http://www.telegraaf.nl/buitenland/4790 ... cht__.html" onclick="window.open(this.href);return false;wo 09 sep 2009, 09:18
Porsche bouwt miljoenenjacht
AMSTERDAM - Porsche heeft zich op de botenmarkt gestort. De autofabrikant heeft een miljoenenjacht ontworpen, dat volgend jaar klaar moet zijn.
Het jacht ter waarde van 40 miljoen euro is besteld door Royal Falcon Fleet voor klanten die anoniem willen blijven.
De ruim 40 meter lange catamaran RFF135 heeft plaats voor tien passagiers en tien bemanningsleden. Het interieur is futruristisch en doet nog het meest denken aan een ruimteschip. Het leefoppervlak meet 472 vierkante meters, het dek met zwembad telt ruim 200 vierkante meters.
Dankzij twee V16 turbo-dieselmotoren heeft de RFF 135 een topsnelheid van zo'n 65 kilometer per uur. Dat is wel een duur grapje want met een beetje vaart verbruikt de catamaran 750 liter diesel per uur.
Het is niet de eerste boot van Porsche. In 1987 werd de speedboot Kineo al ontworpen.
Porsche gaat boten bouwen
- Hans
Porsche gaat boten bouwen
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Re: Porsche gaat boten bouwen
Waarschijnlijk door de tak Porsche Design en niet zozeer de autobouwer...?!
- Dennis Cavallino
Joh! Echt waar? Jij moet bij de Telegraaf gaan werken!
Tuurlijk is 't van Porsche Design, alleen snapt zo'n overtikgeit van de Telegraaf daar natuurlijk geen snars van.
Ik vind 't echt een lelijk jacht trouwens.
Tuurlijk is 't van Porsche Design, alleen snapt zo'n overtikgeit van de Telegraaf daar natuurlijk geen snars van.
Ik vind 't echt een lelijk jacht trouwens.
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Achja BMW doet het al jaren, dus plak hier maar een Porsche Design stickertje op 
-
allen
In het kader van 'Porsche bouwt waterkokers' 
-
Steven N.
"Naast waterkokers nu ook staafmixers in assortiment Porsche Design"allen schreef:In het kader van 'Porsche bouwt waterkokers'
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Vind je het erg als ik pas? Laat dat liever over aan de echte zwetsers...Dennis Cavallino schreef:Joh! Echt waar? Jij moet bij de Telegraaf gaan werken!![]()
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Inkoppertje.......................................dat deden ze toch al? 
- Maus335i
Ik heb nog een Porsche beneden liggen! Vrij goed koffiezetapparaat trouwens 
- Snipe
Ik dacht dat Porsche niet meer met nieuwe dieselmodellen zou komen.....Hans schreef: Dankzij twee V16 turbo-dieselmotoren heeft de RFF 135 een topsnelheid van zo'n 65 kilometer per uur. Dat is wel een duur grapje want met een beetje vaart verbruikt de catamaran 750 liter diesel per uur.
Het bewijst wel weer eens mijn stelling dat er veel te veel aandacht aan de uitstoot van auto's wordt gegeven. Op andere terreinen is zoveel meer winst te behalen.
-
Steven N.
Ze hebben al vaker boten gemaakt, zonder Porsche motoren. Ze designen hem, leveren de tekeningen en de desbetreffende botenbouwer klopt het staal in vorm.
Deze heeft bijvoorbeeld een Dodge Viper hart:

- DownforceJan
Steven Nauta schreef:Ze hebben al vaker boten gemaakt, zonder Porsche motoren. Ze designen hem, leveren de tekeningen en de desbetreffende botenbouwer klopt het staal in vorm.
Klopt. Er ligt er een te koop bij De Prins van Oranje. Met 2 Mercury Motoren. Een beetje een afgang eigenlijk. Met Porsche motoren kregen ze het destijds niet goed voor elkaar. Wie koopt er nu zoiets.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Nou Jan, als ik zo'n schip kon kopen. Graag! Wat een schitterend ding!
Dat ding bovenaan het topic ziet er niet echt uit natuurlijk! Die speedboot achtige is echt heel fraai!!!
Dat ding bovenaan het topic ziet er niet echt uit natuurlijk! Die speedboot achtige is echt heel fraai!!!