M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Ruben, gisteren na een rondje in mijn auto: "Als ik hiermee rijd, wéét ik gewoon dat ik weer een keer bij BMW terugkom."
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Zo, gisteren heb ik samen met Edwin en mijn vriendin de 130i opgehaald in Oberhausen.
We moest daar om 14:30 zijn, dus om 12 uur rustig aan vertrokken richting Duitsland. Natuurlijk traditioneel bij de Hünxe een lekkere Schnitzel gegeten voordat we naar de BMW dealer gingen.
Eenmaal bij de dealer aangekomen de auto nog eens nagelopen en het papierwerk geregeld. Toen kon het mooie werk beginnen de eerste rit in mijn nieuwe auto die officieel nog helemaal niet van mij is (Edwin koopt de auto, regelt de BPM etc, waarna ik de auto van hem koop).
Maargoed, de 130i. Wat een heerlijke machine. Zoals jullie weten kom ik uit een Golf V GTI en dit is dan ook waar ik de auto het beste mee kan vergelijken. De kwaliteitsbeleving is in de 130i toch weer van een hoger niveau dan die van de GTI. Het eerste wat mij opviel tijdens het rijden was de directheid van de motor, dit is toch wel een groot voordeel van een atmosferische motor. Je voelt de pure kracht. Een nadeel van de motor is dat hij minder spektakel te bieden heeft dat de 2.0T van de GTI. De schop in de rug ontbreekt. Persoonlijk vind ik de loop van een atmosferische motor prettiger.
Edwin was met zijn Exeo 2.0TDI 170pk (gechipt naar volgens mij 210/220pk), dus dat was op Oberhausen straight even leuk spelen. Tot de 200 voelt de 130i ongeveer gelijk aan mijn vorige GTI (met full-milltek en JD chip 280pk). Door de motorloop leek de GTI zelfs wat sneller te zijn. Maar de 130i wordt pas indrukwekkend op hoge snelheden (180+), dan sjouwt het ding zo heerlijk door!
In Duitsland dus lekker door gereden om daarna in Nederland in het drukke verkeer terecht te komen. Tijd om een beetje te spelen met alle opties. De Navi, bluetooth carkit, etc. Idrive moet ik nog erg aan wennen, maar ook hier zal ik wel weer mijn draai in vinden. In Benthuizen aan gekomen was het tijd de 130i achter te laten om deze ergens volgende week op te halen. Auto is op dit moment (Donderdag 8:30) bij de RDW, dus ik hoop halverwege volgende week te kunnen rijden!
Kortom, ik ben ZEER content met de auto. Had wel al een proefrit gemaakt, maar het voelt altijd anders (nog beter) als de auto van jezelf is. De motor, de heerlijke versnellingsbak, het onderstel dat zowel sportief als comfort te bieden heeft, voor mij een echte droomauto!
We moest daar om 14:30 zijn, dus om 12 uur rustig aan vertrokken richting Duitsland. Natuurlijk traditioneel bij de Hünxe een lekkere Schnitzel gegeten voordat we naar de BMW dealer gingen.
Eenmaal bij de dealer aangekomen de auto nog eens nagelopen en het papierwerk geregeld. Toen kon het mooie werk beginnen de eerste rit in mijn nieuwe auto die officieel nog helemaal niet van mij is (Edwin koopt de auto, regelt de BPM etc, waarna ik de auto van hem koop).
Maargoed, de 130i. Wat een heerlijke machine. Zoals jullie weten kom ik uit een Golf V GTI en dit is dan ook waar ik de auto het beste mee kan vergelijken. De kwaliteitsbeleving is in de 130i toch weer van een hoger niveau dan die van de GTI. Het eerste wat mij opviel tijdens het rijden was de directheid van de motor, dit is toch wel een groot voordeel van een atmosferische motor. Je voelt de pure kracht. Een nadeel van de motor is dat hij minder spektakel te bieden heeft dat de 2.0T van de GTI. De schop in de rug ontbreekt. Persoonlijk vind ik de loop van een atmosferische motor prettiger.
Edwin was met zijn Exeo 2.0TDI 170pk (gechipt naar volgens mij 210/220pk), dus dat was op Oberhausen straight even leuk spelen. Tot de 200 voelt de 130i ongeveer gelijk aan mijn vorige GTI (met full-milltek en JD chip 280pk). Door de motorloop leek de GTI zelfs wat sneller te zijn. Maar de 130i wordt pas indrukwekkend op hoge snelheden (180+), dan sjouwt het ding zo heerlijk door!
In Duitsland dus lekker door gereden om daarna in Nederland in het drukke verkeer terecht te komen. Tijd om een beetje te spelen met alle opties. De Navi, bluetooth carkit, etc. Idrive moet ik nog erg aan wennen, maar ook hier zal ik wel weer mijn draai in vinden. In Benthuizen aan gekomen was het tijd de 130i achter te laten om deze ergens volgende week op te halen. Auto is op dit moment (Donderdag 8:30) bij de RDW, dus ik hoop halverwege volgende week te kunnen rijden!
Kortom, ik ben ZEER content met de auto. Had wel al een proefrit gemaakt, maar het voelt altijd anders (nog beter) als de auto van jezelf is. De motor, de heerlijke versnellingsbak, het onderstel dat zowel sportief als comfort te bieden heeft, voor mij een echte droomauto!
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Eh.... Waar zijn de foto's?
Mooi verslag. Gefeliciteerd.
Mooi verslag. Gefeliciteerd.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Foto's niet gemaakt eigenlijk, was te druk met het rijden zelf.
Zal een paar knappe shots maken zodra ik de auto echt op kenteken heb.
Zal een paar knappe shots maken zodra ik de auto echt op kenteken heb.
- Arthur
- Berichten: 43135
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Mooi dat je tevreden bent. Die motor hangt idd super aan het gas. En in Oberhausen gekocht, lekker dichtbij! En hoe geregeld qua garantie? Teer je nog een jaar op de fabrieksgarantie of heb je 2 jaar Europlus (ofzo?) erbij? Veel plezier ermee maar dat komt vast goed 

