R » 26 sep 2009, 22:26

G Kolkman schreef:
Marc RS4 schreef:Het gaat nog een keer gebeuren dat de beroepsvissers die elke keer belaagd worden dat ze greenpeace met gelijke munt terug gaan betalen.

Je spreekt jezelf wel enigssinds tegen naar mijn mening, directer actie voeren dan dit kan bijna niet, en echt ongevaarlijk is het ook niet :) . Ik vind het in ieder geval wel goed dat ze actie voeren/er aandacht aangeven. Laat die jappen/ijslanders/canadezen(??) lekker doorjagen tot er nog 10 walvissen over zijn en iedereen loopt te jammeren dat er toch echt eerder ingegrepen had moeten worden :roll: . Kan dit wel waarderen.

Ik spreek mezelf niet tegen hoor.

Maffia vind ik het.

JP

Bericht door JP » 26 sep 2009, 22:33

Ik had bij het bekijken van het filmpje wat ik eerder postte, wel verwacht dat ze zouden ingrijpen.

Op het moment dat die @#!*& een 4e walvis gewoon voor de camera 'harpoenen' en daarna afschieten, dacht ik wel die plant ff zijn boeg in de zijkant van die zogenaamde 'research'-schepen

MartijnS

Bericht door MartijnS » 06 jan 2010, 09:25

Hehe..kopen ze een boot van een miljoen, wordt ie 1x geramd door zo'n oude Japanse boot en gelijk kapot.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5720 ... tml?p=10,2" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2010, 09:55

Ja daar kon je op wachten.
Of je het er nu mee eens bent of niet, dit zat eraan te komen, bewust geramd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 06 jan 2010, 10:12

Net goed. Ben geen voorstander van walvisjacht, maar die Sea Shepherds zijn ook een stuk boom... uh... walvisknuffelaars die er alles aan doen om de Japanners tegen te houden. Dat er nu een keer wat bij hun gebeurt is hun eigen schuld :twisted:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 jan 2010, 10:36

Lekker stelletje, zeg. :? Walvissen zij best lief en zo maar dit gaat toch echt te ver. Raar dat dit dan wel weer zoveel goedkeuring krijgt.

Plaats reactie