HawkHT10 Vs. Ferodo DS3000
- Sjef
HawkHT10 Vs. Ferodo DS3000
Ben op zoek naar ervaringen met Hawk HT10 en Ferodo DS3000
Ik rijd al een tijd met de DS3000 en deze bevallen best goed. Enige is dat de blokken enorm hard gaan (zelfs 3 blokken op één schijf gaat makkelijk)
Nadeel is (zeker bij rallygebruik) dat ze de eerste 2x aanremmen nog niet optimaal op kracht zijn, daarna geven ze een aardig goed gevoel op het pedaal.
Om naar DS2500 over te schakelen voor een snellere reactie is geen optie want vind dit echt troep. Twijfel dus om naar Hawk te gaan. Rijd met de dagelijkse auto met HP+ en daar ben ik tevreden over i.t.t. DS2500.
Hawk HT10 hoor ik dus goede verhalen over (Langere levensduur (uiteraard niet voor de schijf), agressief op het pedaal?) maar wie heeft er nu ervaring mee hier op het forum? Hoe is het "opwarmen"?
Bij voorbaat dank.
Ik rijd al een tijd met de DS3000 en deze bevallen best goed. Enige is dat de blokken enorm hard gaan (zelfs 3 blokken op één schijf gaat makkelijk)
Nadeel is (zeker bij rallygebruik) dat ze de eerste 2x aanremmen nog niet optimaal op kracht zijn, daarna geven ze een aardig goed gevoel op het pedaal.
Om naar DS2500 over te schakelen voor een snellere reactie is geen optie want vind dit echt troep. Twijfel dus om naar Hawk te gaan. Rijd met de dagelijkse auto met HP+ en daar ben ik tevreden over i.t.t. DS2500.
Hawk HT10 hoor ik dus goede verhalen over (Langere levensduur (uiteraard niet voor de schijf), agressief op het pedaal?) maar wie heeft er nu ervaring mee hier op het forum? Hoe is het "opwarmen"?
Bij voorbaat dank.
- RJay
Re: HawkHT10 Vs. Ferodo DS3000
Opwarmen moet je zeker doen met ht10's, zo ook met ds3000's.
Zelf geef ik de voorkeur aan de ht's omdat ze wat agressiever zijn, ik krijg er meer gevoel van tijdens het aanremmen. Koude bite is ook niet slecht hoor(though niet bijzonder), maar als ze warm zijn is het net een muur waar je tegenaan rijdt.
Dit icm hawk hp+ op de achteras in een bmw E30, voorschijven zijn Tarox G88, maar ook op standaard schijven doen ze het érg goed imo.
Fijne blokken en ik wil niet meer zonder
Je hebt tegenwoordig ook de dtc60, ongeveer gelijk aan de ht10 maar slijten wat minder. Vind ze zelf ook iets minder remmen, maar op een circuit als zolder waar de remmen gemarteld worden alsof het eigenlijk geen ketters zijn(maar de kerk ze wel wilt ophangen) zijn ze ideaal, geen zichtbare bijzondere slijtage na 5 uur stampen.
Zelf geef ik de voorkeur aan de ht's omdat ze wat agressiever zijn, ik krijg er meer gevoel van tijdens het aanremmen. Koude bite is ook niet slecht hoor(though niet bijzonder), maar als ze warm zijn is het net een muur waar je tegenaan rijdt.
Dit icm hawk hp+ op de achteras in een bmw E30, voorschijven zijn Tarox G88, maar ook op standaard schijven doen ze het érg goed imo.
Fijne blokken en ik wil niet meer zonder

- Bert ///M3
Als je DTC60 niet hard genoeg vind remmen, dan kan je ook nog de DTC70 pakken 

- Sjef
Ok, PFC01 nog een optie?
- RJay
Kan ook ja, maar ht10 is voorlopig dik afdoendeBert ///M3 schreef:Als je DTC60 niet hard genoeg vind remmen, dan kan je ook nog de DTC70 pakken