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Super Kees, de motor is echt geweldig in de einser!!
Michel
Michel
- Nicodepico
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 23:29
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Geweldig zo'n driedeurs 130. Ik heb de 5-deurs, die haalt het qua looks niet bij die van jou.
Is de motor na de facelift niet toevallig ook naar 272 PK gegaan, of zit die alleen in de 330i?
Is de motor na de facelift niet toevallig ook naar 272 PK gegaan, of zit die alleen in de 330i?
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Voor zover ik weet is de motor wel anders dan die van voor de facelift (zuiniger), maar heeft hij gewoon 265pk.
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop! Wat een prachtbak.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Hoe bevalt de auto Kees?
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
De auto bevalt helemaal geweldig!
Vorige week donderdag was het kenteken binnen, dus donderdag aan het einde van de dag heb ik de auto samen met mijn vriendin opgehaald. Het ophalen is wel iets anders als je zelf al ongeveer 300km in de auto hebt gereden voordat je hem definitief ophaalt. De eerste kilometers zijn altijd het meest speciaal, maar die heb je al gehad. Maar ik heb de 130i nu dus reeds een dag of 5 in bezit en ben er nog steeds HELEMAAL weg van.
Een nieuwe auto vergelijk je altijd al snel met je vorige auto. In mijn geval was dat een Golf V GTI met een aantal mods (Bilstein onderstel, milltek uitlaat, JD chip, 280pk). Het zijn beide auto's in hetzelde segment en dus directe concurrenten van elkaar (al is de prijs van de 130i natuurlijk hoger, dus helemaal eerlijk is het vergelijk niet). Hieronder zal ik de twee auto's op een aantal vlakken vergelijken.
Uiterlijk
Of je een auto mooi vind of niet is natuurlijk persoonlijk. Mijn GTI vond (en vind als ik zou weten waar hij was) ik een prachtige auto. Donkergrijs, BBS wielen, meegespoten bumpers, etc. De 130i is ook helemaal af. De zwarte buitenkleur met donkerbruin leer is zeer stijlvol. Van de zijkant vind ik de 130i nog steeds niet helemaal kloppen, het is geen natuurlijke schoonheid. Dit in tegenstelling tot de GTI. Maar de 130i met M-pakket en de dikke wielen is gewoon erg bruut. Bij Ed in de showroom stonden trouwens twee nieuwe Golf VI GTI's klaar voor aflevering. Als ik het uiterlijk van de Golf VI GTI vergelijk met die van de 130i, dan gaat mijn voorkeur misschien nog wel uit naar de GTI. Kortom, de 130i is een dik ding om te zien, maar geen absolute schoonheid.
Het leuke van de 130i is wel dat hij in de zwarte kleur (ok, hij heeft wel een M-pakket en knappe wielen) redelijk anoniem is, bijna niemand zal zien dat het een 130i is.
Interieur
Aangezien ik een 3-deurs 130i heb uit 2008 is dit van na de facelift. Mede door het donkerbruine leer en alle andere opties heeft de 130i een zeer luxe uitstraling van binnen. Waar de Golf V GTI al een mooi interieur had, doet de 130i hier drie stappen bovenop kwa kwaliteitsbeleving. Het is voor mij wel duidelijk dat de 130i een klasse hoger is dan de GTI (al is het interieur van de Golf VI GTI ook erg mooi). Nog belangrijker, alles lijkt op de juiste plek te zitten om optimaal te genieten van het rijplezier dat de 130i te bieden heeft. Een lekkere lage zit, de heerlijke sportstoel, met mooie M-stuur, helemaal top. Ik moet nog wel wennen aan de I-drive, best een omslachtig systeem. Iedere dag kom ik verder nog nieuwe opties tegen. Bluetooth carkit, Ipod aansluiting, stoel met memory, etc etc. Aan luxe geen gebrek
Rijplezier
En nu dan het meest belangrijke onderdeel, het rijplezier. Dit is eigenlijk waar je een 130i in de eerste plaats voor koopt. Vind je dit ondergeschikt, dan kan je beter een 330i kopen of een Golf GTI (waarmee ik op geen manier wil zeggen dat een GTI niet sportief is). Het rijden is wat de 130i zo geweldig maakt. Het eerste grote verschil met de GTI is natuurlijk de motor. Kwa absolute snelheid denk ik dat de 130i op hetzelfde niveau ligt als mijn vorige GTI. Waar de 130i sneller zal zijn vanuit stilstand en op hoge snelheden was de GTI waarschijnlijk sneller in tussensprintjes. De GTI voelde misschien wel sneller aan door het karakter van de turbomotor (duw in de rug). Maar de manier waarop de BMW zijn vermogen levert is gewoon heerlijk. De vloeiende vermogensopbouw, het direct doortrekken na het opschakelen (geen turbogat), de heerlijk directe versnellingsbak, dit is waar je deze auto voor hebt gekocht!
