Skoda Superb Combi
- Nicodepico
Skoda Superb Combi
Weet niet of er al een topic over was, en zo ja, dan mag deze dicht. Maar wat vinden we daar van?
Ik weet dat de naam Skoda niet echt hoort bij DF, maar als praktische dagelijkse wagen?
Ik vind de sedan echt te lelijk om tegenaan te pissen, maar de stationcar vind ik (op de foto's) erg geslaagd.
Zou die 3.6 V6 nou ook nog een beetje rijden? En zou je die 4 uitlaten kunnen vervangen door een gewoon dubbel exemplaar?
En hoe is de kwaliteit van dat merk tegenwoordig? Is het een echte VW, of worden de onderdelen gebruikt die Audi en VW over hadden?
Ik weet dat de naam Skoda niet echt hoort bij DF, maar als praktische dagelijkse wagen?
Ik vind de sedan echt te lelijk om tegenaan te pissen, maar de stationcar vind ik (op de foto's) erg geslaagd.
Zou die 3.6 V6 nou ook nog een beetje rijden? En zou je die 4 uitlaten kunnen vervangen door een gewoon dubbel exemplaar?
En hoe is de kwaliteit van dat merk tegenwoordig? Is het een echte VW, of worden de onderdelen gebruikt die Audi en VW over hadden?
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Re: Skoda Superb Combi
Ik heb eerder dit jaar op mijn werk met een Oktavia Combi (2.0 TDi) gereden en het reed zeker niet verkeerd.
Kwalitatief zit het allemaal wel goed als je het mij vraagt, alles zat netjes in elkaar en er rammelde of kraakte niets
Kwalitatief zit het allemaal wel goed als je het mij vraagt, alles zat netjes in elkaar en er rammelde of kraakte niets
- Arthur
- Auto: Nr.51
Omdat ik tegenwoordig toch lease en een grote auto voor een redelijk bedrag heb (Ford Mondeo station) is de Superb combi zeker in beeld als opvolger. De Mondeo stuurt best heel fijn, of de Skoda dat ook doet weet ik niet. Maar puur voor de ruimte zeg ik ja. En echt lelijk is de combi niet, zeker als je de achterkant van de sedan/hatchback in ogenschouw neemt.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik hoop dat ie van onderdelen is gemaakt die bij Audi zijn overgebleven. Zo briljant is de kwaliteit van VW niet meerNicodepico schreef: En hoe is de kwaliteit van dat merk tegenwoordig? Is het een echte VW, of worden de onderdelen gebruikt die Audi en VW over hadden?

- Chris van S.
Op de IAA uitgebreid de Super-B bekeken. Mooie auto dat goed geschikt is om als taxi te dienen gezien de beenruimte achter.... 

- SteV6
Zolang je de 3.6 niet als scheurijzer maar als luxelimo beschouwd zou dat wel eens een zeer fijne auto kunnen zijn.
Het is dat ik de ruimte echt niet nodig heb, maar anders is de Superb Audi A6 formaat voor Audi A3 prijs
Stephan
Het is dat ik de ruimte echt niet nodig heb, maar anders is de Superb Audi A6 formaat voor Audi A3 prijs

Stephan
-
Op de IAA gezien... Mooi issie niet, die Combi, hoewel de kont van de sedan er nog redelijk uit ziet. 

- Joh@n
Vond de combi een erg nette verschijning. Bizar hoeveel beenruimte je hebt in het ding en hoe mooi de dame was die erbij stond in Frankfurt. Oh wacht, de Superb ging het over 
Chique dash ook:

Chique dash ook:
- Marco Kremers
jammer van dat zeer diefstal gevoelige navigatiesysteem...
Voor de rest een erg mooie auto m.i.

Voor de rest een erg mooie auto m.i.
- Niels
- Auto: Prius+
Echt mooi is ie niet maar hij heeft best wel "presence" imho. Afwerking is dik voor elkaar volgens mij 

- MartijnGizmo
Waarzom zeggen hele volksstammen trouwens Super-B ipv Superb?
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Vind het inderdaad geen verkeerde auto. Zou hem ook graag eens in het zwart willen zien.

)
Een Mondeo stuur echt bijzonder fijn, ook beter dan de Passat die wij bezitten. Denk dan ook niet dan een Superb beter zal sturen dan een Mondeo en redelijk op het gedrag van een Passat zal lijken. Hoe het onderstel-technisch op elkaar lijkt weet ik niet. Wel weet ik dat de Mondeo (op de 3 serie na) de best sturende wagen is in het segment! (meningArthur schreef:Omdat ik tegenwoordig toch lease en een grote auto voor een redelijk bedrag heb (Ford Mondeo station) is de Superb combi zeker in beeld als opvolger. De Mondeo stuurt best heel fijn, of de Skoda dat ook doet weet ik niet. Maar puur voor de ruimte zeg ik ja. En echt lelijk is de combi niet, zeker als je de achterkant van de sedan/hatchback in ogenschouw neemt.

