Verkeersslachtoffer in auto laten zitten = cabrio

Dit is ons algemene autoforum.
Peric

Re: Verkeersslachtoffer in auto laten zitten = cabrio

Bericht door Peric » 17 sep 2009, 22:03

Stefan R schreef:Dit is wel de "ouderwetse" methode, tegenwoordig hoort dit eigenlijk niet meer gedaan te worden. Als de politie nu proeven zou willen doen met gereden snelheid, remweg etc. dan moeten ze maar gokken welke bandenspanning de banden hadden.
En in de claimcultuur van tegenwoordig is dat helaas regelmatig nodig.
Dit is volgens mij niet de auto waar het ongeluk mee gebeurd is hoor Stefan.. :)

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 17 sep 2009, 22:21

Dat klopt, dus in dit geval is het niet zo erg. Maar grote kans dat ze het altijd zo doen.
Een goede vriend van me zit bij het korps van Heemskerk, zal het eens vragen.....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 sep 2009, 22:51

Ik vind dat knippen de grootste bullshit die er is.

Toen wij laatst aangereden werden van achteren zei ik ook tegen mijn vriendin dat we niet in de auto mochten blijven zitten als de politie kwam.

Uiteindelijk gingen we naar de EHBO in 't ziekenhuis om ons te laten checken op Whiplash. Dit moet binnen 24 uur, anders heb je geen schijn van kans als de whiplash na een tijdje alsnog optreedt.

Wat doet de EHBO? Die trekken aan je nek, rammen van bovenaf je schouders naar beneden om je wervels in te drukken en maken heel wat meer (Schadelijke) bewegingen dan je met 't in en uitstappen vanuit een auto zou kunnen oplopen!

En 't mooie was, mijn vriendin werd niet eens geholpen en we moesten voor haar wel 150 euro eigen risico betalen. No way dat we dat geld terug kunnen krijgen, want ze had zich wel gemeld bij die ehbo post, dus daar claimen ze gewoon hun 'deel' bij onze verzekeraar. Maffiapraktijken, maar dan helemaal legaal.

:hammer:

Stefan R

Bericht door Stefan R » 17 sep 2009, 22:56

Dennis Cavallino schreef:Ik vind dat knippen de grootste bullshit die er is.

Het is het mooiste wat er is :angel:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 17 sep 2009, 23:00

Stefan R schreef:
Dennis Cavallino schreef:Ik vind dat knippen de grootste bullshit die er is.

Het is het mooiste wat er is :angel:
Jij bent autoliefhebber....? :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 17 sep 2009, 23:09

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 sep 2009, 12:44

@Stefan......wat zou jij doen als je 'in functie' bent iemand zit in een klassieke one of a kind auto / gloednieuwe 458 Italia......... :hmmm:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 18 sep 2009, 12:54

Dit heb ik weleens met recht op school gehad, dit wordt NIET door de verzekering gedekt. Komt er in het kort op neer dat JIJ zo hulpvaardig bent!
Ik kwam al snel tot de conclusie dat mijn auto op slot gaat bij een ongeluk! :mrgreen:

Wat betreft de claimcultuur: wij (mijn vriendin en ik) hebben een verzekering afgesloten dat dit fouten bij hulpverlening dekt vanwege de professie van mijn vriendin (arts).

Stefan R

Bericht door Stefan R » 18 sep 2009, 20:20

duifjes.com schreef:@Stefan......wat zou jij doen als je 'in functie' bent iemand zit in een klassieke one of a kind auto / gloednieuwe 458 Italia......... :hmmm:
Daar heb ik geen gevoel bij op dat moment, enige waar je mee bezig bent is het SO zo vlot en stabiel mogelijk uit de auto halen.

Oh ja, vanmiddag nog aan het knippen geweest.

Afbeelding

Dit bleef er over.

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 sep 2009, 20:24

Je hebt zo hard geknipt dat we niet eens meer kunnen zien wat het is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Stefan R

Bericht door Stefan R » 18 sep 2009, 20:36

Zo beter?

:mrgreen:

Afbeelding

Het SO in de middelste auto is er overigens uit gehaald zonder te knippen. Hij klaagde wel over last van de nek en rug.
Dus er wordt zeker niet zomaar lukraak geknipt.

