Stinger Card

Dit is ons algemene autoforum.

Geen enkele bekeuring meer voor 1000 euro investering

Ik rij altijd rustig
0
Geen stemmen
Direct doen waar kan ik hem krijgen
7
21%
Heb al een Stinger DSI
8
24%
Ik let altijd op de rechterberm
18
55%

Totaal aantal stemmen: 33

Casper

Re: Stinger Card

Bericht door Casper » 07 sep 2009, 22:44

Kasteel schreef:
Thomas H schreef:En dit is niet illegaal?
Niet illegaal is een groot woord, je loopt wat minder risico ermee. Het lasershield (of achtige) mag iig 100% niet, ook het radardetecteren mag niet, maar deze is niet detecteerbaar + indien opgemerkt, kan je alles wissen, waardoor ding niet meer strafbaar is.

(klopt toch in een notendop?)
Jep, de oude Ventura's/Quintezz's hadden last van 'lekstraling'. Om de frequenties van de politieradar op te pikken, zal je zelf automatisch ook op enkele frequentie's zgn 'lekstraling' veroorzaken. Dit kan de politie oppikken. De nieuwe Stingers hebben echter een soort filter op de (in dit geval) spectrum analyser zitten, die er voor zorgt (net als dat zwarte gaas in het deurtje van de magnetron) dat er bijna geen lekstraling kan ontsnappen. Daardoor zijn ze dus vrijwel ondetecteerbaar.
Als je toch aan de kant wordt gezet kun je idd met 2 drukken de Stinger veranderen in een GPS-device, die alleen voorgeprogrammeerde locatie's aangeeft. Thuis zet je in 3min weer de radardetectie software erop...

Casper

Bericht door Casper » 07 sep 2009, 22:55

oof schreef:Heb wel serieuze interesse in de Stinger dus vandaar dat ik even doorvraag,
Naast de 1000 euro voor de stinger zelf
ben je dus ook ongeveer 1000 euro kwijt voor inbouwen en de twee losse units?
Wat je bedoelt met de de head unit begrijp ik niet de head unit is toch de stinger card?
Ik bedoelde €1000 voor de hardware en €250 voor het installeren. Totaal €1250. Maar ik zou even met Stinger bellen, want dat was al weer een tijdje geleden.
Overigens weet ik niet hoeveel boetes je per maand krijgt in hoeveel km's. Maar ik zou 'm persoonlijk niet snel aan iemand aanraden. Want via flitspalen en mobiele-flitsers trek je de kosten er (bijna) nooit uit, ook is de lasershield functie erg lastig te bedienen, en tegen VROS wagens beschermt de Stinger niet. Van de 3 manieren waarop je door de Spé-maffia rectaal genomen kan worden, beschermt de Stinger dus eigenlijk tegen 2 niet, en laat je nou bij deze 2 net je RBW kwijt kunnen raken (of je Stinger als je niet snel genoeg reageert bij een lasercontrole).

David R.

Bericht door David R. » 08 sep 2009, 08:44

Ik heb net een nieuwe DSI besteld. Ik had er al een maar die heb ik met de auto verkocht. Daar zat nog geen laserdetectie op. Alleen voor de trajectcontrole's zou ik er al een nemen. Op de gewone DSI kan je zien hoe lang de trajectcontrole nog is en wat je gem snelheid is. Dat is op deze card volgens mij niet te zien.

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 08 sep 2009, 09:07

Zie hieronder
Laatst gewijzigd door Oof op 08 sep 2009, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 08 sep 2009, 09:14

Ik resette altijd de gem. km op de boordcomp tijdens trajectcontroles, maar sinds zaterdag
heb ik in mijn nieuwe 535d ook een DSI. Zoals eerder genoemde foute detecties merk ik ook
wel, maar de voordelen zijn echt groot. Een foute detectie merk je ook aan het geluid, een echte
begint met piepen, loopt op en hakkelt nergens in zijn verloop.

Daarnaast is het bij trajecten inderdaad geweldig, en ik ben gek op statistieken dus ik kan niet wachten
om volgend weekend de policecheck te doen; volgens mij krijg je dan dus een hele grafiek van je snelheid
op elke plek wara je geweest bent.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 sep 2009, 09:21

Femme schreef:
Jelmer850i schreef:ik win het qua boetes niet, in zo'n 3 jaar tijd (+/- looptijd van zo'n apparaat), krijg ik geen 1000 euro aan boetes. Misschien 600 of 700 maar daar zitten dan ook parkeerboetes etc. bij.
Kan dus simpelweg niet uit... , verder gewoon goed opletten, zo'n kastje vertrouw ik toch ook weer niet.
Het hoeft maar één keer goed raak te zijn en je hebt de kosten van een Stinger eruit. Door de stasi-praktijken van tegenwoordig kun je niet meer op je eigen zicht vertrouwen.