- RVV
Mooi ding ! (voor een Skoda)
- Ar
- Auto: Prius
Ik had de foto's op de Skoda site ook al bekeken. Als ik nu zou leasen zou ik hier zeker naar kijken. De Exeo ST is ook niet gek.
Zijn de prijzen bekend?
Zijn de prijzen bekend?
- duifjes.com
Uiteraard kan ik wel ea. vertellen over de SuperB heb regelmatig in de 2.0Tdi DSG gereden *(oa zomervakantie ZuidFrance) Bouwkwaliteit het klinkt lullig voor VW maar ze hebben een hogere kwaliteitsstandaard dan VW vergelijk het met het nivo van de Audi A6 fabriek!!!
Ik vindt voor zo'n lange grote auto dat hij behoorlijk direct stuurd binnenweggetje's kun je behoorlijk hard nemen!
Binnenkant is idd. ergggg fraai!
En dan nog de prijs....een SuperB zit rond nivo Passat of er iets onder en daarvoor krijg je meer...ruimte en optie's
Ik vindt voor zo'n lange grote auto dat hij behoorlijk direct stuurd binnenweggetje's kun je behoorlijk hard nemen!
Binnenkant is idd. ergggg fraai!
En dan nog de prijs....een SuperB zit rond nivo Passat of er iets onder en daarvoor krijg je meer...ruimte en optie's
- Ar
Is er nog een DFer die er een heeft? Ik heb hem bij de dealer bekeken en het inderdaad een mooie auto.
- Maus335i
Wij hebben de sedan een dagje gehuurd, echt een fijne auto! Lekker stil en érg veel beenruimte.
- osc4r
Ik vind het een briljante auto, zowel de sedan als de combi. De 4 uitlaatjes op de V6 zijn misschien iets teveel van het goede maar daar valt doorheen te kijken. Wij zitten hier te kijken naar een Combi V6, gigantisch veel ruimte, alles erop en eraan en voor de nieuwprijs van die Combi haal je nog geen 2e hands XC70, de auto die we nu rijden.
Enige is dat je natuurlijk lager zit, dus daar moeten we nog maar eens over nadenken. Proefrit in de V6 was in elk geval geweldig, genoeg power met 4wiel aandrijving (alleen wel via Haldex geloof ik, dus niet permanent toch?) en inderdaad, die beenruimte achterin is bizar!
Enige is dat je natuurlijk lager zit, dus daar moeten we nog maar eens over nadenken. Proefrit in de V6 was in elk geval geweldig, genoeg power met 4wiel aandrijving (alleen wel via Haldex geloof ik, dus niet permanent toch?) en inderdaad, die beenruimte achterin is bizar!
- Casper
Heb laatst een dag met een Superb 3.6 V6 gereden. Ding had een DSG bak en 4x4 aandrijving. Qua uiterlijk niet mijn smaak, maar wat een performance!
De combinatie van DSG en 4WD lanceert je echt vanuit een standing start. Werd echt positief verrast door deze auto. Wegligging was ook dikke prima, gewoon std VAG onderstelletje...
Tweede helft van de dag redelijk rustig gereden. Gecombineerd verbruik van 1 op 10, niet slecht dacht ik zo...

De combinatie van DSG en 4WD lanceert je echt vanuit een standing start. Werd echt positief verrast door deze auto. Wegligging was ook dikke prima, gewoon std VAG onderstelletje...
Tweede helft van de dag redelijk rustig gereden. Gecombineerd verbruik van 1 op 10, niet slecht dacht ik zo...
- Casper
Ik vind de Combi trouwens een stuk mooier dan de sedan....
- Ar
Ik ben even langs de dealer geweest. De combi zouden ze pas eind deze maand hebben. De sedan is lelijk, maar de combi ziet er goed uit.
-
Rico schreef:Mooi ding ! (voor een Skoda)
Maar niet als het een Audi was geweest?

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Vorig jaar een week in een nieuwe Superb (sedan) gereden. Echt een topding! Rijdt heerlijk, relatief betaalbaar en wat een ruimte. Value for money.
Als ik in het D-segment ging shoppen, dan stond deze erg hoog op mijn lijst.
Als ik in het D-segment ging shoppen, dan stond deze erg hoog op mijn lijst.
-
Alle motor, onderstel en electronische delen zijn 100% dezelfde zoals je die in Audi's en VW's vind.Nicodepico schreef:Weet niet of er al een topic over was, en zo ja, dan mag deze dicht. Maar wat vinden we daar van?
Laatst nog een wiellager gekocht voor de Octavia 2, is gewoon een algemeen deel dat ook in de Golf V, Touran, Leon, A3 etc. zit. Kan ook niet missen want er staat retegroot VW op het doos

- Davy MR2DRIFT
Was ook het geval bij onze Seat Leon. Alle onderdelen van remmen e.d. hadden gewoon hetzelfde onderdeelnummer als een Golf IV. Alleen het dashboard was van een Audi A3.