Vliegtuigen en planning, kan dat nou nooit goed gaan?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jelmer850i

Vliegtuigen en planning, kan dat nou nooit goed gaan?

Bericht door Jelmer850i » 13 sep 2009, 15:06

Opzich heb ik weinig te maken met de vliegtuigen ondanks dat ik zakelijk wel eens boekingsystemen ontwikkel voor div. vliegmaatschappijen.
Maar waarom kloppen die planningen nooit.

Mijn vriendin zou vannacht vanaf praya het vliegtuig van 3:35 nemen, wat overigens een aantal dagen eerder al eerst 1 uur en later nog eens extra 2 uur vertraging was door gegeven. Dus de eigenlijke vertrekdatum wat op de boeking stond was 0:35.
Goed voorruit, vannacht was ze op het vliegtuig, wachten tot 4 uur, wachten tot 5 uur wachten tot 6 uur en om zo'n 7 uur konden ze pas vertrekken.
Dus een volgens het originele vertrekscha een vertraging van 6,5 uur !!! :shock:
Verder gaf Schiphol pas om goed 1 uur aan dat het vliegtuig rond half 7 aan komt ipv 3 uur... :hammer:
Dus voor hetzelfde was ik al onderweg naar het vliegtuig als ze mij niet had ingelicht...

Sterker nog, ze moest komen vanaf eenander eiland genaamd Mayo, wat vrijdagavond al weg ging.. dus het was eigenlijk zo'n 2,5 dag wachten :goodnight:

Wat is dit eigenlijk slecht...
Ook het inchecken, min. 2 of 3 uren tevoren...

Het is ook geen wonder dat vliegen steeds goekoper wordt, zeker binnen de EU...
Met de auto is veilger sneller en 1000x leuker.en ook nog 1000x beter voor het milieu, al ga je met een m5 op pad...

Christoph

Re: Vliegtuigen en planning, kan dat nou nooit goed gaan?

Bericht door Christoph » 13 sep 2009, 15:30

Ik heb eigenlijk nooit problemen, ik check in een uur van te voren of minder en soms een keer 20 minuten vertraging.. Eigenlijk altijd wel prima?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 sep 2009, 15:31

hangt bijv van weersgesteldheid op dat vliegveld af/werk aan landingsbanen of telaatkomers van 'n vorige vlucht bijv. etc etc Verschillende factoren die de boel in de soep laten lopen. Heb deze zomervakantie in 2 weken tijd in 10(JA TIEN in 12 dagen) verschillende vliegtuigen/vluchten ''mogen" zitten, ik verzeker je, ik ben 100% DE ervaringsdeskundige, jammergenoeg. Maar oplossingen, dunno.....:bag: :mrgreen:

Roy

Bericht door Roy » 13 sep 2009, 16:21

Met de auto is veiliger?

Dit schreeuwt om een Geelhoed statistiek

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 13 sep 2009, 17:37

Auto veiliger ? :bag:

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 13 sep 2009, 17:44

Het is ook geen wonder dat vliegen steeds goekoper wordt, zeker binnen de EU...
Met de auto is veilger sneller en 1000x leuker.en ook nog 1000x beter voor het milieu, al ga je met een m5 op pad...
Kuch.........

Afgelopen zomervakantie met Ryan Air naar de Algarve heen en weer gevlogen.

Heenvlucht 40 euro p.p. en de terugvlucht................maar liefst 50 euro p.p.

Beide keren keurig op tijd vertrokken en op tijd geland.

Tip! Vermijd grote luchthavens als het mogelijk is.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 sep 2009, 18:46

Vertraging? Wij wilden 10 minuten voor vertrek instappen en toen was het vliegtuig al vertrokken :bag: Natuurlijk werd e.e.a. keurig en kostenloos omgeboekt maar omdat we in Chicago moesten overstappen voelde het toch wat ongemakkelijk. We konden na het landen direkt weer instappen. Ook wel prettig maar toch....

k33z

Bericht door k33z » 13 sep 2009, 18:59

Voor werk zit ik zeer regelmatig in het vliegtuig, maar kom amper problemen tegen (*knock on wood*). Denk dus dat je gewoon pech gehad hebt?

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 13 sep 2009, 22:09

Je moet goed charters (voorbeeld Jelme) en lijnvluchten uit elkaar halen! Charters zijn vaak slecht georganiseerd; die moeten vaak op het laastste moment anders worden ingezet om nog een paar euro's te besparen... Lijnvluchten vliegen altijd volgens een uitvoerig getest tijdschema.

Lijnvluchten kunnen trouwens ook genoeg gekke dingen gebeuren.... (zit 10 dagen per maand 'in de lucht')

Paar tips (voor lijnvluchten)

- Vermijd de late avond vluchten (vertragingen van de dag hopen zich op
- Maak als het uitkomt gebruik van kleinere vliegvelden. Vooral de Duitse velden vlak over de grens zijn goed en punktlich
- Vermijd alle Engelse luchthavens ;)
- Online inchecken wanneer mogelijk
- Probeer zo veel als mogelijk met handbagage te reizen (als ik naar Afrika ga +- 7 dagen ga ik alleen met handbagage!)
- Wees brutaal maar wel redelijk. De smoezenboek is uitgevonden in de luchtvaart

Mack

Bericht door Mack » 14 sep 2009, 12:16

Vermijd overstappen in Parijs - Charles de Gaulle...

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 14 sep 2009, 12:27

Eigenlijk maar weinig vertraging gehad (<10 minuten), maar een keer goed vertraging gehad , moesten 2 uur boven Quito blijven hangen ivm de mist die op de baan bleef hangen.
En als het kan, altijd alleen met handbaggage vliegen, dat scheelt enorm veel tijd.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 14 sep 2009, 13:13

Ging om een vlucht die slechts 1 maal per week gaat, dus keuze is er niet.
Qua veiligheid, de laatste periode zijn er behoorlijk wat ongevallen geweest in de vliegbranche...
Verder was dit niet echt een 40 of 50 euro vlucht maar een van zo'n 1000 euro.

Ik kan niet tegen wachten, dus ook niet tegen vliegen :mrgreen:
Een collega-ondernemer van mij vliegt dagelijks, zakelijk, soms voor een bezoekje van een uur...

Maar het blijft lastig, maar als men nu std. een vliegtuig klaar heeft staan op de juiste tijd, moet vertraging geen probleem zijn bij vertrek.
Zijn natuurlijk ook dure jongens die je niet snel in het schap hebt liggen :mrgreen:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 14 sep 2009, 13:46

Luchthavens geven ook voorrang aan vluchten naar andere luchthavens waar nog tranfers plaatsvinden.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 sep 2009, 14:11

Vanuit Calgary terug naar A'dam heb ik in 2007 ruim 44 uur vertraging gehad. Toestel was stuk, na reparatie bleek er iets anders stuk met een paar uur levertijd, zou 't nacht worden en dus mochten we overnachten.
Toen dat gemaakt werd een dag later, en wij vanuit Calgary intussen met de bus naar Edmonton werden gebracht, mocht de crew niet meer werken ivm werktijden, wat ik overigens wel verantwoord was, aangezien ook zij alweer een hele dag wakker waren, dus gingen we een 2e nacht overnachten.

Ik vind vliegen op zichzelf fantastisch, maar vliegvelden met al hun wacht-ellende en de bascillen die in zo'n toestel rondvliegen waardoor je aankomt met keelpijn en een loopneus, de te koude airco die in je gezicht blaast, niet kunnen slapen, kinderen die tegen je stoel blijven trappen op de maat van de muziek op hun Nintendo en het erg beroerde 'voer' dat ze je voorschotelen maken 't tot de grootste straf die je voor je euro kunt krijgen als 't om personenvervoer gaat. De jetlag is niet iets wat voor mijn persoontje zaligmakend werkt. Ik ben er echt helemaal klaar mee.

