Bert ///M3 schreef:Filtertje kan je er gewoon zelf uit schroeven en schoonmaken.
Moet je een gereviseerde vanos op een gewone E36 dan valt het mee, op een M3 ben je een paar duizend euro verder.
Dat ze een beetje luid zijn komt voor, maar veel kwaad kan het niet, hij doet het dan nog wel.
Veel voorkomend met die vanossen zijn:
-Solenoids kapot, kan je zelf vervangen, niet moeilijk.
-Kapotte vanos accumulator, dat uit zich in stotteren rond 2500 RPM als je gas geeft vanaf idle, als je daarboven blijft is het ineens weg omdat de motor dan oliedruk genoeg leverd.
-Dekselboutjes die stuk gaan of los gaan zitten, krijg je lekkage van. Even los maken, nieuwe boutjes en pakking en klaar.
Als de camgears echt kapot zijn en alles moet er overnieuw in dan word het pas echt een duur geintje.
Vaak is ook de distributie oorzaak van bijgeluiden trouwens.
Vanos unit is wel zelf te vervangen, alleen je hoofd er bij houden en een print uit de TIS, dan is het wel te doen.
Hoe voorkom je dat de (m3)vanos stuk gaat? Stel je rijdt echt altijd warm, bent op tijd met onderhoud e.d. Is dat dan nog geen garantie? Waar zit het grote prijs verschil in de M3 en een normale vanos unit?
Ps, is deze al voorbijgekomen hier, staat te koop bij autobedrijf Niemandsverdriet in Poortvliet? Staat al een paar jaar te koop maar is wél een nette Nederlandse M3, ligt het aan de prijs?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 1%26fs%3D1