Dit soort opstellingen ga je nooit op tijd herkennen:

Afbeelding

Afbeelding
Hij kan al uit als je 1x boven de 50 te hard komt en je zit niet op te letten. Boete zal wel onder de aanschaf liggen maar de consequenties van geen rijbewijs zijn niet helemaal te overzien :wink:

Oof

Bericht door Oof » 08 sep 2009, 09:27

Zojuist Stinger gebeld en de volgende informatie gekregen,
De card kost 995 Euro
Heeft geen rit registratie
Geen docking station voor de pc
Geen grafisch display
De docking station voor de pc kost 100/150 euro deze kan gebruikt worden voor nieuwe updates ( De kosten zijn dus te delen door meerdere personen)
De card kan ook uitgelezen worden hierdoor kan je precies zien waar je de afgelopen tijd op welk tijdstip bent geweest (of je vriendin :wink: )
De vaste flitspalen voor de benelux staan er gratis op
Met een druk op de knop 1 a 2 seconden is de radar software verwijderd
De Laser module kost 380 euro dit is zonder de laser deze kost 109 meestal is 1 laser voldoende soms zijn er twee nodig

Inbouw van de card kost 3 a 4 uur (Voor een porsche gelden hele andere uren!!)
Inbouw van de Laser kost 2 uur

Alle prijzen zijn inclusief btw en zonder korting, Hiervoor moet ik eerst een kvk van het autobedrijf opsturen.
Er is wel verteld dat er een leuke marge opzit. Dus 995+380+109-10% = 1335
6 uur a 60 = 360
Totaal 1695 inclusief btw
Dit moet eigenlijk nog wel goedkoper kunnen

puk

Bericht door puk » 08 sep 2009, 09:42

lasershield werkt goed ik heb er op advies van de leverancier 2 naast elkaar 1 schijnt inderdaad niet altijd waterdicht te zijn.

puk

Hans

Bericht door Hans » 08 sep 2009, 09:44

Dus radardetectie (voor mobile controles) zit er bij die 990 euro wel op?

Oof

Bericht door Oof » 08 sep 2009, 09:49

Hans schreef:Dus radardetectie (voor mobile controles) zit er bij die 990 euro wel op?
Ja dat klopt.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 sep 2009, 10:31

op zo'n card staat dan toch niet hoe hard je her en der gereden hebt? wan dat zou heel dom zijn...

zo'n docking station voor updates is die niet persoonlijk gericht op 1 apparaat? dat de updater herkent en dus niet zeg 5 x dezelfde update vertrekt kan worden via 1 docking station aan 5 verschillende cards?

dat dockingstation heb je dus nodig? immers vaste flitspalen moet je ook updaten toch...

dus al met al wordt het toch nog vrij prijzig :hmmm:

Oof

Bericht door Oof » 08 sep 2009, 10:56

GTRene schreef:op zo'n card staat dan toch niet hoe hard je her en der gereden hebt? wan dat zou heel dom zijn...

zo'n docking station voor updates is die niet persoonlijk gericht op 1 apparaat? dat de updater herkent en dus niet zeg 5 x dezelfde update vertrekt kan worden via 1 docking station aan 5 verschillende cards?

dat dockingstation heb je dus nodig? immers vaste flitspalen moet je ook updaten toch...

dus al met al wordt het toch nog vrij prijzig :hmmm:
Misschien niet de snelheid maar wel de locatie, Met het docking station voor de pc kan je verschillende cards inlezen, Zoals ik het nu uitgerekend heb is het idd vrij prijzig. Misschien met wat avond werk en korting dat er nog wel iets te regelen is.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 sep 2009, 18:37

Downforce Hans schreef:Je kan in iedergeval niet blind gaan op dat ding in het buitenland.
In frankrijk is hij steevast te laat.
Wilde 'm juist voor Frankrijk gebruiken:roll:.
GTRene schreef: dus al met al wordt het toch nog vrij prijzig :hmmm:
Prijzig ja en nee, 6-7 jaar geleden betaalde je ook 800-900 aanschaf voor je Stinger en kwam er ook een redelijk bakje bij voor lasershield en inbouwen ed. Dan was je uiteindelijk nog minder ver als nu.
Buiten dat blijft het nog wel een redelijk voordeel qua kosten tov de DSI.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 sep 2009, 18:54

Ja das ook weer zo...

maar die kaart doet/kan dus bijna alles...en die kun je eruit trekken en in je zak stoppen en als je een docking station hebt updaten, er zou eigenlijk via de telefoon chip bv automatische updates uit de lucht geplukt moeten worden, dus je rijd...en is er een update pikt ie dat op en laad dat automatisch op....dat zou makkelijk zijn, je kan sms ontvangen en Internet op de telefoon waarom niet via zoiets uit de lucht zeg maar info ophalen, nooit meer een docking station nodig of PC :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 18 jan 2011, 15:21

Even een oud topic omhoog schoppen :), maar ik hoorde onlangs van een inbouwstation dat er wat is met de originele lasershields van Stinger waardoor eea toch niet helemaal naar wens verliep bij een staande houding (bleef signaal geven, ook na uitschakelen). Iemand die hier iets meer van weet?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 jan 2011, 15:33

Is dat het verhaal van die 545i uit Arnhem?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 18 jan 2011, 15:43

Ravin ///M schreef:Is dat het verhaal van die 545i uit Arnhem?
Nope, niet bekend met dat verhaal, dit betreft een M3 :).