Weet iemand nog een snelle route naar Japan met de auto? :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 sep 2009, 14:51

Mack schreef:Vermijd overstappen in Parijs - Charles de Gaulle...
+1

Wat een waardeloze toko is dat zeg. Moet je naar een andere hal, staat er 300 man voor 1 douanepoortje :bag: Ik kantoor al eens gebeld dat het vast niet goed kwam en ik die vlucht ging missen. Maar daar hebben ze in Frankrijk een makkelijke oplossing voor, je houd gewoon een paar 747's een uur of meer op omdat de passagiers er niet zijn, dan dat je meer douanepersoneel inzetten gaat :bag:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 14 sep 2009, 23:51

Als je de weg beet, Frans spreekt en een beetje boos kan kijken kom je daar een heel eind. Door samengaan van KLM en Air France 'moet' ik daar veel overstappen; gaat altijd prima. Zelfs met bagage. Ik ben meestal binnen 30 minuten van gate tot gate.

Tom

Bericht door Tom » 15 sep 2009, 00:12

Heb het ooit andersom gehad. Dat het vliegtuig op tijd was maar mijn planning een dag verkeerd stond :mrgreen:
Op vakantie in barcelona met je maten, tot laat(/vroeg) wezen stappen en dan om 12:15 uit bed gebeld worden door de receptie van het hotel... hoor die maat van me nog zeggen "no no you're wrong, we're leave tomorrow" :mrgreen: of ie toch even naar de receptie kon komen.
Bleken we die ochtend al naar huis te vliegen. priceless

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 sep 2009, 08:31

Jullie hadden gewoon nog 1 volle dag nodig om een chickie te scoren tijdens die vakantie! :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 15 sep 2009, 09:22

Eén ervan heeft een huis gekocht samen met een (nederlands) meidje die ie daar heeft leren kennen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 sep 2009, 11:01

Ja dat is wel een voordeel tegenwoordig, dat je gewoon alles online kunt regelen. Je relatie, het kopen van een huis, je bankzaken... heeft 'ie haar weleens gezien? :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 sep 2009, 14:22

Amen to that! Al was het alleen maar omdat KLM een transfer aanbied vanuit New York (of Miami in ons geval) en voor het overstappen slechts 40 minuten de tijd geeft. In theorie is deze overstap vrijwel nooit te halen omdat je opnieuw door de douane moet en bijna een half uur moet lopen van landpunt tot vertrekpunt. Bied dan gewoon standaard een vlucht later aan, maar dat staat zo lullig op de vliegtickets.. 3u overstappen wil niemand (maar in de praktijk is het niet anders).

Overigens heb ik ook in 70% van mn vluchten vertraging om diverse redenen gehad. Zowel lijnvluchten als charters, maar die laatste groep is sowieso vaak rommel.

Ik vlieg uit principe vanwege vakantie zo weinig mogelijk in West-Europa. Alles tot en met Italie is prima te doen met de auto en zóveel leuker.

DDX

Bericht door DDX » 20 sep 2009, 16:12

Vorige week teruggevlogen uit Kos en vliegtuig vetrok gewoon 40 minuten te vroeg.
(scheen zelfs iets omgroepen te zijn als iedereen zit vertrekken we)

Ook erg appart.
(zeker omdat ik vlak voor vertrek nog lekker zat te eten)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 sep 2009, 16:32

Nu vlieg ik eigenlijk alleen maar in de zomervakantie en daar op een vakantie na nog nooit gekke dingen gehad.

Alleen vorig jaar 4,5 uur vertraging in Chersonissos en dat is best lang op zo'n klein vliegveldje

Tom

Bericht door Tom » 20 sep 2009, 17:13

Richardt. schreef: Alleen vorig jaar 4,5 uur vertraging in Chersonissos en dat is best lang op zo'n klein vliegveldje
ik vorig jaar ook ja.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 sep 2009, 11:39

Moest een keer vliegen vanaf Enschede. Toestel kreeg van zn vorige rit technische storing en kon niet meer vliegen. Een ander vliegtuig was ook geen optie, dus met de bus naar Schiphol om vanaf daar te vliegen. In totaal bijna 7 uren vertraging. Dat was overigens wel een charter naar Turkije :mrgreen:

Plaats reactie