Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Wat weer een superleuk verslag Paskal, leest zo heerlijk weg!!
Wat Ilija zegt over Zum Ahrbogen is zeker waar! Laatste keer met DF hebben we daar ook met een man of 10 gezeten en dat was echt super!!
Als je pizza wilt kan ik trouwens La Lanterna ook enorm aanbevelen. Ben er in de zomer 2 keer wezen eten en dat was echt heerlijk! Hele goede pizza's!!!
Wat Ilija zegt over Zum Ahrbogen is zeker waar! Laatste keer met DF hebben we daar ook met een man of 10 gezeten en dat was echt super!!
Als je pizza wilt kan ik trouwens La Lanterna ook enorm aanbevelen. Ben er in de zomer 2 keer wezen eten en dat was echt heerlijk! Hele goede pizza's!!!
- Joop
Ben nog even door mijn foto's heen gebladerd, daar kom ik Paskal ook nog tegen bij Brünnchen:

- Paskal
- Auto: meerdere
Thanx voor de complimenten en voor de foto 
Twijfelde om zo.avond naar huis te rijden en daar een hapje te doen (is maar 1,5u voor rmij), maar mede door de positieve verhalen over Zum Ahrbogen alhier heb ik toch maar besloten om even mee te gaan eten. Was prima verzorgd dus vanavond maar eens toevoegen op mijn site onder het kopje eten & drinken.
Mbt de Golf van Marco: wat wil je weten? Is een 1.8 16V-blokje wat compleet aangepast is met allerlei dure motorsport-onderdelen en voorzien van zelf gemaakte dry-sump-smering: 220 PK op iets meer dan 900 kg. Verder is de wagen voorzien van een zelf samengestelde sequentiele 6-bak, Proflex onderstel, Brembo remmerij en Kuhmo semi-slicks. Marco is "vrij" handig met zijn handen en maakt dus vrijwel alles zelf. Wat te denken van de Golf 2 die hij nog thuis heeft staan... daar zitten zelf gemaakte velgen onder
De M5-Ringtaxi en 95% van alle GT3's rijdt hij voorbij. De Aston Martin Ringtaxi is op de stukken waar vermogen geen rol speelt ook geen partij, maar op de rechte stukken is de AM op vermogen te snel. Daar is hij zo ziek van en mede doordat de fut nu wel een beetje uit het 1.8 16V-blok is, overweegt hij om komende winter een 2.2-blok op te bouwen wat nog wat rapper gaat.
Prachtig apparaat en het gaat enorm snel over de baan heen. Ik ben al de nodige rondes meegeweest, maar ingehaald zijn we nog nooit. Yorick is afgelopen weekend voor het eerst meegeweest en in zijn verslag op nring.nl is te lezen dat hij zelfs twijfelt wat leuker is: passagieren bij Marco of zelf rijden. Dat zegt genoeg lijkt me
Het is een geweldige ervaring, de bochtensnelheid is zo enorm hoog, de snelheidsbeleving is enorm en het lawaai door het hoge toerental is oorverdovend. Met elkaar praten is dus zo goed als niet mogelijk onderweg. Rondetijden interesseren ons niet dus daar heb ik geen idee van. Het gaat in ieder geval rap genoeg...
Het materiaal krijgt echter zo op zjn sodemieter dat er vrijwel ieder weekend wat kapot gaat: afbrekende versnellingsbakmechanisme, kaalgedraaide vertanding op de aandrijfas, afbrekende dynamosteun, versleten koppeling etc... je blijft bezig met zo'n apparaat. Hieronder een fotoke waarbij ik ernaast zit...

