Hoogtoerig of laagtoerig?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Walter » 25 sep 2009, 19:10

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door allen » 25 sep 2009, 19:17

Ga er eens mee rijden. :bag:






:mrgreen:

Een motortje moet schreeuwen en kermen van de pijn. Het geluid moet door merg en been. Bergen karakter. Als je kicked op dieseltjes die hun werk doen tussen 800 en 2500 rpm, zul je m'n fetish voor hoogtoerige motoren nooit begrijpen. Het heeft dan eigenlijk ook geen zin om het uit te leggen. :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Knot » 25 sep 2009, 19:21

Circuit vind ik een TypeR/S2000/Mpower heerlijk, lekker janken in de toeren.

Dagelijks gebruik vind ik een tdi of 328i etc weer lekker, vanaf 1500 toeren wegbeulen en voor de 3000 alweer opschakelen.

Robin
Berichten: 55197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Robin » 25 sep 2009, 19:34

Tja ik moest 'n jaar geleden wel weer wennen aan het doortrekken naar 8000+ maar nu is 't 9 out of 10 8000rpm met inhaalwerk etc. en liever 'n tandje terug....relaxed is ánders(...) maar 't schiet 'wel lekker óp en 'dat heb IK nodig(bij tijd en wijle), géén kermend motortje die bij 9000rpm 120pk afgeeft, dás niks voor mij, (120pk bij 4000rpm is nog Köttiger, diesel dus) het moet ook echt versnellend zijn, ook ná 100, wat zeg ik, ook ná 160 en 200kmh. :mrgreen:

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Walter » 25 sep 2009, 19:38

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door allen » 25 sep 2009, 19:53

Het is jouw vraag, dus bepaal jij zelf ook maar wat jij wel of niet hoogtoerig vind dan. :mrgreen:

Nou goed, heel even serieus dan:
Voor mij moet een blok hoger in de toeren steeds harder willen trekken. Op het moment dat een blok bijv. bij 4500 toeren al max vermogen heeft bereikt dan haak ik af. Per direct. Geluid, beleving, noem maar op.Dat mis ik dan. Ik wil terug moeten schakelen om wanneer ik het maximale eruit wil halen. Dat begrijp je dus blijkbaar niet. Geeft niets, want ik snap weer niet wat er leuk is om alleen maar even een toefje gas te geven in een Amerikaan. 3.000 rpm. Daar word ik gewoon niet blij van. Zoveel mensen, zoveel smaken.
Je rijdt een 330 en haalt nooit door. Zegt genoeg over je voorkeur. Als ik niet sneller zou hoeven, kocht ik een kleinere motorinhoud. Maar wat ik ook koop, ik zal het blok uitknijpen tot het kermt van de pijn. Daar ligt mijn plezier. 8)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Rupie » 25 sep 2009, 20:14

Nou, ik wacht op de eerste tegenstrijdige uitspraak van Kasteel...

Tom
Berichten: 22278
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Tom » 25 sep 2009, 20:17

Walter schreef: 'k Heb nu een BMW 330i, telt dat als hoogtoerig?
Nee. Is opzich wel een motor die toeren wil maken maar hij kan het niet echt.

Ik vind laagtoerig geen zak aan. Voorkeur voor hoogtoerig dus!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Knot » 25 sep 2009, 20:19

Tom, mis je geen emmetje bij je Z4 dan??

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Louis » 25 sep 2009, 20:19

Doe mij ook maar koppel en laagtoerig hoor, moet wel zeggen dat ik nooit in het bezit ben geweest van een hoogtoerige motor. maar als ik terug denk aan de gehuurde RS4, die heeft en koppel en draait dikke 8000 rpm, lijkt me een dikke 420 pk laagtoerig leuker.

Dikke amerikaanse V8 of TDI met dat vermogen voelt ook gelijk sneller vind ik.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Miesjel » 25 sep 2009, 20:26

Doe mij maar een beetje van beide. Topvermogen rond de 6500/7000rpm, redline/limiter tegen de 7500/8000rpm is hoog zat. Dan heeft het doortrekken tot de limiter niet altijd zin, maar het kan wel leuk zijn. Flink wat koppel onderin (en het liefst over een heel breed toerenbereik natuurlijk) waardoor je ook relaxed kan cruisen.