Kan anders ook nog de ht14 proberen.
Eigenlijk moet je dan 4 setjes blokken hebben, allen ingeremd, en gewoon maar met elke set 6-10 rondjes gaan trappen als een Ydyeaut.
@ Sjef: PFC01?
- Bert ///M3
Volgens mij is de DTC serie gewoon een nieuwere generatie, dwz, DTC60 en DTC70 zijn de vervangers van HT10 en HT14.
PFC01 vind ik inderdaad erg goed, heb ik zelf op de auto zitten. Ferrodo is mickey mouse spul vergeleken met dat. Wel redelijk aan de prijs, setje blokken kost bij mij zowel voor voor als achter rond de 230 euro dacht ik. Ik denk dat de Hawk DTC70 ongeveer in de buurt komt, alleen die PFC01's kunnen nog net even meer hebben.
PFC01 vind ik inderdaad erg goed, heb ik zelf op de auto zitten. Ferrodo is mickey mouse spul vergeleken met dat. Wel redelijk aan de prijs, setje blokken kost bij mij zowel voor voor als achter rond de 230 euro dacht ik. Ik denk dat de Hawk DTC70 ongeveer in de buurt komt, alleen die PFC01's kunnen nog net even meer hebben.
Op mijn vijf merkte ik weinig verschil tussen de ds3000 en de ht10.
Slijtage en remgedrag vond ik redelijk hetzelfde.
Nu is dat natuurlijk wel een vrij lichte auto waardoor slijtage anders is dan bij een zwaardere auto.
Slijtage en remgedrag vond ik redelijk hetzelfde.
Nu is dat natuurlijk wel een vrij lichte auto waardoor slijtage anders is dan bij een zwaardere auto.
-
HT10 slijt veel minder hard op een zware auto (e34 in mijn geval (destijds)). Tevens mooier aanspreken.
- Sjef
Idd, ik heb het dus van concurrenten en die kunnen veel langer doen met HT10 dan met DS3000. De schijf gaat wel harder maar dat maakt niet uit want die wissel ik dus principieel na 2 sets blokken. Bij ds3000 na 2x wisselen is net een randje voelbaarAernoudt schreef:HT10 slijt veel minder hard op een zware auto (e34 in mijn geval (destijds)). Tevens mooier aanspreken.
- Bert ///M3
Waarom principieel wisselen na 2 sets blokken? Je kan gewoon door gaan tot de minimale dikte in principe 

- Knot
Als ik de verhalen mag geloven een de HT10 je schijf wel aardig op. Als ik gemiddeld met 2 sets blokken standaardmateriaal al een schijf op minimale dikte krijg zal die met 2 sets HT10 toch zeker zo dun zijn?
- Sjef
Omdat ik bang ben dat het tijdens een wedstrijd opraakt. Heb in het verleden nog eens een set nieuwe blokken gemonteerd op schijven die halfweg waren maar ik had de indruk dat je door de dunnere schijf eerder een trillend/overbelast/krom remsysteem kreeg. Kon je dus een set blokken en schijven weggooien. Daarom liever alleen de schijf wat sneller weg. (misschien stukje bijgeloofBert ///M3 schreef:Waarom principieel wisselen na 2 sets blokken? Je kan gewoon door gaan tot de minimale dikte in principe

-
Schijven onder Hawk slijten minder snel dan met ferodo 3000 is mijn ervaring (zowel met e34 als met e36 318iS)Sjef schreef:Idd, ik heb het dus van concurrenten en die kunnen veel langer doen met HT10 dan met DS3000. De schijf gaat wel harder maar dat maakt niet uit want die wissel ik dus principieel na 2 sets blokken. Bij ds3000 na 2x wisselen is net een randje voelbaarAernoudt schreef:HT10 slijt veel minder hard op een zware auto (e34 in mijn geval (destijds)). Tevens mooier aanspreken.
- RJay
Ik wilde het net zeggen, na een jaar racen/remmen met ht10 zijn we pas aan onze 2e set schijven bezig..... die nog hartstikke goed zijn.
En dat is ondertussen een setje of 6 - 8 aan blokken.
- Knot
Ik ga vanavond ff babbelen met Bas.
Verstandig om ook HT10 op de achteras te zetten als ik dat voor doe?
Verstandig om ook HT10 op de achteras te zetten als ik dat voor doe?
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
HT10 bevalt mij redelijk, alleen merk ik dat ik eigenlijk niet vaak genoeg hard rijd met het ding om er gebruik van te maken
. Wel is het zo dat de eerste set remschijven overleden is maar dat was ook maar een probeersel (brembo sport max, geen gaatjes of wat dan ook, wel gescheurd en ik let er altijd op dat m'n poot bij het stoplicht niet op de rem staat, dus dat is het ook niet). Voor de rest stoft het wel als 'n gek maar dat boeit in feite niet. Piept verder ook lekker, wat heerlijk asociaal is als je door downtown den bosch rijdt
. Als je wat dichterbij woonde zou ik ze bijna ter test aanbieden
.

