Dat van die foto's zou zo nog eens een week of wat kunnen duren. Ik heb geen digi camera en m'n telefoon maakt allerbelabberdste foto's. Het is maar een door velen zo verafschuwde E90 hoor.
Heb er nu 2500km op zitten en wat heb ik meegemaakt, nou niet de 2e Wereldoorlog, en ook weinig lieden die 'wedstrijdjes' met me willen doen....omdat de wagen er 'te' zakelijk incognito uitziet, denk ik.
Buiten de euforie van de 335i weer een paar punten aanhalen.
-tractieprobleempjes bij vanaf 0 wegrijden als je dat rap wilt doen(een lsd ondervangt dat)
-minimaal turbogaatje (soms, heel soms de turbo whine die je op de achtergrond hoort)
Vind hem aardig zuinig. Tandje minder dan de 330i. Alles relatief.
De stilte in 't interieur bij constante snelheid is voorbeeldig. Echt Klasse.
Jammer dat de motor van buiten zo indrukwekkend klinkt, je hoort 'm wel vet bij doortrekken, maar de hele dag met raampje open rijden doe ik ook weer niet.
ANDER verhaal:
Ik herinner me nog in 2002 dat ik met de E46 330d handbak met 184pk en 390Nm met een maatje door Duisland naar Zwitserland reed. Beetje Midden-Duitsland komt in m'n spiegel een zilveren E46 M3 tevoorschijn die naast me gaat rijden op de drukkere snelle baan. Dat was(en is nogsteeds) wat zo'n E46 M3, dacht ik toen.
"Wow. Een M3! Dat lijkt me later wel eens wat. Laat ik aansluiten en kijken hoever hij wegtrekt als 't rustiger is", en dit vertelde ik ook aan m'n maatje.
Achter hem en 't werd rustig. Ik trappen. Hij ook. Hij was 200m weetikveel ofzo verder in notime en wat verbaasde me dat toen, want ik had toch zo'n 'vlotte diesel'? LOL. WAT EEN VERSCHIL MAN.
Ditzelfde had ik maandag. Door de Polder haalt een donkergrijze 320d E90 mij in ik heb 140 op de cc, hij 150 denk ik. De bijrijder bekijkt m'n wagen aandachtig alsof ie de buurvrouw naakt in de tuin ziet liggen.
Later zit ik achter hem na Rotonde Joure en ik kom voor hem in 't verkeer, hij achter mij. Ik zie de mannen wat kwekken. Ik denk: Ff een 100-2x 100 sprintje zoals wel vaker. Heb er wel wat ruimte voor. Dat deed ik dus voluit. De 320d die ogenschijnlijk nog een beetje probeerde in 't begin werd een stipje. Maar toen ik bij 't punt van 2x 100 was maakte ik er 2x 125 van want ik had nog wel wat seconden en weg over.
Boven de 2x 100 is ie top. Zoals met de M3 de meest belachelijke snelheden kunnen halen op stukken dat je denkt, dat red ik nooit. En dit is niet eens een M5 op 997 turbo.