Tom
Berichten: 22278
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Tom » 25 sep 2009, 20:32

Knot schreef:Tom, mis je geen emmetje bij je Z4 dan??
Zou wel leuk zijn maar missen is een groot woord. Volgende auto misschien hoogtoeriger. Zoveel keuze is hoogtoerige auto's is er ook niet.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Niels » 25 sep 2009, 20:59

Voor alle dag lekker koppel en weinig toeren = diesel
Voor plezier lekker vermogen en 7500RPM of nog iets meer :banaan:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door frank de jonge » 25 sep 2009, 21:17

Janken zal dat hok!!!

Jammer dat de mijne maar 6500rpm kan draaien, maar zelfs bij 6500rpm klinkt dat als muziek in de oren :D

Ik denk dat ik em zo maar ff weer op zn kloten geef 8) :df:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door SteV6 » 25 sep 2009, 21:19

Vandaag mogen rijden in een E36 van Koopman en een Mustang uit de Mustang Challange op Assen ...

Doe mij die laagtoerige Mustang maar. Bij 5000-5500 rpm al moeten opschakelen en toch sleuren en gigantische stappen zetten. Met een sound: HEERLIJK :mrgreen:

Kan geen BMW 6-pittertje tegenop, ook niet de Z4 silhouette die getest werd.

Kortom ik ben lagentoeren fan, zolang het geen diesel is ;)


Stephan

Gebruikersavatar
Richard R.
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2009, 14:40
Locatie: Hengelo GLD

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Richard R. » 25 sep 2009, 21:20

Ik heb beiden, zowel een laagtoerige diesel alsook een tot 11.000 doorblerende MK Indy ZX12R. De laagtoerige diesel heeft veruit mijn voorkeur voor woon-werkverkeer, maar zo af en toe hoogtoerig rondjanken is ook wel erg kicken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door RVV » 25 sep 2009, 21:23

Snelheid, geluid, spektakel = kippenvel = kers op de taart, wil je overtuigd worden ? Rij maar een keertje mee :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door romo » 25 sep 2009, 21:39

Met een hoogtoerige kan je eventueel laagtoerig rijden.................

Maar met een laagtoerige kan je niet hoogtoerig rijden..................

Ik wil het beste van 2 werelden, en het gebruiken als het mij past/zin er in heb en de omstandigheden het verantwoord toelaten..........................

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Peter pwr » 25 sep 2009, 22:36

Mensen zeggen altijd dat ze zo'n Amerikaanse V8 zo lekker vinden klinken.........
Dat is ook wel zo maar dat is als laagtoerig van onderuit wegtrekken. Maar trek je flink in toeren op met zo'n v8 dan klinkt het maar saai en niet echt performance.
Zoals mijn eigen 1.8 turbo 4cyl klonk ook of de hel los brak :P (nissan ca18det)

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3091
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Ferdi » 26 sep 2009, 01:21

Doe mij voor dagelijks maar lekker een laagtoerige diesel en voor de fun een hoogtoerig karretje.
De 205 gaat maar tot 6500, maar de beleving is behoorlijk groot

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door GTRene » 26 sep 2009, 01:32

beide kan...

bij bv een M motor wil je graag toeren maken die vraagt er om :mrgreen:

maar bij bv een TVR Griffith juist weer niet, daar hoor je die heerlijke rover V8 al brullen bij stationair en daar is de lol/koppel bij 4500rpm ofzo weg.

dus ligt er helemaal aan wat voor auto je koopt en met wat voor doel lijkt me.

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Walter » 26 sep 2009, 10:02

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door frank de jonge » 26 sep 2009, 10:06

Ben ik niet met je eens Walter, dat schreeuwerige hok van mij klinkt laag in de toeren ook erg lekker 8)

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Max V » 26 sep 2009, 10:07

frank de jonge schreef:Ben ik niet met je eens Walter, dat schreeuwerige hok van mij klinkt laag in de toeren ook erg lekker 8)
True :D

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Hoogtoerig of laagtoerig?

Bericht door Walter » 26 sep 2009, 11:27

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Google [Bot], Wout309t en 7 gasten