Stuur richting vluchtstrook gedraaid, uitgestapt en het ding richting de vluchtstrook geduwd.
Ik was nog druk bezig met het bij elkaar zoeken van de telefoon nummers die ik nodig had toen er al een
KLDP Volvo schuin achter me ging staan. Zwaailichten aan om achterop komend verkeer te waarschuwen.
Nog geen twee minuten later verscheen er een sleepwagen/oplegger die voor me op de vluchtstrook stopte.
Deze was door de heer en dame van de KLPD opgeroepen. De medewerker van de sleepdienst had hem er
binnen no time op staan. Nog even vlug de agenten bedankt voor de hulp en de sleepwagen ingestapt.
Deze heeft me, op mijn verzoek, op een parkeerplaats bij mijn oorspronkelijke bestemming afgezet.
Bleek dat mijn bestemming minder ver was dan de parkeerplaats waar hij me wilde afzetten.
Hierna Steef van xtreme-tuning gebeld met de vraag of hij mijn auto kon ophalen van de parkeerplaats
om er naar te kijken. Was geen probleem. Auto netjes op de autobrancard gezet en afgevoerd richting Poeldijk.
Ik ben zelf door een collega thuis afgezet. So far so good. Nu is het afwachten wat het probleem precies is.
Het kan van alles zijn. Van een defecte brandstofpomp tot een gesprongen distributieriem.
Het viel me op (blij verrast) dat het eea. zo snel op orde was. Zowel Steef als de KLPD waren er vlug bij
en reageerde adequaat. Ik lees en hoor vaak de wat mindere verhalen over de politie en behulpzaamheid
van al dan niet auto gerelateerde bedrijven. Ik vond het tijd om ook mijn positieve ervaring te delen

Ik begreep van de agenten dat het min of meer standaard policy is om gestrande auto's zo snel mogelijk
van de vluchtstrook af te krijgen. Dwz. dat men niet gaat wachten op de ANWB maar zelf de auto naar een
veilige plek afsleept.