- Sjef
Pas maar op of ik kom ff langsG Kolkman schreef:HT10 bevalt mij redelijk, alleen merk ik dat ik eigenlijk niet vaak genoeg hard rijd met het ding om er gebruik van te maken. Wel is het zo dat de eerste set remschijven overleden is maar dat was ook maar een probeersel (brembo sport max, geen gaatjes of wat dan ook, wel gescheurd en ik let er altijd op dat m'n poot bij het stoplicht niet op de rem staat, dus dat is het ook niet). Voor de rest stoft het wel als 'n gek maar dat boeit in feite niet. Piept verder ook lekker, wat heerlijk asociaal is als je door downtown den bosch rijdt
. Als je wat dichterbij woonde zou ik ze bijna ter test aanbieden
.

6-8 blokkenRJay schreef:Ik wilde het net zeggen, na een jaar racen/remmen met ht10 zijn we pas aan onze 2e set schijven bezig..... die nog hartstikke goed zijn.

- RJay
Dat is 1 set std schijven waar we zo'n 3 sets op versleten hebben denk ik, en 1 set tarox g88 schijven waar dus de rest op is gegaan.
Knot: Als je zeker bent van je rembalans, vaak is std achter genoeg met ht-10 voor, anders zou ik hp+ op de achteras zetten.
Knot: Als je zeker bent van je rembalans, vaak is std achter genoeg met ht-10 voor, anders zou ik hp+ op de achteras zetten.
- Knot
Hoorde wel zoiets over de auto van Tom, maar dat is een 286 naar 315mm swap voor.
Achter is bij mij nog ok, blokken nog 5mm ofzo. Tenzij het ook krom mocht zijn dan gooi ik er wel ook meteen Hawk op. Vanavond ff budget opmaken...
Achter is bij mij nog ok, blokken nog 5mm ofzo. Tenzij het ook krom mocht zijn dan gooi ik er wel ook meteen Hawk op. Vanavond ff budget opmaken...

- Sjef
Zonder remdrukverdeler idd beter hp+ pakken. Of gewoon lekker origineel 

- RJay
Weet nog dat we ooit in 4 - 5 sessies a 10 rondjes een heel setje NIEUWE OEM achterblokken opgeremd hadden.... remdrukregelaar kapoere 

- Sjef
Mooi toevoeging aan dit geheel.RJay schreef:Weet nog dat we ooit in 4 - 5 sessies a 10 rondjes een heel setje NIEUWE OEM achterblokken opgeremd hadden.... remdrukregelaar kapoere
Ken nu iemand

Edit: lees net het remblokken en gewicht auto topic. Het is anti-textar dag vandaag.

- RJay
Laatste maanden? Doe maar DIT JAARSjef schreef:Mooi toevoeging aan dit geheel.RJay schreef:Weet nog dat we ooit in 4 - 5 sessies a 10 rondjes een heel setje NIEUWE OEM achterblokken opgeremd hadden.... remdrukregelaar kapoere
Ken nu iemanddie in 4-5 rondjes ring op droog een set achterblokken OEM optrapt. Textar heet het spul en schijnt sinds de laatste maanden veranderd te zijn van compound. Grote troep dus en met een grote boog omheen lopen.
Edit: lees net het remblokken en gewicht auto topic. Het is anti-textar dag vandaag.

- Knot
Die textar achterblokken waren van september 2009 zag ik. Zal kijken waar de voorblokken van zijn want die doen het we aardig (ook al de helft weg maar ook 2000km op de weg gereden en 15 rondjes ring).
-
Zag op NBR.nl zelfs iemand die het presteerde om met zn VR6 na 6 rondjes een setje hagelnieuwe blokken weg te trappen van Textar... Is daarna zonder remmen naar huis gereden
Om even On-Topic te blijven: vergelijk tussen HT10 en Ds3000 is natuurlijk ook erg afhankelijk van de auto. Op auto 1 werkt A beter en op Auto 2 werkt B weer beter. Hangt van zoveel af...

Om even On-Topic te blijven: vergelijk tussen HT10 en Ds3000 is natuurlijk ook erg afhankelijk van de auto. Op auto 1 werkt A beter en op Auto 2 werkt B weer beter. Hangt van zoveel af...