Need for Speed: Shift

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Casper

Re: Need for Speed: Shift

Bericht door Casper » 17 sep 2009, 23:25

Is het iemand al gelukt om fatsoenlijk te driften met een keyboard? Het lukt mij echt voor geen meter...

Metchu

Bericht door Metchu » 17 sep 2009, 23:43

nee mij ook niet, terwijl dat eigenlijk me favo onderdeel zou zijn... is NIET gelukt heb het toen ook opgegeven

ADV

Bericht door ADV » 18 sep 2009, 09:58

heb hem op de xbox (niet legaal doh).. maar ik vond die besturing kut.. maar wanneer je wat gaat kloten met de instellingen kan het opeens een heel andere game worden.. vermaak me wel, maar dirt 2 vind ik leuker..

Rickstah

Bericht door Rickstah » 18 sep 2009, 10:03

Mijn verwachtingen waar helaas ook te hoog.. :(
Je begint de game met het meten van je skills in een E92 M3....nou..als een echte M3 zo indirect en traag instuurt wil ik m niet hebben hoor :P

VLA

Bericht door VLA » 18 sep 2009, 10:39

ach ik vermaak me er wel even mee... norschleife is best lachen om te doen.

Casper

Bericht door Casper » 18 sep 2009, 10:50

Metchu schreef:nee mij ook niet, terwijl dat eigenlijk me favo onderdeel zou zijn... is NIET gelukt heb het toen ook opgegeven
Idd, dikke combo's en mega arcade-drifts 8) Ik ben tot Tier 3 gekomen, en heb definitief de conclusie getrokken dat het een kut spel is. A-B-C ik kap ermee :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Next.....!

Metchu

Bericht door Metchu » 18 sep 2009, 11:30

Casper schreef:
Metchu schreef:nee mij ook niet, terwijl dat eigenlijk me favo onderdeel zou zijn... is NIET gelukt heb het toen ook opgegeven
Idd, dikke combo's en mega arcade-drifts 8) Ik ben tot Tier 3 gekomen, en heb definitief de conclusie getrokken dat het een kut spel is. A-B-C ik kap ermee :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Next.....!

dan hebben we het op hetzelfde moment opgegeven... ik heb nog een trainer van itnernet gedownload en getracht het leuker te maken met onbeperkt geld... dat was ook nog wel ff grappig... maar het is het niet... ik denk dat ik officieel nfs ben ontgroeid :( Vroeger zoveel lol gehad met die game... helaas :(

Ahmed

Bericht door Ahmed » 19 sep 2009, 23:59

Stuurtje aangesloten en instellingen van Sebastian doorgevoerd. Ietsje beter, maar blijft wel vaag.
Drift gedeelte is belachelijk ! Wilt maar niet lukken.... :hmmm:

Ben opzoek naar een 100% savegame om lekker met alle wagens te kunnen knallen.
Iemand al gevonden?

Afbeelding

Met moeite de 240 kunnen aantikken, wat voor flut 135i is dit zeg :lol:

Metchu

Bericht door Metchu » 20 sep 2009, 00:02

Ahmed, er is wel een trainer beschikbaar die je onbeperkt geld geeft 8) misschien kan je daar wat mee ...

http://hotfile.com/dl/12701218/5035efb/ ... d.rar.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ahmed

Bericht door Ahmed » 20 sep 2009, 00:04

Heb hem geprobeerd, alleen unlockt die niets....

Metchu

Bericht door Metchu » 20 sep 2009, 00:06

nee klopt... maar je hebt nu wel onbeperkt geld :P

Ahmed

Bericht door Ahmed » 20 sep 2009, 00:11

Kan je alleen auto's uit Serie 1 kopen en enkele upgrades.
En je blijft max 2 plaatsen in je garage houden...heb een Golf GTI aangeschaft, wat een kutding zeg :sealed:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 sep 2009, 11:04

Heb het nu een kwartier gespeeld en was er toen poep flauw van, wat een drama om fatsoenlijk te rijden!

Straks nog maar een poging wagen.

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 20 sep 2009, 16:42

Ahmed schreef:Stuurtje aangesloten en instellingen van Sebastian doorgevoerd. Ietsje beter, maar blijft wel vaag.
Drift gedeelte is belachelijk ! Wilt maar niet lukken.... :hmmm:

Ben opzoek naar een 100% savegame om lekker met alle wagens te kunnen knallen.
Iemand al gevonden?

[plaatje]

Met moeite de 240 kunnen aantikken, wat voor flut 135i is dit zeg :lol:

klopt er bijft een soort indirectheid in de besturing zitten, het is niet 100% direct. maar wel goed speelbaar.
Je kan je er even mee vermaken maar het is geen simgame maar het rijdt best wel goed voor een need for speed. en het is idd geen keyboard of gamepad game, een stuur is echt een aandrader. Sommige auto zijn ook gewoon lomp onstabiel als je 200 kmh + rechtdoorrijdt. De Lotus Exige S is een goede auto en de zonda R is ook wel leuk.