KoenM

Bericht door KoenM » 18 jan 2011, 15:55

Nou geef eens wat uitleg dan :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 jan 2011, 15:58

Omdat ik alweer een oud draadje zit te lezen verdien ik het ook wel om dat verhaal te horen :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 jan 2011, 16:35

Macboy schreef:Omdat ik alweer een oud draadje zit te lezen verdien ik het ook wel om dat verhaal te horen :)
+1 en Ravin wat zijn de ervaringen met de DSI?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 19 jan 2011, 10:45

Macboy schreef:Omdat ik alweer een oud draadje zit te lezen verdien ik het ook wel om dat verhaal te horen :)
Nou verhaal is een groot woord, iemand in z'n M3 werd gelaserd, remde af en auto kreeg bij staande houding gezeur of lasershield. Het bleek namelijk dat deze nog steeds een signaal bleef uitzenden (?). Mijn veronderstelling was dat deze stopte na x-aantal seconden of uitschakelen van device, dit bleek echter dus van niet. Later heeft Stinger dit min of meer toegegeven aan enkele grotere inbouwstations, waardoor sommige inbouwstations nu zijn overgegaan naar andere lasershields.
Mijn vraag was, gezien het aantal dsi/card-gebruikers hier, hoeveel waarde ik hieraan moet hechten en of de alternatieven wel oke zijn :).

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 jan 2011, 11:50

Ik ben zeer tevreden met de DSI, vooral op de A12 zijn er een aantal vervelende plekken waar je echt niet vantevoren kunt zien of er iemand staat te flitsen. Range is heel goed en de mogelijkheid om valse meldingen te blokkeren werkt heel goed. Je kunt met 200 vaak nog heel beheerst vaart minderen voor je de flitser passeert, en dat is meer dan elke Ventura ofzo hiervoor kon bieden.

De card klinkt leuk, maar de info op de display zou ik niet willen missen. Gem. snelheid bij trajectcontroles, gps speed, etc etc. Gewoon heel fijn.

Lasershield zal ik nooit monteren; het is illegaal en bij controle kun je je er niet uit lullen. Overigens was het verhaal van de 545i uit Arnhem hetzelfde als Kasteel hierboven vermeldde, alleen is daar uit frustratie de hele boel gedemonteerd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 jan 2011, 12:41

In Frankrijk werkt de stinger echter heel matig.
20 meter voor de controle piept hij als je geluk hebt.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 19 jan 2011, 12:49

Kasteel schreef:
Nou verhaal is een groot woord, iemand in z'n M3 werd gelaserd, remde af en auto kreeg bij staande houding gezeur of lasershield. Het bleek namelijk dat deze nog steeds een signaal bleef uitzenden (?). Mijn veronderstelling was dat deze stopte na x-aantal seconden of uitschakelen van device, dit bleek echter dus van niet. Later heeft Stinger dit min of meer toegegeven aan enkele grotere inbouwstations, waardoor sommige inbouwstations nu zijn overgegaan naar andere lasershields.
Mijn vraag was, gezien het aantal dsi/card-gebruikers hier, hoeveel waarde ik hieraan moet hechten en of de alternatieven wel oke zijn :).
Verhaal klopt inderdaad Stinger werkt hieraan. AMS Mobile in Amsterdam levert een laser shield die als PDC verkocht wordt en ook zo werkt en als shield natuurlijk en geen signaal geeft als deze uit staat.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 19 jan 2011, 13:32

Ravin ///M schreef: Lasershield zal ik nooit monteren; het is illegaal en bij controle kun je je er niet uit lullen. Overigens was het verhaal van de 545i uit Arnhem hetzelfde als Kasteel hierboven vermeldde, alleen is daar uit frustratie de hele boel gedemonteerd.
Bij de M3 volgens mij ook
Erik K. schreef:[Verhaal klopt inderdaad Stinger werkt hieraan. xxx xxxxxx in Amsterdam levert een laser shield die als PDC verkocht wordt en ook zo werkt en als shield natuurlijk en geen signaal geeft als deze uit staat.
Dat is idd het inbouwstation :)

Plaats reactie