Kwa absolute bochtsnelheid denk ik dat de GTI en de 130i elkaar ook niet veel ontlopen. De GTI is een hele veilige auto, je kan er de raarste dingen mee doen en nooit zal hij je verrassen. Bij de 130i moet je iets meer nadenken. De 130i geeft je wel veel meer voldoening als je eens hard door de bocht gaat. De GTI is misschien wel te goed, het voelt als een Playstation, waar de 130i je het gevoel geeft dat je iedere bocht nog wat bij kan leren. Hoe goed de GTI ook was, de auto heeft mij nooit 100% voldoening gegeven als het neer kwam op rijplezier. De 130i maakt dat MEER dan goed.
De 130i lust wel wat meer benzine dan de GTI, maar dat spreekt voor zich.
Kortom, de 130i is in mijn ogen een compleet andere klasse dan de GTI als het neer komt op rijplezier. Ik weet zeker dat als ik op dit moment een rondje Zandvoort moet doen met beide auto's dat ik sneller ben met de GTI, maar als je kijkt naar de glimlach welke op mijn gezicht staat dan wint de 130i met een HELE grote voorsprong.
Overall
Ik was en blijf zeer enthousiast over mijn vorige auto, de Golf V GTI. De Golf VI GTI was een mooie opvolger geweest, maar weinig vernieuwend (vooral kwa rijden). Met de 130i heb ik zeker de juiste keuze gemaakt. Het rijden is van een andere orde dan de GTI en dat is wat ik zoek in een nieuwe auto.
Vorige week donderdag was het kenteken binnen, dus donderdag aan het einde van de dag heb ik de auto samen met mijn vriendin opgehaald. Het ophalen is wel iets anders als je zelf al ongeveer 300km in de auto hebt gereden voordat je hem definitief ophaalt. De eerste kilometers zijn altijd het meest speciaal, maar die heb je al gehad. Maar ik heb de 130i nu dus reeds een dag of 5 in bezit en ben er nog steeds HELEMAAL weg van.
Een nieuwe auto vergelijk je altijd al snel met je vorige auto. In mijn geval was dat een Golf V GTI met een aantal mods (Bilstein onderstel, milltek uitlaat, JD chip, 280pk). Het zijn beide auto's in hetzelde segment en dus directe concurrenten van elkaar (al is de prijs van de 130i natuurlijk hoger, dus helemaal eerlijk is het vergelijk niet). Hieronder zal ik de twee auto's op een aantal vlakken vergelijken.
Uiterlijk
Of je een auto mooi vind of niet is natuurlijk persoonlijk. Mijn GTI vond (en vind als ik zou weten waar hij was) ik een prachtige auto. Donkergrijs, BBS wielen, meegespoten bumpers, etc. De 130i is ook helemaal af. De zwarte buitenkleur met donkerbruin leer is zeer stijlvol. Van de zijkant vind ik de 130i nog steeds niet helemaal kloppen, het is geen natuurlijke schoonheid. Dit in tegenstelling tot de GTI. Maar de 130i met M-pakket en de dikke wielen is gewoon erg bruut. Bij Ed in de showroom stonden trouwens twee nieuwe Golf VI GTI's klaar voor aflevering. Als ik het uiterlijk van de Golf VI GTI vergelijk met die van de 130i, dan gaat mijn voorkeur misschien nog wel uit naar de GTI. Kortom, de 130i is een dik ding om te zien, maar geen absolute schoonheid.
Het leuke van de 130i is wel dat hij in de zwarte kleur (ok, hij heeft wel een M-pakket en knappe wielen) redelijk anoniem is, bijna niemand zal zien dat het een 130i is.
Interieur
Aangezien ik een 3-deurs 130i heb uit 2008 is dit van na de facelift. Mede door het donkerbruine leer en alle andere opties heeft de 130i een zeer luxe uitstraling van binnen. Waar de Golf V GTI al een mooi interieur had, doet de 130i hier drie stappen bovenop kwa kwaliteitsbeleving. Het is voor mij wel duidelijk dat de 130i een klasse hoger is dan de GTI (al is het interieur van de Golf VI GTI ook erg mooi). Nog belangrijker, alles lijkt op de juiste plek te zitten om optimaal te genieten van het rijplezier dat de 130i te bieden heeft. Een lekkere lage zit, de heerlijke sportstoel, met mooie M-stuur, helemaal top. Ik moet nog wel wennen aan de I-drive, best een omslachtig systeem. Iedere dag kom ik verder nog nieuwe opties tegen. Bluetooth carkit, Ipod aansluiting, stoel met memory, etc etc. Aan luxe geen gebrek