Hebben jullie zin in een wedstrijdje met een Lotus Exige S op de Nurburgring Nordschleife ?
Neem een Lotus Exige S je mag alle upgrades van mij gebruiken maar ik gebruik geen spoilers of bodykits :twisted:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tjNlrW8mF70&fmt=18[/youtube]

Hier een filmpje van mijn lap in 7:11.070

Metchu

Bericht door Metchu » 20 sep 2009, 19:28

heb je hier ook je hele pak aan!? :mrgreen: :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 20 sep 2009, 20:58

Leuk filmpje, maar ziet er zwaar arcade uit en dat maakt het jammer.

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 20 sep 2009, 21:05

het is inderdaad geen die hard simulatie game maar ik zou het zeker gran turismo/forza niveau noemen als je de game goed hebt afgesteld (stuurinstellingen) en alle hulpjes uit. allen moet je niet die body kits installeren / spoilers. als je gewoon alleen beteren banden / slicks er onderdoet en alles motorisch tuned heb je hebt een goede game!

het is zeker gaan zwaar arcade, het zal je vies tegevallen hoe moeilijk het rijdt als je het goed afstelt en alles uit beetje gas te veel in de bocht en je staat anderzom je hebt toch een beetje echte skills nodig bij deze game.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2009, 00:16

Dat je skill nodig hebt om te rijden zie ik uit je filmpje. Jij hebt duidelijk skill. Maar dat betekent niet dat het ook maar enigszins realistisch lijkt hoe jij over die baan jakkert. Het ziet er spectaculair uit en je doet het serieus geweldig, maar het is zo nep als maar wat en lijkt in de verste verte niet op het realisme van Gran Turismo, laat staan een echt simrace game.

Je moet niet denken dat arcade synoniem staat voor makkelijk. Dat beweer ik niet. Maar arcade staat wel ver verwijderd van realisme.

We praten dus over 2 verschillende dingen snappie ?

(en ik beoordeel het nu "oneerlijk" enkel op basis van de beelden, dus slag om de arm houden)

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 21 sep 2009, 00:39

Helemaal mee eens en idd je kan idd te extreem over de baan vliegen idd (het is geen simulatie) maar het autogevoel / balans zit nu wel in de game wat er voorheen nooit inzat. dus ik wil het wel een semi sim noemen. Ik ben misschien niet op de hoogte met de allerlaatste Forza en granturismo maar ik vind de vorige delen ook maar onder semi sim vallen. Gezien ook de gran turismo video's hoe ze over de ring vliegen...

maar ik blijf bij rFactor en de paar echt goede mods die er voor zijn en gtr evolution met de bmw e30 wtcc87 @ nordschleife

hier een nieuwe nog iets snellere zonder allerommel HUDS aan en voorbeeld racelijn allen auto en baan dus ^^

Video 7min08sec zie paar post lager.
Laatst gewijzigd door Sebastian Keijmel op 21 sep 2009, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 21 sep 2009, 19:31

Sebastian Keijmel schreef:Helemaal mee eens en idd je kan idd te extreem over de baan vliegen idd (het is geen simulatie) maar het autogevoel / balans zit nu wel in de game wat er voorheen nooit inzat. dus ik wil het wel een semi sim noemen.
Mee eens.
Wel moet ik zeggen, dat ik Gran Turismo meer sim vind dan Shift :), maar ik vermaak mij wel met Shift hoor!

Standaard autootje pakken en ff paar rondjes ring doen. Heerlijk gewoon.

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 sep 2009, 20:15

@Sebastian: Leuk filmpje al gaat 't wel erg glijdend en scheef, Stefan Roser is er niks bij :mrgreen:

Al eens Richard Burns Rally gespeeld en zo ja, hoe ging dat?
OF Mother of all racing sims (en ook overstuur gegarandeerd) Grand Prix Legends?

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 21 sep 2009, 20:52

en weer een new record maar nu stop ik er ff mee hoor :shock: 7Min08sec

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Acp-sxD2t_I&fmt=18[/youtube]

nu iets netter gereden en die nep hud en racelijn uitgezet :)
*filmpje werkt al

ja die heb ik ook allebij gespeeld, RBR is erg goed ook! GPL vindt ik overrated sommige mensen blijven er bij hangen. F1 classic v 2.1 voor rfactor vind ik beter zal ik ook nog wel is filmpje van maken op de ring:)
Laatst gewijzigd door Sebastian Keijmel op 21 sep 2009, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 sep 2009, 21:09

Ik heb de stuurhulp nu aan gezet :oops: , maar dat speelt al een stuk aangenamer op de pc + keyboard. Tenminste bij de wat langzamere auto's, auto's met serieus vermogen en achterwielaandrijving vind ik een drama.

Een hele verandering ten opzichte van de vorige versies NFS, maar ik wacht toch lekker even op GT5

Ahmed

Bericht door Ahmed » 21 sep 2009, 21:16

@Sebastian:

Vervaagt het dashboard ook bij jou boven de 200km/h :?:

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 21 sep 2009, 22:24

jazker en is ook niet uit te zetten helaas ondanks blur uitstaat bij de settings. maar zal vast wel als register optie ergens er uit te slopen zijn nog niet naar gekeken kon bij vorige delen wel. die hadden toen dat over irritante bloom effect

Plaats reactie