Porsche ingeruild
- David R.
Re: Porsche ingeruild
Auto weegt nu ca 1270 kg wat mij eerlijk gezegd wat tegenvalt. Als je ziet dat een gewone standaard gt3 1380 kg weegt dan is het verschil niet heel groot.
Het was een heel gestress om de auto op tijd klaar te hebben voor Zolder maar het is zo goed en kwaad als het ging wel gelukt. Op Zolder wel wat problemen gehad maar gelukkig niet met de motor. Hij staat echter nog wel te rijk tot ca 5000 rpm dus in dat gedeelte is de motor nog niet heel sterk maar dit is op te lossen.
Ik had verder nog een stabilisatorstangetje wat afbrak, de remmen bleven hangen, en auto moet nogmaals worden uitgelijnd. De motor echter werd niet heet, geen lekken oid dus dat was positief.
Het was een heel gestress om de auto op tijd klaar te hebben voor Zolder maar het is zo goed en kwaad als het ging wel gelukt. Op Zolder wel wat problemen gehad maar gelukkig niet met de motor. Hij staat echter nog wel te rijk tot ca 5000 rpm dus in dat gedeelte is de motor nog niet heel sterk maar dit is op te lossen.
Ik had verder nog een stabilisatorstangetje wat afbrak, de remmen bleven hangen, en auto moet nogmaals worden uitgelijnd. De motor echter werd niet heet, geen lekken oid dus dat was positief.
- David R.
Gisteren het oude biturbo blok + bak verkocht. Ik had hem donderdag op racecarsdirect gezet en vrijdag had ik al 3 gegadigden uit Oostenrijk, Denemarken en Zwitserland.
Zwitser belde zaterdag weer dat hij maandag geld ging halen en dinsdag kwam ophalen en dat heeft hij gedaan. Ik heb het oude blok + bak verkocht voor de prijs waar ik de gt3 motor + cupbak voor heb gekocht dus dat viel niet tegen. Evengoed genoeg kosten gehad met de ombouw van lucht naar watergekoeld.
Zwitser ging hem inbouwen in een groep C porsche. Ik dacht eerst dat dat zo'n Le Mans ding was maar het bleek een oud type 911 die ik niet kon thuisbrengen.
Zwitser belde zaterdag weer dat hij maandag geld ging halen en dinsdag kwam ophalen en dat heeft hij gedaan. Ik heb het oude blok + bak verkocht voor de prijs waar ik de gt3 motor + cupbak voor heb gekocht dus dat viel niet tegen. Evengoed genoeg kosten gehad met de ombouw van lucht naar watergekoeld.
Zwitser ging hem inbouwen in een groep C porsche. Ik dacht eerst dat dat zo'n Le Mans ding was maar het bleek een oud type 911 die ik niet kon thuisbrengen.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Mooi! Maarre.. wat hang je er nu in? Hybride? 

