Met de S4 op de vluchtstrook.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
arjandee

Met de S4 op de vluchtstrook.

Bericht door arjandee » 20 sep 2009, 13:22

Gisteren met de S4 stil gestaan langs de snelweg. Ik kwam in de file terecht en mijn auto stopte er mee.
Stuur richting vluchtstrook gedraaid, uitgestapt en het ding richting de vluchtstrook geduwd.
Ik was nog druk bezig met het bij elkaar zoeken van de telefoon nummers die ik nodig had toen er al een
KLDP Volvo schuin achter me ging staan. Zwaailichten aan om achterop komend verkeer te waarschuwen.
Nog geen twee minuten later verscheen er een sleepwagen/oplegger die voor me op de vluchtstrook stopte.
Deze was door de heer en dame van de KLPD opgeroepen. De medewerker van de sleepdienst had hem er
binnen no time op staan. Nog even vlug de agenten bedankt voor de hulp en de sleepwagen ingestapt.
Deze heeft me, op mijn verzoek, op een parkeerplaats bij mijn oorspronkelijke bestemming afgezet.
Bleek dat mijn bestemming minder ver was dan de parkeerplaats waar hij me wilde afzetten.

Hierna Steef van xtreme-tuning gebeld met de vraag of hij mijn auto kon ophalen van de parkeerplaats
om er naar te kijken. Was geen probleem. Auto netjes op de autobrancard gezet en afgevoerd richting Poeldijk.

Ik ben zelf door een collega thuis afgezet. So far so good. Nu is het afwachten wat het probleem precies is.
Het kan van alles zijn. Van een defecte brandstofpomp tot een gesprongen distributieriem.

Het viel me op (blij verrast) dat het eea. zo snel op orde was. Zowel Steef als de KLPD waren er vlug bij
en reageerde adequaat. Ik lees en hoor vaak de wat mindere verhalen over de politie en behulpzaamheid
van al dan niet auto gerelateerde bedrijven. Ik vond het tijd om ook mijn positieve ervaring te delen :)

Ik begreep van de agenten dat het min of meer standaard policy is om gestrande auto's zo snel mogelijk
van de vluchtstrook af te krijgen. Dwz. dat men niet gaat wachten op de ANWB maar zelf de auto naar een
veilige plek afsleept.

MartijnGizmo

Re: Met de S4 op de vluchtstrook.

Bericht door MartijnGizmo » 20 sep 2009, 15:58

Ik ben er altijd van overtuigd dat een en ander ook met je eigen houding tegenover die agenten te maken heeft.

Peric

Bericht door Peric » 20 sep 2009, 16:00

En wie draait voor de kosten op voor dat ophalen en verderop er weer afgooien?

Succes met de reparatie...

Brava

Bericht door Brava » 20 sep 2009, 16:09

Peric schreef:En wie draait voor de kosten op voor dat ophalen en verderop er weer afgooien?

Wie vind jij dat voor de kosten zou moeten opdraaien?

Tom

Bericht door Tom » 20 sep 2009, 16:15

Peric schreef:En wie draait voor de kosten op voor dat ophalen en verderop er weer afgooien?

Bij mij belde de politie gelijk de ANWB (waar ik geen lid van was). Zou ook niet weten wie anders, maar de ANWB belde weer gelijk een sleepdienst. Ben toen dus langs de kant van de weg lid geworden terwijl ze er niks voor me hadden kunnen betekenen (kerel keek er een keer naar en probeerde een keer te starten, zo ver was ik ook al ja).
Had liever gezien dat ze gelijk een sleepdienst belde, had ik niet lid hoeven worden en zelf toch die sleepdienst moeten betalen.

Peric

Bericht door Peric » 20 sep 2009, 16:22

Brava schreef:

Ik bedoel er mee te zeggen dat je dus niet eens de keus hebt om op iemand te wachten die je ook met een autoambulance op kan komen halen..

arjandee

Bericht door arjandee » 20 sep 2009, 16:24

Ik begreep van de man die mij en mijn auto naar de parkeerplaats heeft gebracht dat dit voor een deel uit de
wegenbelasting komt. Een ander deel zou door de verzekeraars in nederland worden opgehoest.
Het kwam er op neer dat dit niet zo zeer service aan de weggebruiker is maar meer een veiligheidsaspect.

Ik heb wel mijn gegevens aan hem gegeven en moeten tekenen dat hij mij zonder verdere schade heeft afgezet. Deze informatie was niet voor een rekening.

arjandee

Bericht door arjandee » 20 sep 2009, 16:28

Peric schreef:
Brava schreef:

Ik bedoel er mee te zeggen dat je dus niet eens de keus hebt om op iemand te wachten die je ook met een autoambulance op kan komen halen..
Op de plek waar ik stond (A16 -> A20 ri den haag/maassluis/etc vlak na lange bocht naar links) was het denk ik te link.
Het stond mij vrij om op een veilige plek te doen wat ik wil (anwb/zelf ophalen/etc). Hij wilde me eerst een stuk verder bij een tank station afzetten. Maar mijn voorkeurs lokatie was minder ver.

wjn

Bericht door wjn » 20 sep 2009, 17:48

Dit is toch min of meer beleid. Zo snel mogelijk auto's van de vluchtstrook af, om files door kijkers te voorkomen.

JurT

Bericht door JurT » 20 sep 2009, 22:47

In Amsterdam is het op de binnenring a10 in ieder geval ook een standaard procedure. Zodra er melding binnenkomt bij de meldkamer dat er een auto met pech op de vluchtstrook staat wordt deze zo spoedig mogelijk weg gehaald. Er staat vaak behoorlijke file op de binnenring en de politie wil dan liever niet dat jij iemand gaat bellen die je komt ophalen met een auto ambu. Waarom, als er een ongeluk gebeurd tijdens de spits gaan ze via de vluchtstrook rijden, plus dat je vaak wel eens mensen hebt die niet goed opletten en je auto nog rammen ook terwijl je daar met pech staat.

Leuk om te horen dat het allemaal goed en snel geregeld werd.

Verder succes met de reparatie.

Plaats reactie