Gaatje dichtdrukken of gaat gaatje open laten? Wat doe jij?
-
Re: Gaatje dichtdrukken of gaat gaatje open laten? Wat doe jij?
Ze denken vast veel 

- Downforce Hans
Lullo`s met blauwe rijdende sigaren laat ik nooit voor
De rest heb ik geen problemen mee behalve wanneer het aso`s zijn......

De rest heb ik geen problemen mee behalve wanneer het aso`s zijn......
-
Allen is lief, milieuvervuiler!
- Downforce Hans
wat nou "vervuiler" ik heb wel twee katalisatoren hoor.....Allen maar 1 

-
- RobS
Afhankelijk van geslacht en leeftijd?Tom schreef:Verschilt per keer.
Ene keer ben ik zo lief om even van het gas af te gaan. Andere keer hebben ze pech

- Joy
In de Caterham moet je wel veel gaatjes dichtdrukken om A niet nat te worden en B uit de wind te blijven.
Gaatje langdurig open laten was nodig bij het ontluchten
Maar ik laat eigenlijk altijd iedereen voor die een beetje anticiperend bezig is.

Maar ik laat eigenlijk altijd iedereen voor die een beetje anticiperend bezig is.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Je moet mij eens vragen hoeveel tijd ik win door iemand in te halen die 79 rijdt op een 80 weg..... Niks.... Maar ik kan er simpelweg niet tegen als er iemand treuzelt voor me op de weg, helemaal als je dan een rotonde tegen komt waar zo nodig met 5 tot 10km/h overheen gereden moet worden....allen schreef:Je moest de mensen eens vragen hoeveel tijd ze winnen voor het dichtrijden van een gaatje.

- Downforce Hans
Volgens mij heb jij er helemaal geen 1 onder hangenallen schreef:Is dat zo???

- Maus335i
Maakt me nie uit. Je hebt er zat bij die naar links kunnen omdat er achter mij niemand zit, maar er toch liever voor kiezen op de bumper van de vrachtwagen gaan zitten en hem er dan gevaarlijk voor willen prikken. Die kunnen me de pot opallen schreef:Je moest de mensen eens vragen hoeveel tijd ze winnen voor het dichtrijden van een gaatje.

- JP
Ritsen is eentje voorlaten en de rest mogen die achter me ertussen laten.
- Maus335i
Ritsen is een ander verhaal, dan krijgen ze van mij altijd de ruimte. Die eis ik trouwens zelf ook op als ik het moet, kosten wat het kost.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Wisselt.
Heb de laatste tijd vrij vaak dat ik links blijf rijden (want stukje verderop weer een vrachtauto) en dat de auto voor me dan naar rechts gaat. Dan laat je het gaatje gelijk, soms ga ik zelf van het gas (iets) zodat ze weer kunnen uitvoegen om die vrachtauto in te halen maargoed, daar wordt erg vaak geen gebruik van gemaakt. Raar (ik plep 'm er dan wel voor). Is het snelheidsverschil groter dan hebben ze pech. Gebeurt mij ook wel eens dat ik pech heb maar ik ga niet iemand die 90 rijdt achter een vrachtauto er voor laten terwijl ik 130 rijd.
In drukker verkeer heb je wel eens van die rechtsinhalers inderdaad, en als die 'm er per se tussen willen persen geldt bij mij 'Jij je zin, ik mijn auto + mezelf nog heel'. Gaat vanzelf een keer verkeerd en dan hoef ik er geen deel van uit te maken. Ik ga dan ook niet op m'n voorgangers bumper hangen om het gaatje dicht te houden vanwege die reden, ik heb m'n eigen afstand (die meestal, maar niet altijd, groter is dan gemiddeld) tot m'n voorganger.
Behalve als ik haast heb
Heb de laatste tijd vrij vaak dat ik links blijf rijden (want stukje verderop weer een vrachtauto) en dat de auto voor me dan naar rechts gaat. Dan laat je het gaatje gelijk, soms ga ik zelf van het gas (iets) zodat ze weer kunnen uitvoegen om die vrachtauto in te halen maargoed, daar wordt erg vaak geen gebruik van gemaakt. Raar (ik plep 'm er dan wel voor). Is het snelheidsverschil groter dan hebben ze pech. Gebeurt mij ook wel eens dat ik pech heb maar ik ga niet iemand die 90 rijdt achter een vrachtauto er voor laten terwijl ik 130 rijd.
In drukker verkeer heb je wel eens van die rechtsinhalers inderdaad, en als die 'm er per se tussen willen persen geldt bij mij 'Jij je zin, ik mijn auto + mezelf nog heel'. Gaat vanzelf een keer verkeerd en dan hoef ik er geen deel van uit te maken. Ik ga dan ook niet op m'n voorgangers bumper hangen om het gaatje dicht te houden vanwege die reden, ik heb m'n eigen afstand (die meestal, maar niet altijd, groter is dan gemiddeld) tot m'n voorganger.
Behalve als ik haast heb

- duifjes.com
Ik laat de auto er wel voor alleen in 8 van de 10 gevallen speigelen ze niet dus.....heeft vaak geen zin.....verder doe ik mn eigen ding op de snelweg en maak me niet druk om andere weggebruikers.
- Geelhoed
- Femme
Ik heb er een hekel aan om klemgereden te worden dus ik probeer te voorkomen anderen klem te rijden door gas bij te geven of te lossen. Mensen die me rechts inhalen en een gaatje vinden om hun auto voor die mij te prikken boeien me niet zoveel zolang ik er weinig last van heb (niet hoef te remmen).
Rechtsrijdende fietsendragers die ruimte willen afdwingen door hun knipper aan te zetten terwijl er geen plaats is krijgen van mij geen ruimte. Je gaat pas een move aankondigen als daar ruimte voor is. Waar ik verder een hekel aan heb zijn fietsendragers die hun auto overal maar tussen menen te mogen kwakken ongeacht het snelheidsverschil. In dat geval rem ik lekker dicht aan op hun fietsendrager. Ik heb de indruk dat die fietsendragers denken dat de rechterbaan voorrang heeft boven de linkerbaan. Het zijn altijd senioren met of zonder een fiets die dit flikken. Na negen uur rijden ze in de zomermaanden dagelijks in colonnes over de A1 van Apeldoorn richting het westen.
Rechtsrijdende fietsendragers die ruimte willen afdwingen door hun knipper aan te zetten terwijl er geen plaats is krijgen van mij geen ruimte. Je gaat pas een move aankondigen als daar ruimte voor is. Waar ik verder een hekel aan heb zijn fietsendragers die hun auto overal maar tussen menen te mogen kwakken ongeacht het snelheidsverschil. In dat geval rem ik lekker dicht aan op hun fietsendrager. Ik heb de indruk dat die fietsendragers denken dat de rechterbaan voorrang heeft boven de linkerbaan. Het zijn altijd senioren met of zonder een fiets die dit flikken. Na negen uur rijden ze in de zomermaanden dagelijks in colonnes over de A1 van Apeldoorn richting het westen.
-
-
Filmpie van Geelhoed is perfect. Op tv had je vroeger spotjes dat je optimaal van de weg gebruik moest maken. Dat betekend dus doorrijden en aan het einde ritsen. 90 van de 100 automobilisten staan te steigeren op hun achterpoten als je dat doet. Maar wat is dan de bedoeling? Dat we met z'n allen steeds rechts aansluiten? Dan houdt je straks een 3 kilomteter ongebruikte linker rijstrook over. Ik rijd dus altijd naar het einde en dwing dan m'n plekkie af. Lekker aso? So be it.
Moet zo even naar A'dam. Zal me weer een gezellig opdrukritje worden.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Hangt wel een beeeetje van de situatie af Allen. In Den Bosch de zuidwillemsvaart over is ook altijd leuk. Er zijn daar 2 stroken naast elkaar maar bovenop de brug wordt je ineens duidelijk dat de rechterbaan rechtsaf gaat en links rechtdoor is (dit is zo'n 200 meter na het stoplicht voor de brug, en de brug zelf is ook ongeveer 100 meter lang). Als je er dagelijks langskomt weet je dat want de linkerbaan staat tot ver voor de brug en ver voor het laatste stoplicht voor de brug altijd vol. Naar rechts toe is de rij hooguit 10 auto's lang. Daar komt er 's morgens bij mij dus niemand tussen behalve de stadsbus (die moet rechts houden i.v.m. een bushalte) of iemand die er al een tijdje staat (aan het tempo kun je vaak wel inschatten of iemand een local is of een first-timer - alleen de laatsten komen ertussen). Er is daar overigens geen sprake van een duidelijke rits-situatie.