- David R.
Kwam erachter dat de plug waar normaal de lambasonde zit aan 1 kant eruit was. Misschien is dat de oorzaak geweest van de zwarte vlaggen op Zolder.
-
Hoe staat het ervoor met deze car?
- JurT
Wat een gave Porsche! Ben ook benieuwd hoe het ervoor staat.
- Downforce Hans
Ik denk niet veel anders dan op de laatste D-F dag op het circuit van Zolder.
- David R.
Op het ogenblik staat hij weer op de brug. Wou vorige week nog een keertje zandvoort doen maar kwam erachter dat de helft van de cilinders (rechterkant) het niet deden. Bougies vernieuwd (is niet leuk bij een Porsche) maar maakte geen verschil (oude bougies waren wel zwart). Auto weer naar België gebracht en ook hij komt er niet uit.
Andere DTA kast geprobeerd maar geen verschil. We hebben vonk, de injectoren zijn gecontroleerd, auto staat op tijd, compressie cylinders zijn goed, nokkenassen zijn gecontroleerd maar alles is ok. Het vreemde is dat 1 kant dus geheel uit is gevallen, De injectoren hebben voor elke kant een aparte massa maar ook die is gecontroleerd. Het kan dus bijna niet meer mechanisch zijn. Aangezien een andere DTA kast geen verschil maakte kan het nog zitten tussen de DTA kast en de motor, oftewel de draadboom. Om deze draadboom te controleren moet het blok wat zakken anders kom je er niet bij. Het vreemde is dat we Spa 2 weken geleden rijdend hebben verlaten en nu dus dit. Iemand nog een idee wat dit zou kunnen zijn
Andere DTA kast geprobeerd maar geen verschil. We hebben vonk, de injectoren zijn gecontroleerd, auto staat op tijd, compressie cylinders zijn goed, nokkenassen zijn gecontroleerd maar alles is ok. Het vreemde is dat 1 kant dus geheel uit is gevallen, De injectoren hebben voor elke kant een aparte massa maar ook die is gecontroleerd. Het kan dus bijna niet meer mechanisch zijn. Aangezien een andere DTA kast geen verschil maakte kan het nog zitten tussen de DTA kast en de motor, oftewel de draadboom. Om deze draadboom te controleren moet het blok wat zakken anders kom je er niet bij. Het vreemde is dat we Spa 2 weken geleden rijdend hebben verlaten en nu dus dit. Iemand nog een idee wat dit zou kunnen zijn
-
Damn damn damn...
Je heb ook geen geluk David... :o
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Is er niet een paranormaal begaafd iemand die naar je auto kan kijken David. Lijkt wel of ie behekst is!!! 

- Kasteel
Ik open dit draadje altijd net als die van Fabian, hopen dat de nieuwe problemen een beetje meevallen. Wel kut weer deze tegenslag, beetje hopen dat het snel gevonden is
.

- David R.
Dat zegt die Belg ook steeds. Hij heeft wel 30 auto's rijden met zo'n configuratie en die hebben bijna nooit problemen. Hij baalt nog meer als ik.Erik Stoffelsen schreef:Damn damn damn...
- David R.
Zaterdag de motor uit de auto gehaald en op de testbank gezet. Met dezelfde DTA en zelfde kabelboom liep de motor nu ineens weer gewoon op 6 cilinders. Toen wisten we het helemaal niet meer. Motor weer ingebouwd en ook in de auto loopt hij nu weer op 6 cilinders. Is natuurlijk allemaal geweldig maar nu weten we nog niet wat het kan zijn geweest dat 1 kant het niet deed. Als de massa in de auto niet goed was geweest, dan had niet 1 kant wel moeten lopen en de andere kant niet. Ik heb zelf mijn twijfels over de DTA (is al wat ouder) maar we hebben gelijk in het begin een andere DTA geprobeerd en dat maakte toen geen verschil.
Wat kan dit nu zijn geweest ?
Wat kan dit nu zijn geweest ?
- Remmie
Dit is misschien een domme opmerking maar:
Ik zie in je post van 21 october dat van alles gecontroleerd is, onsteking(vonk), timing, compressie etc.
Maar ik zie volgens mij niets over brandstof. Kreeg hij wel brandstof aan de rechterkant?
Kan je niet een verstopping gehad hebben in je brandstof leiding(en)?
(ik heb geen idee hoe de brandstofleiding(en) lopen, dus het is een wilde gok)
Gr, Remmie
Ik zie in je post van 21 october dat van alles gecontroleerd is, onsteking(vonk), timing, compressie etc.
Maar ik zie volgens mij niets over brandstof. Kreeg hij wel brandstof aan de rechterkant?
Kan je niet een verstopping gehad hebben in je brandstof leiding(en)?
(ik heb geen idee hoe de brandstofleiding(en) lopen, dus het is een wilde gok)
Gr, Remmie
- David R.
Hebben we zelf ook nog aan gedacht. Kant die niet meeliep sloeg echter telkens vet dus dat zou duiden op teveel benzine. Leidingen aan beide (toevoer en retour) kanten doorgeblazen maar daar was niets vreemds te zien. Injectors zijn nogmaals getest en schoongemaakt. Afwijking in de hoeveelheid benzine die ze afgaven waren echter minimaal dus dat kan het ook niet zijn geweest.