Golf VI GTI van Macboy

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
René130i

Re: Golf VI GTI van Macboy

Bericht door René130i » 03 sep 2009, 12:54

Wat een super wagen Ilja! Top, vooral in het wit.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 sep 2009, 12:59

RutgerK schreef:Zondag op de Ring de sound kunnen horen van een Golf VI GTI. Top geluid uit de standaard uitlaten! :clap:
Vond het een behoorlijk 'stille' wagen. Een Focus RS of Megane RS, die klinken gaaf. Geluid van een R32 is helemaal subliem.

Macboy

Bericht door Macboy » 03 sep 2009, 16:17

Ben net begonnen met werken en even druk. Zal binnenkort reageren op alle vragen/opmerkingen.

Eén opmerking alvast: oorlogstrauma in Macedonië zul je niet snel tegenkomen, want er is daar geen oorlog geweest gelukkig. Tijdens de Balkanoorlog werd overal gevochten, maar niet met of in Macedonië.

Tom

Bericht door Tom » 03 sep 2009, 16:48

Gat in de markt dan

Afbeelding

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 03 sep 2009, 17:53

Met geen alternatief voor het uitrustingsniveau doelde ik meer op prijs kwaliteit/biggest bang for the buck, en het sublieme samenvallen van het tiptoetsbedieningssysteem/touchscreen waarmee je alles in de GTI perfekt en eenvoudig kunt bedienen. Past helemaal in de rijstijl van DJ Ilija want dan is hij ondanks het geflipper met de muziek toch zoveel mogelijk met de weg en auto bezig.
Dit ipv cd'tjs wisselen, allerlei dingetjes prutsen in zijn auto en zo. Dus ik bedoelde dat er op dit moment geen alternatief voor ilija is. Wel voor de Golf 6 GTI uiteraard want de concurrentie staat niet stil. Maar kiezen tussen de Leon, Focus en GTI is het voor mij duidelijk dat de voorkeur absoluut naar de GTI gaat.

Ik kan me voorstellen dat anderen er anders over denken maar dat heeft dan weer met persoonlijke voorkeur en/of smaak te maken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 sep 2009, 21:53

Was een reactie op Martijn, niet op jou. Toch leuk dat je het ff uitlegt :wink:

Kurtje

Bericht door Kurtje » 05 sep 2009, 00:29

hmmmz zo stil is mijne VI GTI toch niet hoor!

Geluid is stukken feller als de V GTI waar ik mee gereden heb!

En qua concurrentie: motorisch ga je wel concurrenten vinden (verbruiksgewijs zal weer moeilijk zijn) maar vooral op het gebied van afwerking ga je geen gelijke vinden voor deze prijs!

Ben bvb ook met een Leon FR / Cupra gaan rijden, de kwaliteit van het interieur is maar zielig tov de GTI :(
Tevens heeft de FR dezelfde motor, alleen klonk hij voor geen meter in de FR... :cry:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 05 sep 2009, 22:12

Zie het verslag nu pas!
Heel gaaf, en wat een prachtige wegen daar zeg! :shock:
GTI is ook super :D en de velgen zijn uuuuh... ... . BIG! :P

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 sep 2009, 12:22

congrats nog Ilija, mooi ding! :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2009, 22:56

Net even terug na mijn werk uit Zutphen richting Apeldoorn. Ben binnendoor gegaan, dat wil zeggen, door het boerenlandschap, kleine wegen aka Macboy route van de Ring. Was echt helemaal :thumbup: Deze auto biedt mij echt waanzinnig veel rijplezier, met name ook het geluid is echt spectaculair. Tuurlijk ben ik wel wat gewend, maar niet wat eigen auto betreft, altijd diesel. Dan is dit echt zo'n vooruitgang, niet normaal. De auto heeft nu 12.000km erop staan in ongeveer 6/7 weken en hij klinkt alleen maar gaver :)

Wat een rijplezier als je zo terug komt van je werk en daar ging het mij toch om, omdat ik veel, maar dan ook veel op de weg zit. Dan ben ik toch achteraf heel erg blij dat het geen hybride is geworden. Tuurlijk weet ik dat een funauto erbij veel zou compenseren, maar ik maak geen 15.000 per jaar op de weg zoals velen ook hier, maar echt 45.000 per jaar. Dat gaf mij dan ook de doorslag, om die km dan wel in stijl en met veel fun te kunnen doen.

Vooral hoe de auto doorpakt als je van 2 --> 3 schakelt en dan van 3 --> 4 en dan door blijft jakkeren is eigenlijk bizar. Constante koppelkromme. Ik sta er versteld van. Net zo versteld als ik sta van het verbruik. 1:12,2 is ongeveer het gemiddelde wat ik tot nu toe heb behaald op basis van daadwerkelijk verbruik ! Dus niet op basis van de boordcomputer.