Rijplezier
En nu dan het meest belangrijke onderdeel, het rijplezier. Dit is eigenlijk waar je een 130i in de eerste plaats voor koopt. Vind je dit ondergeschikt, dan kan je beter een 330i kopen of een Golf GTI (waarmee ik op geen manier wil zeggen dat een GTI niet sportief is). Het rijden is wat de 130i zo geweldig maakt. Het eerste grote verschil met de GTI is natuurlijk de motor. Kwa absolute snelheid denk ik dat de 130i op hetzelfde niveau ligt als mijn vorige GTI. Waar de 130i sneller zal zijn vanuit stilstand en op hoge snelheden was de GTI waarschijnlijk sneller in tussensprintjes. De GTI voelde misschien wel sneller aan door het karakter van de turbomotor (duw in de rug). Maar de manier waarop de BMW zijn vermogen levert is gewoon heerlijk. De vloeiende vermogensopbouw, het direct doortrekken na het opschakelen (geen turbogat), de heerlijk directe versnellingsbak, dit is waar je deze auto voor hebt gekocht!
Kwa absolute bochtsnelheid denk ik dat de GTI en de 130i elkaar ook niet veel ontlopen. De GTI is een hele veilige auto, je kan er de raarste dingen mee doen en nooit zal hij je verrassen. Bij de 130i moet je iets meer nadenken. De 130i geeft je wel veel meer voldoening als je eens hard door de bocht gaat. De GTI is misschien wel te goed, het voelt als een Playstation, waar de 130i je het gevoel geeft dat je iedere bocht nog wat bij kan leren. Hoe goed de GTI ook was, de auto heeft mij nooit 100% voldoening gegeven als het neer kwam op rijplezier. De 130i maakt dat MEER dan goed.
De 130i lust wel wat meer benzine dan de GTI, maar dat spreekt voor zich.
Kortom, de 130i is in mijn ogen een compleet andere klasse dan de GTI als het neer komt op rijplezier. Ik weet zeker dat als ik op dit moment een rondje Zandvoort moet doen met beide auto's dat ik sneller ben met de GTI, maar als je kijkt naar de glimlach welke op mijn gezicht staat dan wint de 130i met een HELE grote voorsprong.
Overall
Ik was en blijf zeer enthousiast over mijn vorige auto, de Golf V GTI. De Golf VI GTI was een mooie opvolger geweest, maar weinig vernieuwend (vooral kwa rijden). Met de 130i heb ik zeker de juiste keuze gemaakt. Het rijden is van een andere orde dan de GTI en dat is wat ik zoek in een nieuwe auto.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Leuk om te lezen Kees. Voordat ik de 130i kocht heb ik serieus gekeken naar een V GTI. Kreeg een uitstekend aanbod op een bomvolle 2006. Auto heeft altijd in mijn achterhoofd gezeten. Vond het een geweldige goede auto, zover ik het heb kunnen opmaken uit de proefritten. Denk dat mijn beleving van beide erg overeenkomt / zou zijn gekomen in de praktijk met jouw ervaringen.
-
- Berichten: 55212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
mooi verhaal Kees.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Kees man ! Helemaal gemist dat je Golf gestolen was
Nou ja, het voordeel is dan wel een nieuwe auto nietwaar ! En wat een geweldige keus heb je gemaakt. De 130i blijft een van de best sturende auto's of all time. Met een heerlijke motor. Nou was je Golf natuurlijk al niet standaard en je referentiekader enigszins verneukt, maar het geluid zal ook een hoop goed maken toch ?
En de looks en opties zijn briljant. Zwart van buiten is erg stealthy. M-pakket is top, juiste velgen, lederkleur is gaaf en elek stoelen is altijd gaaf en xenon is top, kortom een hele, hele dikke uitvoering
Ben je nou van plan om er op het circuit mee te rijden en driftdagen te doen ? Het is wel RWD he
Geweldig verslag ook hierboven, heel duidelijk verwoord en niets op in te brengen.
@ Ruben en Snipe: de Lotus is niet echt een concurrerende opvolger van de 130i natuurlijk. De 130i is een allround auto, de Lotus is een pure funauto.

En de looks en opties zijn briljant. Zwart van buiten is erg stealthy. M-pakket is top, juiste velgen, lederkleur is gaaf en elek stoelen is altijd gaaf en xenon is top, kortom een hele, hele dikke uitvoering

Ben je nou van plan om er op het circuit mee te rijden en driftdagen te doen ? Het is wel RWD he

Geweldig verslag ook hierboven, heel duidelijk verwoord en niets op in te brengen.
@ Ruben en Snipe: de Lotus is niet echt een concurrerende opvolger van de 130i natuurlijk. De 130i is een allround auto, de Lotus is een pure funauto.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. De enige logische opvolger van een 130i qua rijsensatie is méér hardcore en dus per definitie minder (of niet) geschikt voor dagelijks gebruik. Dat kán een M3 zijn. Dat kan ook een Porsche zijn. Of een Lotus.Macboy schreef:@ Ruben en Snipe: de Lotus is niet echt een concurrerende opvolger van de 130i natuurlijk. De 130i is een allround auto, de Lotus is een pure funauto.
Qua allround auto's zou ik niks kunnen verzinnen wat qua fun en sensatie in de buurt van een 130i komt.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
@Macboy, eerst op de weg genieten, heel misschien dat het circuitrijden later komt. Heb wel schrik dat ik het ding in de hekken parkeer, dus nog niet zeker of deze het circuit op gaat. Driften wordt lastig zonder sper 

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Leuk er herkenbaar verslag Kees, veel plezier ervan.. de 130i is eigenlijk de enige auto die ik als derde :!: auto weer zou kopen.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Welke banden heb je er nu onder zitten Kees?
k33z schreef:@Macboy, eerst op de weg genieten, heel misschien dat het circuitrijden later komt. Heb wel schrik dat ik het ding in de hekken parkeer, dus nog niet zeker of deze het circuit op gaat. Driften wordt lastig zonder sper
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Geheel mee eens. Een vriend van me had een V GTI die diende als vervangend vervoer. Iedereen razend enthousiast over dat ding en ik MOEST er een stukkie in rijden maar ik had de dag daarvoor net in de 130I van Arthur gereden en daar was ik helemaal weg vank33z schreef: Kortom, de 130i is in mijn ogen een compleet andere klasse dan de GTI als het neer komt op rijplezier. Ik weet zeker dat als ik op dit moment een rondje Zandvoort moet doen met beide auto's dat ik sneller ben met de GTI, maar als je kijkt naar de glimlach welke op mijn gezicht staat dan wint de 130i met een HELE grote voorsprong.
Overall
Ik was en blijf zeer enthousiast over mijn vorige auto, de Golf V GTI. De Golf VI GTI was een mooie opvolger geweest, maar weinig vernieuwend (vooral kwa rijden). Met de 130i heb ik zeker de juiste keuze gemaakt. Het rijden is van een andere orde dan de GTI en dat is wat ik zoek in een nieuwe auto.


- Arthur
- Berichten: 43135
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Qua dikke motoren ben ik niet heel veel gewend maar de 130i heeft een heel fijne motor vind ik. Ik zou best wel weer een 130i willen. Ook de de 2.5 turbomotor van Volvo in m'n Focus ST destijds vond ik erg fijn. Zou ik ook wel weer willen hebben.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
@Arthur, waarom is de 130i toen precies weg gegaan?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Dat is voor iedereen incl. hij zelf nog een raadselk33z schreef:@Arthur, waarom is de 130i toen precies weg gegaan?

Michel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Iets met afmetingen weet ik nog (of dat nou de afmeting van de auto, of het verlengstuk daarvan was weet ik niet
)

- Arthur
- Berichten: 43135
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
Tuurlijk
M'n vrouw kon er niet mee overweg. Na haar hernia vond ze de auto te laag (in/uitstappen) te stug en de koppeling en bak te zwaar bedienen. Ik heb de facelift achterdempers nog gemonteerd en wilde nog non runflatbanden monteren maar dat is er niet meer van gekomen. De A3 sportback was wel haar ding maar niet de mijne
Die kon ik snel weer kwijt. Focus ST wilde zij ook wel weer hebben maar we hebben nu een prima alternatief 

M'n vrouw kon er niet mee overweg. Na haar hernia vond ze de auto te laag (in/uitstappen) te stug en de koppeling en bak te zwaar bedienen. Ik heb de facelift achterdempers nog gemonteerd en wilde nog non runflatbanden monteren maar dat is er niet meer van gekomen. De A3 sportback was wel haar ding maar niet de mijne


-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: M5's en M3's zijn weer uit, de 130i is weer in!
@Ruben,
Op dit moment zitten er nog Run-flats op, Bridgestone RE050a. Van mijn ervaring met mijn toenmalige Mini Cooper S gaan er als deze versleten zijn geen run-flats meer onder.
Hebben de 130i rijders van hier dezelfde ervaring?
Op dit moment zitten er nog Run-flats op, Bridgestone RE050a. Van mijn ervaring met mijn toenmalige Mini Cooper S gaan er als deze versleten zijn geen run-flats meer onder.
Hebben de 130i rijders van hier dezelfde ervaring?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], ron36 en 10 gasten