Wielspin 3e versnelling op nat.
- RVV
Wielspin 3e versnelling op nat.
Vanavond op de noordring van Groningen. weg was nat DSC uit. SMG in snelste schakelprogramma. bij 70 vol op het gas even voorbij de 90 doorschakelen naar de 3 via de flipper. heftig doorspinnende wielen en een wild zwaberende kont. beetje verrast, maar met beide handen aan het stuur zonder drama auto onder controlle gehouden. was wel een aparte ervaring nog nooit eerder wielspin boven de 100 km/h.
- Peter Tunissen
- Dennis Cavallino
In zo'n situatie ben ik ooit met die snelheid zo heftig uitgebroken met een M3 dat ik full lock de auto voorbij schoof, die ik in wilde halen op een provinciale weg. Dan ben je toch echt blij dat je wat hebt geoefend. Hart in de keel momenten, maar stoicijns blijven lachen!
Dat heb je pas bij 300+ pk. En dan weet je ook meteen waarom je eigenlijk altijd meer vermogen wilt.
Het blijft wel stoer namelijk! 8)

Dat heb je pas bij 300+ pk. En dan weet je ook meteen waarom je eigenlijk altijd meer vermogen wilt.
Het blijft wel stoer namelijk! 8)
-
toen ik mijn e30 kocht en naar huis aant rijden was in miezelig weer en bij heerlen op de snelweg reedt passeerde ik een e36 met jonge gasten erin..kreeg gelijk duimpjes en dacht van laat ik eens terug naar 3 gaan om aan het gas te hangen!reedt pakweg 130kmh en kan je zeggen dat ik ontzettend verrast werd door het geweld wat los kwam want haalde deze bmw volledig dwars in! ging gelukkig goed maar heb het erna wel wat rustiger aan gedaan 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ow, dat valt wel mee.Remy schreef:Jij moet al je ervaringen die je met de motor hebt eens op een rijtje zetten. Word een leuk lijstje lolWouter81 schreef:Ook wel es gehad bij 160 maar dan met de motor in de regen. 3 Secondes later lag cq. gleed ik ook.

Keer rijbewijs kwijt (210 km/u op de A7), keertje bijna (politiegolfje achter me terwijl ik 200+ deed op 80 weg, wist hem gelukkig kwijt te rijden, zat namelijk nog in m'n 2 jaar voorwaardelijk) keer motor totall loss gereden op afslag Tjalleberd (mooiste bocht van Friesland) en die crash met 160 was tijdens de Rizla Racing Day, notabene voor de volle hoofdtribune @ Assen.

Laatst gewijzigd door Wouter81 op 10 nov 2006, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Remy
Haha mafkees! PrachtigWouter81 schreef:Ow, dat valt wel mee.Remy schreef:Jij moet al je ervaringen die je met de motor hebt eens op een rijtje zetten. Word een leuk lijstje lolWouter81 schreef:Ook wel es gehad bij 160 maar dan met de motor in de regen. 3 Secondes later lag cq. gleed ik ook.![]()
Keer rijbewijs kwijt (210 km/u op de A7), keertje bijna (politiegolfje achter me terwijl ik 200+ deed op 80 weg, wist hem gelukkig kwijt te rijden, zat namelijk nog in m'n 2 jaar voorwaardelijk) keer motor totall loss gereden op afslag Tjalleberd (mooiste bocht van Friesland) en die crash met 160 was tijdens de Rizla Racing Day, notabene voor de volle hoofdtribune @ Assen.Had wel ineens de hele tribune staand.
Verder nog wat kleine dingetjes. Oa. een keer een oude dame de stuipen op het lijf gejaagd door haar op klaverblad Heerenveen binnendoor in te halen met m'n kneeslider aan de grond waar ik een titantium blokje op had gemaakt waardoor je 4 meter vuur achter je aan kreeg. Was in het donker dus gaf mooi effect maar mevrouw schrok nogal en reed bijna de weg af. Was achteraf niet zo'n strakke actie.

-
Wouter81 schreef: Keer rijbewijs kwijt (210 km/u op de A7), keertje bijna (politiegolfje achter me terwijl ik 200+ deed op 80 weg, wist hem gelukkig kwijt te rijden, zat namelijk nog in m'n 2 jaar voorwaardelijk) keer motor totall loss gereden op afslag Tjalleberd (mooiste bocht van Friesland) en die crash met 160 was tijdens de Rizla Racing Day, notabene voor de volle hoofdtribune @ Assen.Had wel ineens de hele tribune staand.
Verder nog wat kleine dingetjes. Oa. een keer een oude dame de stuipen op het lijf gejaagd door haar op klaverblad Heerenveen binnendoor in te halen met m'n kneeslider aan de grond waar ik een titantium blokje op had gemaakt waardoor je 4 meter vuur achter je aan kreeg. Was in het donker dus gaf mooi effect maar mevrouw schrok nogal en reed bijna de weg af. Was achteraf niet zo'n strakke actie.

we hebben te maken met een nieuwe Rody hier?
misschien een leuk topic... wat is je meest lijpe actie

-
- Macboy
Met mijn 2.0TDI krijg ik ook wielspin in 3 tot 80km/h !!! Tis toch veel koppel he 

hahahahahWouter81 schreef:Oa. een keer een oude dame de stuipen op het lijf gejaagd door haar op klaverblad Heerenveen binnendoor in te halen met m'n kneeslider aan de grond waar ik een titantium blokje op had gemaakt waardoor je 4 meter vuur achter je aan kreeg. Was in het donker dus gaf mooi effect maar mevrouw schrok nogal en reed bijna de weg af. Was achteraf niet zo'n strakke actie.
- RVV
Tristan schreef:Met de Dodge Ram SRT-10 in het nat rijden geeft pas een extra dimensie. Dat ding had gruwelijk veel koppel, dat in het nat rijden altijd resulteerde in wielspin of uitbreken/driften.
Ja hier nog een leuk filmpje van iemand die zijn Dodge op droog even afschrijft door wielspin
Dogde ram naar zijn grootje jagen
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Das toch ook niet zo raar, koppel M3 is; 1 veel minder, 2 het komt er veel later in ( lees; hoger toerental, max koppel bij 4900RPM)Robin schreef:vanuit stilstand op vochtig/niet nat asfalt heeft mijn huidige auto al een tractieprobleempje om vlot weg te rijden vanaf 0. Heb ik nog nooit meegemaakt, zelfs niet met de M3. Wordt hoog tijd voor een lsd
Bij de 335i is bij 1300 RPM 400NM paraat, zegt genoeg nietwaar.
Daarom ook eerder vermeld dat de M3 een beter beheersbare auto bij laag RPM is.