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 sep 2009, 20:40

Iets minder hard knippen we zien het nog niet :mrgreen:

Hans

Bericht door Hans » 19 sep 2009, 11:36

Barmhartige jongeman krijgt nul komma nada

heemskerk -

De barmhartige jongeman die donderdag zijn diensten aanbood bij een bizar verkeersongeval in Heemskerk kan zijn borst natmaken. De schade aan zijn voertuig, geleend van een goede vriend, wordt niet vergoed.

Remco Dekkinga uit Heemskerk was op zijn 23-ste verjaardag getuige van het ongeval waarbij een 96-jarige automobiliste in het drukke centrum van zijn woonplaats twee maal dezelfde fietser en een voetganger aanreed. Hij zette de auto bij het slagveld aan de kant en zei tegen de gewonde vrouwelijke fietser dat ze wel in zijn auto mocht zitten, in afwachting van de komst van de massaal uitgerukte hulpdiensten.

Tegenover een ziekenbroeder vertelde de vrouw even later een beetje last van haar nek te hebben. Daardoor trad het protocol voor hulpverlening bij vermoedelijk nekletsel in werking. Met hydraulische apparatuur verwijderde de brandweer het dak van de auto, die daarbij totalloss raakte. Later bleek de vrouw overigens alleen een gebroken enkel te hebben.

Desgevraagd zegt een woordvoerder van een van de grootste Nederlandse autoverzekeraars, die liever niet met bedrijfsnaam in de krant wil, dat Remco een behoorlijk probleem heeft. De schade aan de auto valt geheel buiten de dekking, zowel bij WA als Allrisk. ,,Dat was anders geweest als mevrouw een beetje had gebloed en als dat op de bekleding was gekomen. Dat valt onder de WA-verzekering. Allemaal heel vervelend natuurlijk. Best begrijpelijk dat de jongeman het aanbod deed, gezien alle heftigheid van de gebeurtenissen. Maar ons advies is: niet doen.''
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... komma+nada" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 19 sep 2009, 11:41

Ook bij all risk dus :shock:

Nouja een gewaarschuwd mens telt voor 2, nooit een slachtoffer in je auto plaats laten nemen.

frankv

Bericht door frankv » 19 sep 2009, 11:45

als er iemand tegen je auto gereden is zonder een briefje achter te laten, wordt je schade toch wel vergoed uit een solidariteitsfonds? dat fonds zou nu zo fatsoenlijk moeten zijn om deze eigenaar ook schadeloos te stellen, het is tenslotte een beslissing geweest van een professional om te knippen, dat kan deze eigenaar niet aangerekend worden

of gewoon de geknipte auto een weekje in een havengebied parkeren, ophalen en zeggen dat iemand het dak er af heeft geknipt zonder een briefje achter te laten! :clap:

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 19 sep 2009, 16:51

Ha, die Frankv;

Het Waarborgfonds keert alleen uit als er aantoonbaar sprake is van schade als gevolg van een verkeersongeval waarbij de tegenpartij om een of andere reden (doorgereden, niet verzekerd, noem maar op) niet direct aansprakelijk kan worden gesteld. Ik denk dat het enige is dat deze knaap kan een claim bij de brandweer of de gemeente neer te leggen. En dan heeft hij nog weinig kans, vrees ik.

Luco

Bericht door Luco » 19 sep 2009, 16:53

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Frankv;

Het Waarborgfonds keert alleen uit als er aantoonbaar sprake is van schade als gevolg van een verkeersongeval waarbij de tegenpartij om een of andere reden (doorgereden, niet verzekerd, noem maar op) niet direct aansprakelijk kan worden gesteld. Ik denk dat het enige is dat deze knaap kan een claim bij de brandweer of de gemeente neer te leggen. En dan heeft hij nog weinig kans, vrees ik.
Eigenlijk is het belachelijk, je helpt iemand en daarvoor wordt je gestraft.
Maar als je dus niet helpt, kijkt de halve wereld je met een scheve nek aan.
Eigenlijk zou de verzekering van de veroorzaker er voor op moeten draaien, zouden ze wettelijk moeten verplichten.

