Liposuctie levert stamcellen op

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 sep 2009, 20:51

woensdag 09 september 2009 | 16:07

STANFORD – Liposuctie levert meer op dan alleen een slanke taille of strakke dijen. Uit het weggezogen vet blijken stamcellen te kunnen worden gemaakt. Dat schrijven Amerikaanse onderzoekers in de nieuwste editie van het wetenschappelijke tijdschrift Proceedings of the National Academy of Sciences.

In het vet hebben de wetenschappers cellen ontdekt die kunnen worden omgevormd tot zogeheten pluripotente stamcellen. Dat zijn cellen die nog geen functie hebben en dus kunnen uitgroeien tot veel verschillende weefsels. Een cel kan bijvoorbeeld een hartwand worden, maar ook een achillespees of een deel van de lever.

Vanwege hun bruikbaarheid zijn de pluripotente stamcellen erg nuttig in de medische wetenschap. Op dit moment kunnen deze stamcellen echter alleen worden verkregen uit embryo's. Omdat een zwangerschap daarvoor moet worden afgebroken, is deze methode erg omstreden. De wetenschappers hopen dat hun ontdekking een alternatief biedt. Het vet is „vloeibaar goud”, zegt onderzoeker Michael Longaker van de Stanford Universiteit.

Nu hebben we tenminste een geldig excuus :mrgreen:

Geweldig nieuws natuurlijk................................op naar een medische revolutie..............

Luco

Re: Liposuctie levert stamcellen op

Bericht door Luco » 09 sep 2009, 20:57

Dan moeten de klinieken nu gaan betalen om liposuctie te mogen doen :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 09 sep 2009, 21:03

Stamcel technologie staat nog zo in de kinderschoenen dat het meer op de doos van Pandora lijkt wat mij betreft ...

De tijd zal het leren of de mens daadwerkelijk voor god kan gaan spelen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 sep 2009, 21:22

SteV6 schreef:Stamcel technologie staat nog zo in de kinderschoenen dat het meer op de doos van Pandora lijkt wat mij betreft ...

De tijd zal het leren of de mens daadwerkelijk voor god kan gaan spelen.
Met respect; dat werd en wordt bij elke ( bijna niet te bevatten) vooruitgang geroepen................

Feit;

1 het bestaat
2 het wordt door ontwikkeld
3 het is niet tegen te houden

Feit of Fictie
1 God
2 We weten het niet
3 Als we het weten is het te laat

Ik zeg; met volle kracht vooruit..............................wat is er mis mee? Ja in potentie kan er veel fout gaan of misbruik gemaakt worden, waarschijnlijk kan Mw Dupuis, hoogleraar medisch ethiek er een boek over volschrijven.........................maar dan nog; de voordelen wegen zwaarder dan de nadelen.
Weg met kanker, weg met Alzheimer, weg met Diabetes Mellitus, weg met MS, weg met Parkinson, weg met PAV/Claudicatio Intermittens, weg met hartfalen/infarcten, weg met CVA`s, nieuwe hartkleppen maar dan niet van een varken, altijd een gaaf gebit, nieuwe heupen en knieëen, das middeleeuws, gewoon regeneratie van je eigen kraakbeen enz enz, ............................bedenk het maar en het gaat mogelijk worden

Geen gedoe meer met donorschappen ( die discussie is pas onethisch IMHO)...............................je eigen organen uit je eigen stamcellen, geen afstoting, geen levenslang medicatie daar tegen en de angst dat het vroeg of laat die medicatie niet meer werkt........................

Ben ik hiervoor........................................ja driedubbelzinnig ben ik hiervoor.................het kan nog even duren, maar het gaat hard, heel hard, ik word hier heel blij van......................

the needs of the many outweigh the needs of the few

SteV6

Bericht door SteV6 » 09 sep 2009, 22:04

Owkee Romo, je punt is duidelijk. Ik weet ook dat de ontwikkelingen niet te stoppen zijn. En ja, het grootste deel van de discussie is geen technische, maar een ethische. Vandaar mijn opmerking over voor god spelen. Want ik vraag mij wel eens af waar geneeskunst had moeten ophouden en waar voor god spelen is begonnen.

Maar dan nu graag de oplossing om geboortebeperking te regelen voor complete volksstammen svp. (overbevolking)

Luco

Bericht door Luco » 09 sep 2009, 22:13

Ik heb altijd gezegd dat de natuur zichzelf regelt, zodra dit allemaal genezen kan worden
Duurt nog 20 a 30 jaar??
Komen er vanzelf wel weer andere ziektes die dan (voorlopig) niet te genezen zijn.

romo

Bericht door romo » 09 sep 2009, 22:14

Daar heb ik ook niet een oplossing voor.................................

Neemt niet weg dat we altijd strijdbaar mogen en moeten zijn om de kwaliteit van leven te verbeteren, waar ook ter wereld..............

romo

Bericht door romo » 09 sep 2009, 22:20

luco hornsveld schreef:Ik heb altijd gezegd dat de natuur zichzelf regelt, zodra dit allemaal genezen kan worden
Duurt nog 20 a 30 jaar??
Komen er vanzelf wel weer andere ziektes die dan (voorlopig) niet te genezen zijn.
Er zijn reeds klinische experimenten gehouden met stamcellen, zowel bij PAV als bij verse hartinfarcten bij vrouwen, beide behandeld met stamcellen, met onvoorstelbare resultaten.....................20-30 jaar? ik denk dat het sneller gaat...........

