bron: http://www.bild.de/BILD/news/2009/09/17 ... meter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
4 doden en 1 zwaar gewonde, in splinternieuwe Golf.
-
4 doden en 1 zwaar gewonde, in splinternieuwe Golf.
Wat een mooie dag had moeten worden is afgelopen woensdag avond geëindigd in een drama, 5 jonge Duitsers, gingen gezamelijk naar Wolfsburg toe om de splinternieuwe Golf GT met 170pk bij de Volkswagen fabriek in Wolfsburg af te halen. bij een snelheid van ca.100 km/h door het centrum van Wolfsburg raakte ze door onbekende oorzaak een verkeerszuil, de auto begon te slingeren en raakte een boom waarbij de auto dwars door midden werd geklieft. Alle jongeren droegen geen gordel en werden allemaal zwaar verminkt uit de auto geslingerd. 1 jongen overleed ter plekke en 3 andere jongeren zijn in het ziekenhuis overleden. het 5e slachtoffer verkeerd nog steeds in levensgevaar.

bron: http://www.bild.de/BILD/news/2009/09/17 ... meter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnGizmo
- MartijnGizmo
Re: 4 doden en 1 zwaar gewonde, in splinternieuwe Golf.
Er staat trouwens 'meer dan 100'...
- Hans
Zo, dat is een flinke klapper geweest. 

- atomchris

Holy shit!gewoon een golf/2 geworden...

- Niall

Zo jammer zoiets, maar de vraag is hadden ze het overleefd als ze wel een gordel hadden gedragen. Denk het niet.
Met 100km/h door het centrum scheuren is ook een beetje lot trotseren
- Michel P
Gewoon, onbezonnen jongeren gedrag kans op fail is dan aanwezig, wel erg grote klap geweest.
Michel
Michel
- Joh@n
Niet normaal dit zeg, moet je kijken hoe die brokstukken om die boom heen zitten 

- Kasteel
- GTRene
zonde...triest voor de nabestaanden...met zoveel mensen in een Golf en dan stoer doen zonder de auto te kennen met ook nog eens de verantwoording voor die passagiers helemaal met die snelheid als ik de schade zo zie
...
ik denk ook dat het met gordel ze het waarschijnlijk al helemaal niet overleefd hadden hooguit de dood bespoedigd als ik het zo zie, maar allemaal zonder gordel zegt ook wel wat over de overmoed? van alle passagiers immers je hebt ook een deel eigen verantwoording.
hopelijk gaan ze door zo'n geval niet meteen allemaal veiligheids maatregelingen nemen vanwege dat soort mensen die een druppel in een zwembad zijn bijwijze van, maar leren mensen iets meer respect te krijgen of beter na te denken met waar ze mee bezig zijn, echter een ongeluk zit altijd in een klein hoekje.
R.I.P.

ik denk ook dat het met gordel ze het waarschijnlijk al helemaal niet overleefd hadden hooguit de dood bespoedigd als ik het zo zie, maar allemaal zonder gordel zegt ook wel wat over de overmoed? van alle passagiers immers je hebt ook een deel eigen verantwoording.
hopelijk gaan ze door zo'n geval niet meteen allemaal veiligheids maatregelingen nemen vanwege dat soort mensen die een druppel in een zwembad zijn bijwijze van, maar leren mensen iets meer respect te krijgen of beter na te denken met waar ze mee bezig zijn, echter een ongeluk zit altijd in een klein hoekje.
R.I.P.
- Kevin20v
-

- Peric
Viel mij ook al op... Pff....Joh@n schreef:Niet normaal dit zeg, moet je kijken hoe die brokstukken om die boom heen zitten
Is volgens mij harder gegaan dan 100 hoor..
- RutgerK
Wat een bizar ongeluk en verhaal erachter.
Deze commercial sluit eigenlijk iets te goed aan op dit verhaal.
Deze commercial sluit eigenlijk iets te goed aan op dit verhaal.
-
pfff bizar... bomen zijn echt meedogenloos!
Ze maken reclame dat ze adviseren vanaf 21 jaar en geven hem zelf mee aan een groepje jongeren van 18 t/m 20Bei einem Unfall sind in am Mittwochabend Wolfsburg vier junge Männer zwischen 18 und 20 Jahren ums Leben gekommen. Sie fuhren in einem fabrikneuen Golf.

Dat is hard gegaan, of de golf is een zwakke auto.
- Kasteel
luco hornsveld schreef:Dat is hard gegaan, of de golf is een zwakke auto.Bei einem Unfall sind in am Mittwochabend Wolfsburg vier junge Männer zwischen 18 und 20 Jahren ums Leben gekommen. Sie fuhren in einem fabrikneuen Golf.
Ik zet in op het eerste

- Sjoerd MP BMW
Die gast moet echt hard gegaan zijn! Leer eerst je nieuwe auto kennen en draag verantwoordelijkheid naar je mede-inzittenden!
Weet nog een situatie in mijn MINI: Ik was lekker aan het sturen, komt er zo'n sjonnie-bimmer met een ///M sticker op mijn pad.
Ik merk al snel, hoe snel hij er ook uit zag
, dat het geen ///M betreft dus ga er voorbij om weer lekker verder te sturen. Die gast kan mij niet bijhouden... Tot het landschap overgaat van weilanden naar bomen langs beide kanten, ik ga dus gas lossen omdat ik liever in een weiland glij dan om een boom krul mocht het mis gaan. Gaat die gast mij heel stoer inhalen...
Ik hou van een lekker potje sturen maar bij slingerwegen met bomen gaat mijn voetje van het gas.Metchu schreef:pfff bizar... bomen zijn echt meedogenloos!
Weet nog een situatie in mijn MINI: Ik was lekker aan het sturen, komt er zo'n sjonnie-bimmer met een ///M sticker op mijn pad.
Ik merk al snel, hoe snel hij er ook uit zag

-
- Dennis Cavallino
100 km/u tegen een stilstaand object dat niet meegeeft is hard zat hoor, of 't nog harder ging of niet doet er dan echt niet meer toe.
Verder blijft 't dom om met 5 man in een auto te gaan scheuren (been there done that, maar altijd op <100%... toch was 't dom). Geen gordels dragen, ook als passagier is iets wat ik me gewoon niet kan voorstellen. Ik draag altijd mijn gordel, ook achterin.... júist achterin! Ik snap nog steeds niet dat geen gordel dragen wordt gezien als iets stoers? Niet dat gordels zaligmakend zijn, maar vooral in een auto met airbags is 't een grote vereiste. Ik kom nog uit de tijd dat gordels op de achterbank niet op de optielijst stonden, waardoor ik als kind dus altijd los zat. Vanaf 't moment dat wij een auto met gordels hadden, ben ik ze gaan dragen, dat hoefden mijn ouders me echt niet wijs te maken.
In dit geval had 't allemaal geen flikker uitgemaakt.
Drama voor alle nabestaanden.
Die 170pk GT heeft trouwens wel een groen label, dus nu rest de vraag of die boom dat ook had: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4856 ... men__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder blijft 't dom om met 5 man in een auto te gaan scheuren (been there done that, maar altijd op <100%... toch was 't dom). Geen gordels dragen, ook als passagier is iets wat ik me gewoon niet kan voorstellen. Ik draag altijd mijn gordel, ook achterin.... júist achterin! Ik snap nog steeds niet dat geen gordel dragen wordt gezien als iets stoers? Niet dat gordels zaligmakend zijn, maar vooral in een auto met airbags is 't een grote vereiste. Ik kom nog uit de tijd dat gordels op de achterbank niet op de optielijst stonden, waardoor ik als kind dus altijd los zat. Vanaf 't moment dat wij een auto met gordels hadden, ben ik ze gaan dragen, dat hoefden mijn ouders me echt niet wijs te maken.
In dit geval had 't allemaal geen flikker uitgemaakt.
Drama voor alle nabestaanden.
Die 170pk GT heeft trouwens wel een groen label, dus nu rest de vraag of die boom dat ook had: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4856 ... men__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sjoerd MP BMW
... gleed hij door in bocht waar gelukkig de bomen iets verder weg in de berm stonden. Geen blikschade verder maar ben benieuwd hoe hij de auto uit die berm gekregen heeft. Maar als hij dus een bocht eerder of later was uitgegleden...Metchu schreef:en toen ?
Bericht werd al geplaatst?

- Dennis Cavallino
Ik vind net een toepasselijke tekst:
Viva Death / White Car
They don't really hear you, so they can't see
What makes you different, what makes you free
Supplication, for the world i missed
When a change of weather takes another friend
The closer i find i'm to god, the more that i know i've done wrong
Can't see for the shining white star
You drive like a motorcar, in all directions
And into heaven, you fly in your shining white car
A capsule in the court of the burmese king
A light streak shining to the bedouin
A momentary freeze and the frightening
Distraction in the source of the burning tree
Original sin originality
God-given reason and the reasoning
Big house come down blowout speedball
---
Viva Death / White Car
They don't really hear you, so they can't see
What makes you different, what makes you free
Supplication, for the world i missed
When a change of weather takes another friend
A capsule in the court of the burmese king
A light streak shining to the bedouin
A momentary freeze and the frightening
Distraction in the source of the burning tree
Original sin originality
God-given reason and the reasoning
Big house come down blowout speedball
---
- Knot
Je moet zo'n auto natuurlijk wel rustig inrijden.... niet op een boom inrijden.. 

-
Lekker verstandig ook om met 100 km/h door het centrum heen te kachelen
- Dennis Cavallino
De trein rijdt met 140km/u door 't centrum, hoor je ook nooit iemand over. En niemand in de trein draagt een gordel.Lekker verstandig ook om met 100 km/h door het centrum heen te kachelen
Moraal van 't verhaal: Jongeren krijgen door 't OV een verkeerd beeld van snelheden en veiligheid, dus het OV moeten we gaan verbieden, zodat jongeren bij 't behalen van hun rijbewijs niet het slechte voorbeeld hebben gehad.

-->