http://www.demorgen.be/dm/nl/1004/Auto- ... orst.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;Uitbatingsvergunning circuit Spa-Francorchamps geschorst
De Raad van State heeft op 21 september de vergunning geschorst die de uitbating tot 2026 toelaat van het circuit van Spa-Francorchamps. Dat schrijft La Libre Belgique.
De beslissing van de Raad van State komt er bijna twee jaar nadat buurtbewoners een klacht indienden wegens geluidsoverlast. Ze drongen aan op de schorsing van de vergunning, goedgekeurd door toenmalig minister André Antoine. Die vergunning werd op 12 april 2007 afgeleverd en liet de exploitatie toe van het circuit en de realisatie van werken, die intussen al afgerond zijn. Voorwaarde was dat er een studie kwam naar de geluidsoverlast.
De Raad van State vindt de studie "zwaar ontoereikend en met lacunes". Omdat ze niet kan waarborgen dat de uitbating van het circuit geen "ernstig moeilijk te herstellen schade veroorzaakt" wordt de uitbatingsvergunning geschorst. (belga/sps)
Uitbatingsvergunning circuit Spa-Francorchamps geschorst
-
Uitbatingsvergunning circuit Spa-Francorchamps geschorst
- RJay
Re: Uitbatingsvergunning circuit Spa-Francorchamps geschorst
Lekker dan, rare mensen.
Hoe zit het nu met alle evenementen (races, testdagen, trackdays etc.) op en om het circuit?
Wordt erg snel nieuw vergunninkje regelen met een db limiet en beperkte limietvrije dagen (stuk of 5 - 8 denk ik) dan?
Hoe zit het nu met alle evenementen (races, testdagen, trackdays etc.) op en om het circuit?
Wordt erg snel nieuw vergunninkje regelen met een db limiet en beperkte limietvrije dagen (stuk of 5 - 8 denk ik) dan?
-
Sukkels. Alsof het circuit er nog niet lag toen ze er kwamen wonen. 

- Snipe
"Concreet betekent dit dat alle activiteiten op de omloop kunnen opgeschort worden. Een voorziene testdag van vandaag woensdag 23/9 is inmiddels al afgelast. "RJay schreef:Hoe zit het nu met alle evenementen (races, testdagen, trackdays etc.) op en om het circuit?
"Leuk detail, één van de oprichters van de VZW Sourdine, Dhr. Mölter Feyen, woont in Sankt-Vith op tientallen kilometers van de omloop."RJay schreef:Lekker dan, rare mensen.
(VZW Sourdine is het bewonerscomité waar het hier om gaat.)
Beide quotes via http://www.autosport.be/news/2009/09/23 ... ampsNietig" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans
Ik ben altijd benieuwd over hoeveel buurbewoners het dan gaat. Vaak/altijd is het zo dat een paar schreeuwers met teveel tijd een hoop voor elkaar krijgen als het gaat om geluidsoverlast en andere milieu gerelateerde onzin.nadat buurtbewoners een klacht indienden wegens geluidsoverlast.
- Snipe
^^ Een van de fanatiekste 'buurtbewoners' woont dus tientallen kilometers verderop.
- Hans
Dat bedoel ik, wat een triest intolerant figuur.Leuk detail, één van de oprichters van de VZW Sourdine, Dhr. Mölter Feyen, woont in Sankt-Vith op tientallen kilometers van de omloop.
- Tom V
Makkelijke manier om geld te verdienen voor die figuren....goedkoop een huis kopen bij geluidsoverlast, geluidsoverlast stoppen en cashen. Lijers...
- RJay
Zoveel klachten kunnen dat idd nooit zijn, het is net als zandvoort, zijn geen echte "francorchammers/stavelots etc".
Dat is net zoals naast schiphol gaan wonen en dan mekkeren dat die kisten herrie maken. Dat wist je ook echt wel voordat je er ging wonen.
Dat is net zoals naast schiphol gaan wonen en dan mekkeren dat die kisten herrie maken. Dat wist je ook echt wel voordat je er ging wonen.
-
Dit zat er al heel lang aan te komen. De milieuvergunningen, politiek en al het andere geneuzel klopt al jaren van geen kant. Het circuit is destijds nog uit het faillissement gered met gemeenschapsgeld door een vreemd politiek spel. Ik heb dit uitgebreid van een Belgische vriend mogen aanhoren. Walloniërs, vreem volk.....
- RJK
Alles leuk en aardig maar wat nu betreft de 6 hour classic race van a.s. weekeinde?? Auto is al ingepakt 

- Peter Tunissen
Wat ik er van begrepen heb gaat die in principe niet door.944-20v schreef:Alles leuk en aardig maar wat nu betreft de 6 hour classic race van a.s. weekeinde?? Auto is al ingepakt
Maar ja, de meeste Engelsen zijn er al en dus wordt van alle kanten geprobeerd om het toch door te laten gaan, maar de politiek ligt dwars.
- RJK
heel verrassend maar het is weer om temaar de politiek ligt dwars

- Dutch
Van Rob Petersen begrepen dat de grootste klager op Zandvoort (80% van de klachten) in Noordwijk woont, maar op zondag met z'n hond over het strand naar Z'voort wandelt...RJay schreef:Zoveel klachten kunnen dat idd nooit zijn, het is net als zandvoort, zijn geen echte "francorchammers/stavelots etc".
Schiphol is trouwens een geval apart: die beloven voortdurend dingen aan de omwonenden om vervolgens die afspraken met voeten te treden. Beloof dan niks. En Spaarndam lag er bijvoorbeeld toch heel wat honderden jaren eerder dan de Polderbaan.
- RJay
True, schiphol is erg apart ook in die situatie, en dat met die noordwijker bedoel ik dus, die man moet zich niet aanstellen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Tja, en dan vinden mensen het raar dat er in het midden-oosten en Azië zoveel circuits gebouwd worden en dat veel raceklasses daar heen gaan. Terwijl de races hier verdwijnen.
Altijd leuk die politiek
Ik hoop dat het allemaal goed komt, want Spa is toch wel een van de mooiste circuits ter wereld!
Altijd leuk die politiek

Ik hoop dat het allemaal goed komt, want Spa is toch wel een van de mooiste circuits ter wereld!
- Peter Tunissen
Beste mensen,
Vele van jullie hebben het bericht gezien of het nieuws gehoord dat de uitbatingsvergunning van het circuit Spa Francorchamps is geschorst.
Er wordt beweerd dat door deze genomen beslissing er momenteel geen races gereden kunnen worden op het circuit.
Helaas kunnen wij momenteel dan ook nog niet met 100% zekerheid zeggen dat onze races op 3 & 4 oktober aanstaande doorgaan. De promotor van het evenement heeft aangegeven dat hij dit wel verwacht en wij gaan er dan ook vanuit dat er een oplossing komt.
We hopen morgen aan het einde van de dag meer nieuws te hebben.
Met vriendelijke groet,
V-Max Racing Management b.v.
Renate Vissers
Das lekker dan godgloeiendegloeiendegloeiende
Wie gaat er mee naar Spa om die klagers een kop kleiner te maken

Wie gaat er mee naar Spa om die klagers een kop kleiner te maken

-
Wat de F*CK!!
Oohhh, dit zijn gewoon de ergste milieuhippies hè!
Kijk als het circuit er nou een paar jaar zou liggen, oké.. Maar het ligt er al sinds 1924 (thanks wiki).

Kijk als het circuit er nou een paar jaar zou liggen, oké.. Maar het ligt er al sinds 1924 (thanks wiki).

- GTRene
Triest...
waar moet dat heen met de wereld, je wordt overal afgeknepen en van vrijheid beroofd hoelang gaat dat nog goed? mensen moeten toch wat adrenaline krijgen...niet goedschiks, dan tegen de wet in...althans wat dan de wet is maar die niet zo was in een verleden...
moet weer denken aan een liedje....
het goede doel...Belgie?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg&hl=nl[/youtube]
waar moet dat heen met de wereld, je wordt overal afgeknepen en van vrijheid beroofd hoelang gaat dat nog goed? mensen moeten toch wat adrenaline krijgen...niet goedschiks, dan tegen de wet in...althans wat dan de wet is maar die niet zo was in een verleden...
moet weer denken aan een liedje....
het goede doel...Belgie?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg&hl=nl[/youtube]
Het Goede Doel België Lyrics:
Waar kan ik heen?
Ik kan niet naar Duitsland
'k Kan niet naar Duitsland
Daar zijn ze zo streng
Waar kan ik heen?
Ik kan niet naar Chili
'k Kan niet naar Chili
Daar doen ze zo eng
'k Wil niet wonen in Koeweit
Want Koeweit dat is me te heet
En wat Amerika betreft
Dat land bestaat niet echt
Waar kan ik heen?
'k Wil niet naar Noord-Ierland
Niet naar Noord-Ierland
Daar gaat alles stuk
Waar kan ik heen?
Ik kan niet naar China
'k Wil niet naar China
Dat is me druk
'k Wil niet wonen in Schotland
Want Schotland dat is me te nat
En in de U.S.S.R
Dat gaat me net te ver
[Chorus (x2):]
[ Find more Lyrics on http://www.mp3lyrics.org/Dt4I" onclick="window.open(this.href);return false; ]
Is er leven op Pluto?
Kun je dansen op de maan?
Is er een plaats tussen de sterren
waar ik heen kan gaan?
Waar kan ik heen?
Ik kan niet naar Cuba
'k Wil niet naar Cuba
Dat is me te zoet
Waar kan ik heen?
Ik kan niet naar Polen
'k Wil niet naar Polen
Daar gaat het te goed
'k Wil niet wonen in Lapland
Want Lapland dat is me te koud
En ik wil weg uit Nederland
Want hier krijg ik het benauwd
[Chorus (x2)]
'k Heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
Want dat taaltje is zo zacht
'k Stond zelfs in dubio
maar ik nam geen enkel risico
'k Stond zelfs in dubio
maar ik nam geen enkel risico
België, België, België, BEL-GI-Ë
[Chorus (x2)]
Lyrics: België, Het Goede Doel [end]
- Dutch
Nou, je moet vooral de rechter de schuld geven. De activisten wilden alleen maar iets minder trackdays, maar monsieur le juge trekt meteen de hele licentie in!Luuk schreef:Wat de F*CK!!
Kijk als het circuit er nou een paar jaar zou liggen, oké.. Maar het ligt er al sinds 1924 (thanks wiki).![]()
![]()
-
De rechter is het gezeik gewoon zat. Dichtgooien die handel en klaar is Klara. 

- Dutch
Da's ook wel weer zo. 't Was toch een k*tbaantje. Als ze voor volgend jaar maar Bahrein, de Hungaroring en Barcelona erin houden.
- Laurens
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze zomaar een "groot" evenement af kunnen lassen.
Van het autosport.nl forum gepikt:
"Het lijkt er steeds meer op dat de komende evenementen toch doorgaan! De uitspraak zou zijn opgeschort ivm beroep hiertegen. De Engelsen zijn in elk geval zojuist op de boot gegaan voor de 6 uren klassieker dit weekend....die hadden bericht gekregen van de organisatie dat het definitief door zou gaan...Nog even wachten op off. bericht.... "
Maar we gaan het meemaken voorlopig is het niet meer dan afwachten.
Van het autosport.nl forum gepikt:
"Het lijkt er steeds meer op dat de komende evenementen toch doorgaan! De uitspraak zou zijn opgeschort ivm beroep hiertegen. De Engelsen zijn in elk geval zojuist op de boot gegaan voor de 6 uren klassieker dit weekend....die hadden bericht gekregen van de organisatie dat het definitief door zou gaan...Nog even wachten op off. bericht.... "
Maar we gaan het meemaken voorlopig is het niet meer dan afwachten.