Da's vrij dom.De wedstrijdleider van het WTCC heeft de bestuurder van de safetycar in Pau nooit de opdracht gegeven de baan op te gaan. De safetycar-chauffeur deed dat op eigen houtje, en veroorzaakte daarmee een zware crash.
Toestemming
Een anonieme official: “De safetycar moest klaar gaan staan en wachten tot de wedstrijdleiding toestemming gaf daadwerkelijk het circuit op te rijden. De chauffeur wachtte die toestemming niet af. Wat er toen gebeurde heb je gezien.”
Wonder
Franz Engstler kwam als leider van de race als eerste door de blinde bocht na het pitcomplex. Hij reed iets meer dan tweehonderd kilometer per uur toen hij de safetycar de baan op zag komen. De offcialauto bleef niet, zoals het hoort, aan de rechterkant rijden maar schoot direct naar links, naar de ideale lijn. Engstler ging vol in de ankers maar raakte de safetycar met een klap van 107 kilometer per uur. Als door een wonder raakte niemand gewond.
WTCC 2009
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Re: WTCC 2009
- Dennis Cavallino
Die safetycar coureur dacht waarschijnlijk dat dit zijn kans was om te winnen. Overigens wil ik 't verhaal van die rijder wel horen. Kan me zo voorstellen dat de wttc organisatie zich over de rug van de beste man flink indekt... ik zie ze ervoor aan in ieder geval.
- Dennis Cavallino
http://www.autosport.nl/news/17900/wtcc ... ronel.html" onclick="window.open(this.href);return false; 
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Jaap start op 4 en Tom op 6. 
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Tom naar 2 
- Tom V
Ja die actie van Larini was gewoon kut, Van Lagen was goed bezig. Je zag dat de auto aan het einde ver op was maar hij bleef goed mee doen. Mooie wagencontrole ook.
- Dutch
Einde WTCC?
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=24766&cat=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Seat schijnt zich na dit jaar te willen terugtrekken. Lastig, want BMW speelt óók al met die gedachte (u kent de DTM-geruchten). Wat blijft er dan nog over? Een paar Chevy's en Lada's? Met vanaf 2012 een spec engine? Doek 't hele zooitje dan maar op...
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=24766&cat=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Seat schijnt zich na dit jaar te willen terugtrekken. Lastig, want BMW speelt óók al met die gedachte (u kent de DTM-geruchten). Wat blijft er dan nog over? Een paar Chevy's en Lada's? Met vanaf 2012 een spec engine? Doek 't hele zooitje dan maar op...
-
Andre
ja doek het ook maar op. 2012 een 1.6 turbo motor een race motor hoort atmosferisch te zijn. Een rally auto mag turbo hebben.
-
Luco
er is meer dan alleen bmw hoor andreAndre schreef:ja doek het ook maar op. 2012 een 1.6 turbo motor een race motor hoort atmosferisch te zijn. Een rally auto mag turbo hebben.
- Mari Oh Oh!
Wat heeft (de afkeer van) een standaard motor met BMW te maken?luco hornsveld schreef:er is meer dan alleen bmw hoor andreAndre schreef:ja doek het ook maar op. 2012 een 1.6 turbo motor een race motor hoort atmosferisch te zijn. Een rally auto mag turbo hebben.
Dat is trouwens ook meteen de reden om er mee te kappen als het ingevoerd wordt. :o
-
Luco
fwd is niks
turbo is niks
enz enz enz
niet alles waar je zelf niet mee overweg kan is niks hoor
turbo is niks
enz enz enz
niet alles waar je zelf niet mee overweg kan is niks hoor
-
Andre
lol
nee man
Als je zo n wtcc 2.0 liter hoogtoerig voorbij hoort komen op 8500 toeren staat het kippevel mij op de armen. Diesel turbo of turbo benzine etc. geeft dat allemaal niet. Dat is mijn insteek luco.
Dat jij plezier beleeft aan die fwd 2.0 turbo is toch mooi geniet ervan. Wees blij het wordt allemaal turbo hoef jij nergens aan te gewennen.