Fabian

Bericht door Fabian » 19 sep 2009, 17:30

luco hornsveld schreef:
Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Frankv;

Eigenlijk is het belachelijk, je helpt iemand en daarvoor wordt je gestraft.
Maar als je dus niet helpt, kijkt de halve wereld je met een scheve nek aan.
Eigenlijk zou de verzekering van de veroorzaker er voor op moeten draaien, zouden ze wettelijk moeten verplichten.
Precies!

Want ze moeten ook betalen als er iemand achterop rijdt, diegene klaagt over zn nek en hup en wordt geknipt. Dan wordt de volledige schade wel vergoed door de veroorzaker (ipv alleen de achterbumper en de achterklep) neem ik toch aan?

is te gek voor woorden dat hij niet zondermeer schadeloos wordt gesteld. Echt bizar om te horen.

Roy

Bericht door Roy » 19 sep 2009, 22:56

Rico schreef:Nooit een slachtoffer in je auto laten zitten.. ze zullen maar je net nieuwe BMW 760Li van 2 ton op deze manier open knippen :bag:
Met zo een auto maakt het juist weinig uit. Neem aan dat je dan all-risk verzekerd bent.

RVV

Bericht door RVV » 19 sep 2009, 23:14

Roy schreef:
Rico schreef:Nooit een slachtoffer in je auto laten zitten.. ze zullen maar je net nieuwe BMW 760Li van 2 ton op deze manier open knippen :bag:
Met zo een auto maakt het juist weinig uit. Neem aan dat je dan all-risk verzekerd bent.

Zoals hierboven staat valt dit dus ook niet onder je all risk verzekering :bag:

Stond vandaag een berichtje in de Telegraaf, de jongen zou zo weer een slachtoffer in de auto zetten, ondanks dat die is opgeknipt, alleen ging het nu om de auto van zijn vriend die hij mocht lenen omdat zijn vriend op vakantie was :D

markk

Bericht door markk » 20 sep 2009, 11:04

Mijn auto. Brandweer knipt en maakt schade.
Lijkt me toch vrij simpel.

BTW: Als ik niet wil dat brandweer knipt in mijn auto en ze proberen het toch hebben ze denk ik een incidentje geweldpleging tegen openbaar personeel erbij.

Mark.

Stefan R

Bericht door Stefan R » 20 sep 2009, 11:18

Als jij niet wilt dat er in je auto geknipt wordt ben je al uit gestapt :wink:

En even ter overvloede, het ambulance personeel beslist of er geknipt wordt. Niet de brandweer :!:

p.s. Geweldpleging mag je gerust proberen, er zijn er minimaal 9 van "ons" :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 sep 2009, 11:55

te absurd voor woorden als de brandweer bewust in jou auto knipt en jij een "goede" daad hebt verricht dat die eigenaar het niet vergoed krijgt :hammer: ik zou de brandweer of ambulance aansprakelijk stellen...immers dit wil je als eigenaar niet, lijkt me logisch en dus in theorie gebeurt het tegen je zin dus zij maken de schade, of voor die mevr dat betekent dat van 1 van die partijen de vergoeding moet komen...de verzekering moet dat maar onderling regelen die behulpzame burger mag niet gestraft worden, het minste wat ze terug kunnen doen is schadeloos stellen....shame on het bekrompen systeem. :hammer:
zich dik rondvretende en vanuit alle luxe vila.s gezetene "corrupte" witte boord criminele graaiende bankiers krijgen hulp van alle kanten en gaan vervolgens vrolijk door, terwijl deze peanuts bedragen en goed ehulp van een burger wordt 'bestraft" kort door de bocht gezien...bah :wtf:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 20 sep 2009, 14:11

En als je het slachtoffer uit de auto rukt zodra de brandweer de schaar tevoorschijn haalt, zul je wel aangeklaagd worden voor poging tot doodslag ofzo...

Luco

Bericht door Luco » 20 sep 2009, 14:37

Youp schreef:En als je het slachtoffer uit de auto rukt zodra de brandweer de schaar tevoorschijn haalt, zul je wel aangeklaagd worden voor poging tot doodslag ofzo...
Dat is dan weer het mooie van Nederland, dat is hoogstens 140 uur dienstverlening :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie