Exige NA S2 performance pack Nitrons met Eibach binnen :-)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Michel P

Re: Exige NA S2 performance pack

Bericht door Michel P » 17 aug 2009, 16:21

Tom schreef:Als we meeten maak ik wel wat fototjes Michel.
Durf je wel........ :wink: ik geef 10k voor de Z4 ;-)

Michel

Chuck

Bericht door Chuck » 17 aug 2009, 16:30

Gaaf ding wanneer is er een meeting Michel?

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 17 aug 2009, 16:33

Michel P schreef:
Tom schreef:Als we meeten maak ik wel wat fototjes Michel.
Durf je wel........ :wink: ik geef 10k voor de Z4 ;-)

Michel
Dood normale afschrijving op een BMW :lol:
Ik ben ook nog steeds onder de indruk na een ritje in een Exige S S2...
Wat ligt zo'n ding goed op de weg zeg :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 aug 2009, 19:13

Michel P schreef:
Fabian schreef:Ik vond de 111R-motor in de Elise geen fijne combinatie. ERG leuk voor circuit denk ik, maar voor de weg irriteerde ik me mateloos aan het alles of niets karakter (de hele krappe powerband dus).

Maar eehhhhh Michel, WAT een gave kar man! Gefeliciteerd! :banaan:
Dat eerste herken ik totaal niet, motor is over een zeer breed tourengebied erg soepel, en boven de 6k ishet helemaal feest.

Verder, thanks!

Michel
Inderdaad ik ook niet van wat ik nog weet van de testritjes...je akn elfs dat kantelpunt eerder laten komen met een andere chip...dus dan eerder de vanos zeg maar ..e meer koppel...en ow je kan de 1.8 naar 2.0 maken enz enz enz :mrgreen:

http://www.komo-tec.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 aug 2009, 19:37

Je kunt vanuit Lotus ook een EMS update kopen om het VVTi-punt naar beneden te halen naar 5600rpm of zoiets en ook de rest wat beter te laten lopen. Ik zie het wel eens in advertenties staan namelijk.

Metchu

Bericht door Metchu » 17 aug 2009, 19:42

hey lightweighters, ik heb een datum en plek voor jullie!!! 8) 8) 8) http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=15510" onclick="window.open(this.href);return false;

Fabian

Bericht door Fabian » 17 aug 2009, 19:54

Michel P schreef:
Fabian schreef:Ik vond de 111R-motor in de Elise geen fijne combinatie. ERG leuk voor circuit denk ik, maar voor de weg irriteerde ik me mateloos aan het alles of niets karakter (de hele krappe powerband dus).

Maar eehhhhh Michel, WAT een gave kar man! Gefeliciteerd! :banaan:
Dat eerste herken ik totaal niet, motor is over een zeer breed tourengebied erg soepel, en boven de 6k ishet helemaal feest.

Verder, thanks!

Michel
ik vond hem onderin gewoon niet fijn, en dan vooral vanaf zeg de 3e/4e versnelling (weet niet meer precies, is alweer 2 jaar geleden dat ik met de 111R heb gereden), dan miste ik gewoon koppel en zat ik echt te wachten van ja, jaaaa, jaaaa, bijna, nog even, JAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!! :hosanna: Boven de 6K is het inderdaad gewoon feest, nie normaal nie wat ie dan afkomt :thumbup:

Gerrit Vrugteveen

Bericht door Gerrit Vrugteveen » 20 aug 2009, 13:10

Gisteren was het zover, mocht in de Exice van Michel rijden, eerst even wennen aan het rechts sturen, viel me erg mee.

Maar ja, dan het rijden, wat monsterlijk mooi, boven de 6000 rpm :shocking: verder niets meer te vermelden, ben nog zwaar onder de indruk, loop de hele dag al met een big smile op m'n kop, colega's vragen of alles wel goed met me gaat, maar ja ben gewoon sprakeloos, heb ik anders niet zoveel last van :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , maar ja was een bijzondere ervaring, Michel bedankt hiervoor :thumbup: :thumbup:

Michel P

Bericht door Michel P » 20 aug 2009, 13:25

Geen dank!

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 09 sep 2009, 21:15

Zo vandaag de circuitdoop gehad met de Exige, een woord waanzinnig zinnen prikkelend, precies, verlengstuk van je lichaam.

Heerlijk vanmorger Ruud opgehaald in Doesburg, met fraai weer naar de NS gereden en daar aangekomen maar gelijk de baan op voor de eerste 2 rondjes, eerste rondje wat ravelig door alle indrukken tegelijk, maar de goede preciese tips van Ruud komt komt het helemaal goed :thumbup: :thumbup: Wat een grip, en zo precies te plaatsen en te corrigeren werkelijk super. Grip is enorm hoog bochten snelheden hoog. Toen maar even naar Hannes gereden voor de lunch, een lightweight tonijnsallade :hosanna: Toen Ruud aangeboden om een 2 tal ronden over de ring te rijden, zijn verhaal hoor je wel, volgens mij leek het hem wel wat :clap:

Even wezen tanken en weer zelf 2 ronden gereden, waarbij de snelheden weer een stuk hoger lagen en de flow beter en beter werd, 2 super ronden met veel progressie :df:

Toen Ruud nog even een afsluitende ronde laten rijden, dat was een heel erg leuk rondje. Na de auto geparkeerd te hebben eindelijk Mark Kuiper getroffen, ff de Exige bekeken en wat gedronken, leuk om elkaar daar weer even te treffen.

Toen weer terug naar NL!

Ruud bedankt voor de tips en de super gezellige dag :thumbup: :thumbup: :beer: :beer:

Michel

Rupie

Bericht door Rupie » 09 sep 2009, 21:19

Binnenkort: mini meet @ Ring? :beer: :popcorn:

Xave30

Bericht door Xave30 » 09 sep 2009, 21:33

Nice ! :df:

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 09 sep 2009, 23:01

WAAAAAAAUUUUUUUUUUUWWWWWWW!!!!!!!! :shakeit:

Light weight is leuk!
Light Weight is Fun!
Light weight is ......... wow.

Bijna teveel woorden voor wat een indruk de lotus exige op me gemaakt heeft.
Toen we er naar toe gingen heb ik zodra we het Ahrdal indoken mogen rijden met de lotus.
In het begin viel het tegen door de pook aan de verkeerde kant.
Paar keer de deur gepakt ipv de pook.
Paar keer de verkeerde (te hoge versnelling) gepakt.
Ja, een Exige kan ook in de 3 optrekken zonder problemen. Dus iedereen die klaagt dat hij geen koppel heeft zeurt.
Iedereen die klaagt dat er uiteindelijk geen koppeling meer inzit kan wel eens gelijk hebben. :mrgreen:
Maar rechts sturen went verbazend snel. Had het nog nooit gedaan.

Michel was erg enthousiast op de ring en liet een enorm staaltje wagenbeheersing zien.
De lotus heeft zeer veel grip mede dankzij de yokohama's semi-slicks.
De auto kan veel, Michel kan veel, maar de baankennis schoot nog iets te kort.
Na wat leuke rondjes gingen de 3e en 4e ronde gewoon erg goed. (Hulde Michel)
De wagen laat zich erg makkelijk hard rijden en beloond vloeiend rijgedrag met een hoge uitgangssnelheid.
Voordeel is dan ook dat je makkelijker in de 6000 toeren blijft waardoor de Exige je beloont met een schop onder je kont.
Nooit gedacht dat ik dat een beloning zou vinden, maar hier wel.

Mijn eigen rondjes? Ik vond het geweldig. Vooral toen ik in een treintje auto's zat waar het gemiddeld vermogen minstens 100 pk hoger lag dan dat van de exige.
Dan zie je de kwaliteit van de auto terug. Heerlijk om een ander in zijn mercedes CLK in te halen buitenom in de bocht. Dat is dan ook meteen het absolute sterke punt van de exige.
Grip bochtensnelheid. Need I say more.....

Michel bedankt voor de geweldige dag. :df:

allen

Bericht door allen » 09 sep 2009, 23:08

:clap:

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 09 sep 2009, 23:12

Ik wou nog even toevoegen dat door deze ervaring mijn denken over auto's wel redelijk veranderd is.

De lotus geeft enorm veel rij-ervaring met een heerlijk ongefilterd contact met de auto en weg.
Ik denk dat ik met de lotus tegen veel lagere kosten, veel meer rondjes ringplezier kan hebben dan met de Sub.
Banden, schijven, blokken slijten aanzienlijk minder.
Brandstof verbruik schat ik dat ik met 55 liter 6 rondjes met de sub kan rijden tegen de Exige 8 tot 10 rondjes met een brandstofgebruik van een litertje of 33.
Wegenbelasting en onderhoudskosten zullen ook meevallen.

Wat me ook opvalt is dat deze auto heel makkelijk over de ring te rammen is. Heb dit al met meerdere auto's gedaan, maar nog nooit een auto meegemaakt die zo natuurlijk aanvoelt.
Build for the kill, build voor trackdays als deze.
Snelweg is ff wat minder. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om 12 uur snelweg naar zuid-Frankrijk te rijden met de lotus. Ook als de beloning van mooie kronkelige bergweggetjes aan de einder in het verschiet ligt. Met deze auto pak je route Nationale en doe je er 2 dagen over om te genieten van de reis.

Kortom, Ik wil er een, maar ben nog niet in staat om dit met mijn gezinsleven te combineren.
Helaas.

allen

Bericht door allen » 09 sep 2009, 23:26

Ruud, dat is het mooie als je open kunt staan voor auto's van anderen. Heb pas een ronde over de ring meegereden in een STI. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik compleet verrast was. Tuurlijk is het niet hetzelfde, maar het een is simpelweg niet slechter dan het andere.

Mijn vraag aan jou is of je oordoppen hebt in gehad. Want de meesten die vermoeid raken hebben dat niet meer wanneer ze oordoppen dragen. Mijn wagen is nog 2 keer zo nerveus als dat dat ding van Michel. Vermoeid raak je zonder oordoppen al binnen een uur. Maar met de oordoppen in, leg ik gerust 900 kilometer af in een haal. 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 10 sep 2009, 06:34

Zo, weer een liefhebber erbij :thumbup:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 10 sep 2009, 06:59

Langzaam maar zeker begint DF te beseffen dat die Sub & BMW boten te zwaar zijn om echt fun te hebben..
Leuk verhaal Michel & Ruud, en idd we kunnen ook een Minimeet op de Ring doen :thumbup: (maar dan wel een weekend svp)

Michel P

Bericht door Michel P » 10 sep 2009, 07:57

@hans,

De sub weegt maar 1235kg en heeft 285 pk, dus dat valt erg mee, turbo's met veel vermogen zuipen als de hel, door de 4wd heb je een grote banden slijtage. Ook de remmen krijgen meer te verduren. Iedereen die met Ruud in de GTT is mee geweest ik een keer op semi's weet hoe bruut hard dat ding gaat en hoe precies de auto te sturen is.

Een lightweight gaat echter diep onder je huid, direkt je je ruggemerg in met amper enige filtering, dat geeft een ander soort kick.

Moet zeggen dat de auto enorm veel vertrouwen geeft omdat de informatie zo puur is, ook het kleine overstuur moment kon op een natuurlijke manier worden opgevangen.

Michel

Hans R

Bericht door Hans R » 10 sep 2009, 10:01

Zo'n overstuur moment had ik ook op Assen (nog niet eerder gehad met de 340, zoveel grip) en was idd super makkelijk op te vangen.. 8)
Je voelt hem goed komen..

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 10 sep 2009, 10:42

Afbeelding
:thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 sep 2009, 10:55

mooi foto :thumbup:

grote nummerplaat :hammer:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 10 sep 2009, 11:40

Michel & Ruud,

Herkenbaar enthousiasme mbt lichtgewicht karretjes op de Ring. Dat is ook hetgeen wat mij bij is gebleven van het rijden met mijn Speedster op de Ring. Nu is een standaard Speedster totaal niet te vergelijken met een Exige, maar het concept lijkt wel wat op elkaar. En inderdaad snel ff via stickerland of iets dergelijks een kleine nummerplaat scoren. Heb ik destijds voor mijn Speedster ook gedaan en staat toch echt een stuk beter :)

Afbeelding

En nog een actiefotoke van gister:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Paskal op 10 sep 2009, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 10 sep 2009, 12:00

Als ik zo die plaat zie bij Michel zou ik me er niet eens druk om maken. Verliezen zal hij het niet snel door die lip onder en zo lelijk oogt het nu ook weer niet. Scheelt een hoop gezeik kan ik uit ervaring melden.

Ik bestel overigens binnenkort wel een sticker. :mrgreen:

Hans R

Bericht door Hans R » 10 sep 2009, 12:12

Valt best mee zo'n plaat op een Exige.. bij mij bedekt die de hele neus..
Afbeelding

Plaats reactie