Niet meteen zo tekeer gaan kerel:)
nee man
Als je zo n wtcc 2.0 liter hoogtoerig voorbij hoort komen op 8500 toeren staat het kippevel mij op de armen. Diesel turbo of turbo benzine etc. geeft dat allemaal niet. Dat is mijn insteek luco.
Dat jij plezier beleeft aan die fwd 2.0 turbo is toch mooi geniet ervan. Wees blij het wordt allemaal turbo hoef jij nergens aan te gewennen.
Niet meteen zo tekeer gaan kerel:)
-
Luco
Ben het gedeeltelijk met je eens, maar die jankende motoren gaan toch echt verdwijnen ivm allerlei geluids en milieu eisen.
Je zal er dus inderdaad mee moeten leren leven.
-
Andre
Is het al zeker dan dat seat stopt ik lees er nog weinig over.
- Dutch
Nee, het Italiaanse bericht spreekt over een (sterk) gerucht. Seat zou 't overwegen. De geruchtenmolen wordt versterkt doordat de nieuwe baas van Seat Sport aan de teams Oreca en Sunred (die de auto's op de baan brengen) heeft gevraagd om voor 2010 voor een volledig dekkend sponsorbudget te zorgen. Dus misschien staan er nog wel Seats aan de start, maar dan zonder fabriekssteun en waarschijnlijk niet zo veel als dit jaar. Los daarvan: ga er maar aanstaan in deze tijden, je hele budget uit sponsoring voor elkaar krijgen.
-
Andre
Maar jij hebt een klit op je tong das nie eerlijk. Dan krijg je alles voorelkaar.
-
Luco
Andre schreef:Maar jij hebt een klit op je tong das nie eerlijk. Dan krijg je alles voorelkaar.
ja en zon ding kost bijna niks
Heb budget voor volgend jaar al praktisch rond :banaan: :banaan:
Als er nog wat bijkomt kan ik zelfs al apart gaan houden voor een andere auto over twee jaar ofzo
-
Onlinek33z
Thompson was voor mij de smaakmaker, heb eerlijk gezegd weer genoten van het WTCC dit weekend.
-
Luco
k33z schreef:Thompson was voor mij de smaakmaker, heb eerlijk gezegd weer genoten van het WTCC dit weekend.
+1
Jaap kreeg een lekker tikje
- Downforce Hans
Het wordt een beetje een botsauto klasse vind ik.........
- Tom V
Thompson is zo goed in wat hij doet, een genot om zo iemand te zien rijden. Crash van Van Lagen was ongelukkig maar zat eraan te komen, vervelend race ongeluk. Tom Coronel in de eerst bocht was lucky maar wel leuk. 
Wat betreft botsauto/beuk klasse vind ik het nog wel meevallen. Ja, de eerst bocht in de eerste race was wat erg maar ook van te voren te voorspellen met dergelijke auto's, bocht en rollende start. Voor de rest mooie gevechten.
Wat betreft botsauto/beuk klasse vind ik het nog wel meevallen. Ja, de eerst bocht in de eerste race was wat erg maar ook van te voren te voorspellen met dergelijke auto's, bocht en rollende start. Voor de rest mooie gevechten.
-
Peter van den Berg
Tom Coronel rijdt in 2010 in een Seat Leon TDI als teamgenoot van Tarquini!
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/ ... post-33891" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/ ... post-33891" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Luco
Alleen het verhaal klopt niet.
Er is geen fabrieksteam van seat meer.
Alleen nog de zg priveteams, al krijgen ze wel ondersteuning van seat.
Er is dik geld tekort bij seat, zo besparen ze wat.
Ik krijg nu ook elke keer verzoeken om de seat leon eurocup te gaan rijden van seat spanje.
Inschrijving valt mee en prijzengeld is leuk, alleen heb je drie seats per seizoen nodig als ik naar de afgelopen jaren kijk
Er is geen fabrieksteam van seat meer.
Alleen nog de zg priveteams, al krijgen ze wel ondersteuning van seat.
Er is dik geld tekort bij seat, zo besparen ze wat.
Ik krijg nu ook elke keer verzoeken om de seat leon eurocup te gaan rijden van seat spanje.
Inschrijving valt mee en prijzengeld is leuk, alleen heb je drie seats per seizoen nodig als ik naar de afgelopen jaren kijk