Twijfelde om zo.avond naar huis te rijden en daar een hapje te doen (is maar 1,5u voor rmij), maar mede door de positieve verhalen over Zum Ahrbogen alhier heb ik toch maar besloten om even mee te gaan eten. Was prima verzorgd dus vanavond maar eens toevoegen op mijn site onder het kopje eten & drinken.
Mbt de Golf van Marco: wat wil je weten? Is een 1.8 16V-blokje wat compleet aangepast is met allerlei dure motorsport-onderdelen en voorzien van zelf gemaakte dry-sump-smering: 220 PK op iets meer dan 900 kg. Verder is de wagen voorzien van een zelf samengestelde sequentiele 6-bak, Proflex onderstel, Brembo remmerij en Kuhmo semi-slicks. Marco is "vrij" handig met zijn handen en maakt dus vrijwel alles zelf. Wat te denken van de Golf 2 die hij nog thuis heeft staan... daar zitten zelf gemaakte velgen onder

De M5-Ringtaxi en 95% van alle GT3's rijdt hij voorbij. De Aston Martin Ringtaxi is op de stukken waar vermogen geen rol speelt ook geen partij, maar op de rechte stukken is de AM op vermogen te snel. Daar is hij zo ziek van en mede doordat de fut nu wel een beetje uit het 1.8 16V-blok is, overweegt hij om komende winter een 2.2-blok op te bouwen wat nog wat rapper gaat.
Prachtig apparaat en het gaat enorm snel over de baan heen. Ik ben al de nodige rondes meegeweest, maar ingehaald zijn we nog nooit. Yorick is afgelopen weekend voor het eerst meegeweest en in zijn verslag op nring.nl is te lezen dat hij zelfs twijfelt wat leuker is: passagieren bij Marco of zelf rijden. Dat zegt genoeg lijkt me

Het materiaal krijgt echter zo op zjn sodemieter dat er vrijwel ieder weekend wat kapot gaat: afbrekende versnellingsbakmechanisme, kaalgedraaide vertanding op de aandrijfas, afbrekende dynamosteun, versleten koppeling etc... je blijft bezig met zo'n apparaat. Hieronder een fotoke waarbij ik ernaast zit...
- Macboy
- Ruud Hulsegge
Ongelooflijk wat een apparaat.......
Sta er niet van te kijken want de ene keer op de ring dat ik hem tegen gekomen ben was 1 van de zeldzame keren dat ik ingehaald word.
Stond er al van te kijken dat hij op het rechte stuk t.o.v de impreza het lijkt alsof hij gewoon even gas geeft om hem erlangs te ploppen.
Maar dat van die bochtensnelheid doet heel veel en kan zelfs de impreza met 285 pk op het rechte stuk geen gehakt maken van zo'n monster.
Waanzin, leuk, maar waanzin.
Zou het niet kunnen om iedere keer weer zoveel te moeten sleutelen en repareren.
Vind dat ik al veel bij de impreza moet doen na een paar weekendjes ring.
Sta er niet van te kijken want de ene keer op de ring dat ik hem tegen gekomen ben was 1 van de zeldzame keren dat ik ingehaald word.
Stond er al van te kijken dat hij op het rechte stuk t.o.v de impreza het lijkt alsof hij gewoon even gas geeft om hem erlangs te ploppen.
Maar dat van die bochtensnelheid doet heel veel en kan zelfs de impreza met 285 pk op het rechte stuk geen gehakt maken van zo'n monster.
Waanzin, leuk, maar waanzin.
Zou het niet kunnen om iedere keer weer zoveel te moeten sleutelen en repareren.
Vind dat ik al veel bij de impreza moet doen na een paar weekendjes ring.

- Paskal
- Auto: meerdere
Tja, machtig mooi apparaat is het inderdaad. Zo'n beetje alles heeft hij zelf gemaakt: kooi zelf gelast, bak zelf in elkaar gezet met wat los bestelde onderdelen, dyrsump-systeem, dashboard, pedalbox, etc... Marco krijgt soms ook wel genoeg van dat sleutelen want het is letterlijk zo dat de Golf 9 van de 10 keer kapot gaat. Zo ook afgelopen weekend toen de dynamospanner compleet doormidden brak. Het met een Golf 1 zo'n beetje alles voorbij rijden wat er op de baan rondkachelt vergoedt echter veel 
Ik zie de Golf zo vaak dat ik er zelf nooit detailfoto's van gemaakt heb omdat het wat gewoontjes wordt. Ik zal er een volgende keer eens wat maken want het is wel de moeite waard.

Ik zie de Golf zo vaak dat ik er zelf nooit detailfoto's van gemaakt heb omdat het wat gewoontjes wordt. Ik zal er een volgende keer eens wat maken want het is wel de moeite waard.
- Adje ///M3
Gezellig drukke dag daar in de eiffel!
- Joy
Hey mannen, weet iemand toevallig wat die Supra voor motor onder de kap had liggen ? Engels kenteken (BLOWN) en gigantische uitstulpingen en uitsparingen in de motorkap waar ik volgens mij een supercharger zag zitten. Op de baan kwam ie voorbij en ik dacht verrek hoor ik nou een V8 ?
- Niels
- Auto: Prius+
Bij die Golf heb ik wel eens staan kwijlen. Situatie: 25 man staan om een zwart-gele GT3 van Edo Competition tot dat de motorkap van de Golf open gaat
Gouden handen die eigenaar! Diep en diep respect voor die kar

Gouden handen die eigenaar! Diep en diep respect voor die kar

- Tommy
- Hans
Is de bestuurder ook misselijk geworden?
- Tommy
die kan het niet aanzien, of het stinkt al in de auto 

- Knot
WTF.... het is geen McLaren F1 ofzo.... gewoon een zwaar beladen M5'je... 

- Joop
@Adje: toch nog de Ring op geweest met de Polo? 

- Tommy
nog wat van mezelf gevonden:

en
http://www.e40racer.be/nurburgring-20-0 ... sc1026.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.e40racer.be/nurburgring-20-0 ... sc1026.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Adje ///M3
Joop schreef:@Adje: toch nog de Ring op geweest met de Polo?
Jahwol, eine runde gefahren :banaan:
- Tommy
hmmm wij nog kijken of we een E36 M3 touring zagen! valsspelers!!!
- Adje ///M3
Nah, die mag de volgende keer weer mee :playcar:Tommy schreef:hmmm wij nog kijken of we een E36 M3 touring zagen! valsspelers!!!
-
Dan was ik het inderdaadPaskal Morriën schreef:Thanx,Ronald Middendorp schreef:Je 205 ziet er goed uit Paskal, kwam je nog een keer tegen bij T13 (Blauwe Renault 19 16V met kooi)
Kan me nog wel herinneren dat ik een NL 19 16V voorbij ben gereden. Geen idee of er die dag nog meer reden, maar degene die ik voorbij reed rookte toch wel erg serieus

Dat roken komt door de klepseals die nogal gaar zijn, de 2.0 is er in April uitgegaan wegens drijfstanglagerschade, die gaat er van 't winter weer in. er ligt nu een 1.8 16V in met 245.000 km op de klok

-
De eerste foto's van de MX5 op de Ring komen links en rechts beschikbaar op het Internet 
Vind dit wel een leuke:

Vind dit wel een leuke:
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 23 sep 2009, 02:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Dat is inderdaad een leuke !
ik zie niks

ik zie niks
-
Whahahaha... die ringtaxi... prachtig :banaan:
- JohanH
Nog een viertal foto's gemaakt door mijn vriendin (ik stond natuurlijk net mijn camera in te pakken...)

-
- Auto: M3P, 130i
Allen die broertje buitenom voorbij knalt?!

-
Nee, Allen die even niet zat op te letten en verkeerd instuurde. In een bocht corrigeren zal ik maar niet proberen met een sigaar, dus heb hem laten staan. 
Zelf ook even wat op plaat proberen te zetten:

En een bekende

En hier staan er nog wel een paar:
http://gallery.me.com/akkliu#100126&vie ... lack&sel=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf ook even wat op plaat proberen te zetten:
En een bekende
En hier staan er nog wel een paar:
http://gallery.me.com/akkliu#100126&vie ... lack&sel=0" onclick="window.open(this.href);return false;