Duurzaamheid/ houdbaarheid airbags
- Tim N
Duurzaamheid/ houdbaarheid airbags
Ik heb wel eens gelezen dat airbags na een bepaald aantal jaren minder effectief zouden zijn.
Wat is hiervan waar en is er een bepaalde vervangingsdatum voor airbags bekend?
B.V. Neem een Volvo 850 R van 1996. (toevallig ben ik er voor in de markt)
Deze auto's zijn ondertussen toch ook 13 jaar oud. Heeft deze leeftijd effect op de airbags?
Wat is hiervan waar en is er een bepaalde vervangingsdatum voor airbags bekend?
B.V. Neem een Volvo 850 R van 1996. (toevallig ben ik er voor in de markt)
Deze auto's zijn ondertussen toch ook 13 jaar oud. Heeft deze leeftijd effect op de airbags?
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Re: Duurzaamheid/ houdbaarheid airbags
Ik heb het laatst nagevraagd bij een dealer voor een S80 ('99). Daarin zit een grote sticker dat na 10 jaar de airbags vervangen moeten worden.
Hier is echter een rectificatie op geweest, dat dit niet nodig was.
Hier is echter een rectificatie op geweest, dat dit niet nodig was.
- Laurens
Staat inderdaad in elke volvo een sticker dat na 10 jaar de airbags vervangen moeten worden, ik heb nog nooit gehoord dat iemand heeft gedaan. Zou ook niet weten of het nodig is.
Ik zeg probeer het eens :playcar:
Ik zeg probeer het eens :playcar:
-
Interessante vraag.. Heb zelf ook een 96'er, ben benieuwd of iemand verlichting kan brengen..
- MartijnGizmo
Mercedes had een paar jaar terug met AutoBild een actie, waarbij ze de oudste Mercedes met airbag zochten. Dit was een S-klasse uit 1986 oid, die ze gingen crashtesten. Airbags deden het prima, eigenaar kreeg een splinternieuwe S-klasse ervoor terug.
-
LOL tof hoor, zou die artikel wel willen lezenMartijn Koevoets schreef:Mercedes had een paar jaar terug met AutoBild een actie, waarbij ze de oudste Mercedes met airbag zochten. Dit was een S-klasse uit 1986 oid, die ze gingen crashtesten. Airbags deden het prima, eigenaar kreeg een splinternieuwe S-klasse ervoor terug.

- Tim N
Kan ik er dus vanuit gaan dat een '96 850R geen nieuwe airbags nodig heeft?
Aan gezien dit een mercedes betreft een het waarschijnlijk een test was met een enkele auto weten we dus niet of alle airbags van oudere bouwjaren voldoen.
Meer licht in deze duisternis is altijd welkom.
Aan gezien dit een mercedes betreft een het waarschijnlijk een test was met een enkele auto weten we dus niet of alle airbags van oudere bouwjaren voldoen.
Meer licht in deze duisternis is altijd welkom.
- MartijnGizmo
Heb m'n best gedaan, maar kan niks vinden.EG schreef:LOL tof hoor, zou die artikel wel willen lezenMartijn Koevoets schreef:Mercedes had een paar jaar terug met AutoBild een actie, waarbij ze de oudste Mercedes met airbag zochten. Dit was een S-klasse uit 1986 oid, die ze gingen crashtesten. Airbags deden het prima, eigenaar kreeg een splinternieuwe S-klasse ervoor terug.

- wjn
Interessant topic.
Zijstapje, rem- /hydraulische leidingen moeten zeker om de zoveel jaar vervangen worden. Zeker binnen de 10 jaar. Weet / doet ook niemand.
Pyrotechnische gordelspanners?
Zijstapje, rem- /hydraulische leidingen moeten zeker om de zoveel jaar vervangen worden. Zeker binnen de 10 jaar. Weet / doet ook niemand.
Pyrotechnische gordelspanners?
- Niels v D
Remleidingen? Laten we beginnen met het verversen van remvloeistof.. Wordt bijna niet gedaan.
- duifjes.com
Airbags...op de zaak nog nooit 1 auto gehad waar ze vervangen werden....maar toch denk ik dat dit een goed onderwerp is.....ik denk dat de werking in der loop der jaren minder kan worden...alleen vervangen is geen optie want te prijzig...
Remleidingen is APK afkeurpunt dus worden daadwerkelijk wel vervangen en verversen is onderdeel van onderhoudsschema....
Remleidingen is APK afkeurpunt dus worden daadwerkelijk wel vervangen en verversen is onderdeel van onderhoudsschema....
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Klopt, heb ik ook gelezen toen, erg gaaf!Maarten Godschalk schreef:Interessante vraag.. Heb zelf ook een 96'er, ben benieuwd of iemand verlichting kan brengen..
- Jelmer850i
ik ken nog iemand die heeft een 850R in de aanbieding, interesse?
- RVV
duifjes.com schreef:Airbags...op de zaak nog nooit 1 auto gehad waar ze vervangen werden........
Door criminelen toch

- Tim N
Ben reeds voorzienJelmer850i schreef:ik ken nog iemand die heeft een 850R in de aanbieding, interesse?