Mutaties zullen er blijven, dat betekend nieuwe ziekten, maar dat wil niet zeggen dat je er dan ook aan dood gaat.......................het rhino virus ( verkoudheid) muteert ook aan de lopende band.....................niets erg aan..........................met stam cellen als medisch super wapen nemen de kansen van de mensheid tegen ziekte en malaise met superstip toe..............

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2009, 22:36

goed nieuws, denk dat het in de naam zit Stam-cellen :mrgreen:

Roman

Bericht door Roman » 10 sep 2009, 10:54

Ik denk dat ze de meeste ontwikkelingen gewoon tegenhouden of iets anders weer verzinnen.

Population control...

Klinkt niet lekker en je zou het het liefst stilzwijgen maar reken er maar op dat dit gebeurt :bag:

romo

Bericht door romo » 10 sep 2009, 11:08

Roman schreef:Ik denk dat ze de meeste ontwikkelingen gewoon tegenhouden of iets anders weer verzinnen.

Population control...

Klinkt niet lekker en je zou het het liefst stilzwijgen maar reken er maar op dat dit gebeurt :bag:

Gaat niet gebeuren, dit is te groot, te veel onderzoek op mondiaal niveau............iets anders is dat niet iedereen er voor in aanmerking komt, dat zal idd best zo zijn.......

Roman

Bericht door Roman » 10 sep 2009, 11:23

romo schreef:
Roman schreef:Ik denk dat ze de meeste ontwikkelingen gewoon tegenhouden of iets anders weer verzinnen.

Population control...

Gaat niet gebeuren, dit is te groot, te veel onderzoek op mondiaal niveau............iets anders is dat niet iedereen er voor in aanmerking komt, dat zal idd best zo zijn.......
Ik bedoelde niet zozeer stamcell onderzoek. Ik doelde meer op de grote "ziektes" die er zijn. Dat het onderzoek ver zal gaan is zeker. Maar of ze ver genoeg kunnen gaan zonder dat er mensen ingrijpen en er voor zorgen dat bepaalde dingen "verdwijnen" (net als bij brandstof technologie etc etc).

Ik heb 0 vertrouwen in overheden, grote organisaties :bag:

Ik denk altijd nog dat de N.W.O er aan zit te komen :stom: Of wij het nog meemaken weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 sep 2009, 11:30

Mijn vriendin is begin dit jaar naar een conres geweest in Washington over onder andere stamceltechniek. Er zijn vele methodes om stamcellen te verkrijgen en de ontwikkelingen gaan erg snel. Van knieschijven tot het stoppen van erfelijke aandoeningen.

Had Edwin van der V. overigens niet een behandeling gehad obv stamcellen?
Laatst gewijzigd door RutgerK op 10 sep 2009, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

romo

Bericht door romo » 10 sep 2009, 13:11

Roman schreef:
romo schreef:

Population control...

Ik bedoelde niet zozeer stamcell onderzoek. Ik doelde meer op de grote "ziektes" die er zijn. Dat het onderzoek ver zal gaan is zeker. Maar of ze ver genoeg kunnen gaan zonder dat er mensen ingrijpen en er voor zorgen dat bepaalde dingen "verdwijnen" (net als bij brandstof technologie etc etc).

Ik heb 0 vertrouwen in overheden, grote organisaties :bag:

Ik denk altijd nog dat de N.W.O er aan zit te komen :stom: Of wij het nog meemaken weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen.

NWO kan wel....................maar dan wel de Chinees/Indiase variant................. :mrgreen:

De Amerikanen gaan dat niet trekken, die zijn failliet alleen weten ze het nog niet........................ontkenningsfase heet dat........................

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 sep 2009, 13:19

RutgerK schreef:Had Edwin van der V. overigens niet een behandeling gehad obv stamcellen?
Zoiets heeft hij wel een keertje op het/een forum geschreven.

Roman

Bericht door Roman » 10 sep 2009, 13:37

romo schreef:

NWO kan wel....................maar dan wel de Chinees/Indiase variant................. :mrgreen:

De Amerikanen gaan dat niet trekken, die zijn failliet alleen weten ze het nog niet........................ontkenningsfase heet dat........................

Maar het is niet alleen Amerika hoor, vergis je niet. Bea is met d'r dikke reet ook hierbij betrokken :mrgreen:

En nog veel meer mensen/landen.

romo

Bericht door romo » 10 sep 2009, 13:51

Roman schreef:
romo schreef:

Maar het is niet alleen Amerika hoor, vergis je niet. Bea is met d'r dikke reet ook hierbij betrokken :mrgreen:

Kortom; Bea kan, met der dikke achterste, ook stamcellen leveren :mrgreen: :roflol:

Roman

Bericht door Roman » 10 sep 2009, 14:24

romo schreef:
Roman schreef:
romo schreef:

Kortom; Bea kan, met der dikke achterste, ook stamcellen leveren :mrgreen: :roflol:
Kun je best wel wat afhalen denk ik ja :nerd:

Plaats reactie