- Geelhoed
Ik deed mijn knipper nog ruim van te voren aan ook, maar meneer C3 vond dat blijkbaar geen teken dat ik het gat voor hem wel wilde opvullen.allen schreef:Filmpie van Geelhoed is perfect.
(Ook het stoppen voor groen omdat de kruising nog vol was gezien?)
-
Ik doe dat ook zo Allen. Efficiënt gebruik maken van alle rijstroken. Er is bijna altijd iemand die je ertussen laat, zonder dat je je plaatsje moet afdwingen. Trouwens, who gives a shit dat er net één of twee wagens voor je rijden... Behalve als het gaat om van die johnies in afgeragd golfjes (dat type kerels bedoel ik) die het ECHT BEWUST asociaal doen. Ik laat mensen er ook zonder problemen tussen als zij het doen.
En zelfs den nog: beter dat die zotten gewoon voor je weg rijden en bij iemand anders ongelukken veroorzaken, dan dat je die kerel in je zij- of achterkant hebt steken.
En met dit ga ik weinig vrienden maken, maar soms is dat ook de reden waarom ik mijn richtingaanwijzer niet gebruik. Ik heb het in een ander topic al (met minder woorden) vermeld, ging over je ergernissen in het verkeer, waar ik aanhaalde dat ik het echt haatte dat mensen het gaatje dichtrijden vanaf dat je je richtingsaanwijzer op zet. Ja, fuck it dan. Zien dat je genoeg plaats hebt en er gewoon tussen. Ik geef er dus ook niet om als iemand dat bij mij doet.
Algemeen genomen is het toch wel situatie-afhankelijk.
En zelfs den nog: beter dat die zotten gewoon voor je weg rijden en bij iemand anders ongelukken veroorzaken, dan dat je die kerel in je zij- of achterkant hebt steken.
En met dit ga ik weinig vrienden maken, maar soms is dat ook de reden waarom ik mijn richtingaanwijzer niet gebruik. Ik heb het in een ander topic al (met minder woorden) vermeld, ging over je ergernissen in het verkeer, waar ik aanhaalde dat ik het echt haatte dat mensen het gaatje dichtrijden vanaf dat je je richtingsaanwijzer op zet. Ja, fuck it dan. Zien dat je genoeg plaats hebt en er gewoon tussen. Ik geef er dus ook niet om als iemand dat bij mij doet.
Algemeen genomen is het toch wel situatie-afhankelijk.
-
Mee eens. Doe ik ook zo.allen schreef:Filmpie van Geelhoed is perfect. Op tv had je vroeger spotjes dat je optimaal van de weg gebruik moest maken. Dat betekend dus doorrijden en aan het einde ritsen. 90 van de 100 automobilisten staan te steigeren op hun achterpoten als je dat doet. Maar wat is dan de bedoeling? Dat we met z'n allen steeds rechts aansluiten? Dan houdt je straks een 3 kilomteter ongebruikte linker rijstrook over. Ik rijd dus altijd naar het einde en dwing dan m'n plekkie af. Lekker aso? So be it.
Enige uitzondering is als het stilstaat en men nog tot het einde door blijft rijden. Vind ik dan wel not done.
-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
-
ookRob Schouten schreef:Afhankelijk van geslacht en leeftijd?Tom schreef:Verschilt per keer.
Ene keer ben ik zo lief om even van het gas af te gaan. Andere keer hebben ze pech

Nee, afhankelijk of ik er zin in heb. Als ik al een uur in de auto zit, moe ben, laat ben enz. dan hebben ze minder kans dat ik ze ertussen laat.
- Geelhoed
Nu reed ik ook in een leaser zonder eigen risico maar dat staat nog niet groot genoeg achterop. Bovendien hadden ze strikt genomen wel voorrang.