Hier de boordcomputer bij 80 in zijn VI. 1 op 21 !

Afbeelding

En dit is de actieradius die ik gewoonlijk heb. Heb al 244 km gereden en zit nog lang niet op de helft. En dat met 55 liter tank dus (gemiddeld 1:11,8 zou dat zijn).

Afbeelding

Een echte kanjer deze motor. En iedereen die erin rijdt is eigenlijk erg enthousiast. Kan nog steeds niet bevatten dat het geen proefrit is :)

Heerlijke auto. Nu alleen nog even wat foto's gaan scoren via Martijn Luuk en Nauta 8)

Nu nog een geweldig verhaal. Bij de Hellendoorn Rally geweest vrijdag en 's avonds op de terugweg rijdt voor me een witte Golf type 1 GTI , het oermodel dus :!: Hij reed rustig 50km in Nijverdal en bij de eerste rotonde remde hij niet af, maar smeet de auto over de rotonde (en ik erachteraan) en daarna gewoon weer 50 door banjeren (zoals ik ook altijd doe hehe). Volgende rotonde weer hetzelfde liedje, maar nu draaide hij rechts het industrieterrein op en ik seinen om te stoppen en dat deed hij. Even praatje gemaakt en gevraagd of de auto's naast elkaar konden voor een fotoshoot. Echt fucking briljant om een witte Golf I GTI te zien staan naast dat ding van mij in dezelfde kleur. Ook geweldig om de rode bies te zien op de voorkant net zoals de VI heeft. En ook de ruitjesbekleding. De eigenaar van de Golf I had in elk geval nul interesse in de nieuwe VI dat was ook leuk om te ervaren (omdat ik eigenlijk ontzettend veel bekijks trek met dat ding haha).

Hier een paar foto's (mobiel en avond is geen goede combo, maar toch een impressie):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan even reageren op wat reacties uit het draadje:
Ruben schreef:En o, uh, esp off? Heb je het elektronisch sper kunnen ervaren?
Het ESP kan niet geheel uit op de GTI heb ik gelezen. Heb het ook nog niet gedaan. Elektronisch sper nog niet bewust kunnen ervaren, maar dat komt omdat ik rustig aan heb gedaan. Bij bocht-uit accelereren hoor ik wel een geluidje, een soort van tractiecontrole ingrijpen, maar geen idee of dat ermee te maken heeft. In elk geval kan je KNETTERHARD de bocht uit accelereren. Maar om eerlijk te zeggen: heb het weggedrag van de auto nog steeds niet helemaal opgezocht, dus dat horen jullie nog.
Jeroen schreef:Het spuitwerk bij de dorpels is wat 'bobbelig', ik neem aan dat je dit bedoeld. Dit is puur gedaan voor beschadiging en steenslag, de normale laklaag is daar niet sterk genoeg voor, en een dorpel zit nu eenmaal dicht tegen het asfalt aan.
Ja dat bedoelde ik. Dank voor de uitleg. Heb er eerlijk gezegd ook geen last van gelukkig.
Hans GP schreef:Vandaag gereden met een GTI van Pon met DSG bak 8) heerlijke bak trouwens ik vond de GTI niet zo heel snel maar rijd goed.
Dat heeft denk ik met je referentiekader te maken :) Voor mij is ie bloedsnel
Luca schreef:Mbt het onderdeel kleur: zoals bekend hebben wij een witte CC gekocht/besteld. Gezien mijn vrouw DE keuze mocht maken mbt de kleur is het dan een witte geworden. Ik had echt mijn twijfels..... Dit gezien het mogelijk een tijdelijke modekleur is en icm mogelijke steenslag waardoor je volgens mij zwarte "vlekken" te zien krijgt op de bumper!?

Ik hoop het niet voor je maar heb je reeds ervaring met steenslag???
Witte lak is een droom. Zowel qua onderhoud als qua viezigheid. Als ik de auto een paar dagen niet was, dan nog valt het amper te zien. Dat is met zwart wel even anders ! Ook al is zilvergrijs natuurlijk de enige juiste kleur tegen viezigheid, wit heeft toch voor mij geen grote afstand hierop. Voor iemand die gewend is om de auto 1x per week te wassen is dit een verademing. Ik had het veel erger ingeschat, maar wit is de enige juiste kleur voor viezigheid en toch prachtig om te zien. Wat ook goed is aan wit is het feit dat het warmte-afstotend is en dat merk je echt. Verder heb ik tot dusver geen enkele last van steenslag en is de voorkant nog geheel smetteloos na 12.000 km. Ik kan een close up foto maken als het nodig is ? Ook de wax-behandeling van Xavier speelt hier parten. Binnenkort maar weer een vervolgbeurtje doen om dit zo op peil te houden.
Barend schreef:Ik zou persoonlijk trouwens voor lederen bekleding gaan in een GTi, maar wellicht is dat een te dure grap bij deze auto..
Geen dure grap, maar ik mis dan het ruitjesmotief. En daar was het mij om te doen. Vind ik gewoon echt helemaal geweldig, vanaf de eerste dag dat ik het zag op de V GTI en ook op de VI GTI.
zegmaarboris schreef:Daarnaast was ik ook benieuwd naar jouw bevindingen mbt het vergelijk met de A3. Ik was zelf vrij verbaasd destijds dat het verschil golf V vs A3 er eigenlijk gewoon niet was. Grappig dat er dan nu dus een voorsprong is genomen op Audi. Lijkt me dat er dan helemaal geen reden meer is om voor A3 te kiezen.
Vergeet niet dat mijn enthousiasme vooral met de motor te maken heeft, de sportieve look aan de buitenzijde vanwege de lakkleur en de velgen en natuurlijk het satnav systeem en alle overige (al dan niet sportieve) opties. Ik ben dan niet geheel onafhankelijk meer heb ik het gevoel en de Audi ben ik al lang vergeten. De Golf is voor mij zoveel meer auto, dat ik gewoon niet objectief ben merk ik. Dus ik denk niet dat ik een betrouwbaar beeld hierover kan vormen, anders dan dat mijn enthousiasme genoeg zegt ? Denk niet dat de GTI meer auto is, daar is de Audi kwalitatief te sterk voor, evenals de kart-achtige zit achter het stuur. Bij de Golf zit je meer rechtop. De Audi bood juist dat gekke van 2 werelden: ultieme build quality maar vervormd tot een sportief jasje. Een beetje onwaarschijnlijk zo goed als ie was. Maar altijd gedistingeerd. Altijd een gentle man. De Golf spuugt het uit alle gaten uit en laat je weten en voelen waar ie voor gebouwd is. Dus een eerlijk vergelijk: nee ik zou het niet durven doen. Voor mij is er echter helemaal geen weg meer terug, zeker als je naar het geld kijkt. Hoop dat je hier iets aan hebt ...
Martijn schreef:Er is m.i. geen alternatief als je kijkt naar bang-per-buck en allround-inzetbaarheid.
+1
Martijn schreef:Macboy, doe eens even persoonlijk verslag van je bevindingen am Ring :D
Tja wat kan ik erover zeggen ? Ik moet opnieuw leren Ringrijden heb ik het gevoel. Ik heb maar 2 rondjes gereden, relatief rustig, maar zeker niet langzaam. Redelijk flow over de baan, dus niet te veel en te hard remmen, zo veel mogelijk de lijnen aanhouden. Maar de bochtsnelheid en de grip zijn van een veel hoger niveau dan van de Audi. Met name de snelheid moet ik aan wennen. De auto is zóveel sneller dat ik zo veel harder op de bochten afkom dat ik weer moet leren rijden. Welke versnelling is het beste in welke bocht ? Wanneer remmen etc. Ik ben in elk geval zwaar maar dan ook zwaar onder de indruk van de eerste Ringrondjes. Binnenkort (herfstseizoen) zal ik er vaker te vinden zijn.
Kurtje schreef:Geluid is stukken feller als de V GTI waar ik mee gereden heb!
Het geluid is inderdaad veel feller dan in de V GTI. Ik ben daar echt zwaar van onder de indruk, ook de plofjes. Heb nu een paar keer een fly-by laten doen en dat ik buiten stond en de auto voorbij hoorde komen. Echt briljant :shakeit:

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2009, 23:08

Leuk verslag, maar hier zijn we natuurlijk niet trots op hé
als het daar om te doen is had je beter die hybride meuk kunnen nemen :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 22 sep 2009, 09:27

Die witte GTI MKI rijd in Deventer rond, prachtig origineel en op de stalen velgen.

Mooi verslag, super dat je er zo blij mee bent.

Michel

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 sep 2009, 09:31

Mooi verhaal Ilija, volgens mij ben je blij met je auto? :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 22 sep 2009, 09:48

Michel P schreef:Die witte GTI MKI rijd in Deventer rond, prachtig origineel en op de stalen velgen.
Prachtig origineel maar wel op stalen velgen van een Golf II.

Leuk verslag van de GTI en de Hellendoornrally :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 22 sep 2009, 10:11

Rico schreef:Leuk verslag, maar hier zijn we natuurlijk niet trots op hé
als het daar om te doen is had je beter die hybride meuk kunnen nemen :wink:

Dat is dan toch mooi dat dat niet meer hoeft?
Zeg nou zelf, 1:21 in een golt GTI of een Prius?

Mooi dat 't in allebei kan! :popcorn:

Rupie

Bericht door Rupie » 22 sep 2009, 10:13

Iets onder de 2000 toeren bij 80km/u, netjes. Comfortabel op iets hogere snelwegsnelheden.

k33z

Bericht door k33z » 22 sep 2009, 10:31

Leuk weer een update te lezen! Bizar om te lezen hoe zuinig de nieuwe 2.0tsi motoren geworden zijn, dat soort verbruik heb ik mijn met V GTI nooit gehaald.......

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 22 sep 2009, 14:05

Leuk om te lezen hoe enthousiast je over je auto bent :thumbup:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 sep 2009, 14:30

Ruud Hulsegge schreef:Ik heb de eer gehad om met Macboy de vuurdoop van de GTI mee te maken op de ring.

Wat een ervaring voor Ilija!
1. De bochten komen heel snel op je af als je een Audi Diesel gewend bent.
2. Gelukkig is de grip fenomenaal!
3. De bochten komen heel snel op je af als je een Audi Diesel gewend bent.
4. Gelukkig zijn de remmen fenomenaal!
5. De bochten komen heel snel op je af als je een Audi Diesel gewend bent.
6 Gelukkig went Ilija er snel aan en houd hij zich behoorlijk in.
Duidelijke analyse Ruud :lol:
Arthur schreef:Dan is het gelijk geen alternatief meer? De Cupra, de ST en de MPS hebben meer PK's/koppel. Als je dat als uitgangspunt neemt is er geen alternatief voor te krijgen dus? Je zou kunnen zeggen dat de GTi de standaard wordt in z'n klasse. Maar die anderen zie ik wel als alternatief. Kan op bepaalde punten misschien niet meekomen met de GTi maar kan wel als alternatief gezien worden. Maar da's slechts een/mijn mening :wink:
Mee eens :wink: Bij mij persoonlijk staat de GTI niet eens bovenaan ook al vind ik het de mooiste.

Je hebt er terecht een hoop plezier aan Ilija :thumbup: Ruitjes is idd een must in zo'n ding :D

Die MK1 is wel zeer begerenswaardig trouwens 8)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 22 sep 2009, 15:19

Mooi ding Ilija,

Had nog geen tijd om het hele draadje door te lezen, maar bij deze.
Velgen zijn niet mijn smaak, voor de rest helemaal super, incl. de ruitjes.

Geniet ervan

k33z

Bericht door k33z » 28 sep 2009, 09:20

Gisteren een rondje gereden in de GTI van Macboy. Wat een dik ding is het in die witte kleur en met precies de juiste opties (Xenon, 18inch en wat andere toeters en bellen).

Het rijden is vertrouwd voor mij, aangezien ik bijna 2,5 jaar in een Golf V GTI heb gereden. De afwerking van de VI GTI is toch weer van een hoger niveau dan de V GTI. De motor voelt standaard sneller aan dan de V GTI aan voelde, maar chippen blijft een must (zoals Ilija al zei, eerst hier aan wennen en genieten, dan pas chippen). Bizar om te zien hoe snel je went aan een nieuwe auto (in mijn geval een 130i). Ik vond het koppelingspedaal en de versnellingsbak heel erg licht te bedienen, terwijl mij dit 2,5 jaar nooit was opgevallen. Komt natuurlijk puur door de relatief zware koppeling en bak van de 130i.

De verschillen in rijgedrag vergeleken met de V GTI zijn zeer gering. Het enige dat mij opviel was het elektronisch sper, dat doet zijn werk prima!

Kortom, het is een beest van een auto. Een heerlijke machine om mee te cruisen, maar ook om af en toe een flink los te gaan.

Thnx for the ride!

Tristan

Bericht door Tristan » 28 sep 2009, 11:58

Heb gister ook even kort gereden met Ilja z'n GTI en die TSI motor blijft een parel. Wat een souplesse en de sound is geweldig. Afwerking dito en wegligging is erg goed. Top auto!

Macboy

Bericht door Macboy » 28 sep 2009, 17:13

Jullie ook bedankt voor het rijden heren :)

Hielke

Bericht door Hielke » 30 sep 2009, 00:07

Macboy schreef:Jullie ook bedankt voor het rijden heren :)
Oh? Dan moet jij mij binnenkort ook even gaan bedanken!!!

:mrgreen:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 01 okt 2009, 00:21

Hielke schreef:
Macboy schreef:Jullie ook bedankt voor het rijden heren :)
Oh? Dan moet jij mij binnenkort ook even gaan bedanken!!!

:mrgreen:
Ik wou het niet zeggen.. Haha.. ;)

Plaats reactie